Elke week LSD

Elke week LSD.

• Wil je dood ofzo?

Stemmen: 17 8,0%
  • ERG onverstandig

Stemmen: 44 20,7%
  • Onverstandig

Stemmen: 76 35,7%
  • Kan niet heel erg kwaad

Stemmen: 26 12,2%
  • Kan geen kwaad

Stemmen: 9 4,2%
  • Goed bezig

Stemmen: 41 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    213

TrippyShit

Badass junkie
Bolea zei:
maar elk weekend op lange termijn is gewoon om psychische problemen vragen.

Kijk, en jij bent eerlijk tegen jezelf. Wat sommige toch niet hebben. Het is een blijft een drug. Ook nog een waarbij je psychisch toch wat te verwerken krijgt.. Elk weekend zo'n ervaring wordt je gewoon een raar figuur van. Klaar.

Jeniger

Experimenterende gebruiker
Het gaat er niet om hoe vaak je het gebruikt, het gaat erom hoe en waarom je het gebruikt, als je elke week lsd neemt op een tekno feest en doelloos staat te feesten, zal je er niet veel wijzer van worden, maar kijk naar groot heden als Leary, Ram dass, Mckenna die al honderden keren getript hebben en "heel" hun bewustzijn hebben verkend,
ik heb alleen maar respect voor de einsteins onder de psychedelics

Wat sommige mensen als vreemd ervaren bij " dit soort doorgedraaide mensen" is puur omdat ze zelf compleet gebrainwashed zijn door hun tv en hun kleine bewustzijn het niet kan bevatten en volgen.

Het integreren van een trip is zeker belangrijk, maar hoe vaker je tript hoe makkelijker dat word, simpelweg omdat je meer bekend word met het effect. Er komt ook een punt wanneer je jezelf helmaal hebt doorzien, dan valt er niet veel meer te integreren.

En over het punt dat na vaak lsd gebruiken je niet meer mee wil doen aan de maatschappij,; Het is al triest genoeg dat mensen daarvoor lsd trips nodig hebben en ze het zonder niet inzien dat deze maatschappij eigenlijk niet okee is om aan mee te doen. :wink:

TrippyShit

Badass junkie
Jeniger zei:
Het gaat er niet om hoe vaak je het gebruikt, het gaat erom hoe en waarom je het gebruikt, als je elke week lsd neemt op een tekno feest en doelloos staat te feesten, zal je er niet veel wijzer van worden, maar kijk naar groot heden als Leary, Ram dass, Mckenna die al honderden keren getript hebben en "heel" hun bewustzijn hebben verkend,
ik heb alleen maar respect voor de einsteins onder de psychedelics

Wat sommige mensen als vreemd ervaren bij " dit soort doorgedraaide mensen" is puur omdat ze zelf compleet gebrainwashed zijn door hun tv en hun kleine bewustzijn het niet kan bevatten en volgen.

Het integreren van een trip is zeker belangrijk, maar hoe vaker je tript hoe makkelijker dat word, simpelweg omdat je meer bekend word met het effect. Er komt ook een punt wanneer je jezelf helmaal hebt doorzien, dan valt er niet veel meer te integreren.

En over het punt dat na vaak lsd gebruiken je niet meer mee wil doen aan de maatschappij,; Het is al triest genoeg dat mensen daarvoor lsd trips nodig hebben en ze het zonder niet inzien dat deze maatschappij eigenlijk niet okee is om aan mee te doen. :wink:

Kijk. Jij bent een voorbeeld van een hippie en een lsd predikant die doet alsof het een wondermiddel is dat iedereen zou moeten nemen en met bloemen in het haar en afgeknipte broeken en sandalen, afstand moet doen van de maatschappij. Beetje triest vind ik mensen zoals jij. (Vind IK!)

Lsd is en blijft een drug. Toevallig een drug die je mooie, goede inzichten kan geven en ook iets voor je zou kúnnen betekenen en toevallig lichamelijk niet schadelijk is. Dit neemt niks weg van geestelijke schade. Zo'n ervaring is gewoon niet goed om elke week mee te maken. Daar zijn je hersenen niet voor. Ze werken op een andere manier dan normaal en das voor afentoe niet zo erg maar wel voor zovaak. Je kan het verheerlijken en een paar celeb-hippies opnoemen, maar het neemt niet weg dat elk weekend lsd gewoon onverstand is en niet goed is voor je. Je wordt er raar van. Een raar figuur. De lsd-priesters vinden dat juist niet maar anno 2009 ben je gewoon een rare vogel, klaar. Als jij zovaak lsd wilt nemen dat je hele denkwijze gaat veranderen en je niet wilt meedraaien in de maatschappij is dat jouw keuze maar je moet het niet gaan verheerlijken alsof het een medicijn is :wave:

