• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eigenaardige weed tripervaring

Hallo :) Ik lees al een tijdje info, tripreports etc op dit forum maar heb nooit een account ofzo aangemaakt. Maar nu heb ik deze nacht toch iets meegemaakt waar ik wat vragen bij heb.

Ik ben 18 en blow bijna dagelijks voor ongeveer 2 jaar nu, 2 weken geleden heb ik voor het eerst XTC genomen, geweldige ervaring gehad :sunglasses: :hearteyes: . Gisteren voor het slapen dacht ik nog even rustig een pure joint te smoren van men laatste beetje weed. Daarvoor had ik deze weed nog niet puur gesmoord en werd altijd verrassend snel stoned van een relatief kleine hoeveelheid.

Ik smoor dus men jointje, met wat chille funky/glitchhop muziek (Koan Sound). Ik zat op een balkon 1ste verdieping. Alles was chill enkel werd ik plots een beetje paranoide, en leek mensen te zien wandelen in mijn ooghoek die er niet waren :confused: Toen men jointje op was besloot ik meteen naar binnen te gaan,ik verloor men evenwicht een beetje, dus ging ik maar op bed liggen. Nu gebeurde er iets enorm vreemd, wat ik nog nooit met weed heb gehad. Eerst was ik gewoon aan het chatten op men gsm (het was donker) en ik typte maar men vingers raakte het scherm precies niet :confused: toch kwam er wel tekst op, enkel was het bijna onmogelijk om iets deftig te typen. Vervolgens werd de muziek super intens en had ik totaal geen controle meer over mijn lichaam en kon niet meer rechtstaan (oké stoned, wel al gehad) maar de muziek had me totaal in de ban. Naarmate het ritme gingen er prikkels over heel mijn rug en achterhoofd waardoor ik nogal eigenaardig lag te trillen :confused: Men ogen waren gewoon gesloten en ik besloot me maar gewoon te laten gaan met de muziek en niet te freaken. Echter toen ik men ogen open deed leek ik een zwarte hond/wolf te zien (zonder ogen), het was niet bepaald een helder beeld, eeder flikkerend, toen de hond naar me toe leek te liepen sloeg ik ernaar. Op dit moment was ik eigenlijk redelijk bang. Ook leek ik buiten mensen te zien. Ik besloot men ogen maar gewoon terug toe te doen en er niet aan te denken. Ik liet me gewoon terug gaan met de muziek. Ook merkte ik opeens op dat ik met men tanden aan het knarsen was en op men kaken en tong aan het bijten was maar ik voelde het niet (nu, de volgende dag is men lip beetje kapot) Uiteindelijk heb ik men kleren met veel moeite uitgekregen en ben ik in slaap gevallen.

Ondanks dat dit misschien niet zo prettig lijkt, heb ik er wel degelijk van genoten, op het paranoide gedeelte na.

Nu heb ik 2 vraagjes:
1) Hoe is dit mogelijk van weed? Ik heb nog nooit eerder zoiets gehad en ik dacht dat je niet echt kon "trippen" van weed of is er misschien iets mis met de weed die ik had?
2) Ik heb wel al eens gehoord van een XTC-backflash, zou dit zoiets kunnen zijn? Is het mogelijk dat dit niet was gebeurd als ik geen XTC had genomen?

Alvast bedankt voor het lezen, dit is de eerste keer dat ik zoiets schrijf, ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op het forum :)

Een XTC Flashback kan alleen voorkomen als je het als een trauma hebt ervaren, anders gebeurt dat niet voor zover ik weet. Echter kun je van weed wel heel hard trippen, absoluut.. Daarom eten mensen ook Spacecake.

Zo te horen was je misschien nog wat verzwakt van je XTC ervaring en heb je een flinke dosis genomen. Je geeft zelf al aan dat je verrassend snel stoned werd van een klein beetje en nu een pure joint rookte, dus je geeft zelf het antwoord al. Je kan van wiet echt flink trippen als je genoeg blowt. Gelukkig is het bij jou voornamelijk een positieve ervaring geweest maar mensen kunnen er berhoorlijk van in paniek raken...

Verder vraag ik me af, wat vind je van je eigen wietgebruik? Geen klachten? Ben je tevreden met de hoeveelheid die je rookt?

Een trauma heb ik in iedergeval niet gehad :P Maar heb echt al vaak véél meer gesmoked dan dit, dus vond het beetje eigenaardig om soort van hallucinaties te hebben, het was wel heel vaag en niet zo duidelijk als de paar kleine hallucinaties die ik op men XTC trip had.

En verder is mijn wietgebruik redelijk gecontroleerd, af en toe stop ik een tijdje om zeker te zijn dat ik niet mentaal verslaafd geraak ofzo ^^ En dit is dan ook geen probleem. Ik merk wel dat ik een alerter ben op school in de periode dat ik niet blow, achja ben toch men jaar over aan het doen, is niet zo erg :stoned:

Fool

Badass junkie
Klinkt als een te sterk wietje/niet helemaal goede gemoedstoestand. Wiet kan behoorlijk trippie zijn. :P

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wil je verder niet veroordelen hoor, maar je spreekt jezelf nogal tegen. Ik herken mijn eigen gebruik van een jaar of twee geleden er in, daarom noem ik het even:

Backflip2007 zei:
En verder is mijn wietgebruik redelijk gecontroleerd, af en toe stop ik een tijdje om zeker te zijn dat ik niet mentaal verslaafd geraak ofzo ^^

Backflip2007 zei:
Ik ben 18 en blow bijna dagelijks voor ongeveer 2 jaar nu

Klinkt niet alsof je het onder controle hebt en ook niet alsof je een mentale verslaving hebt weten te voorkomen. Dagelijks gebruik is geen gecontroleerd gebruik. Als je het vergelijk met dagelijks cocaïne, is het ineens een heel ander verhaal. De lichamelijke schade is niet vergelijkbaar, maar de geestelijke schade soms wel.

