Eerste truffeltrip, voorbereiding tips?

Beste forumers,

Aanstaande donderdag ga ik samen met wat vrienden voor het eerst truffels proberen. Het is voor ons allen de eerste keer dat we een psychedelica gaan proberen. Daarom zou het fijn zijn als iemand wat antwoorden voor mij heeft.

Eerst even wat informatie over ons:
We zijn tussen de 17-19 jaar. Goed bekend met cannabis. We roken meestal puur in relatief grote hoeveelheden. Verder nog nooit andere drugs, op alcohol en lachgas na, gebruikt.
We zitten allemaal goed in ons vel en zijn erg benieuwd naar de effecten van truffels.
De dag erna zijn we alle drie vrij.
De setting is goed; we zijn helemaal alleen thuis. We blijven daar ook slapen met zijn allen. De dag erna zijn we ook alleen

We zijn van plan om dinsdag de truffels te gaan halen in een smartshop. Welk soort en hoeveel gram raden jullie aan. We hebben gelezen dat de hoeveelheid niet perse afhangt van je lichaamsgewicht etc. Daarnaast zou 10-12 gram volgens andere topics een goede hoeveelheid zijn voor de eerste keer, klopt dit?. Qua soort zijn we niet zo bekend. We willen in de smartshop hier naar vragen. Hebben jullie misschien tips over een goede soort voor de eerste keer? We willen wel graag visuals gaan zien.

We willen donderdagmiddag rond 4 uur gaan trippen. Tot hoe laat kunnen we eten, en hoe groot mag deze maaltijd zijn voor een optimaal effect etc?

Daarnaast zijn we van plan om als de trip ten einde komt nog een jointje te roken. Is dit verstandig?

Tot slot weten we niet zo goed wat nou echt leuk is om te doen als je aan het trippen bent. We zijn wel van plan iets van glowsticks te halen. Heeft iemand nog wat leuks om te doen, of kunnen we het beter op ons af laten komen.

Nou was weer een halve Bijbel, maarja we willen graag goed voorbereid aan deze trip beginnen :)

• Like
Waarderingen: Eik

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zie dit topic voor de meeste antwoorden.

En betreft je andere vragen:

Ik zelf zorg er altijd voor dat ik zo'n 4 uren van tevoren niets eet. Je kunt een normale maaltijd eten voordat je die 4 uren 'vast'.

Een jointje kan, maar dit kan de trip ook weer gedeeltelijk terug laten komen. Het is maar de vraag of je dat wilt. En wiet erbij kán voor een element van paranoia zorgen. Hoeft niet, maar kan.

Niet teveel uitplannen. Zet hoogstens een paar playlists klaar, zodat je die eventueel aan kunt zetten of zo. Met trippen is het vaak juist zo dat de dingen waarvan je het het minst verwacht, het meest interessant worden. Je kunt een berg aan spul klaar leggen om mee te spelen, maar uiteindelijk is misschien je plafond wel 1000 keer interessanter. :wink: Zoals je zegt dus, gewoon op je af laten komen.

Veel plezier en laat maar weten hoe het gegaan is als je wilt. :)

Bedankt voor je reactie!

Ik denk inderdaad ook dat het het beste gaat zijn om het gewoon op ons af te laten komen, eventueel wat playlists klaarzetten.
Die Tipper muziek klonk nu al trouwens super gaaf!
We zijn van plan 12 gram per persoon te consumeren. De truffelsoort weten we nog niet. Waarschijnlijk Atlantis, maar dat zien we morgen in de smartshop wel!

Wat vind jij een fijne manier om de truffels zo smakelijk mogelijk te maken? Of eet je zo zonder iets erbij.

Ik zal zeker een report schrijven over hoe de trip is bevallen en wat mijn belevingen zijn.

Heb er in ieder geval heel veel zin in!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat leuk dat iedereen schijnbaar Tipper leuk vindt. :) Wacht maar tot je het hoort tijdens het trippen!

Atlantis bevalt me trouwens altijd prima. Die neem ik nu eigenlijk standaard wanneer ik ga truffelen. Maar anderen zijn ook prima hoor.

Ik zet er tegenwoordig altijd thee van omdat ik die smaak niet zo goed meer kan verdragen en truffels in de vorm van thee ook lichter op de maag ligt. Het is heel makkelijk, kook genoeg water voor een volle mok, laat het daarna een minuutje afkoelen (belangrijk) en plet ondertussen je truffels goed fijn met een vork of zo. Gooi dan de geplette truffels in het hete water en laat de thee zo'n 15-20 minuten trekken terwijl je het ondertussen zo nu en dan wat omroert. Giet de vloeistof daarna af door een zeef of zo en je truffelthee is klaar. Het is belangrijk om de truffels niet in kokend water te gooien omdat ze dan hun werkzame stof verliezen, dus echt even wachten nadat je het water van het vuur haalt.

