• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eerste XTC-ervaring. "Begrip"

Hallo. Na aardig wat TripReports gelezen te hebben op dit forum heb ik besloten om mijzelf ook aan te melden zodat ik mijn eerste ervaring met XTC kan delen. Ik ben erg benieuwd naar de reacties hierop.

Wie: Ik, Q, C en M. Ik ben 19 jaar. De rest is dit ongeveer ook of ouder dan dat.
Wat: 1/2 + 1/4 roze flugeltje van 220mg.
Waar: Hardstyle festival. Aantal maanden geleden.
Ervaring: Ikzelf geen. Meerderheid van de vrienden wel.

Vooraf:

Over XTC heb ik, ook in mijn omgeving, regelmatig wat gehoord. Zowel over goede ervaring als gevaren. Vrienden van mij hebben de ervaring wel eens proberen uit te leggen maar ik kon me er geen voorstelling bij maken. Ze hebben me echter nooit gedwongen of zelf aangeraden om het eens te proberen! Ook kon ik niet goed begrijpen hoe deze drugs zoveel konden toevoegen. Naar mijn mening moet je plezier met elkaar maken, zodat daardoor een goede ervaring ontstaat! :grin:

Toch kom ik op een aantal dingen terug na deze ervaring, want na deze ervaring is mijn mening compleet veranderd. Ook wil ik het gevoel en gebeurtenissen omschrijven omdat ik denk dat andere gebruikers zich hierin terug kunnen vinden, en ik in andere Reports heb gezien dat ze het leuk vinden om te lezen hoe herkenbaar een aantal dingen zijn.

Vooraf heb ik me goed ingelezen over het gebruik, risico's en de mogelijke ervaring. Ik voelde me daar zelfverzekerd in. Ook was ik wel van plan om het te gaan proberen en heb afspraken gemaakt met vrienden, die mij ook tips gaven vooraf en tijdens het gebruik. We zouden elkaar goed in de gaten houden. Ook konden mijn vrienden die al ervaring hadden mij ondersteunen als dit nodig was tijdens het gebruik.

De dag was daar. We gingen met de bus naar het festival en waren ruim op tijd bij de opstapplaats. Ik had er erg zin in! Er werd nog niet over het gebruiken gesproken, en eerlijk gezegd vond ik het ook niet nodig om er over te beginnen.
De bus arriveert en wij stappen in. De sfeer in de bus was prima. Er draaide al muziek. Hardcore, waar ik op het moment nog niet erg aan toe was maargoed. Beter iets, dan niets! :)

Toen wij bijna aankwamen bij het festivalterrein, gaf mijn vriend Q, die naast mij zit in de bus, de XTC die ik zou gaan gebruiken. Ik vroeg mezelf af hoe we dit mee naar binnen gingen krijgen zonder pakt te worden bij de controles. Na dit gevraagd te hebben aan Q en een beetje ongemakkelijk antwoord terug, was het wel duidelijk. Ja daar waar er niet wordt gefouilleerd. :wink:

Ik maakte mij ook niet meer druk om de controle die bij het terrein zou gaan komen, en dit was achteraf ook niet nodig. Eenmaal binnen hebben we met z'n allen nog rustig aangedaan en wat van de sfeer geproefd. Ik vond het wel tijd om los te gaan en het werd ook wat later in de avond. Ook wou ik wel een beetje van de spanning af zijn en het gewoon gaan doen! Toen was het zover. Ik werd geseind door een vriend die zei dat we het nu allemaal tegelijk gaan innemen. Dit maakt het ook leuk, zo werd gezegd.

Tijdens:

Ik probeerde het uit m'n broekzak te nemen, maar kon door de kleine stukjes niet goed zien welke grootte en hoeveel dit nou was. Dit vroeg ik aan M, en zei dat het een halve was, en dus oké om mee te beginnen. Nou daar gaan we dan. Laat ik het maar snel doen voor er twijfel komt. Het stukje leg ik op mijn tong en proef een erg chemische, vieze smaak. Snel wegspoelen! Zo gezegd, zo gedaan. Geen weg meer terug.

C adviseerde mij om er zo min mogelijk aan te denken en gewoon door te gaan met het losgaan op de muziek. Dit ging voor mijn gevoel best goed, totdat ik me toch anders begon te voelen. Wat lichter, en het leek wel alsof ik kon voelen dat mijn pupillen groter werden. :openmouth:
Ik ging even stil staan om het wat op me af te laten komen, en W vroeg aan mij: ''Voel je hem al?'', waarop ik wat begon te lachen en ja knikte. Hij lachte terug en ging door met feesten.