Backflip2007 zei:
Ik merk wel dat ik een alerter ben op school in de periode dat ik niet blow, achja ben toch men jaar over aan het doen, is niet zo erg

Is dat niet misschien gedeeltelijk de reden dat je je jaar over moet doen?

Don't get me wrong, als je er tevreden mee bent, vooral blijven doen. Het valt me alleen op dat jouw verhaal precies een verslaving beschrijft. Je praat het goed en geeft aan dat je er geen last van hebt, terwijl uit je verhaal blijkt dat het wel gevolgen voor je heeft. Verder zeg je dat je mentaal niet verslaafd bent, maar besluit je wel bijna elke dag weer om er een op te steken.

Vooral op jouw leeftijd kan dat veel gevolgen hebben, van je 16e tot je 18e bijna dagelijks blowen heeft een invloed op je leerproces en je geestelijke stabiliteit waar je misschien later pas last van krijgt.

Dan ben je in ieder geval maar gewaarschuwd, wat je er mee doet moet je zelf weten maar ik raad je aan eens vanuit ander perspectief naar je gebruik te kijken :)

En dan weer on topic:

Wiet kan heel onverwacht sterk zijn! Ik heb ook wel dit soort dingen meegemaakt en als je er achteraf geen last meer van hebt, zou ik me er niet teveel zorgen om maken :)

Vandaar dat ik "bijna" dagelijks schreef. Met gecontroleerd bedoel ik ook dat ik niet smoor wanneer ik examens heb, belangrijke testen etc. Het feit dat ik men jaar over doe heeft voornamelijk andere redenen, het blowen heeft er uiteindelijk waarschijnlijk wel invloed op gehad, maar ik ben vrij zeker dat ik ook men jaar over zou moeten doen als ik niet had geblowt.

Ook heb ik er geen last van als ik niet smoor, ik wordt niet prikkelbaar en denk er niet constant aan zoals sommige vrienden van me. Af en toe kan gewoon genieten van een jointje bij zonsondergang met wat chille muziek :)

Als ik merk dat ik regelmatig vermoeid (door de combinatie van weinig slaap en blowen) en het een negatieve invloed heeft op school, stop ik er ook even mee. En als alles rustig op school gaat of ik heb vakantie, kan ik het me wel veroorloven dagelijks te smoren met vrienden.

Wel bedankt voor de waarschuwing, ik heb er al regelmatig over nagedacht :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik sluit mij ook aan bij SmartieAndMe. Wiet is wel degelijk geestelijk verslavend, alhoewel je dat in het begin misschien niet zo door hebt. Daarbij ben je nog niet heel oud, en dan zijn de lange termijn gevolgen echt groter. Uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten, maar ik heb het zelf ook jaren onderschat.

Vanaf mijn 21e heb ik 6 jaar dagelijks geblowd, en hoewel ik er goed bij functioneerde, universitaire studie gehaald, succesvol op werk, liet ik in mijn persoonlijke leven steeds meer dingen liggen. Echter kwam ik hier pas na 3 a 4 jaar achter. Maar zelfs toen heb ik mijzelf nog jaren wijs gemaakt dat het totaal geen invloed op mijn leven had. Sinds een week of 3 rook ik nog alleen maar wiet in het weekend met vrienden, en voel me toch weer een stuk helderder in mijn hoofd worden en pak weer dingen op die ik jaren heb laten liggen.

Wiet is niks mis mee hoor! Maar laat het niet je leven beinvloeden en houd het speciaal.

On topic, mijn ervaring is dat dezelfde hoeveelheid er soms veel harder inklapt en dan best trippy kan worden. Heeft meestal met je gemoedstoestand te maken en zal dus verder niks ernstigs aan de hand zijn.

Even een kleine offtopic update :)

Ik heb onlangs veel problemen gekregen met school door wiet en heb besloten te stoppen. Niet persee voor altijd maar toch in ieder geval voor een lange periode, tot ik alles terug een beetje op een rijtje heb. Als ik binnen een paar maanden dan toch terug zou smoren zou dit ook enkel op festivalkampings etc zijn. Ik ga nu ook begeleiding krijgen maar ik zit er ook niet mee in, stelt de school en men ouders ook wat meer op hun gemak.

Verder heb ik een soort "klik" gekregen besef dat ik waarschijnlijk wel degelijk verslaafd was. Zonder dat ik het door had (zie ook posts hier boven bv.) dacht ik dat het geen invloed had op mijn schoolwerk, terwijl het wel degelijk zo was. Heb nu anderhalve week niet gesmoord, ik weet het, is nog niets, slechts een begin maar ben ervan overtuigd dat het gaat lukken. Heb een jaar geleden ook al problemen gehad en zei toen ook dat ik ging stoppen maar ben toen slechts voor de schijn gestopt.

Verder voel ik me idd ook al wat helderder worden, ben wel soms een beetje gefrustreerd als ik weet dat ik bv. in school een educatieve film moest zien, dacht "damn wat zou het toch lekker zijn om hier nu stoned te zitten" maar ik kom er wel over :)

Nu eerste prioriteit; Goede examens afleggen! :rock: :grin:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Goed bezig :) Beter op tijd stoppen dan wanneer de problemen écht te groot zijn! Keep it up en laat ons weten hoe het gaat!

Succes met je examens :wave:

Bovenaan