Eerste spacecake

Hallo,

Ik ga binnenkort samen met wat vrienden onze eerste spacecake maken met wiet.
Ik ben erg onbekend op dit gebied maar heb al veel gelezen en gezien over het maken van een spacecake. Ik weet dus in grote lijnen hoe je het moet maken. Ik ga de cake bij mijn vader maken die ergens anders woont, want mijn moeder mag er niet van afweten. Ik had een paar vragen:

1. Als ik de cake daar maak en hem luchtdicht verpak en in de trein met een paar zakken er omheen in mijn schooltas meeneem, ruik je dit dan ten eerste in de trein, en ten tweede thuis? Zit er dus een sterke lucht aan de cake?

2. We weten nog niet met hoeveel man wij het gaan eten, met 4 man of anders met 7 man. Dus wat raden jullie aan qua hoeveelheid wiet in de cake als we met 4 man zijn, en wat als we met 7 man zijn? Het is zoals gezegd onze eerste cake.

3. Ik heb gelezen dat als ik de cake met folie luchtdicht verpak dat ik het tot maximaal 2 weken kan bewaren. Ik vraag me af of dit op kamertemperatuur kan want ik kan als ik thuis ben de cake natuurlijk niet in de koelkast bewaren. Wat is de houdbaarheid met kamertemperatuur?

Dit waren mijn vragen. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen. Ik ben nieuw hier, en ik heb de regels gelezen, maar als ik een regel overtreden heb dan bied ik hierbij mijn excuses aan en zou ik hier graag van op de hoogte gebracht worden.

Mvg!

ILikeWeedzz

Experimenterende gebruiker
maak je niet zon zorgen en gewoon doen.. temperaturen etc maakt niet uit.. je ruikt een spacecake minder dan gewoon wiet en een gram de man volstaat. had je dat nou niet zelf kunnen bedenken ?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Welkom!

Nee hoor je mag recepten wisselen, is ook een topic over hierboven. viewtopic.php?f=1&t=31779 Wat recepten gebundeld staan daar. Gewoon precies zoals ILikeWeedzz zei, en kijk bij recepten als je iets niet weet. Misschien staat het daar anders horen we het wel.

Enjoy!

ILikeWeedzz zei:
maak je niet zon zorgen en gewoon doen.. temperaturen etc maakt niet uit.. je ruikt een spacecake minder dan gewoon wiet en een gram de man volstaat. had je dat nou niet zelf kunnen bedenken ?
Bedankt! Ik wil gewoon iets meer zekerheid. :wink:

25tolife zei:
Welkom!

Nee hoor je mag recepten wisselen, is ook een topic over hierboven. viewtopic.php?f=1&t=31779 Wat recepten gebundeld staan daar. Gewoon precies zoals ILikeWeedzz zei, en kijk bij recepten als je iets niet weet. Misschien staat het daar anders horen we het wel.

Enjoy!
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens even kijken. :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Een gram per persoon is veel te veel.
Van 0,5-0,7 gram ga je al (te) hard.

Zorg dat je de cake met wiet boter maakt ipv. de wiet door het beslag heen gooit.

Spacecake is net zolang houdbaar als gewone cake, bedenk dus zelf wanneer je een plak cake nog wel zou eten en wanneer niet. 1 dag buiten de koelkast kan gerust, maar op zondag bij je pa maken en vrijdag bij je moeder opsmikkelen lijkt me een minder strak plan, ook kwa smaak.

Wanneer je de cake goed verpakt, zoals je zelf al zei valt de geur reuze mee.
Doordat je wietboter gebruikt zeef je de wiet er weer uit wat de geur ook verminderd.

Hou er wel rekening mee dat (zeker met veel mensen die hun eerste keer oraal cannabis nuttigen) 7 man een vrij drukke omgeving is om te spacen.
Zorg, zeker met dit koude weer, voor een goede chillplaats.

PepTalk zei:
Een gram per persoon is veel te veel.
Van 0,5-0,7 gram ga je al (te) hard.

Zorg dat je de cake met wiet boter maakt ipv. de wiet door het beslag heen gooit.

Spacecake is net zolang houdbaar als gewone cake, bedenk dus zelf wanneer je een plak cake nog wel zou eten en wanneer niet. 1 dag buiten de koelkast kan gerust, maar op zondag bij je pa maken en vrijdag bij je moeder opsmikkelen lijkt me een minder strak plan, ook kwa smaak.

Wanneer je de cake goed verpakt, zoals je zelf al zei valt de geur reuze mee.
Doordat je wietboter gebruikt zeef je de wiet er weer uit wat de geur ook verminderd.

Hou er wel rekening mee dat (zeker met veel mensen die hun eerste keer oraal cannabis nuttigen) 7 man een vrij drukke omgeving is om te spacen.
Zorg, zeker met dit koude weer, voor een goede chillplaats.
Nuttige informatie! :)
Ik ga wietboter maken zoals het op dit filmpje ongeveer gedaan word, ik neem aan dat dat goed genoeg is:
Ik ben nog steeds niet over uit of ik met 4 of 7 man ga doen. Maargoed, aangezien geen van onze ouders het mag weten en wij allemaal nog thuis wonen is het erg moeilijk een plek BINNEN te vinden, helaas. Buiten is dan onze enige optie eigenlijk, want niemand is voor een lange periode achter elkaar alleen thuis. Heb je verder nog tips wat dat betreft? :)

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja, met dit weer gewoon niet doen.

In de zomer kan het heerlijk zijn, maar je bent al snel zo'n 5-10 uur zoet met cake.
Stel je jezelf eens voor om 10 uur lang buiten te zijn, waarbij er regen valt en een koude wind staat? Sta je daar lekker te chillen met 1 flesje cola en wat m&m's...

Probeer anders toch een vriend te regelen met eigen woonruimte..
Mij lijkt het anders toch op een negatieve ervaring uitlopen..

Het is ook niet zo dat je van cake zin krijg om stevig door te stappen, je wilt liever languit op de bank/bed liggen...

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Over de methode:

Die boter moet niet koken, beter au bain marie verhitten.
Daarnaast zou ik de hasj eerst verkruimelen, en niet als zo'n plak erin gooien.

Het is niet zo dat hoe langer je hem laat staan, hoe sterker die wordt.
Wanneer hij nog steeds sterker word heb je hem gewoon nog niet lang genoeg laten trekken.
Wanneer de boter gesmolten is, zo'n 15-30 minuten is voldoende.

Als laatste zou ik er geen fucking nesquik (om chocolademelk mee te maken) bij gooien.
Wil je een chocolade cake maken, gooi dan wat pure geraspte chocolade door het beslag, en glazuur de cake daarna met gesmolten chocolade :grin: :hearteyes:

Maddog

Bewuste gebruiker
vergeet niet de beslagkom uit te likken :grin: ja dan kjomt ie ook een beetje binnen.

ik was al stoned voordat de cake klaar was.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Madcat zei:
vergeet niet de beslagkom uit te likken :grin: ja dan kjomt ie ook een beetje binnen.

Zou ik mee oppassen als je met eieren werkt.

Salmonella, :openmouth: :grin:

Maddog

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Madcat zei:

Zou ik mee oppassen als je met eieren werkt.

Salmonella, :openmouth: :grin:

hm, nog nooit last van gehad. haha Ze hadden in de zomer broodjes eiersalade in de kantine in de aanbieding, omdat de koelkast kapot was moest alles toch weg. 20 man ziek, ik at 3 van die broodjes en had nergens last van :grin:

Bovenaan