effectiefst bijpakken

losbanditas

Experimenterende gebruiker
Hey allemaal,

Zat al een tijdje mee te lezen maar vandaag toch besloten om een account hier aan te maken.
Ik heb over een paar weken een leuk festival waar ik naar toe ga met wat vrienden. Heb al een paar keer XTC gebruikt (groene heinekens, blauwe spookjes en rode ups) allen op indoor feesten.

Ik ben tot noch toe altijd begonnen met 50mg (vindt het lekker als het langzaam inslaat) en elke keer als ik er behoefte aan had 50mg bijpakken. Totaal kom ik dan meestal uit op zo een 350/400mg. Dit gaat ipc prima maar de feestjes duurde meestal 5 a 6 uur. Nu duurt dit feest met after van 12:00 tot 05:00. Ben sowieso van plan om daar rond 14:00 te zijn en eerst rustig wat biertjes te doen tot 16:00/17:00. Vorige x xtc was eind maart dus ben weer wat opgeladen.

Hoe kan je het effectiefst bijpakken op zo een lang festival en na hoeveel uur/mg mdma heeft het geen zin meer om bij te pakken? Dus dat de negatieve effecten groter worden dan de positieve effecten zegmaar.

Verder ben ik 185, 75kg, 19 jaar. Alvast bedankt!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Wat de beste methode is om bij te pakken verschilt nogal van persoon tot persoon. Persoonlijk pak ik max 1 a 2 keer bij en laat ik steeds zo'n 1,5 tot 2 uur tussen elke dosering. Lastige aan MDMA is dat de echt gewenste effecten na zo'n 5 tot 6 uur echt wel klaar zijn. Daarna bijpakken vergroot alleen maar het extra vaag/waus worden en ook alle negatieve bijwerkingen zoals scheel gaan zien, kaakschaatsen, extreem lelijk worden in het algemeen :P, als je pech hebt ook extreme hitte, misselijkheid en hoofdpijn. De reden dat bijpakken niet meer echt een gewenst effect heeft is dat MDMA zorgt voor het vrijgeven van je serotonine en na zo'n 5 a 6 uur is je voorraad gewoon op, zelfs met kleine doseringen. Daarbij zit het grootste gedeelte van de MDMA gewoon nog in je bloed als het begint uit te werken, dus vandaar dat dan de negatieve effecten gaan overheersen.

Ik weet niet hoe lang je nu al MDMA doet, maar ik raad je echt aan het wat rustiger ermee te doen. Verstandig gebruik om potentiële hersenschade te minimaliseren is minstens 3 maanden tussen elk gebruik en dan maximaal 1 tot 1,5 mg per kg op een avond. Zowel qua frequentie als dosering kom je daar nu ruim overheen. Je loopt dus een groot risico op blijvende hersenschade bij zulk gebruik. Bijkomend probleem is dat de magie van MDMA er op deze manier heel snel van af gaat. Wat erg jammer is want eenmaal de magie kwijt komt die nooit meer terug. Toen ik zelf 6 jaar geleden MDMA ontdekte wist ik niet van de 3 maanden regel af en in het eerste half jaar heb ik het toen minstens 1 keer maand gebruikt. Na dat half jaar was de magie verdwenen, begonnen de negatieve bijwerkingen meer te overheersen tijdens gebruik en werden de katers achteraf heftiger. Het werd toen zelfs zo erg dat de lol ervan ging. Uiteindelijk ging ik toen een jaar naar het buitenland waardoor ik mijn hersenen wat rust kon geven. Sindsdien doe ik het nog max 4 keer per jaar en is het wel leuk, maar het magische is nooit teruggekomen en de katers zijn nooit helemaal weg gegaan.

losbanditas

Ben pas dit jaar begonnen met gebruiken. Heb dit jaar drie keer gebruikt, totaal zo een 900mg. Is het schadelijker om (ervan uitgaande dat je elke keer ong evenveel pakt):

-In de eerste helft van het jaar 4x gebruiken en tweede helft van het jaar niks. (totaal 4x dus)
-De drie maanden regel toe te passen en ook 4x te gebruiken.(maar dus meer verspreid)

En dan heb ik het over de mogelijke hersenschade (niet de dopamine/serotonine voorraad etc.)

Fool

Badass junkie
Ja, je hersenen hebben na normaal gebruik drie maanden nodig om zich fatsoenlijk te herstellen. Als je binnen die tijd weer opnieuw neemt stapel je schade op schade en is er de kans dat het daardoor nog langer nodig heeft om te herstellen of niet meer helemaal hersteld.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals Fool zegt inderdaad, voor het kleinste risico op schade kun je het best zo verspreid mogelijk over het jaar gebruiken.

