• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Eik op het Boom festival

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Beetje late reactie maar wauwwww wat vet!!

Klinkt echt als zo'n geweldige plek en ervaring!

Toen je schreef dat je er 8 uren voor in een file moest staan wachten moest ik ook even slikken, maar al met al was het het dik waard denk ik zo. :grin:

Ik wil ook ooit nog zoiets beleven!
Beetje late reactie maar wauwwww wat vet!!

Klinkt echt als zo'n geweldige plek en ervaring!
Ja ik vond het ook echt een geweldige plek en een geweldige ervaring!

Toen je schreef dat je er 8 uren voor in een file moest staan wachten moest ik ook even slikken, maar al met al was het het dik waard denk ik zo. :grin:
Tsja die file was niet ideaal maar was het dubbel en dwars waard!

Ik wil ook ooit nog zoiets beleven!
Het is je gegund. Hou er wel rekening mee dat het een enorm hippie-festival is. Het feit dat ik het leuk vind hoeft natuurlijk niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat jij het ook leuk gaat vinden. Maar als psychedelica liefhebber kan ik me goed voorstellen dat dat wel zo is.

Maar hebben ze daar in Portugal nou gewoon zulke mooie vrouwen joh? In 6 dagen daar meer gezien dan in 6 jaar hier. :tearsofjoy:
Nu ik het zo lees klinkt het echt heel overdreven. Maar om eerlijk te zijn meen ik het vrij letterlijk. Maar ik denk dat dat niet alleen iets zegt over de vrouwen daar maar misschien ook wel over mijn smaak. Kan best zijn dat andere mannen daar (heel) anders over denken.

ooral op Boom hebben ze mooie vrouwen 🙃 Portugal zelf niet per se meer dan hier.
Helemaal mee eens! Heeft vooral ook iets met de open, vriendelijke en directe oogopslag te maken. Vind ik zelf gewoon echt heel aantrekkelijk bij vrouwen...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ik vond het ook echt een geweldige plek en een geweldige ervaring!

Tsja die file was niet ideaal maar was het dubbel en dwars waard!
Leuk!

Het is je gegund. Hou er wel rekening mee dat het een enorm hippie-festival is. Het feit dat ik het leuk vind hoeft natuurlijk niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat jij het ook leuk gaat vinden. Maar als psychedelica liefhebber kan ik me goed voorstellen dat dat wel zo is.
Ik snap je. Niet iedereen is nuchter al evenveel "hippie" als de ander. Ik weet wel dat er een hippie in mij zit, maar die moet er weleens uit gedrukt worden met wat middelen. Wellicht dus meer drugs nemen. :laughing: (al lees ik ook dat je daar voorzichtig mee moet zijn daar)

Nee maar serieus, in bovenstaande zit enige waarheid, maar het spreekt me zo nuchter ook aan en denk ook dat het een goede ervaring zou zijn om te hebben.

Nu ik het zo lees klinkt het echt heel overdreven. Maar om eerlijk te zijn meen ik het vrij letterlijk. Maar ik denk dat dat niet alleen iets zegt over de vrouwen daar maar misschien ook wel over mijn smaak. Kan best zijn dat andere mannen daar (heel) anders over denken.
Ja dat kan natuurlijk ook, al geloof ik zo dat er heel wat vrouwelijk schoon rondloopt. En schoonheid is deels subjectief maar imo ook zeker deels objectief/universeel.

Helemaal mee eens! Heeft vooral ook iets met de open, vriendelijke en directe oogopslag te maken. Vind ik zelf gewoon echt heel aantrekkelijk bij vrouwen...
Erg aantrekkelijk ja!

Zelf maak ik vaak in een splitseconde een oordeel over hoe mooi ik een vrouw vindt (kan er niets aan doen, gebeurt vanzelf), maar daarna kan dat nog totaal veranderen door kennismaking met de vrouw in kwestie. Een echte bitch die ik oorspronkelijk qua gezicht en lichaam mooi vond kan zo oprecht compleet onaantrekkelijk worden en iemand met een prachtige open blik/instelling en lieve persoonlijkheid super aantrekkelijk!

• Like
Waarderingen: Eik

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik snap je. Niet iedereen is nuchter al evenveel "hippie" als de ander. Ik weet wel dat er een hippie in mij zit, maar die moet er weleens uit gedrukt worden met wat middelen.
Hahaha.... Ik denk ook niet dat het noodzakelijk is dat je zelf een hippie bent om het daar naar je zin te hebben. Ik denk alleen dat je wel bewust moet zijn van waar je heen gaat. Het is toch echt wel anders dan 'zomaar' een festival. Als je echt een hekel hebt aan het hele 'hippie' gebeuren, psychedelica en psytrance dan is het misschien niet de plek voor je. Ik denk dat ik het volledig nuchter ook een leuke ervaring had gevonden. Maar met name de lsd trips waren wel echt magisch daar!