Bolea

Belezen gebruiker
^Inderdaad teveel LSD is absoluut niet goed,geen twijfel daarover.
Maar waarom steeds die anti hippie,goa's...propaganda,snap ik nu totaal niks van :openmouth:
Alsof het alleen deze mensen zijn die drugs gebruiken? kijk naar onzelf om te beginnen,wij nemen toch ook drugs...zijn wij hippies,neen toch?
De ziekte van deze tijd is :haat,oorlog,jaloersheid,....terwijl je hippieminded bent de positievere kant kiest namelijk :Anti-oorlog, discriminatie en geweld.
Het is eerder stom om anno 2009 nog steeds te denken dat hippies:langharig tuig,LSD verslaafd,werkschuw,...zijn.Hippie zijn zit vooral in je hoofd en niet zo nodig in de kledij :wink:
Ik ga nu afsluiten,want ik moet gaan werken :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
Kijk. Jij bent een voorbeeld van een hippie en een lsd predikant die doet alsof het een wondermiddel is dat iedereen zou moeten nemen en met bloemen in het haar en afgeknipte broeken en sandalen, afstand moet doen van de maatschappij. Beetje triest vind ik mensen zoals jij. (Vind IK!)
Hij predikt helemaal niets.. en de manier van leven die je daar beschrijft zie ik persoonlijk ook niets verkeerds in. De maatschappij is ziek en als je dat niet ziet ben je blind. Als ik de kans had zou ik ook op een onbewoond eiland mn eigen boontjes doppen, misschien met een groepje mensen die ook zo denkt. Er is niets triests aan een vredelievende manier van denken, het feit dat jij dat zielig vindt zegt meer over jou dan over de drug.

TrippyShit zei:
Lsd is en blijft een drug. Toevallig een drug die je mooie, goede inzichten kan geven en ook iets voor je zou kúnnen betekenen en toevallig lichamelijk niet schadelijk is. Dit neemt niks weg van geestelijke schade. Zo'n ervaring is gewoon niet goed om elke week mee te maken. Daar zijn je hersenen niet voor. Ze werken op een andere manier dan normaal en das voor afentoe niet zo erg maar wel voor zovaak. Je kan het verheerlijken en een paar celeb-hippies opnoemen, maar het neemt niet weg dat elk weekend lsd gewoon onverstand is en niet goed is voor je. Je wordt er raar van. Een raar figuur.
Dat ontkent toch ook niemand? En geef eens voorbeelden van die zogenaamde schade waar je zo op hamert. Het liefst ook met bronnen, want "Mensen worden raar. Van die rare figuren." is natuurlijk je reinste onzin. Jij ervaart dat misschien als raar, maar dat zegt wederom meer over jouw manier van dingen interpreteren dan over die mensen zelf.

TrippyShit zei:
De lsd-priesters vinden dat juist niet maar anno 2009 ben je gewoon een rare vogel, klaar.
Who gives a fuck? Iedereen is raar. Ik ben liever raar op deze manier dan raar op een vervelende of gevaarlijke manier. Die rare figuurtjes waar je het constant over hebt ken ik zelf niet en ik heb genoeg LSD gebruikers gezien en in mijn omgeving rond hangen, waaronder ikzelf. Ik heb het vaak en veel gebruikt en ik functioneer prima.

TrippyShit zei:
Als jij zovaak lsd wilt nemen dat je hele denkwijze gaat veranderen en je niet wilt meedraaien in de maatschappij is dat jouw keuze maar je moet het niet gaan verheerlijken alsof het een medicijn is :wave:
Je hele denkwijze veranderen? Wat bedoel je daar dan weer mee? Het feit dat je anders naar bepaalde dingen gaat kijken? Of dat er dingen op gaan vallen waar je normaal geen aandacht aan zou besteden? Je horizon verbreden zie ik niet als iets slechts.

TrippyShit

Badass junkie
Ik heb het over iemand die elke week lsd neemt en waarbij diegene zijn denkwijze dermate veranderd dat deze persoon zich buiten de maatschappij op wil stellen. Ik zeg ook niet dat iedereen die elke week lsd doet zo wordt.. Je moet het allemaal niet té letterlijk en algemeen nemen he.. Zo kan je op elke post wel wat reageren als je dat doet.

Het gaat er om dat mensen die elke week lsd hebben gewoon ietwat anders denken en dat sommige er ook gewoon 'gek' van worden. Dan doel ik niet eens op psychotisch ofzo maar gewoon rare figuren. En dat kan je gewoon niet ontkennen. Ja, kan je wel doen maar dan heb je het bij het verkeerde eind :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik dacht al dat je met niets concreets ging komen. Ken je uberhaupt mensen die elke week LSD gebruiken of roep je maar wat omdat het leuk klinkt dat mensen er 'gek' van worden? Ik heb zelf ook een periode lang elke weekend getript en ik kan alleen maar zeggen dat het meer goed dan kwaad gedaan heeft. Alleen maar goed eigenlijk.

TrippyShit zei:
Ik heb het over iemand die elke week lsd neemt en waarbij diegene zijn denkwijze dermate veranderd dat deze persoon zich buiten de maatschappij op wil stellen.
Dat doe ik ook, ik zie mezelf echt niet als onderdeel van de maatschappij, gelukkig niet zeg. Lekker hutjemutje op koopzondag elkaar ondersteboven lopen, want ja, je moet kopen, want de winkels zijn open. Negen tot vijf, files, stress, irritaties, man hou op.

TrippyShit zei:
Ik zeg ook niet dat iedereen die elke week lsd doet zo wordt.. Je moet het allemaal niet té letterlijk en algemeen nemen he..
Dan moet je het ook niet zo letterlijk zeggen.

TrippyShit zei:
Zo kan je op elke post wel wat reageren als je dat doet.
Volgens mij begrijpt iemand het concept van een forum niet.

TrippyShit zei:
Het gaat er om dat mensen die elke week lsd hebben gewoon ietwat anders denken en dat sommige er ook gewoon 'gek' van worden. Dan doel ik niet eens op psychotisch ofzo maar gewoon rare figuren. En dat kan je gewoon niet ontkennen. Ja, kan je wel doen maar dan heb je het bij het verkeerde eind :)
Heb je 'm weer met zn "gewoon rare figuren", nuanceer dat eens dan, kom eens met concrete voorbeelden, bronnen van die zogenaamde schade. Het feit dat je dat niet doet vertelt mij alleen maar dat ik het bij het juiste eind heb.