Ja hij was ingewerkt. Voor mijn gevoel toch redelijk rustig en kickte niet meteen in. Buiten dat ging ik wel erg lekker los op de muziek. Ik voelde me goed. :rolleyes:

Q sprak me aan: "Kom, we gaan naar de Hardcore.", en ik zag dat de groep ging verplaatsen. Ik voelde me hier prima en zei: "Nee man, hier is het prima!", waarop hij zei: "Toe nou maar, is lekker.". Ik was al snel overtuigd, ook omdat de groep al onderweg was. We liepen een stukje van 5 minuten en ja nu was ik er van overtuigd dat het werkt. Het lopen voelde soepel en we waren er ook erg snel voor mijn gevoel. Eenmaal daar, liep ik richting de groep en zag al direct dat iedereen super sociaal was! iedereen praatte met elkaar, en de niet-gebruikers keken met een grootte lach op hun gezicht naar hoe wij ons kostelijk vermaakte!

We praten veel met elkaar en heb ook wel 10x gezegd tegen verschillende vrienden dat dit feest zó ontzettend gaaf is! Ook had Q gelijk. De hardcore was lekker, en we gingen allemaal goed los! :rock:

Later op de avond liepen we terug naar de stage waar we vandaan kwamen, en hier begon voor mij hét moment! We liepen langs de mensen heen om naar het midden van het publiek te gaan, en wat ik toen meemaakte... Ongelofelijk! Ik kan dit ook in detail beschrijven: Ik keek naar links, en naar rechts, en weer naar links, rechts, links... Ik maakte contact met zoveel andere gebruikers, op een manier waarvan ik dacht dat dit in een tweede wereld behoorde..
Zo voelde het ook. Ik was samen met al deze mensen op een andere wereld waar de niet-gebruikers zich niet in begeven en niets van af weten! Toen was het voor mij direct duidelijk. Dit is de reden waarom XTC gebruikt wordt. Je bent met elkaar verbonden. Je kijkt elkaar aan, lacht een keer, en gaat samen los. Voor mij was de avond al geslaagd.

Ik voelde me licht, blij en verbonden. Q kwam nog eens naar me toe, sprong meerdere keren tegen me aan en zei: "Lekker hé?!". Ik heb nog nooit zo hard om twee woorden gelachen en reageerde door helemaal los te gaan! :mrgreen:

C heeft mij later nog van alles laten ervaren met fruit, cola etc. Zoet en intens, en kon niet geloven dat het cola was en riep: "FANTA!". Ook voelde m'n t-shirt zo ontzettend zacht en zat hier om de zoveel seconden aan. :hearteyes:
Ik probeerde een bekende nog wat te vragen over wat hij had gebruikt maar ik moest het wel tien keer herhalen omdat hij het niet kon verstaan. Ja ik praatte blijkbaar erg snel. :tearsofjoy:

De nacht was voor m'n gevoel ontzettend snel voorbij en vond het ook erg jammer toen we eenmaal weer richting huis gingen. Toch ging ik met een goed en tevreden gevoel naar huis!
Eenmaal in de bus ging ik zitten en werd ik toch wel rustig en moe, wat ik toen ook wel prettig vond. Ja, ik had direct in slaap kunnen vallen.

Na afloop:

Eenmaal thuis was ik zeker vermoeid. Vooral in benen en voeten, maar dit is logisch natuurlijk. Ik heb een hele dag geslapen en daarna heb ik niets meer gemerkt van een dip of andere narigheid.

Analyseren:

Hoe beviel het uiteindelijk? Eigenlijk té goed. Waarom? Ik begreep nu wel echt waarom mensen en vrienden dit doen. Je hebt een bepaalde verbondenheid en voelt je daarbij ontzettend euforisch en energiek. Heb ik nog gespaced of aparte dingen gezien? Ik geloof van niet. Wel had ik eventjes een keer last van de lichten, maar heb me simpelweg omgedraaid zodat ik even kon kalmeren. De controle bleef volledig bij mezelf, ook dat had ik toch niet verwacht, maar dat was zeker een pluspunt! Ook had ik weinig last van een dip of negatieve effecten tijdens of na het gebruik.

Wel schrik ik een beetje van mezelf als ik er over nadenk hoe gewoon ik het nu opeens vindt. Dit komt denk ik door het begrip dat ik nu heb voor mensen. Dit had ik eerst nooit en keek altijd op drugs neer. Toch ben ik van plan om het nog eens te doen, na deze goede ervaring. Natuurlijk niet direct maar na de goede rustperiode van 3 maanden, die inmiddels wel is verstreken. En wie weet, na afloop nog een Report als mensen deze leuk vonden om te lezen!

Helenas

Bewuste gebruiker
Klinkt heerlijk! Ik krijg er zelf ook weer zin in!! Volgende keer voor mij wordt oud en nieuw. Laatste keer is in september :)

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Klinkt als een heerlijke eerste ervaring! Heel herkenbaar ook, dat gevoel van verbondenheid. Dat 'wij vs. de niet-gebruikers' is een sensatie die je niet kunt uitleggen aan mensen die het nooit gebruikt hebben.

