Effect van trippen op keelpijn.

Escoban

Bewuste gebruiker
Ik heb de laatste tijd best wel hevige keelpijn (eigenlijk vooral hoesten, sommige dagen ook pijn) en heb de laatste paar keer dat ik getript hebt gemerkt dat ik vrijwel niks meer merk van me keelpijn zo lang ik aan het trippen ben. Ik heb sinds ik last van keelpijn heb twee maal paddo's genomen en twee maal LSD en ik kan me van drie trips (twee paddo's, één LSD) goed herinneren dat ik bijna totaal niet meer hoefde te hoesten. En alle drie de keren is mijn hoest langzaam weer terug gekomen naar mate de trip eindigde. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n twee à drie keer moest hoesten per trip. Tegen over zo'n vijf à zes keer als ik niet aan het trippen ben.

Herkent iemand dit en weet iemand toevallig wat de reden hiervoor is?

Birdo

Experimenterende gebruiker
Ik heb precies hetzelfde. Normaal veel last van een pijnlijke keel of andere 'pijntjes',
geen moeite mee, maar op LSD zijn deze klachten de volledige trip afwezig. Twee keer gebeurd. Voordat ik ging trippen zat ik er even over in, ik wou niet bad gaan op een pijnlijke keel, maar pas aan het einde van de trip dacht ik er weer aan en besefte ik dat ik nergens last van had.

Een vriend krijgt van LSD meestal last van zijn benen, zegt dat het voelt alsof ze verzuurd zijn. Elke keer gebeurd tot nu toe, maar bij hem is het dus precies andersom.

Waar dit aan ligt weet ik niet, maar pijn komt vanuit je hersenen, als reactie op prikkels,
maar dit hoeft niet perse aan kapot weefsel of iets anders te liggen, denk aan fantoompijn en de werking van placebo's.

Een trippend brein zal bepaalde prikkels toch anders verwerken, dus ik denk dat je antwoord hierin ligt.

Aalpoepert

Badass junkie
Even een antwoord van een totaal andere kant belicht, ik denk dat een hoop pijntjes/kwaaltjes komen doordat je zelf niet goed in je vel zit of bepaalde dingen in je leven niet op orde hebt, of niet in balans.

Exceem is bijvoorbeeld een symptoon dat veel bij stress komt opzetten en zo heb je een hoop van die kwaaltjes.

Ik heb jaren last gehad van exceem, elke dag krabben, kapot krabben, pijn en jeuk en op goede dagen duurde het drie dagen voor ik het kapot gekrabt had en in slechte periodes liep ik weken met een kapotte huid rond.

Als ik tripte had ik er geen last van! Dat vond ik heerlijk, gewoon geen jeuk! Ik geloof ook dat zich in mijn lichaam daar een energieblokkade bevond, maar wanneer ik trip stroomt alle energie veel beter, dus ook door die blokkade heen. Helaas kwam de jeuk weer terug toen de lsd begon uit te werken.

Uiteindelijk is mijn blokkade (wat in mijn beleving een stukje uit mijn jeugd was die ik nog niet volledig geplaatst/verwerkt had) weggegaan.
De jeuk was toen nog niet weg, mijn lichaam was volgens mijn dermatoloog verslaafd geraakt aan het krabben zeg maar en daar moest ik van afkicken, wat ik onder een sterke hormoonkuur heb gedaan. In twee weken was het grotendeels over.

Mijn theorie is dus dat veel kwaaltjes en klachten energieblokkades zijn die zich lichamelijk uiten. Wanneer je tript stroomt alle energie beter door je systeem (het moet wel op de een of andere manier) en valt de klacht dus even weg.

Escoban

Bewuste gebruiker
Ik denk niet dat dat het geval is Aalpoepert. De keelpijn die ik ervaar is sowieso viraal, meerdere mensen die ik ken hebben het gehad en dan met name mensen met wie ik zelf veel in contact ben geweest. Daarboven op komt ook dat het gepaard gaat met meerdere symptomen die je zou verwachten bij bijvoorbeeld bronchitis. De reden waarom het nog niet weg is is waarschijnlijk omdat ik te veel schijt er aan heb omdat ik de keuze maak om niet een paar dagen te stoppen met blowen of roken. Ik heb ook niet het gevoel alsof de pijn minder of meer is als ik mij respectievelijk beter of slechter voel.

De post van Birdo lijkt me iets meer logisch. Ik dacht ook dat het iets neurologisch zou zijn, al vond ik het daarbij wel raar dat ook slijm productie totaal stopte. Aangezien ik zowel hoest door kriebel in me keel, als slijm dat vast zit in me keel. Al voornamelijk wel de eerste, het zou dus puur toeval kunnen zijn dat ik geen slijm op heb moeten hoesten tijdens de trips.

L

Lid 6909

Gast
Voelen jullie je allemaal even slecht.
De LSD laat je gewoon zien dat je zonder LSD een dikke mietje bent!!

Bovenaan