TrippyShit

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Heb je 'm weer met zn "gewoon rare figuren", nuanceer dat eens dan, kom eens met concrete voorbeelden, bronnen van die zogenaamde schade. Het feit dat je dat niet doet vertelt mij alleen maar dat ik het bij het juiste eind heb.
k heb geen bronnen nodig :wink: Ik spreek vanuit ervaring van genoeg mensen om mij heen die ik ken en van mijn vader die nog veel meer mensen kent en die de lsd tijd volop heeft meegemaakt en zelf fanatiek meedeed..

ExceptionalInsight zei:
Ik dacht al dat je met niets concreets ging komen. Ken je uberhaupt mensen die elke week LSD gebruiken of roep je maar wat omdat het leuk klinkt dat mensen er 'gek' van worden? Ik heb zelf ook een periode lang elke weekend getript en ik kan alleen maar zeggen dat het meer goed dan kwaad gedaan heeft. Alleen maar goed eigenlijk.
Die ken ik dus idd, ook zelf, van verschillende leeftijden..

ExceptionalInsight zei:
Dat doe ik ook, ik zie mezelf echt niet als onderdeel van de maatschappij, gelukkig niet zeg. Lekker hutjemutje op koopzondag elkaar ondersteboven lopen, want ja, je moet kopen, want de winkels zijn open. Negen tot vijf, files, stress, irritaties, man hou op.
Er zit een verschil tussen jezelf buiten de maatschappij opstellen en het voorbeeld wat jij geeft en dat snap je zelf net zo goed als mij..

ExceptionalInsight zei:
Dan moet je het ook niet zo letterlijk zeggen.
Is nog altijd aan jou hoe letterlijk je het zelf neemt..

ExceptionalInsight zei:
Volgens mij begrijpt iemand het concept van een forum niet.
Dat snap ik heel goed maar er zit een verschil tussen ergens een reactie op te geven of iets verkeerd te begrijpen en er dus een verkeerde reactie op geven..

En verder, zoals ik al vaker hier gezegd heb, intresseerd het mij echt verschrikkelijk weinig of jij het met mij eens bent of niet. Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en de ervaring die mijn vader heeft. Dat zijn voor mij genoeg bronnen.. Als jij mensen van 35 die de hele dag als zwakzinnge teletubbies dierengeluiden zitten te maken normaal vind moet jij dat lekker weten maar voor mij ben je 1 van de vele voorbeelden van een 'raar figuur' :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
k heb geen bronnen nodig
Voor jezelf misschien niet, maar om mij te overtuigen van jouw gelijk wel.

TrippyShit zei:
Er zit een verschil tussen jezelf buiten de maatschappij opstellen en het voorbeeld wat jij geeft en dat snap je zelf net zo goed als mij..
Nee, eigenlijk niet, verklaar dat eens. Ik vind namelijk niet dat je verantwoording hoeft af te leggen aan een maatschappij die geen fuck om jou geeft over de manier waarop jij wilt leven. Zo lang je daar verder niemand mee tot last bent (en een uitkering trekken telt niet als mensen persoonlijk tot last zijn) moet iedereen leven zoals hij of zij dat wil.

TrippyShit zei:
Is nog altijd aan jou hoe letterlijk je het zelf neemt..
Ja.. zo kunnen we door blijven gaan. Als jij het woord 'iedereen' gebruikt, denk ik dat je iedereen bedoelt.

TrippyShit zei:
En verder, zoals ik al vaker hier gezegd heb, intresseerd het mij echt verschrikkelijk weinig of jij het met mij eens bent of niet.
Dat hoeft toch ook niet?

TrippyShit zei:
Ik spreek vanuit mijn eigen ervaring en de ervaring die mijn vader heeft. Dat zijn voor mij genoeg bronnen.. Als jij mensen van 35 die de hele dag als zwakzinnge teletubbies dierengeluiden zitten te maken normaal vind moet jij dat lekker weten maar voor mij ben je 1 van de vele voorbeelden van een 'raar figuur' :wink:
Normaal is een relatief begrip, als zij daar gelukkig van worden zie ik daar geen kwaad in. En wat dat laatste betreft, daar kun jij niet over oordelen ook niet met een knipoogsmiley aan het eind die het doet lijken of je het niet meent.. of toch wel.. Ik volg een studie, ik heb een bruisend sociaal leven, leuke vrienden en ik ga straks ruim boven modaal verdienen. Volgens mij ben ik volgens jouw maatstaven best normaal.

TrippyShit

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Voor jezelf misschien niet, maar om mij te overtuigen van jouw gelijk wel.
Zoals ik al zei, het maakt me niet uit wat jij daar van vind. Ik zet hier neer wat ík er van vind.

ExceptionalInsight zei:
Nee, eigenlijk niet, verklaar dat eens. Ik vind namelijk niet dat je verantwoording hoeft af te leggen aan een maatschappij die geen fuck om jou geeft over de manier waarop jij wilt leven. Zo lang je daar verder niemand mee tot last bent (en een uitkering trekken telt niet als mensen persoonlijk tot last zijn) moet iedereen leven zoals hij of zij dat wil.
Heeft toch niks te maken met verantwoording afleggen of niet leven zoals jij het wilt? Laat maar is zien waar ik dat gezegd heb, dat iemand dat niet zou mogen.. Ook ben je mij verder niet tot last als jij niet met de maatschappij wil meedraaien. Als jij liever met bloemen in je haar in een hutje op de hei wil zitten moet je dat vooral lekker doen.

