Einde paddestoelen

troksky

Belezen gebruiker
Tijdens corona heb ik heel veel trips gekend maar echt veel maar opeens wou ik controle krijgen tijdens een zware trip maar sindsdien is wat angst of controle angst ?

Nu kom dat terug? Ik vond paddenstoelen geweldig in het begin maar de laatste tijd is de magie weg.
Spijtig, ik dacht echt dat dit mij drug was omdat ik in het verleden met alcohol worstelden.
Ok de paddenstoelen hebben mij helemaal los gemaakt van die drug.

Mij adhd wil ook eens rust 😀 Nu heeft iemand een idee? Ben nu overgestapt maar mdma maar blijkbaar is ondanks voorzorgsmaatregelen ook niet zo veilig.
Ik vind mijn hersenen eigenlijk wel tof.

Veel schrijffouten.. ik heb dyslexie, adhd , autisme en wat dan ook maar al bij al die ik eigenlijk wel uitstekend in het leven 😘
Maar wat mis ik de zalige trips ..

Nathaniel

Wijs gebruiker
Een zware trip maakt veel indruk, zeker als je bang bent controle te verliezen. Het is belangrijk om de tijd te nemen dit te verwerken. Even geen trips maar reflecteren op wat er gebeurt is. Wat zegt de Ervaring over jou op dat moment? Waar kwam je vandaan? Waar wil je naar toe?

Dat de magie weg is betekend kort door de bocht dat je te vaak gebruikt.

ADHD is denk ik niet werkelijk te behandelen met medicatie, drugs. Als je die route toch wil nemen (wat ik zeker begrijp) zou ik daar professionele hulp bij zoeken (huisarts,psycholoog) om zo veilig mogelijk te werk te gaan. De huisarts gaat je dan waarschijnlijk Methylfenidaat of Dexamfetamine of iets in die geest voorschrijven. Verre van gezond maar beter dan MDMA als medicatie gebruiken. Bovendien komt de drugs van de huisarts gewoon uit een nette fabriek, volledig gecontroleerd op zuiverheid en dosis. Van alles wat op straat te vinden is moet je maar geloven en hopen dat het enigzins vakkundig bereid is.

Het klinkt voor mij eigenlijk vooral als dat je jouw welzijn wat teveel van drugs bent gaan laten afhankelijk zijn. Je intenties zijn veranderd en daarom geven drugs jou niet meer wat je wil. Dat je begonnen bent tijdens corona betekend dat je al best wat jaren bezig bent, al waren de eersten nog positief.

Gebruik eens een maand of 3 niks en kijk wat dát met je doet, da's ook best een trip hoor :wink:

Deadwing

Wijs gebruiker
Een zware trip maakt veel indruk, zeker als je bang bent controle te verliezen. Het is belangrijk om de tijd te nemen dit te verwerken. Even geen trips maar reflecteren op wat er gebeurt is. Wat zegt de Ervaring over jou op dat moment? Waar kwam je vandaan? Waar wil je naar toe?

Gebruik eens een maand of 3 niks en kijk wat dát met je doet, da's ook best een trip hoor :wink:
Ik denk dus ook dat je het beste 3 of 4 maanden niks moet gebruiken en daarna weer eens proberen. Elk jaar trip ik hooguit 5 keer en zelfs dat lage aantal haal ik soms niet eens. Ben ook tijdens COVID begonnen met magic truffels. Geen ervaring met paddenstoelen. Twee keer lsd gebruikt. Shrooms wil ik ook zeker nog een keer proberen.

Shango

Belezen gebruiker
Ik denk dat Topicstarter al een ruime pauze heeft gehad en best goed op de hoogte is van set en setting, meditatie, je overgeven aan de trip, etc. Als je vaak tript is het waarschijnlijk een kwestie van tijd vooraleer je eens een uitdagende/bad trip hebt. Daaruit leer je misschien ook de momenten herkennen waarop je de trip best even uitstelt.