Zo zou ik het doen. Thee is een stuk smakelijker dan die dingen opeten en het werkt er imo niets minder om (niet merkbaar in ieder geval).

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Je kunt een berg aan spul klaar leggen om mee te spelen, maar uiteindelijk is misschien je plafond wel 1000 keer interessanter.
Haha zeer herkenbaar. Zo vaak spullen klaargelegd om te gaan doen tijdens het trippen maar uiteindelijk nooit naar omgekeken :grimacing:. Kale muren doen het vaak het best. Zo heb ik wel eens bijna een volledige trip naar een plafon lamp liggen kijken.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @TrippyWieri

Wat leuk om te zien dat jullie zou enthousiast en goed voorbereid zijn! Een veilig eigen plekje, iedereen lekker in zijn vel en een lege agenda de dag erna. Dat is wel echt een optimale set & setting voor een eerste kennismaking. Al moet ik zelf zeggen dat ik 17 jaar best wel aan de jonge kant vind om te experimenteren met psychedelica...

Ik zou me niet te druk maken over de soort truffels of de wijze van consumptie (zelf eet ik ze gewoon puur maar thee zetten kan ook prima zoals @Mindless al aangaf). 12 gram lijkt me ook een ideale dosis voor mensen die het serieus nemen en goed voorbereid zijn... Dat zou sterk genoeg moeten zijn om de effecten goed mee te krijgen zonder al te overweldigend te zijn. Blowen in de nasleep kan maar zou ik niet te vroeg in de trip doen.

Zorgen dat je huisje opgeruimd is en dat je een leuke chille playlist klaar hebt staan. Voor de rest is entertainment echt niet nodig. Wat kussens, matrasjes om comfortabel op te hangen/liggen is wel een aanrader!

Ook jullie bedankt voor je reacties, mezelf en eik!
Gister in Amsterdam geweest en wat bakjes Atlantis gehaald. Toch even uit benieuwdheid de truffels goed bekeken. Zag er nog minder smakelijk uit dan verwacht :grin:

Morgen na college gaan we eerst even wat eten halen, het huis opruimen en dan beginnen! We hebben er ongelofelijk veel zin in haha.

Wat je zegt over onze leeftijd. We zijn inderdaad best jong nog. Maar we kennen onszelf en elkaar in de tussentijd erg goed. We plannen deze trip nu ook al een flinke tijd en denken dat we er echt klaar voor zijn! Moet wel goedkomen dus.

Ik houd jullie op de hoogte!

Nou, 2 hele leuke dagen gehad.
De truffel trip was heel erg interessant. En leuk. En informatief. Enzovoort...
Ik heb echter nog even de tijd nodig om dit goed te verwerken.
Ik verwacht dat ik morgenmiddag/avond een report online gooi.

Voor nu eerst eens even lekker slapen.. :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ooh! Late to the party in dit topic, maar ik ben erg benieuwd hoe het was! :) De eerste keer trippen (paddo’s) herinner ik me als bijzonder maar ook zeer overweldigend. Ik was toen 19, ietsje ouder dan jullie dus.

Mijn ideale manier van inname is trouwens de truffels fijnprakken en vervolgens in (niet meer kokende!) cup-a-soup tomaat gooien. Ik blijf dit altijd maar herhalen hier op het forum omdat ik het zelf zo perfect vind. De smaak van de truffels valt zeker als je ze echt goed fijnprakt helemaal weg in de cup-a-soup, en je hebt gelijk iets binnen, wat ik zelf prettiger vind (qua anticipatie op eventuele misselijkheid) dan volledige nuchterheid. Maar dit is persoonlijk.

Hoop dat we jullie verslag nog gaan horen! Aan jullie voorbereiding zal het niet gelegen hebben.

Nou bij deze mijn trip report.

Het college was gedaan en ik ging opweg naar het huis van R. Het was rond 15:30. We besloten nog even langs de jumbo te gaan.
Rond 16:00 waren we weer terug en hebben we de truffels genuttigd. 10 gram Atlantis per persoon. De smaak vond ik nog redelijk meevallen. Maar heb Herbert meeste samen gegeten met wat snoep.

Na ongeveer een kwartiertje had ik heel de tijd een tintelend gevoel in mijn kaken. Daarnaast werden me lichaamsdelen erg zwaar en werd ik een beetje misselijk. Mijn lichaam wist niet zo goed wat er ging gebeuren denk ik...

