Eerste paddotrip?

yrevocera

Newbie
Hoi,

Dit is mijn eerste post hier op het forum, hoewel ik hier al een tijdje gelurkt heb. Dus ik wou me ff voorstellen ^^ Ik ben 16 jaar, woon in de buurt van Utrecht en ik heb nog nooit een andere drug dan alcohol gebruikt (behalve nicotine, ik heb weleens sigaretten geprobeerd) Hopelijk kan ik op het forum meer tips vinden voor toekomstig gebruik..

Een vriend van me gebruikt regelmatig paddo's, en hij zegt dat hij deze voor me kan regelen. Het lijkt me echt super om een keer te trippen van paddo's en allemaal vreemde dingen te gaan zien, maar ik ben als de dood voor HPPD.

Ik weet dat het merendeel van de mensen die psychedelische drugs gebruiken geen HPPD ervaren, maar ik had ook gelezen op erowid.org dat je al ernstige HPPD kan ontwikkelen na 1 keer gebruik van paddo's. Ik weet dus niet wat ik moet doen: moet ik die trip ondergaan, of is het te gevaarlijk? Hoe groot is de kans eigenlijk dat je HPPD ontwikkelt als je slechts 1 keer paddo's gebruikt?

Alvast bedankt :grin:

Arthur King

Wijs gebruiker
Het HPPD gebeuren valt volgens mij reuze mee. Ik heb altijd al wat lichtpuntjes gezien als ik naar de lucht kijk en dit is door psychedelica niet erger geworden.

Dus ik denk dat je je daar niet druk over hoeft te maken.

yrevocera

Newbie
Tja, het zou beter uitkomen als er iets meer informatie was over HPPD na een eerste ervaring met psychedelica, maar die is er niet. Hoe gewoon is het eigenlijk dat iemand HPPD ontwikkelt na een eerste ervaring met truffels? Hoe praat ik hier met iemand over? :confused:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het kan na een ervaring wel eens voorkomen dat je door associatie van de ervaring die je net achter de rug hebt nog wel eens denkt dingen of kleuren te zien die in de trip thuis zouden horen.
Maar ik zou me er echt niet al te druk over maken hoor. :)
Ik dacht eerst ook dat ik misschien wat last had van HPPD, maar besefte me direct daarna dat ik zulke dingen al wel had voordat ik met psychedelica begon. Het is een beetje een overdreven risico.

Bovendien, waar ben je bang voor? Dat de visuals van een trip doorzetten na de trip?
Dan heb je het over een zeer extreme vorm van HPPD.

Begin maar met truffels, ik weet bijna wel zeker dat je er weinig van zal merken.

yrevocera

Newbie
1 of 2 flashbacks zouden me niet heel veel uitmaken, maar als m'n ogen constant belast worden door beelden van ruis waar het niet is, of als kleuren voor mijn ogen veranderen en ik letters niet meer goed kan lezen, dan zou ik het wel heel erg vinden. Ik heb online wat dingen opgezocht over HPPD en sommige mensen vinden de effecten zo erg dat ze er suïcidaal van worden.

Ik vraag me trouwens wel af wanneer HPPD zich voor begint te doen. Kan het bijvoorbeeld dat je een psychedelische drug tot je neemt, vervolgens 5 jaar niets van flashbacks merkt, en dan opeens last krijgt van HPPD? Of gebeurt dat al korte tijd nadat je de drug hebt genomen?

In ieder geval bedankt voor het advies dat mensen tot nu toe hebben gegeven. :)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik heb echt nog nooit last gehad van flashbacks, dat is voor het grootste gedeelte maar een fabeltje dat door de media in de wereld is geholpen.

Ik lees nu pas dat je 16 bent (overheen gelezen). Dan is het sowieso wel wijs om nog even te wachten met psychedelica. Wacht nog een jaartje of 2, kan je je ook nog wat beter oriënteren enzo. :)
HPPD heeft weinig te maken met flashbacks, en van 1 keer truffels zal je heus niet zulke erge symptomen krijgen als die jij beschrijft, daar moet je toch wel iets beter je best voor doen. :P

Drientje

DF-koning
Ik zit nog steeds te wachten op een flashback.. Gratis trippen.... :beer:

En ja de kans op HPPD is erg aanwezig. Dat risico moet je nemen. En laat je vooral goed voorlichten op dit forum over wat een trip precies is en hoe je met allerlei leuke spullen een hele fijne trip kunt hebben!

http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=5&t=9373

Dit gaat over LSD maar zoals je wel weet zijn de stoffen erg gelijk aan elkaar en kun je de tips hierin ook gebruiken voor je paddo trip.

Bovenaan