Elevation

Wazigheid

Newbie
Elevation (is niet als reclame bedoeld, als de link niet mag, haal em dan maar weg :( )
Ik wist niet zo zeker of ik dit wel of niet in het alcohol forum moets zetten, het gaat namelijk om de trujon die in deze drank zit.
Ik dacht eigelijk dat het verboden was om absinthe met trujon te maken, mag dit dan wel (niet dat dat echt boeit :P)? Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand toevalig of het ook in kleine flesjes te krijgen is bij de slijter, wil het namelijk best eens proberen, maar om nou een hele fles aan te schaffen, nee da hoeft niet...

Moker

Bewuste gebruiker
lijkt me sterk dat dit wel legaal is, maar denk niet dat je dit snel bij een slijter zou tegen komen absinthe is ook alleen maar bij slijter te koop zonder trujon meende ik :confused:

Dinaatjuh

Belezen gebruiker
De werkzame stof heet thujone en is legaal in europa.
Dit is dezelfde stof die absinth tot meer dan alleen een alcoholische anijs drank maakt. Tegenwoordig worden er geen producten meer gemaakt met een werkzame laat staan gevaarlijke dosis thujone erin. Je zuipt jezelf eerder een alcohol vergiftiging met deze dranken. Ik denk dat je van een dergelijk flesje 'lift' alleen maar heel erg bezopen word, tenzij je jezelf natuurlijk een trip aanpraat.

Thujone is een stofje wat voorkomt in de plant die 'wormwood' word genoemd. Vroeger in europa dronken mensen wijn, maar zo ongeveer rond de tijd dat absinth net populair werd bij de rijkere europeanen onstond er een wijn tekort, doordat de druiven oogsten door ziektes waren aangetast. Vervolgens steeg de vraag naar absinth zo snel dat er allemaal illegale levensgevaarlijke brouwsels werden geproduceerd. En na verschillende schokkende incidenten is absinth toen in het grootste deel van europa geilligaliseerd. Echter... tegenwoordig zijn er gewoon wetten waarin staat hoeveel thujone er in een product mag zitten.

De ontdekking van de stof thujone word toegeschreven aan een dokter uit Zwitserland. Hij ontdekte per ongeluk de speciale werking van het product en gebruikte dat om zijn patienten mee te genezen. Kortom, echt een drug. Begonnen als medicijn, toen als genotsmiddel, toen werd het gif en nu is het legaal. Briljant niet?

Mocht ik me trouwens ergens in vergissen, bij voorbaat mn excuses, ben ook maar een mens.

Oeh, ben benieuwd, maak je een reportje (als je het een beetje boeient is :wink: )?
Maar meteen 2 flessen besteld :openmouth: ? Wat nou als het niets is?

Inge

Newbie
Nou ik heb een top avondje gehad gister. 2 flesjes zijn schoon op :)
We waren wel met z'n 4-tjes dus dat ging hard. Niet dat t heel heftig spul is of zo, maar t was wel echt wat meer dan alleen drank en een lekker gevoel. Meer super vrolijk en creatief en niet zo dronken. Waanzinnig zitten kletsen met elkaar. Smaakje was nogal apart, heb ook wel absinth op, maar dat vind ik niet te zuipen. Dit vond ik en nog 2 gewoon lekker en 1tje vond t niet zo en die heeft t met 7up gedronken.

Northawke

Wijs gebruiker
Denk wel dat ik het een keertje ga proberen zodra ik weer geld heb. Heb altijd al goede absinth willen proberen en als dit een beetje in de buurt komt...

Dissonant

Bewuste gebruiker
Veel zever weinig info op die site :rolleyes:

I ain't buying nothing 'till i know the promillage and the thujonepercentage.

Bovenaan