Effect minder dan bij anderen?

rrb1234

Newbie
Hi!

Ik heb nu een keer of 5 xtc gebruikt, tijdens het gebruik voel ik het wel opkomen maar heel subtiel en rustig en voel mij uiteindelijk fijn (wat meer zin om te praten aan het begin maar daarna niet echt, en voel me blij) en vooral rustig/tevreden. Veel zin om te dansen heb ik echter niet per se, ik doe dit wel maar heb juist steeds de behoefte om tussendoor even naar de wc te gaan of een sigaretje te roken etc. Wat ik soms van vrienden hoor qua effect, bijvoorbeeld dat de come-up best wel overweldigend kan zijn kan ik mij eigenlijk ook totaal niks bij voorstellen. Ook vind ik de muziek en lichten etc niet bijzonderder dan normaal en kan ik altijd makkelijk eten/plassen en ben ik op het einde moe en heb vooral gewoon zin om naar bed te gaan. Is dit gewoon voor mij zo of kan ik iets doen om dit ook een keer mee te maken?

Voor de info: ik ben 170 en weeg 65 kilo, de pillen elke keer laten testen en waren 180-200 mg. Ik nam eerst een kwartje als eerste dosis en na ~2,5 uur nog een. Keer erna geprobeerd 1/3e te nemen als startdosis en weer na 2 uur een kwartje. Hier merkte ik niet heel veel verschil. Als meer dan 1-2x een kwartje bij pak na de eerste dosis merk ik dat ik veel bijeffecten krijg dus dat doe ik niet meer. Ik houd altijd 2-3 maanden aan tussen gebruik en gebruik geen medicatie oid. Verder heb ik meestal wel veel honger op zo een dag dus ik ontbijt en lunch wel voedzaam van tevoren en op het festival zelf eet ik meestal nog een banaantje/candybar en drink soms een frisje met suiker. Kan het daar aan liggen?

Laatst bewerkt:

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Voor de info: ik ben 170 en weeg 65 kilo, de pillen elke keer laten testen en waren 180-200 mg. Ik nam eerst een kwartje als eerste dosis en na ~2,5 uur nog een. Keer erna geprobeerd 1/3e te nemen als startdosis en weer na 2 uur een kwartje. Hier merkte ik niet heel veel verschil.
Hmm natuurlijk reageert iedereen anders, maar wellicht was je startdosis alsnog wat te laag? Een kwartje en pas na 2,5 u nog een is denk ik wat weinig met deze dosering.

Gebruik je medicatie die mogelijk invloed heeft op de werking?

JohnGalt

Belezen gebruiker
Ik zou met deze pillen zeker beginnen met een halfje. Je moet even die threshold over, anders kom je er nooit lekker in.

_shikantaza

Badass junkie
Een kwart pil os te weinig. Bij MDMA moet de dosis in één keer goed zijn - 1-1,5 maal je lichaamsgewicht in kg is de juiste hoeveelheid MDMA in mg.

Thetripperr

Experimenterende gebruiker
Hi!

Ik heb nu een keer of 5 xtc gebruikt, tijdens het gebruik voel ik het wel opkomen maar heel subtiel en rustig en voel mij uiteindelijk fijn (wat meer zin om te praten aan het begin maar daarna niet echt, en voel me blij) en vooral rustig/tevreden. Veel zin om te dansen heb ik echter niet per se, ik doe dit wel maar heb juist steeds de behoefte om tussendoor even naar de wc te gaan of een sigaretje te roken etc. Wat ik soms van vrienden hoor qua effect, bijvoorbeeld dat de come-up best wel overweldigend kan zijn kan ik mij eigenlijk ook totaal niks bij voorstellen. Ook vind ik de muziek en lichten etc niet bijzonderder dan normaal en kan ik altijd makkelijk eten/plassen en ben ik op het einde moe en heb vooral gewoon zin om naar bed te gaan. Is dit gewoon voor mij zo of kan ik iets doen om dit ook een keer mee te maken?

Voor de info: ik ben 170 en weeg 65 kilo, de pillen elke keer laten testen en waren 180-200 mg. Ik nam eerst een kwartje als eerste dosis en na ~2,5 uur nog een. Keer erna geprobeerd 1/3e te nemen als startdosis en weer na 2 uur een kwartje. Hier merkte ik niet heel veel verschil. Als meer dan 1-2x een kwartje bij pak na de eerste dosis merk ik dat ik veel bijeffecten krijg dus dat doe ik niet meer. Ik houd altijd 2-3 maanden aan tussen gebruik en gebruik geen medicatie oid. Verder heb ik meestal wel veel honger op zo een dag dus ik ontbijt en lunch wel voedzaam van tevoren en op het festival zelf eet ik meestal nog een banaantje/candybar en drink soms een frisje met suiker. Kan het daar aan liggen?
Beste als je een kwartje pakt van 200mg is dat maar 50mg terwijl het tot 2 keer je lichaamsgewicht mag zijn ik zou dus 3/4 pakken en elk uur en half een kwartje bijpakken.

rrb1234

Newbie
Ben geen XTC fanaat: maar lees deze even door, wil je?
Handleiding MDMA/XTC
Dankjewel, zeker een handige link inderdaad maar deze had ik van tevoren al gelezen. Aan de hand van die post begreep ik juist 1-1,5 mg/kg dus dan zou ik op een totale dosis van 97 mg uitkomen, ongeveer/iets meer dan een halve pil. Daarom dacht ik dat 1/3e en daarna nog een kwartje een goede dosering zou zijn
In wat voor tijdsbestek heb je die 5x XTC gebruikt?
Sinds mijn eerste post hier, 1,5 jaar. Aangezien ik er altijd 2-3 maanden tussen hebben gezeten en de beleving sinds het begin al zo was dacht ik dat dit niet per se invloed zou hebben.
Hmm natuurlijk reageert iedereen anders, maar wellicht was je startdosis alsnog wat te laag? Een kwartje en pas na 2,5 u nog een is denk ik wat weinig met deze dosering.

Gebruik je medicatie die mogelijk invloed heeft op de werking?
Ik zou met deze pillen zeker beginnen met een halfje. Je moet even die threshold over, anders kom je er nooit lekker in.
Beste als je een kwartje pakt van 200mg is dat maar 50mg terwijl het tot 2 keer je lichaamsgewicht mag zijn ik zou dus 3/4 pakken en elk uur en half een kwartje bijpakken.
Gebruik geen medicatie. Denk inderdaad dat ik bij het volgende feestje dan toch gelijk een halfje neem, eventueel later max nog een kwartje. Thanks voor het advies!

Laatst bewerkt:

Blyatman

Badass junkie
Elke receptor werkt bij elk persoon individueel al anders, er zijn richtlijnen hoeveel je zou moeten nemen qua leeftijd/gewicht-lengte verhouding. Maar uit ervaring weet ik dat die ‘formule’ niet altijd in verhouding staat.
ik had altijd meer nodig dan geadviseerd werd, op de èèn of andere manier reageerde ik altijd anders op XTC, dan de rest (vergeleken oude vrienden) de èèn heeft gewoon minder nodig, de ander heeft van natuur al een “tolerantie” en heeft meer nodig.

gewoon een dosis zien te vinden voor jezelf, maar uitkijken met over-doseren. Want dat wilt wel veel voorkomen bij mensen met de “natuurlijke” tolerantie dat je te snel teveel neemt en je dan na +- 45 min letterlijk in een andere dimensie bevindt 🤣

Bovenaan