Ik krijg er spontaan ook weer zin in nu ik dit lees. Voor mij is XTC/MDMA meer dan een jaar geleden.

Het is fantastisch spul en zeker de moeite waard om mee te experimenteren, maar pas op: het kan ook een hele nare kant laten zien. Ik heb zelf éénmalig een rekenfout gemaakt met een dosering (was MDMA, dus dosering afwegen en in capsules stoppen) en die ervaring wens ik niemand toe. Als er iets is wat ik toen geleerd heb dan is dat wel dat het twee gezichten kan hebben. Maar goed, dat geldt natuurlijk voor iedere drug waar onverstandig mee wordt omgesprongen. Dus geniet, maar geniet met mate. :grin:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Goed en leuk rapport! En idd heb ik nu ook weer trek haha. Gek is dat toch he met die rommel! En wat je beschrijft over dat je er na de 1e keer heel anders tegen aan kijkt herken ik goed. Ik had ook een beetje (verkeerde?) vooroordelen en ideeën over de mensen die het gebruiken. Maar na de 1e keer kijk je er echt anders tegen aan. Het is in ene "minder eng" en minder "oooh harddrugs".
Goed dat je je aan de regels houd, na de 1e keer is dat altijd wat lastig misschien. Het is zo fijn! :wink:

Yaizer

Bewuste gebruiker
Wilde meteen gaan zeggen, pas op dat je het niet te snel gaat gebruiken tot ik je laatste zin las. Ik zou je er echt aan gaan houden, je wilt het effect niet verneuken.

Een super toffe ervaring zo te horen.

Omdat ik het maar eens in de 3 á 6 maanden (probeer) te houden zijn de momenten als ik het doe erg kostbaar. Ik kan het niet vaak doen dus moet keuzes maken waar ik het doe. Ik heb het op thuissetting en op feesten / festivals gedaan maar na beide twee keer te hebben mee gemaakt (en twee keer wat echt onnodig was) kies ik toch voor de thuissetting. Klein groepje met jongens en meisjes en lekker met 500 glowsticks, glowverf en glowmaskers in het donker mysterieus dansen, lachen, knuffelen, fruit eten en met water spelen. Kan niet wachten tot de eerst volgende keer.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat een heerlijk reportje zeg! Je weet de mensen wel hongerig te maken zo! Voor mij was augustus de laatste keer en ik ben van plan te wachten tot de lente (gebruik wil ik beperken tot 1 a 2 keer per jaar). Tot jouw berichte koste het me niet veel moeite maar als ik dit zo lees krijg ik wel weer heel veel zin!

Ik heb nog niet vaak iets gelezen dat met zo weinig woorden het mdma-gevoel weergeeft dan dit:

Ik keek naar links, en naar rechts, en weer naar links, rechts, links... Ik maakte contact met zoveel andere gebruikers, op een manier waarvan ik dacht dat dit in een tweede wereld behoorde..
Zo voelde het ook. Ik was samen met al deze mensen op een andere wereld waar de niet-gebruikers zich niet in begeven en niets van af weten! Toen was het voor mij direct duidelijk. Dit is de reden waarom XTC gebruikt wordt. Je bent met elkaar verbonden.

Ben al benieuwd naar een eventuele tweede ervaring!

Bedankt voor jullie geweldige reacties! Een tweede Report beloof ik dan ook bij deze! :wave:

Eik zei:
Wat een heerlijk reportje zeg! Je weet de mensen wel hongerig te maken zo! Voor mij was augustus de laatste keer en ik ben van plan te wachten tot de lente (gebruik wil ik beperken tot 1 a 2 keer per jaar). Tot jouw berichte koste het me niet veel moeite maar als ik dit zo lees krijg ik wel weer heel veel zin!

Ik heb nog niet vaak iets gelezen dat met zo weinig woorden het mdma-gevoel weergeeft dan dit:

Ik keek naar links, en naar rechts, en weer naar links, rechts, links... Ik maakte contact met zoveel andere gebruikers, op een manier waarvan ik dacht dat dit in een tweede wereld behoorde..
Zo voelde het ook. Ik was samen met al deze mensen op een andere wereld waar de niet-gebruikers zich niet in begeven en niets van af weten! Toen was het voor mij direct duidelijk. Dit is de reden waarom XTC gebruikt wordt. Je bent met elkaar verbonden.

Ben al benieuwd naar een eventuele tweede ervaring!

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Mooi reportje man! Lache dat je het zo naar je zin hebt gehad!
Jammer dat ik niet echt meer xtc kan doen door medische redenen, krijg er zoveel zin in als ik dit lees :(

Bovenaan