Eigen kweek

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Beste leden, toch maar even nog een berichtje. Is al even geleden.. maar wil toch wel kwijt erg blij te zijn met het zelf kweken van deze bijzondere vruchten. 20211201_131948.jpg20211201_131935.jpg
Dit zijn 10L bakken. Het is echt een hele gave bezigheid om iets te zien kweken vanaf een sporen print :relaxed:. Dit wordt een aardig voorraadje voor het micro-doseren. De soort is Psilocybe Cubensis. Variant penis envy reverse. Uiteraard ook een paar missers gehad.. met granen die toch contamineerde door onzorgvuldig handelen.. of grain spawn te vochtig werd door te veel vloeibare cultuur waardoor de groei stagneerde. Ach uiteindelijk lukt het.. zie hier een mooie kweek in de dop.

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Wauw! Welk substraat heb je gebruikt?
CVG standaard recept: 650gr blok cocosvezel, 1,9l vermiculiet, 236gr calciumsulfaat, 4,25l water... echter was 4,25l te veel.. heb alles uit moeten knijpen voor veldcapaciteit. Volgende keer een halve liter minder. Voor de casing heb ik het substraat wat minder hard uitgeknepen.. na 2 weken was de bovenkant niet volledig gekoloniseerd. Zag weinig progressie en heb de gok gewaagd en de deksel geflipt. Gebruikte broed was ook slechts 90% gekoloniseerd en stagneerde.. ook niet ideaal.. gekoloniseerde deel eruit geschraapt en de rest bij elkaar gemikt in een 4l proef bakje met restant substraat, om te kijken of het overgenomen zou worden door trichoderma.. maar nee.. ook dat is vrolijk verder gaan groeien en produceert vruchten.. ik zie nu net wel een aantal aborts eraan komen..das jammer.. bakje is aan de droge kant..beetje de zijkanten en bovenkant misten.. meer kan ik niet doen:

20211202_094051.jpg

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Ah oké! Blijf foto's posten, leuk om het eind resultaat te zien :)
20211204_094840.jpg
20211204_094725.jpg
Toch geen aborts.. bleken donker gekleurde hoeden. Is een mix van een paar sectoren die het snelst leken te groeien (sporen opgeschoond met agar en daarna een aantal transfers gemaakt met de sectoren die eruit sprongen.. afijn verloor overzicht en uiteindelijk alles gemixt.. bij het oogsten ga ik goed letten op de blauwe verkleuring. Welke het meest intens kleurt, daar maak ik een clone van)

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Toch wel heel erg veel aborts, vriendin had zaterdagmiddag per ongeluk het raam opengegooid en de temp daalde van 23 naar 17 graden.. dus dat was een bummer.. 20211206_192206.jpgDesondanks wel een paar grotere vruchten en een paar clones gemaakt. Kleurt goed blauw, dus dat is positief.
20211207_094411.jpg
20211207_094426.jpg
Just ja.. de opbrengst voor een 1e flush is nu wel een domper, maar hé, soms zit het mee.. soms tegen. Beter iets dan niets

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wauw!!! Jij bent goed bezig!!!
Zelden zo veel mooi vruchtjes bij elkaar gezien :hearteyes:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Doe mn best. Deze gister geoogst. In ieder geval zat.. kan voorlopig voldoende microdoseringen hieruit maken. Als de flushes op zijn verder met de pruikzwam. 2 clonen gemaakt voor elk 3 bakjes op agar (allemaal schoon) die stop ik in de koelkast voor de toekomstBekijk bijlage 33682
Nou ben je bij die onderste foto stiekem wel iets te laat met plukken. Kan nadelig zijn voor de volgende flushes. Zodra de hoedjes open gaan laat het sporen vrij maar ook een soort gas die het schimmel laat weten geen nieuwe vruchten meer te hoeven maken. Dus altijd op tijd oogsten "net" voordat de hoedjes open gaan. Succes!!

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Nou ben je bij die onderste foto stiekem wel iets te laat met plukken. Kan nadelig zijn voor de volgende flushes. Zodra de hoedjes open gaan laat het sporen vrij maar ook een soort gas die het schimmel laat weten geen nieuwe vruchten meer te hoeven maken. Dus altijd op tijd oogsten "net" voordat de hoedjes open gaan. Succes!!
Ja, het kwam qua timing niet lekker uit. Meestal oogst ik de meest rijpe vruchten en geef de rest nog een paar uur als ik thuis ben. Maargoed.. soms pakt een gokje wachten tot de volgende ochtend niet goed uit en is dit het resultaat. Ah ja, heb zat paddestoelen hoor, kan een paar jaar voort met microdoseren en vind het niet erg als de opbrengst tegenvalt. De cakes gaan sowieso de tuin in, in een plantenbak. Vind vooral het proces gaaf om te volgen en de voldoening uit het zelf kweken van eigen vruchten. Volgende keer wordt de pruimzwam en reishi. De genen van de mooiste vruchten zijn in ieder geval bewaard:20211217_165110.jpg20211217_165013.jpg

0t0lerance

Bewuste gebruiker
3e flush (wederom te laat geoogst, maar maakt niet uit). 20211222_114247.jpgpenis envy eigenschappen zie je soms terug; sommige exemplaren zijn 'spoorloos'20211222_114429.jpg20211222_114327.jpg
20211222_114727.jpg
...nadeel is dat de hele zolder bedwelmd wordt door de walm van die penis envy dingen.. verse in de droger stinken ze als een malle..

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Bewuste gebruiker
inmiddels flush nr 7.. is niet zo veel meer, maar af en toe poppen er nog een paar omhoog.. uit het kleine bakje groeit niks meer. Heb de cake omgekeerd in de hoop dat daar nog wat uit komt.
20220104_101859.jpg20220104_101843.jpg

Kwak

Bewuste gebruiker
Wat een space dingen zijn het!

In de lente ga ik het beter aanpakken.
Ik heb weinig uit kunnen halen. Ik denk dat ik in totaal 4 a 5 gedroogde porties verkregen heb.
Toffe fotos

0t0lerance

Bewuste gebruiker
Wat een space dingen zijn het!

In de lente ga ik het beter aanpakken.
Ik heb weinig uit kunnen halen. Ik denk dat ik in totaal 4 a 5 gedroogde porties verkregen heb.
Toffe fotos
Ja dit is de laatste foto die ik heb. De rest is de aarde in gegaan als bodemverbeteraar... ja er hadden meer flushes in gezeten, maar was even klaar met het oogsten20220106_083249.jpg

Bovenaan