Je zou kunnen herbeginnen met een heel bescheiden dosis, 5 gram truffels of minder, lief gezelschap, kijken wat dat met je doet. Volgende keer dosis weer een beetje omhoog, als je dat wil.

Shango

Belezen gebruiker
Of een lage dosis van een tripmiddel dat psychologisch minder zwaar is, hoewel ikzelf daar dan net de magie in mis.

troksky

Belezen gebruiker

ADHD is denk ik niet werkelijk te behandelen met medicatie, drugs. Als je die route toch wil nemen (wat ik zeker begrijp) zou ik daar professionele hulp bij zoeken (huisarts,psycholoog) om zo veilig mogelijk te werk te gaan. De huisarts gaat je dan waarschijnlijk Methylfenidaat of Dexamfetamine of iets in die geest voorschrijven. Verre van gezond maar beter dan MDMA als medicatie gebruiken. Bovendien komt de drugs van de huisarts gewoon uit een nette fabriek, volledig gecontroleerd op zuiverheid en dosis. Van alles wat op straat te vinden is moet je maar geloven en hopen dat het enigzins vakkundig bereid is.

Het klinkt voor mij eigenlijk vooral als dat je jouw welzijn wat teveel van drugs bent gaan laten afhankelijk zijn. Je intenties zijn veranderd en daarom geven drugs jou niet meer wat je wil. Dat je begonnen bent tijdens corona betekend dat je al best wat jaren bezig bent, al waren de eersten nog positief.

oei ik geef duidelijk de verkeerde informatie.

Nee, ik doe eigenlijk triatlons en veel sport en gebruik geen medicatie voor adhd.
Enkel om de zoveel maanden wil ik ook eens avond een rustig hoofd 😁

Nu ik gebruik 2 a 3 keer mdma en paddenstoelen heb ik nu praktisch een keer dit jaar geprobeerd.

Ik vrees dat de magie van de paddenstoelen weg is ..

• Care
Waarderingen: ljuv

Shango

Belezen gebruiker
Een paar keer per jaar lijkt me geen overdaad.
Misschien net een hogere dosis, of ze een paar jaar aan de kant schuiven, of er vrede mee hebben dat het grote WTH effect van je allereerste diepe trips niet meer terugkomt? Net zoals het gevoel van die allereerste keer seks met je allereerste grote liefde niet meer terugkomt?😅

troksky

Belezen gebruiker
Een paar keer per jaar lijkt me geen overdaad.
Misschien net een hogere dosis, of ze een paar jaar aan de kant schuiven, of er vrede mee hebben dat het grote WTH effect van je allereerste diepe trips niet meer terugkomt? Net zoals het gevoel van die allereerste keer seks met je allereerste grote liefde niet meer terugkomt?😅
denk een paar jaar aan de kant schuiven.. this echt leuk geweest en ze hebben mij veel geleerd..

Vaarwel lieve paddenstoelen..

Shango

Belezen gebruiker
Mijn kennismaking met psychedelics was twee maal truffels en 1 maal lsd in een jaar tijd. Dan meer dan vijf jaar niets. Recent in een half jaar quasi tweewekelijks.

Die eerste drie ervaringen herinner me allen heel goed.
Wanneer het tweewekelijks werd... Ik heb daar ook goede herinneringen aan, maar veel is vergeten en ook niet iedere trip was zo 'speciaal' meer.

Je zou ook eens een ander tripmiddel kunnen proberen.

ljuv

DF-koningin
Ik snap eigenlijk je vraag niet helemaal…

Je wilt gewoon lekker trippen, toch? En je zoekt daar een ander middel voor dan psilocybine, klopt dat?

En wat bedoel je met ‘de magie is er vanaf’? Trip je gewoon niet meer als je paddo’s/truffels gebruikt? Trip je te hard? Kan je je niet meer overgeven aan het trippen?