Weer 10 minuten later zat ik midden in een enorme lachkick. Ik ging op de matrassen, die we in de woonkamer hadden gelegd liggen. De zon scheen hierop en dit voelde zo lekker warm. Ik sloot me ogen en zag wat blauws, in de vorm van een tunnel. Hierna ging ik samen met S naar een schilderij kijken. De kleuren zagen er heel mooi uit en het bewoog een beetje. Ik keek hierna de woonkamer in vanuit de keuken en dit zag er zo mooi uit met de zonnestralen die binnenvielen.

Onze tripsitter V zag dat we goed gingen en besloot een jointje op te steken. We gingen dus naar buiten. Buiten was heel erg mooi. Ik zag een boom met heel veel takken met allemaal zwaaiende mannetjes daarop. Het gras leek alsof het golfde. De rook die van de joint af kwam zag er ook heel erg mooi uit. Allemaal patronen werden er gevormd. Ik had alleen heel de tijd het gevoel alsof er iets ging komen. Ik wilde me hier niet te veel mee bezig houden.

Echter besloot S om ook een hijs van de joint te nemen. Hierop heeft iedereen uiteindelijk een a twee hijsen genomen van de joint. Ik hoopte dat ik hierdoor de trip meer op af zou laten komen.

We gingen weer naar binnen. We kwamen binnen via de achterdeur en in een hele andere kamer. Echter was deze kamer voor mij en R geen leuke kamer. We besloten ook snel weg te gaan.

Ik kreeg ondertussen steeds meer het gevoel alsof er iets ging komen. Ik werd er een beetje gek van. We zijn nog naar wat andere kamers geweest en dit was heel intens allemaal. Het leek alsof ik alles in HD zag. Echter kwam ik maar niet van dat gevoel af. Ik bedacht me dat ik ergens naar opzoek moest ofzo. Alles waar ik aan dacht bracht namelijk naar ‘een plek’ waar ik niets van wist. Maar ik gedurende mijn denkproces er steeds meer aan ging denken.

Ik besloot om even buiten te gaan zitten. Ik was even alleen en zat te staren naar een bewegende boom. Ik kreeg het gevoel dat het over mezelf ging. Ik werd een beetje weggezogen in mijn eigen wereld.

Plots werd ik geroepen. Het was S. De spiegel was geweldig werd er beweerd. Ik kwam dus mee kijken. Maar de spiegel was helemaal niet leuk. Ik kwam in een soort gedachtengang over mezelf. Het was geen hele fijne gedachtengang. Ik ben erachter gekomen dat er een aantal dingen zijn die ik erg graag aan mezelf wil verbeteren. Zo wil ik gezonder gaan leven en minder geld uitgeven om beter te kunnen sparen.

Ik was hier zo mee bezig dat ik een stukje moest gaan rennen van mezelf. Ik besloot om naar de hei te gaan. Niemand wilde echter mee. Dit vond ik bij mezelf best wel fijn. Ik heb oortjes ingedaan en ben een stuk gaan hardlopen. Dit was zo erg lekker. Ik heb een bankje opgezocht en ben gelijk wat doelen voor mezelf gaan stellen.

Ik ben toen terug naar huis gejogged en voelde mij erg voldaan. Ik heb samen met R en V op de bank gezeten en wat gepraat. Iedereen vond het erg jammer dat ik weg was gegaan alleen. Ik voelde me wel een beetje schuldig maar ik heb wel een aantal belangrijke dingen geleerd over mezelf. De zonnestralen en kleuren waren nog steeds heel erg mooi en kleurrijk. Een kleuren waren zo mooi fel allemaal. Ik had alleen niet echt meer visuals wat ik erg jammer vond.

De trip begon langzaam tot een einde te komen. De trip heeft voor mij twee kanten gehad. Allereerst was het heel erg mooi en bijzonder. Aan de andere kant heb ik veel geleerd over mezelf. Maar ik vind het jammer dat ik daar zo erg mee bezig moest zijn. Liever had ik samen met de andere getript.

Die avond en vrijdag hebben we het nog erg gezellig gehad met elkaar en veel kunnen lachen.

Voor mezelf wil ik eerst gaan beginnen met mijn doelen. Ik ga ze allemaal op een rijtje zetten en bijhouden. Ik ben van plan om over een maand of 2 weer eens truffels te gebruiken. Kijken of er een ‘les 2’ uitkomt of dat ik dit keer echt kan genieten van prachtige visuals met in me achterhoofd het gevoel dat ik doelen heb overwonnen.

Dit was hem dan mijn eerste tripreport hier. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen :)

Bovenaan