Fool

Badass junkie
Je hoeft trouwens ook niet dwangmatig gelijk weer XTC te nemen zodra de 3 maanden voorbij zijn, hoor. :P

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Fool zei:
Je hoeft trouwens ook niet dwangmatig gelijk weer XTC te nemen zodra de 3 maanden voorbij zijn, hoor. :P
Hahaha klopt, alhoewel er volgens mij best een hoop zijn die echt aftellen als het ware. Belangrijk is dat je minstens 3 maanden wacht tussen gebruik en wanneer je je goed voelt en het ook uitkomt natuurlijk. De week voor een belangrijke gebeurtenis gebruiken op school of werk is bijvoorbeeld ook niet heel handig. Aangezien je toch nog de hele week erna wat minder kan functioneren soms. Toen ik het net ontdekte heb ik ooit eens de week voor tentamens MDMA gedaan omdat Amsterdam Dance Event was. Hoewel ik mijn tentamens toen uiteindelijk wel heb gehaald was het leren ervoor niet echt succes.

Ik heb nu bijvoorbeeld al 6 maanden geen MDMA meer gebruikt, simpelweg omdat ik het zo druk heb gehad dat het gewoon even niet uit kwam. Je hoeft natuurlijk ook niet elk feest MDMA te gebruiken. Er zijn nog genoeg andere alternatieven, maar de 3 maanden regel gaat eigenlijk wel op voor meerdere middelen die een MDMA achtige werking hebben. Probeer dus 3 maanden tussen middelen zoals MDMA/4-FA/6-APB etc te houden.

losbanditas

Fool zei:
Haha ja doe ik niet, ga me hierna wel dan zeker aan de drie maandjes houden als minimum.

Nog even over het 15 uur lang uit mn plaat gaan; vriend van me waarmee ik ga gaat wss na zn xtc speed doen. Is dat beetje verantwoord? Ook als dit mn eerste kennismaking is met pep?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De combinatie MDMA en speed is er een die veel gedaan wordt. Wel belangrijk om te weten is dat het nog meer neurotoxisch is dan beide stoffen op zichzelf. Qua schadelijkheid niet echt een aanrader dus.

Fool

Badass junkie
Het valt niet echt aan te raden, het vangt je kater van XTC een beetje op, maar is belachelijk slecht voor je hersenen. Als je zo lang door wilt, gebruik dan alleen speed, of begin gewoon later met xtc en eindig daar ook mee. :wink:

losbanditas

Fool zei:
Het valt niet echt aan te raden, het vangt je kater van XTC een beetje op, maar is belachelijk slecht voor je hersenen. Als je zo lang door wilt, gebruik dan alleen speed, of begin gewoon later met xtc en eindig daar ook mee. :wink:

Dan houd ik het wel bij speed, toch wel benieuwd. Kon op internet niet echt een goed antwoord vinden voor hoeveel je nodig hebt op zo een dag. Meesten zeggen: begin met een sleutelpunt (of 2) en kijk gewoon wat jij zelf lekker vind. Wil het echter wel van te voren kopen en laten testen, hoeveel mg/gram moet ik dan halen om het die dag te redden (zo een 10 uurtjes)? En dan ga ik ervan uit dat de speed tussen de 40 en de 60 procent is.

Fool

Badass junkie
Dan zul je met ene halve gram (droog) waarschijnlijk wel toekomen. Waarschijnlijk heb je aan minder ook wel genoeg, maar zo kun je een beetje aanvoelen wat je zelf het fijnst vindt. :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik neem meestal ook een halve gram droog mee ongeveer. Kom er bij lange na nooit aan, aangezien je niet veel nodig hebt en speed behoorlijk lang werkt. Een goede manier Is inderdaad 1 a 2 sleutelpuntjes snuiven en dan weet je binnen een kwartier wel of je voorlopig genoeg hebt of dat je nog wat bij wil nemen. Vervolgens kun je zo weer een paar uur door. De euforie blijft makkelijk 3 tot 4 uur hangen en soms langer. Onthoud wel dat slapen vaak geen optie meer Is als je flink wat speed op hebt.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Voor feesten die langer duren gebruik ik zelf eigenlijk altijd 4fmp, nadeel is wel dat deze ook werkt op je serotonine en dus eigenlijk niet in je pauze past... maar het is er wel een om te overwegen voor de volgende keer!

qua bijpakken verschilt het erg van persoon tot persoon. zo begin ik meestal met 100mg, en pak daarna dan nog bij met 50mg, meestal na zo'n anderhalf tot 2 uur. eerst deed ik ook altijd bijpakken met halfjes (100mg dus gemiddeld) maar ik merkte dat ik het langer volhoudt met minder bijpakken, Less is More. liep er altijd al zo scheef bij nog 2uur voor het eind van het feest vaak :rolleyes:

naar welk feest ga je eigenlijk?

Timmie94

Bewuste gebruiker
Oeh nice one! Ik zou misschien naar Soenda maar toch maar niet gedaan. Ik wacht netjes tot Awakenings :grin:

Bovenaan