als een niet tennissende PC gebruiker uit verveling eens een potje tennis speelt op zijn pc, maakt het hem dat nog geen ervaren in real life tennisser.... zodan. zo diep gaat ie niet hoor ;o)
Als je toch gaat werken met rewire en het gaan exporteren, danwel doorlinken van single reason tracks etc... ben je dus allang die fase verder... dat dat allemaal kan, vertel mij wat... wat was ik in het begin blij met Cubase...... eindelijk kon ik reason binnenhalen als midi aangestuurde track EN zingen tegelijk... Volop uitgeprobeerd, met voldoende resultaat, alleen snap ik niet wat ik nog met een malstrom synth moet, als ik een FM8 kan bespelen.... wat moet ik met een reddrum als ik Battery heb... Wat moet ik met rex, anders dan voorgeprogameerde shit afspelen? ;o) Reason heeft geen enkele dinamiek, anders dan je die zelf weer extra met truckage etc moet gaan aanvullen...
Ik heb niets tegen reason, maar ik zeg alleen als je zover bent dat je reason gaat exporteren / importeren in programma's als cubase, dat je dan vanaf het begin af aan maar beter met VSTi's kunt gaan werken en heel reason of FL whatever net zogoed weg kunt doen...
Ik kan me echter wel indenken bij de gedachte dat het uitprogrameren van dance, techno etc een ander verhaal is, dan wat ik in de regel doe met mijn keyboard. Even snelle techno, house maken is bij cubase weer wat minder... Je moet het namelijk helemaal zelf bij elkaar zetten, verzamellen en inspelen
Maar dat deed ik bij Reason ook al, zoals al gezegd, ik weigerde wat voor preset dan ook te gebruiken, anders dan voor het leuke-vlotte-ik-verveel me-mixen, geeft niets als er niets uitkomt
Wil je der helemaal niet bij zingen, etc etc, vergeet dan Cubase, en enjoy Reason, Fl whatever.. ze zijn mijns inzien allemaal even goed, puur de persoonlijke smaak waarmee iemand snel een programma door heeft. Iemand heeft dat met FL, ik niet, ik verdwaal erin, terwijl ik de basis van bijvoorbeeld reason binnen een dag onder de knie had..
Even afgezien van het maken eindmixen, want ook hierin ben ik vandaag de dag dus nu ook de midi aangestuurde, en geheel uitgeprogameerde tracks van de VSTi's binnen cubase eerst als 24 .wav file te exporteren en terug te importeren als 24bits audio, omdat het afmixen nu eenmaal het beste kan gebeuren met alleen maar audiofiles...
Takkeveel werk, tis dat het een hobbie is..
Dan nog trek ik het allemaal niet. Ik ga echt geen twee weken mixen om 1 perfecte song te hebben. Het eens een keer te kunnen vind ik wel boeiend..
groeten
IgNor