ExceptionalInsight zei:
Ja.. zo kunnen we door blijven gaan. Als jij het woord 'iedereen' gebruikt, denk ik dat je iedereen bedoelt.
Misschien in snelheid verkeerd woord gebruikt maar ik heb het al paar keer hersteld en gezegd dat het niet iedereen die wekelijks lsd gebruikt zo wordt.

ExceptionalInsight zei:
Dat hoeft toch ook niet?
Vraag dan ook niet om bronnen als het toch niet hoeft :wink:

ExceptionalInsight zei:
Normaal is een relatief begrip, als zij daar gelukkig van worden zie ik daar geen kwaad in. En wat dat laatste betreft, daar kun jij niet over oordelen ook niet met een knipoogsmiley aan het eind die het doet lijken of je het niet meent.. of toch wel.. Ik volg een studie, ik heb een bruisend sociaal leven, leuke vrienden en ik ga straks ruim boven modaal verdienen. Volgens mij ben ik volgens jouw maatstaven best normaal.
Normaal is relatief. Het is helaas zo dat de meerderheid bepaald wat normaal is of niet. Of iemand het daar nou mee eens is of niet. Als je naakt over straat loopt kan je zeggen 'normaal is relatief' maar als je het aan 1000 mensen vraagt zullen 999 mensen zeggen dat het niet normaal is. En daar doelde ik op. En dat jij volgens mijn maatstaven normaal bent. *herhaling* Niet iedereen wordt raar van te vaak lsd.. Oja, en die knipoog staat er niet om te doen lijken alsof ik het niet meen, want ik meen het wel. Anders ga ik niet verder in op deze discussie natuurlijk. Een piepklein voorbeeld van verkeerd begrijpen wat ik bedoel..

TrippyShit

Badass junkie
DrippTone zei:
Als het geen gevolgen zou hebben zou elke week LSD best leuk kunnen zijn. :P
Tuurlijk :P maar das een heel ander verhaal. En zelfs als het wel gevolgen voor je zou hebben kan je het nog steeds leuk vinden. Maar dan mag ik je toch wel een raar figuur vinden :P

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
TrippyShit zei:
DrippTone zei:
Als het geen gevolgen zou hebben zou elke week LSD best leuk kunnen zijn. :P
Tuurlijk :P maar das een heel ander verhaal. En zelfs als het wel gevolgen voor je zou hebben kan je het nog steeds leuk vinden. Maar dan mag ik je toch wel een raar figuur vinden :P

Uiteraard, ik vind mezelf ook een raar figuur, en jou ook. :beer:

Ik denk overigens dat het psychisch niet eens zoveel gevolgen hoeft te hebben, maar de magie gaat er wel af omdat het zo normaal word. En dat is een gevolg wat ik veel erger vind, tenminste zolang ik dat andere gevolg niet ervaar. Die zeldzame mooie tripjes moeten natuurlijk wel speciaal blijven. :hearteyes:

Jeniger

TrippyShit zei:
ExceptionalInsight zei:
TrippyShit zei:
Wat wil je daarmee zeggen dan?
Daarmee wil ik zeggen dat je inconsequent bent in je argumenten. Zullen we erover ophouden? Ik heb gelijk en iedereen weet het.
:tearsofjoy: Als jij dat wil houden we er lekker over op :wink: Lekker in je gelijk blijven geloven :wave:

Trippyshit, ik vind het zielig voor je dat jouw realiteit bestaat uit mensen op werk die vreemde teletubbies geluidjes maken en dat je daarop je gehele mening over het frequent gebruiken van lsd baseerd.

Je hele houding en je manier van denken zegt mij al genoeg, en ik adviseer iedereen om het vooral niet serieus te nemen. Bij het lezen van het soort onzin wat je uitkraamt draag je alleen maar bij aan de war on drugs propaganda en het behouden van de status quo...

Het is saai om in herhaling te vallen maar het gaat erom hoe je het gebruikt, zoals met elke psychedelica. Er leven nog steeds volkeren die elke week tripmidellen gebruiken.

Daarnaast zijn psychedelica in de westerse wereld juist verboden, omdat de overheid weet dat het een gevaar is voor hun systeem. Je trip integreren betekent niet, alles vergeten en als een robot verder leven, maar juist onafhankelijk zijn van het systeeem , en je eigen besturingsprogramma ala linux creeren. Iedereen krijgt door middel van cultuur een besturings systeem ingeprent, en jij vind mensen met orginele denkwijzen/besturingssystemen rare figuren? Dat is net zoiets als merkgeil zijn...je laat je tillen

dat zegt meer over de weg die jij nog te gaan hebt dan over de mensen die verlicht zijn door frequent lsd gebruik

@ExceptionalInsight
thanks,... respect, helemaal met je eens

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Jeniger zei:
TrippyShit zei:
:tearsofjoy: Als jij dat wil houden we er lekker over op :wink: Lekker in je gelijk blijven geloven :wave:

Trippyshit, ik vind het zielig voor je dat jouw realiteit bestaat uit mensen op werk die vreemde teletubbies geluidjes maken en dat je daarop je gehele mening over het frequent gebruiken van lsd baseerd.

Je hele houding en je manier van denken zegt mij al genoeg, en ik adviseer iedereen om het vooral niet serieus te nemen. Bij het lezen van het soort onzin wat je uitkraamt draag je alleen maar bij aan de war on drugs propaganda en het behouden van de status quo...