En ook: wat zoek je in een eventueel ander middel behalve “rust in je kop”? Wat betekent dat voor je sowieso? Ik heb ook adhd en vind trippen ook fucking heerlijk, maar een rustiger brein krijg ik er echt totaal niet van hahaha. Maar daarnaast; zoek je antwoorden, innerlijke rust, of gewoon gezelligheid/ een activiteit?

Ik kan best wat middeltjes bedenken maar dan vul ik vooral mijn eigen behoefte bij jou in, dus iets meer duidelijkheid over wat jij zoekt helpt wel denk ik.

troksky

Belezen gebruiker
Ik snap eigenlijk je vraag niet helemaal…

Je wilt gewoon lekker trippen, toch? En je zoekt daar een ander middel voor dan psilocybine, klopt dat?

En wat bedoel je met ‘de magie is er vanaf’? Trip je gewoon niet meer als je paddo’s/truffels gebruikt? Trip je te hard? Kan je je niet meer overgeven aan het trippen?

En ook: wat zoek je in een eventueel ander middel behalve “rust in je kop”? Wat betekent dat voor je sowieso? Ik heb ook adhd en vind trippen ook fucking heerlijk, maar een rustiger brein krijg ik er echt totaal niet van hahaha. Maar daarnaast; zoek je antwoorden, innerlijke rust, of gewoon gezelligheid/ een activiteit?

Ik kan best wat middeltjes bedenken maar dan vul ik vooral mijn eigen behoefte bij jou in, dus iets meer duidelijkheid over wat jij zoekt helpt wel denk ik.
Het plezier is weg dat bedoelde ik .

Ik vond het geweldig.. en nu word ik er helaas onrustig van dat bedoelde ik en ik kreeg er rust van ..

Dacht dat ook kon liggen wegens overbelasting van bepaalde receptoren in je hersenen.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Het plezier is weg dat bedoelde ik .

Ik vond het geweldig.. en nu word ik er helaas onrustig van dat bedoelde ik en ik kreeg er rust van ..

Dacht dat ook kon liggen wegens overbelasting van bepaalde receptoren in je hersenen.
Oh dat laatste zou ik niet weten. Dat weet @Neo-Shulginist misschien?

Mijn eerste gedachte is: Niet al je trips kunnen ‘plezier’ opleveren. Psilo is een natuurlijk middel dat de connecties in je hoofd verandert, maar vooral uitvergroot wat er al zit. Als je goed in je vel zit en weinig te verwerken hebt op dat moment, dan zul je vooral plezier aan je trips beleven. Maar zit je (bewust of niet) ergens mee, dan zal je trip dat uitvergroten. Dus de onrust die je voelt voel je waarschijnlijk voor een reden, een trip vergroot dat uit en nodigt je uit daarmee aan de slag te gaan. Ik acht de kans wel groot dat als je dieper ingaat op de “waarom”-vraag, de leuke trips ook wel weer terug zullen komen. Dus: waarom voel je onrust, waar komt die vandaan, wat zegt dat over waar je naar opzoek bent?
Daarnaast maakt de setting wel echt uit voor mij. Als ik in mijn eentje trip, merk ik heel erg die innerlijke onrust. Daar kies ik dan ook bewust voor, omdat ik dan ergens aan wil werken. Als ik met mijn vrienden trip, is het voornamelijk lachen gieren brullen genieten kleuren, etc.

Maar goed… dan snap ik nog steeds je vraag aan ons niet helemaal:
1. Klopt het dat je opzoek bent naar een ander TRIPmiddel?
2. Wat zoek je in een middel? Wat wil je dat het middel doet… Wil je energie, dansen, trippen, inzichten, een leuke avondbesteding, nieuwe middelen ontdekken? Wat wil je haha.

Laatst bewerkt:

Shango

Belezen gebruiker
Receptoren overbelast is heel onwaarschijnlijk in troksky 's geval. Maar goed, iedereen is anders.

'de magie er vanaf ' zou ik zeggen probeer een hogere dosis/ander tripmiddel

Qua 'onrust' sluit ik me aan bij wat ljuv schreef.

Bovenaan