Wellicht dus meer drugs nemen. :laughing: (al lees ik ook dat je daar voorzichtig mee moet zijn daar)
Ik denk dat je altijd voorzichtig moet zijn met drugsgebruik. Zeker in het openbaar. Maar Portugal heeft gelukkig een drugsbeleid dat een stuk progressiever is dan dat van Nederland. Bovendien voelt het op Boom heel veilig om te trippen omdat de mensen er gewoon echt okay mee zijn en sowieso over het algemeen heel ruimdenkend en lief zijn.

Ja dat kan natuurlijk ook, al geloof ik zo dat er heel wat vrouwelijk schoon rondloopt. En schoonheid is deels subjectief maar imo ook zeker deels objectief/universeel.
Ben het helemaal met je eens dat het een combinatie van objectief en subjectief is. Ik denk dat er op Boom objectief gezien veel vrouwen rondlopen. Dat het dan ook nog eens helemaal mijn smaak is maakt het natuurlijk extra overweldigend vergeleken met evenementen waar ook veel objectief aantrekkelijke vrouwen rondlopen die niet mijn smaak zijn.

Zelf maak ik vaak in een splitseconde een oordeel over hoe mooi ik een vrouw vindt (kan er niets aan doen, gebeurt vanzelf), maar daarna kan dat nog totaal veranderen door kennismaking met de vrouw in kwestie. Een echte bitch die ik oorspronkelijk qua gezicht en lichaam mooi vond kan zo oprecht compleet onaantrekkelijk worden en iemand met een prachtige open blik/instelling en lieve persoonlijkheid super aantrekkelijk!
Haha dat is toch inderdaad niets om je slecht over te voelen?! Ik weet ook binnen een paar seconden wel of ik iemand aantrekkelijk vind of niet. Maar net zoals bij jou kan dat nog heel erg veranderen in positieve of negatieve zin als ik iemand beter leer kennen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Doen ze dat echt? Je in een potje laten pissen en dan onderzoek naar drugsgebruik doen?! Gaat wel ver zeg...
Ja regels zijn regels he in Duitsland. Ze hebben ook een limiet van maximaal 1 ng/mL bloed; wat neerkomt op dat een dagelijkse blower 3 tot 6 weken moet stoppen met blowen voordat 'ie weer mag rijden. De Nederlandse kentekens zijn voor hen dus een makkelijke bullseye.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik snap je. Niet iedereen is nuchter al evenveel "hippie" als de ander. Ik weet wel dat er een hippie in mij zit, maar die moet er weleens uit gedrukt worden met wat middelen. Wellicht dus meer drugs nemen. :laughing: (al lees ik ook dat je daar voorzichtig mee moet zijn daar)
Het leukste aan Boom vind ik het dagelijkse applaus voor de zonsondergang 😁

"Joepie, weer een rondje gemaakt! Goed gedaan!!"

En dat komen dan dus een paar duizend mensen elke dag even langs de kant van het meer doen: de zon eren voor haar prestaties die dag.

Sowieso prachtige gewoonte ook om elke dag even de tijd te nemen om de zon uit te zwaaien.

Wat mij betreft de sfeer van Boom in een notendop.

Neo-Shulginist

Badass junkie

En dat komen dan dus een paar duizend mensen elke dag even langs de kant van het meer doen: de zon eren voor haar prestaties die dag.

Sowieso prachtige gewoonte ook om elke dag even de tijd te nemen om de zon uit te zwaaien.

Ook heel fijn dat niemand dit 's ochtends bij zonsopkomst doet trouwens 🤣

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Mooi!!

Echt 1 van die dingen die je normaal gauw voor lief neemt maar die toch eigenlijk zo bijzonder zijn en waardig om bij stil te staan en dankbaar voor te zijn!

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Dit was inderdaad heel mooi en bijzonder.

Sowieso vond ik de momentjes tijdens de dagelijkse break op het strand heel mooi. Een rustmoment in de dag, waar veel mensen samenkwamen voor spontane acties op het strand. Op dag 5 kwam er vlakbij waar wij zaten een groepje van een stuk of acht mensen samen om op trommels muziek te spelen. Al gauw kwamen er meer en meer mensen op af en stond er uiteindelijk een hele grote groep mee te zingen en dansen, jong, oud, zittend, staand, met en zonder kleren, het maakte allemaal niet uit. Het was zo typisch Boom en zo prachtig. Moest toen wel even een traantje wegpinken van geluk.