Het is saai om in herhaling te vallen maar het gaat erom hoe je het gebruikt, zoals met elke psychedelica. Er leven nog steeds volkeren die elke week tripmidellen gebruiken.

Daarnaast zijn psychedelica in de westerse wereld juist verboden, omdat de overheid weet dat het een gevaar is voor hun systeem. Je trip integreren betekent niet, alles vergeten en als een robot verder leven, maar juist onafhankelijk zijn van het systeeem , en je eigen besturingsprogramma ala linux creeren. Iedereen krijgt door middel van cultuur een besturings systeem ingeprent, en jij vind mensen met orginele denkwijzen/besturingssystemen rare figuren? Dat is net zoiets als merkgeil zijn...je laat je tillen

dat zegt meer over de weg die jij nog te gaan hebt dan over de mensen die verlicht zijn door frequent lsd gebruik

@ExceptionalInsight
thanks,... respect, helemaal met je eens

Ach, ga er niet teveel op in. Trippy shit wil graag aan de Ayahuasca, dan zal ie het wel leren. :wink:

Even uit nieuwsgierigheid, welke volkeren zijn dat die nog zo veel aan de trip middelen zitten en welke middelen? :P

Jeniger

Ikzelf kan je niet precies vertellen welke volkeren dat zijn, maar vooral in het amazone gebied zijn er volkeren voor wie ayahuasca bijvoorbeeld een " wekelijks ritueel" is, en ongewijfeld zal dat met meer meer entheogenen gebeuren.

en neem dichterbij huis, wat dacht je van de sainto daime kerk in amsterdam en den haag? Dat zijn als ik me niet vergis ook wekelijkse rituelen(elke week trippen=in noobie taal) :grin:

Dennis mckenna had het er nog over in de laatste podcast van gnostic media, mocht je er meer over willen horen

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
LSD wekelijks kan ik me nog voorstellen, maar wekelijks aan de Ayahuasca kan ik me maar moeilijk voorstellen. :kots: :tearsofjoy:

Ik dacht misschien weet je meer van, aangezien je het noemde. Maargoed ben te lui om me er echt in te gaan verdiepen. Laat die volkeren maar lekker trippen.

Zoveel trippen kan leuk en aardig zijn, maar opgegeven moment gaat de lol er wel af denk ik zo. Dus voor de lol zoveel trippen zie ik niet zo, dan maar voor de psychonauten. Maarjah na elk process heb je ook weer tijd nodig om het te verwerken. Dus ik kan me maar moeilijk voorstellen waarom mensen zo veel zouden willen trippen, en met welk doel? Zijn ze niet gewoon doorgeslagen, of kunnen ze meer hebben dan ik? :P

Jeniger

Nogmaals het gaat er om hoe je er mee omgaat, waarom zou de lol eraf gaan als je het helemaal niet voor de lol neemt.

Het frequent gebruik van tripmidellen heeft alles te maken met de archaïsche staat van die mensen, ze hebben tradities die al duizenden jaren oud zijn. Ze geloven vaak in een geestenwereld, alles is voor hun verbonden, en de tripmiddelen staan vaak centraal in hun leven als een brug tussen die wereld en de wereld die wij kunnen zien/ realiteit noemen.

In hun ogen als je een " doorgerdaaide" freak bent, ben je een speciaal iemand en word je onder de hoede genomen door de sjamanen.(opgeleid)

In onze maatschappij ben je ineens een doorgedraaide freak of schizofreen, beide termen puur uit angst voor handelen met het onbekende....

Als je een beetje verdiept in de geschiedenis (niet hetgene wat je op school leert) dan kom je er al snel achter dat middelen van bedwelming en tripmiddelen de basis vormden in de geschiedenis van de mensheid.(Kijk vooral naar de oude "kunst" vol verwijzingen naar tripmiddelen) Wij de westerse wereld hebben ongeveer 90% van die volkeren vermoord toen wij met ons bootje de wereld gingen verkennen, vanaf dat punt is het o.a. allemaal mis gegaan(kennis verloren) en hebben we de relatie met tripmiddelen/natuur verloren.

Het is juist voor het eerst in de geschiedenis dat we gestopt zijn met het gebruik van tripmidellen,en kijk hoe facked up de wereld is

TrippyShit

Badass junkie
Jeniger, je bent dan wel verlicht, maar lezen kan je blijkbaar niet :wink:
Ik heb niks tegen lsd, laat staan trippen in het algemeen. Ik vind psychedelica hardstikke mooi, geweldige ervaringen op gehad, (ook mindere) zelfs op lsd. Maar je moet wel gewoon realistisch blijven. Elke week zo'n ervaring komt vele gewoon niet ten goede. Ik spreek hier uit eigen ervaring, ervaringen van mn vader en mensen om hem heen EN een engels onderzoek waarvan ik de bron zo 1,2,3 niet weet, zal em is proberen terug te vinden. Daar stond in dat een paar 100 mensen voor 10jaar lang elk weekend lsd namen. Ik geloof dat 40+% verder geen negatieve effecten ondervond en de rest had wel psychische klachten, dan wel niet psychoses(weet dat dit niet door de lsd opzich komt maar aan hun psychische toestand zelf ligt :wink: ) en een paar daar van hadden zelfs zelfmoord gepleegd. Er zijn genoeg mensen waarbij er niks zal gebeuren, dat hoef je mij niet in te overtuigen, dat geloof ik. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel psychische klachten ondervinden naar dermate veel/vaak gebruik van een psychedelisch middel.
En dat mijn realiteit bestaat uit volwassen rare mannen die de hele dag dierengeluiden zitten te maken, ik gaf alleen 1 klein voorbeeld. Je moet eerst eens goed lezen en dan pas met iets komen want onderhand op een tegenaanval lijkt :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dit heeft niks met een persoonlijke aanval te maken hoor, jij lokt een discussie uit, dus krijg je die. Je moet maar eens een stevige zegel nemen en "Into the wild" van Sean Penn over het leven van Chris McCandles kijken, daarna praten we verder (:

TrippyShit

Badass junkie
Nou wie weet ExceptionalInsight :wave:

Wat ik Jeniger ook nog wil laten weten is dat IK een aantal van die mensen rare figuren vind. Dat is MIJN mening. Dat jij dat niet vind, prima, zou kut zijn voor zulke types als iedereen mijn mening zou delen he. Dan hadden ze geen leven meer. Maar jij zal bijv. Hiphop-gangstertjes weer rare figuren vinden. Of geert wilders of mensen op crocks, noem maar wat. Ik heb verder ook niks tegen die mensen ofzo. Vind het alleen apparte figuren :wave:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
TrippyShit zei:
Maar jij zal bijv. Hiphop-gangstertjes weer rare figuren vinden. Of geert wilders of mensen op crocks, noem maar wat. Ik heb verder ook niks tegen die mensen ofzo. Vind het alleen apparte figuren :wave:
Ik heb geleerd om verder te kijken dan dat, ik vind mensen niet zomaar raar, ze maken hooguit andere keuzes dan ik, maar het is niet aan mij om daar over te oordelen. En we zijn al een stapje verder, je bent al bij apart in plaats van raar. Het begin is er (:

Jeniger

TrippyShit zei:
Jeniger, je bent dan wel verlicht, maar lezen kan je blijkbaar niet :wink:
Ik heb niks tegen lsd, laat staan trippen in het algemeen. Ik vind psychedelica hardstikke mooi, geweldige ervaringen op gehad, (ook mindere) zelfs op lsd. Maar je moet wel gewoon realistisch blijven. Elke week zo'n ervaring komt vele gewoon niet ten goede. Ik spreek hier uit eigen ervaring, ervaringen van mn vader en mensen om hem heen EN een engels onderzoek waarvan ik de bron zo 1,2,3 niet weet, zal em is proberen terug te vinden. Daar stond in dat een paar 100 mensen voor 10jaar lang elk weekend lsd namen. Ik geloof dat 40+% verder geen negatieve effecten ondervond en de rest had wel psychische klachten, dan wel niet psychoses(weet dat dit niet door de lsd opzich komt maar aan hun psychische toestand zelf ligt :wink: ) en een paar daar van hadden zelfs zelfmoord gepleegd. Er zijn genoeg mensen waarbij er niks zal gebeuren, dat hoef je mij niet in te overtuigen, dat geloof ik. Maar er zijn ook genoeg mensen die wel psychische klachten ondervinden naar dermate veel/vaak gebruik van een psychedelisch middel.
En dat mijn realiteit bestaat uit volwassen rare mannen die de hele dag dierengeluiden zitten te maken, ik gaf alleen 1 klein voorbeeld. Je moet eerst eens goed lezen en dan pas met iets komen want onderhand op een tegenaanval lijkt :wave:

Het is toch jouw mening wat je zelf zegt? Waarom schuif je het dan als waarheid naar voren. En probeer je dat te onderbouwen. En dat onderzoek laat me niet lachen, hoe betrouwbaar is dat....... Alles is gebaseerd op jouw ervaring en die van je vader in jullie omgeving, dat daar veel telletubbies uit rollen zegt meer over jullie zelf als mens zijnde.

Daarbij ga je aan het feit voorbij dat je vroeger veel meer alienated werd van lsd als tegenwoordig, en als je kijkt welke sociale vrijheden we nu hebben, komt dat allemaal door de jaren 60. En dan heb ik het nog niet over de new age beweging.

:kots: Laten we inderdaad realistisch blijven:
Het gaat erom hoe je het gebruikt, net als met drank, net als met eten, zoals met je hele leven.
Zoiets als je moet realistisch blijven, dat is voor mij pure onzin, er bestaat niet zoiets als " DE" norm wat reeel is.

zoals jij zelf al aangeeft het is voor jouw reeel, presenteer het dan ook zo

en tja hip hop gangstertjes? wat kan ik daar nog op zeggen, dat zegt ook meer over jezelf dan over mij. Voor mij zijn mensen mensen, klaar, hoe "vreemder" ze zijn, hoe intressanter ik het vind.

TrippyShit

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Ik heb geleerd om verder te kijken dan dat, ik vind mensen niet zomaar raar, ze maken hooguit andere keuzes dan ik, maar het is niet aan mij om daar over te oordelen. En we zijn al een stapje verder, je bent al bij apart in plaats van raar. Het begin is er (:
Appart en raar komt voor mij zo goed als op hetzelfde neer hoor

Jeniger zei:
Het is toch jouw mening wat je zelf zegt? Waarom schuif je het dan als waarheid naar voren. En probeer je dat te onderbouwen. En dat onderzoek laat me niet lachen, hoe betrouwbaar is dat....... Alles is gebaseerd op jouw ervaring en die van je vader in jullie omgeving, dat daar veel telletubbies uit rollen zegt meer over jullie zelf als mens zijnde.

