• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste truffeltrip!

Hallo iedereen,

gisteren heb ik voor de eerste keer samen met een goede vriend, B, truffels genomen het waren er van de Atlantis soort omdat we graag visueel wouden trippen.
We zijn er in de ochtend met de fiets om gereden in sluis, wij komen van brugge. Het weer was niet zo goed het regende lichtjes en het was mistig, die mist bleek juist heel speciaal te zijn tijdens de trip.

We kochten elk een portie van 12 gram op aanraden van vrienden die het al eens hadden gedaan,we hebben ze opgegeten in mijn kamer samen met wat koekjes en wat water voor door te spoelen, het smaakte helemaal niet vies volgens mij, B vond het niet zo lekker.

Na inname gingen we met de fiets naar een bos dicht bij mijn huis, waar enkele vrienden aan het wachten waren op ons. We sloten onze fietsen aan de ingang van het bos, dit is een lange weg met grote bomen en velden aan de zijkant, die weg moet je volgen en dan ben je in het bos.Op dat moment begon het echt te werken, ik voelde me echt onbeschrijfelijk vreemd, ik zat vol met adrenaline en de gedachten in mijn hoofd gingen overal naar toe.

Aangekomen in het bos, begon het me iets te veel te worden, de visuele effecten begonnen ook stilaan duidelijk te worden, de kleur van de boomstammen veranderde continu en de takken begonnen te wiegen. Een jas van een vriend had precies de vorm van een gezicht aan genomen en die kleuren begonnen ook te veranderen.
Ik had het eerste half uur denk ik, ik had echt geen besef meer van tijd en het deed er echt ook niet toe, braakneiging maar deed toch mijn best om het binnen te houden.

We stopten even met wandelen omdat enkele van mijn vrienden weg moesten en we bleven me drie over, B. ik en J, onze sitter. Op dat moment keek ik naar B zijn gezicht en het werd heel breed en dan weer smal en ik kon alleen maar keihard lachen, alles was grappig op dat moment.
We wandelden verder het bos in en het had echt een magisch gevoel, ik voelde me echt in eenheid met het bos. ik ging gaan zitten op een boomstam en wou gewoon even bezinnen mijn ogen dicht doen en het bos voelen op spirituele manier, dat gevoel was echt heel speciaal.

We gingen weer verder, B had wine gums, van die snoepjes, mee en we aten er enkele van, het kauwen op die snoepjes voelde heel vreemd, en voor de rest van de trip wou ik continu dingen in mijn mond steken en aanraking was ook heel vreemd, maar heel leuk. Ik had plots zin in een joint, dus we gingen naar een klein afdakje in het bos, het rook daar superhard naar wiet, de oorzaak hiervan hadden we niet gevonden.

Ik ging direct onder het afdakje zitten er was een hoog bankje zodat je met je voeten van de grond kwam, dit voelde heel leuk. B had het moeilijk om onder het afdakje te komen, het was te donker volgens hem, dus bleef hij gewoon even buiten staan. Ondertussen begon ik blaadjes en tipjes uit halen om een joint te rollen, maar dit lukte niet want ik nam een blaadje en had echt geen idee wat ik er mee moest doen, het voelde vreemd aan zag er scheef uit terwijl J zei dat het wel degelijk recht was, ik kon het maar niet begrijpen. Daarom liet ik het rollen van de joint over aan J. Ondertussen was B al onder het afdakje gekomen en zette hij wat muziek op, het was explosions in the sky; http://www.youtube.com/watch?v=ZhGBbBeahWk

We hadden die band dit jaar nog samen live gezien, en onder dat afdakje klonk die muziek zo goed, het was echt ongelooflijk hoe fantastisch het klonk. Het was alsof ik werd meegenomen door de muziek. DAt was het sterkste moment van de trip voor mij, ik voelde me zo intens gelukkig, en ik kon niet geloven en wou er ook niet aan denken dat dat er nog iets anders was buiten dit bos, dat moment op die plaats was perfect!

We gingen weer verder want het begon donker te worden, naarmate het donker werd was het bos veel minder interessant , dus gingen we terug naar de fietsen. De terugweg was weer langs die lange baan in de velden en dat was echt een soort overgang van het magische bos terug naar de realiteit we hadden het allebei erg moeilijk om het bos los te laten, B wou er zelfs blijven. Eenmaal aan de fietsen begonnen we te filosoferen over het leven en wat ons drijft als mensen om een maatschappij te maken die eigenlijk totaal verkeerd aanvoelt, wat is geld en waarom hebben we het nodig, waarom moet iedereen een eigen bezit hebben enz...

We kropen op onze fietsen en gingen naar de supermarkt om wat te gaan halen om te eten, fietsen was heel vreemd. Het ging zo vlot, het was alsof je niet eens je eigen fiets bestuurde, het ging allemaal van zelf.
In de supermarkt begon het een beetje uit te werken, maar toch voelde alles vreemd en nieuw aan. Na het eten gingen B en ik terug naar mijn huis om wat te rusten en onze trip uit te leggen aan elkaar.

Ik zag B vooral als een klein kind, die terug ging naar de basisbehoeften van het leven, en hij zag mij als een grotere broer.

Het was een zeer intense, maar heel goeie ervaring voor ons allebei en dit is zeker voor herhaling vatbaar!

voila dat was het hopelijk vonden jullie het een goed report :)

neww

Newbie
Naar Sluis met de fiets van Brugge? XD
Lijkt me een leuke trip behalve het begin (braakneigingen?)
Had een soortgelijke ervaring, maar nu trippen in een koud bos zou ik niet doen ^^

grtz, een mede West-Vlaming :wink:

ja hoor is zeker te doen, je doet er een 45 min over als je wat doorfietst.
Ja de braakneigingen in het begin waren minder leuk, maar dat was snel over en van die koude heb ik echt niets gevoeld, het kon me niets schelen op het moment zelf :)

neww

Newbie
hmm 45 min maar, dan is het ongeveer een uurtje voor mij.
Goed dat je geen koude hebt gevoeld :)
Maar toch ga ik wachten tot het zomer is ^^

Bovenaan