Tartarus

Bewuste gebruiker
Wat een heerlijk (trip)verslag!

Ik zit momenteel in de auto vanaf Porto terug naar Nederland en met zoveel tijd om handen heb ik na bijna een jaar weer eens ingelogd op DF. Meteen dit mooie verhaal kunnen lezen!
Jammer dat ik niet wat eerder had ingelogd, en had kunnen lezen dat je ook naar Boom ging, want dat hadden we elkaar misschien nog kunnen treffen.

Wat was het mooi hè ❤️ Boom voelt inderdaad niet als een festival, maar als een klein dorp met allemaal openminded, lieve, mooie mensen die voor elkaar zorgen. Ik heb op een festival nog nooit zoveel lachende mensen gezien ook al was het bloedheet overdag. Daarnaast heb ik ook nog nooit op een festival zo makkelijk contact gemaakt met volstrekt wildvreemden. Voor mij was het, mede door alle workshops en healing sessions, absoluut een levensveranderende ervaring en ik ben zo dankbaar dat ik dit mocht meemaken. En dat ik heb kunnen “goedmaken” wat ik op Psy-Fi niet had gedaan: naakt zwemmen (zowel trippend als niet trippend). Wat was dat een heerlijk gevoel. Boom is magisch.

Heel leuk om jouw ervaring te lezen, erg herkenbaar ook, en brengt me meteen weer terug. De watertherapie klinkt heel intens trouwens. Heb je dit ook nog een soort van moeten verwerken naderhand?

Bedankt iigv voor het mooie report! 😍

Ik ben ook nog zoekende hiernaar. Ozora is ook redelijk groot met een goede line-up en workshops, wordt vaak vergeleken met Boom, maar spreekt mij om een aantal redenen minder aan.

Heb goede verhalen gehoord over Evolution Festival en VooV Experience (beide in Duitsland). In België heb je Space Safari en in Zwitserland Shankra, maar wat ik heb gelezen ligt de focus daar meer op het partyen en minder op het spirituele. In Nederland heb je in juni nog Solstice Festival op Ruigoord, maar dit is echt kleinschalig en slechts één dag. En natuurlijk Psylân, maar ik vind het jammer dat de muziek daarvan niet outdoor is.

De wat meer vergelijkbare festivals liggen allemaal verder van huis: Portugal, Spanje, Griekenland etc.

Ik hoop dat Psy-Fi ooit nog terugkomt, maar ga er niet vanuit.

PS. Is het te laat om nog op jouw PB te reageren? Ik ben dat uiteindelijk helemaal vergeten 🤦🏻‍♀️
Ik ben nu wel nieuwsgierig waarom Ozora je niet aanspreekt. Mag ook via DM vertellen als je dat fijner vindt.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Ik ben nu wel nieuwsgierig waarom Ozora je niet aanspreekt. Mag ook via DM vertellen als je dat fijner vindt.
Meerdere dingen, maar de belangrijkste:

– Niet een echt meer, maar een soort gegraven modderpoel waarvoor je eerst in de rij moet staan en vervolgens iemand na 15 minuten op zijn fluitje blaast omdat je er weer uitmoet.

– Naaktheid is alleen toegestaan rondom het “meer”.

– Altijd drugscontroles dus je bent overgeleverd aan de kwaliteit die ze daar verkopen (vaak bagger en beperkt aanbod).

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie

– Niet een echt meer, maar een soort gegraven modderpoel waarvoor je eerst in de rij moet staan en vervolgens iemand na 15 minuten op zijn fluitje blaast omdat je er weer uitmoet.

– Naaktheid is alleen toegestaan rondom het meer.

– Altijd drugscontroles dus je bent overgeleverd aan de kwaliteit die ze daar verkopen (vaak bagger en beperkt aanbod).
Boze beveiligers die tussen het publiek en de mainstage staan en je aanstaren terwijl je staat te dansen.

Tartarus

Bewuste gebruiker
Boze beveiligers die tussen het publiek en de mainstage staan en je aanstaren terwijl je staat te dansen.
Dit is voor mij een afknapper op feesten. Om alsmaar beveiliging tegen te komen. Dat verpest de sfeer enorm.

Oh, dan houdt het voor mij op. Naaktheid is voor mij een heilig goed. Dan wacht ik maar tot er eentje in Nederland wordt georganiseerd of op de Boom Festival in 2025.

FerdFatoehaus

Badass junkie

Klinkt als Lowlands

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dan wacht ik maar tot er eentje in Nederland wordt georganiseerd
Volgende zomer weer!

Tartarus

Bewuste gebruiker
Volgende zomer weer!

Oh vet.
Ik dacht die voor altijd geen vergunning meer zou krijgen.

Bovenaan