Riel zei:
hoi denise,
het beste kan je beginnen met een half bakje mexicaanse. voelt het goed aan kun je ze later tijdens de trip allemaal opeten.
voorbereiding is een enorm belangrijk punt voordat je op een trip gaat. zorg dat je het in een goede, rustige en vertrouwde omgeving doet met vrienden die je kan vertrouwen. bereid je mentaal goed voor en zorg dat je lekker in je vel zit.
is bovenstaande helemaal in orde is de kans op een bad trip erg klein. een bad trip is een nare ervaring. je kan angstig en verward worden. in zo'n geval altijd weten dat het over gaat, doe geen stomme dingen tijdens de trip maar zit het uit. laat het gaan en laat het over je komen.
de effecten van paddo's zijn:
-vermengde en versterkte zintuigen
-versterkte gevoelens en emoties
-hallucinaties
-lach/huil/praat buien
-verandering tijdsbesef en perceptie
-energietoename of juist wegdromen
-verwarring
-paranoia
de effecten beginnen afhangend van je stofwisseling al na ongeveer 5 minuten na inname op een lege maag en houden zo'n 4 tot 7 uur aan afhangend van de hoeveelheid. op een volle maag kan het wel 45 minuten tot een uur duren voordat je wat begint te merken. het is aan te raden ze te eten op een lege maag.
vraag nog extra informatie bij de smartshop en als je nog vragen hebt vraag ze!
^Dat en vergeet niet dat je niet alleen mentale effecten ondervindt! Ik ben de eerste keer behoorlijk geschrokken van het fysieke gedeelte. Je lichaam gaat heel anders aanvoelen, niet te vergelijken met XTC, soms ben je zwaar en wil je alleen maar liggen of zitten, maar soms ben je ook zo licht als een veertje en is alles wat je oppakt heel erg licht! Het is dus niet te zeggen hoe je je gaat voelen, maar hou er dus rekening mee dat je lichaam anders aan voelt.
Ook zou ik, als ik jou was, niet te hard rekenen op 'zien van dingen die er niet zijn'. Vaak hoor je verhalen over roze olifanten en kaboutertjes, niets is minder waar! Het is meer dat de dingen die er wel zijn een extraatje krijgen, bomen die gaan vervormen, straten die opeens heel anders lijken van afmeting, gras dat er uit ziet als een rollende zee, dat soort dingen, ook kan je lichaam er raar en verwrongen uit zien. Vaak zien je handen er bizar uit en als je dat eng vind, raad ik je aan om ver weg van spiegels te blijven!
Dit stukje hieronder heb ik uit een topic voor LSD newbee's gehaald. Ik heb gewoon het woord LSD veranderd in paddo's en eruit gehaald wat niet van toepassing is. Hoop dat je er wat aan hebt!
Personen met geestelijke problemen cq issues mogen nooit paddo's nemen.
Personen zonder issues maar die toch zeer recent iets traumatisch meegemaakt hebben moeten paddo's vermijden.
Ook pubers die hun geest niet zeker zijn en niet volwassen in hun hoofd zijn moeten geen paddo's nemen. Advies leeftijd is helaas 21 jaar of ouder vind ik persoonlijk.
Als je zelfverzekerd bent zonder issues, kun je gaan trippen.
Neem uitgerust de paddo's het liefst na het ontwaken van een goede nachtrust. Neem de eerste keer een half bakje, bij pakken kan altijd nog, als je je goed voelt.
Zorg voor een sitter, geef deze nooit paddo's ook al smeken ze erom.
Doe het thuis.
Neem de dag erop vrij, ga uittrippen.
Mix de paddo's nooit met andere drugs behalve THC.
Zorg voor de juiste setting, muziek en versier de kamer zoveel mogelijk.
Neem de tijd voor de trip, 4-6 uur is echt geen uitzondering.
Zorg voor veel vers voedsel, zet alles klaar, ALLES draait om smaak niet om hoeveelheid.
Verricht geen ingewikkelde zaken, vermijdt machines.
Neem nooit de GSM op.
Doe nooit open.
Ga niet in je eentje zomaar iets doen bijvoorbeeld: naar buiten gaan.
Extra alert tip:
-Trip niet in je eentje, das voor later.
-Accepteer dat de paddo's je geest kunnen overnemen en voor je gaan denken, dit heet badtrippen, oftwel uniek trippen de kans dat het gebeurt is klein en je kan het niet oproepen.
-Blijf denken dat het straks voorbij is, de angst wordt gecreeert door jezelf, het is je geest die het doet, ALLES is fictie wat je ook denkt.
-Zorg dat alles wat je gek maakt verwijdert wordt en kalmeer jezelf of laat je kalmeren. Nogmaals ALLES is fictie het is er niet .... morgen is alles voorbij en is alles weer zoals het was.
Extra easy tips:
Probeer een kladblok bij te houden met trefwoorden, en maak fotos van de setting. Probeer zo snel mogelijk je trip in een report te verwerken.
Upload het hier.
Comfort tips:
Neem een warm bad ..... met dennegeuren.
Exploreer alles wat intens is ..... je kan steeds meer naarmate je vaker paddo's gebruikt. Wandelen in de natuur is een ervaring die je niet mag missen, het strand de duinen, exploreer je wereld.
Zorg voor wierook.
Zorg voor kleurende lichtjes ..
Zorg voor glitterende dingetjes.
Zorg voor chill muziek.
Goede hang en zit plek.
Heel veel succes en onthoud !! Geef paddo's geen slechte naam, respecteer je omgeving en de mensen die er wonen, laat geen rommel achter in de natuur en zaai geen onrust bij onwetende mensen. Breng jezelf en je medemens niet in gevaar.
Veel tripplezier gewenst!