Daarbij ga je aan het feit voorbij dat je vroeger veel meer alienated werd van lsd als tegenwoordig, en als je kijkt welke sociale vrijheden we nu hebben, komt dat allemaal door de jaren 60. En dan heb ik het nog niet over de new age beweging.

Het gaat erom hoe je het gebruikt, net als met drank, net als met eten, zoals met je hele leven.
Zoiets als je moet realistisch blijven, dat is voor mij pure onzin, er bestaat niet zoiets als " DE" norm wat reeel is.

en tja hip hop gangstertjes? wat kan ik daar nog op zeggen, dat zegt ook meer over jezelf dan over mij. Voor mij zijn mensen mensen, klaar, hoe "vreemder" ze zijn, hoe intressanter ik het vind.

Als waarheid naar voren schuiven? Als ik dat meer om me heen zie dan waar jij mij komt is dat de waarheid als het aan mij ligt. Maar ik ben er klaar mee jongens, lekker denken dat het verschrikkelijk goed voor je is :tearsofjoy: en het onderhand prediken als medicijn op een drugsforum :wave: Lsd uit een onterecht slecht daglicht willen halen is een ding, maar hoe jij en vele andere het hier de hemel in prijzen vind ik gewoon belachelijk en geen realistische gedachte. En wat je er ook op terug te zeggen hebt met a bunch of hippie talk, daar blijf ik bij. We gaan het bij lange na niet met elkaar eens worden. Nu niet en ook niet als we op pagina 26 zijn in dit topic. Laten we er lekker over ophouden en trek je sandalen aan..

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Jeniger zei:
Nogmaals het gaat er om hoe je er mee omgaat, waarom zou de lol eraf gaan als je het helemaal niet voor de lol neemt.

Het frequent gebruik van tripmidellen heeft alles te maken met de archaïsche staat van die mensen, ze hebben tradities die al duizenden jaren oud zijn. Ze geloven vaak in een geestenwereld, alles is voor hun verbonden, en de tripmiddelen staan vaak centraal in hun leven als een brug tussen die wereld en de wereld die wij kunnen zien/ realiteit noemen.

In hun ogen als je een " doorgerdaaide" freak bent, ben je een speciaal iemand en word je onder de hoede genomen door de sjamanen.(opgeleid)

In onze maatschappij ben je ineens een doorgedraaide freak of schizofreen, beide termen puur uit angst voor handelen met het onbekende....

Als je een beetje verdiept in de geschiedenis (niet hetgene wat je op school leert) dan kom je er al snel achter dat middelen van bedwelming en tripmiddelen de basis vormden in de geschiedenis van de mensheid.(Kijk vooral naar de oude "kunst" vol verwijzingen naar tripmiddelen) Wij de westerse wereld hebben ongeveer 90% van die volkeren vermoord toen wij met ons bootje de wereld gingen verkennen, vanaf dat punt is het o.a. allemaal mis gegaan(kennis verloren) en hebben we de relatie met tripmiddelen/natuur verloren.

Het is juist voor het eerst in de geschiedenis dat we gestopt zijn met het gebruik van tripmidellen,en kijk hoe facked up de wereld is

Oh ik heb al wel het een en ander opgezocht en bestudeert. Ik heb trouwens een aanrader voor je, ik denk ergens dat je het al wel hebt gezien. Maar voor het geval van niet, de pharmacratische inquisitie. http://www.pharmacratic-inquisition...er_op=view_page&PAGE_id=15&MMN_position=24:24
Zeer de moeite waard om te bekijken. :)

Jeniger

TrippyShit zei:
ExceptionalInsight zei:
Appart en raar komt voor mij zo goed als op hetzelfde neer hoor

Jeniger zei:

Als waarheid naar voren schuiven? Als ik dat meer om me heen zie dan waar jij mij komt is dat de waarheid als het aan mij ligt. Maar ik ben er klaar mee jongens, lekker denken dat het verschrikkelijk goed voor je is :tearsofjoy: en het onderhand prediken als medicijn op een drugsforum :wave: Lsd uit een onterecht slecht daglicht willen halen is een ding, maar hoe jij en vele andere het hier de hemel in prijzen vind ik gewoon belachelijk en geen realistische gedachte. En wat je er ook op terug te zeggen hebt met a bunch of hippie talk, daar blijf ik bij. We gaan het bij lange na niet met elkaar eens worden. Nu niet en ook niet als we op pagina 26 zijn in dit topic. Laten we er lekker over ophouden en trek je sandalen aan..

Gozer, je moet zelfs eens goed lezen, ik prijs helemaal niks, en lsd is niet mijn ding, dat neemt niet weg dat de manier waarop je het gebruikt bepaald wat het met je doet zoals met alles.... het klinkt als a buch of hippie talk omdat je het niet kan bevatten.... is het zo moeilijk?

TrippyShit

Badass junkie
Jeniger zei:
Gozer, je moet zelfs eens goed lezen, ik prijs helemaal niks, en lsd is niet mijn ding, dat neemt niet weg dat de manier waarop je het gebruikt bepaald wat het met je doet zoals met alles.... het klinkt als a buch of hippie talk omdat je het niet kan bevatten.... is het zo moeilijk?
Het klinkt als een bunch of hippie talk omdat ik het gewoon goedpratende hippie praatjes vind.
Ik kan het wel bevatten alleen veel mensen wíllen niet bevatten dat lsd geen wondermiddel is.
En hoe de fuck je het ook gebruikt.. het blijft hetzelfde doen in je hersenen en het blijft een ervaring die je niet te vaak mee moetwillen maken omdat er een risico is..

Jeniger

TrippyShit zei:
Jeniger zei:
Het klinkt als een bunch of hippie talk omdat ik het gewoon goedpratende hippie praatjes vind.
Ik kan het wel bevatten alleen veel mensen wíllen niet bevatten dat lsd geen wondermiddel is.
En hoe de fuck je het ook gebruikt.. het blijft hetzelfde doen in je hersenen en het blijft een ervaring die je niet te vaak mee moetwillen maken omdat er een risico is..

Veel mensen willen niet bevatten? Jij bent ook de enige die beweerd dat het een wondermiddel is. Voor jouw blijft het hetzelfde doen, maar voor anderen niet, die input geef je zelf, hoe je er mee omgaat. Set-setting. Wel is het zo dat de meeste mensen het doen voor recreatie en dan ben ik het er mee eens dat er bij frequent gebruik grote risico's zijn.

Lsd is ook geen speelgoed, maar een enorm sterke tool. Misschien ben je daarmee verward, maar het is zeker geen wondermiddel.

En zoals bij elke tool is het de gebruiker die verantwoordelijk is voor de uitkomst.
Neem als metafoor een pistool, Amerika gebruikt de pistool op een manier waardoor het alleen maar onveiliger word, nederland daarentegen gebruikt de pistool op een veiligere manier. Een pistool kan dus voor zowel goede als slechte dingen gebruikt worden, just like lsd

Ik kende de docu idd, het is een aanrader voor iedereen die ook maar denkt iets te weten over psychedelica(in dit geval met betrekking to astrology/shamanism/religie.)

Oom Klaas

Badass junkie
Ik hou me buiten de discussie maar over de volgende quote heb ik een vraag.

Jeniger zei:
Daarnaast zijn psychedelica in de westerse wereld juist verboden, omdat de overheid weet dat het een gevaar is voor hun systeem. Je trip integreren betekent niet, alles vergeten en als een robot verder leven, maar juist onafhankelijk zijn van het systeeem , en je eigen besturingsprogramma ala linux creeren.

Hoezo "weet" de overheid dat het een gevaar is voor hun systeem, en is het wel echt een gevaar voor het systeem? Kan je het onderbouwen, heb je misschien bronnen dat het verboden is gemaakt omdat het een gevaar zou zijn voor het systeem?
'k Zeg niet dat ik het niet geloof of het er niet eens mee ben, maar ik wil weten waar je het vandaan haalt.

Jeniger

Het is iets wat zo nu en dan naar voren komt in gesprekken met onderzoekers, de bron die ik je zelf aanraad is graham hancock, met name zn boek, het oermysterie,...
graham hancock

hij heeft een paar enorm vette interviews op youtube staan.

Verderest kan je je verdiepen in de relatie tussen timothy leary en de overheid

de bronnen war ik dit vandaan haal zijn, verder , gnostic media en entheogenic evolution podcasts

Oom Klaas

Badass junkie
Jeniger zei:
Het is iets wat zo nu en dan naar voren komt in gesprekken met onderzoekers, de bron die ik je zelf aanraad is graham hancock, met name zn boek, het oermysterie,...
graham hancock

hij heeft een paar enorm vette interviews op youtube staan.

Verderest kan je je verdiepen in de relatie tussen timothy leary en de overheid

de bronnen war ik dit vandaan haal zijn, verder , gnostic media en entheogenic evolution podcasts

'k Zal eens wat gaan lezen, bedankt voor de bronnen :)

Spor

Wijs gebruiker
J0rrit zei:
Spor zei:
Ik heb sinds ik ben begonnen met lsd maximaal 2 weken tijd tussen mijn trips gelaten :flushed:

Ik zou het lang niet iedereen aanraden, zeker niet, maar zelf vind ik dat ik er zover nog prima mee overweg kan. Het heeft me wel veranderd, maar ik vind niet in negatieve zin, dus ik kan van mezelf niet echt zeggen dat ik slecht bezig ben...

Veranderd, hoe?

Zie mijn theorie over deurtjes in mijn sign

davy_xochi

zelfs geheel los van de geschiedenis van het gebruik van tripmiddelen doorheen of zelfs hun impact op de gehele menselijke geschiedenis, is het denk ik, voor iedereen wel overduidelijk dat er een wereld van verschil ligt tussen trippen tijdens feestjes of als louter plezierrijke recreatie en anderzijds, ik zeg bijvoorbeeld trippen als meditatie, of als voertuig om de complexe, mentale zee te bevaren.
Ik denk dat dat een belangrijke factor is bij het bepalen van een antwoord op de vraag "wat is te vaak trippen?"

Iedereen heeft 'n persoonlijke beleving van wat het leven is, dus iedereen bekijkt ook die gekke tripsubstanties waar we op deze planeet mee geconfronteerd worden, anders.

Je geest is van jou, je moet zelf kunnen bepalen wat je ermee doet, als je goed naar je lichaam en geest luistert, zal je zelf wel aanvoelen wat voor jou het beste is, denk ik. Iets wat iedereen voor zichzelf moet aanvoelen en uitmaken dus.

Inhale

Bewuste gebruiker
Oom Klaas zei:
Hoezo "weet" de overheid dat het een gevaar is voor hun systeem, en is het wel echt een gevaar voor het systeem? Kan je het onderbouwen, heb je misschien bronnen dat het verboden is gemaakt omdat het een gevaar zou zijn voor het systeem?
'k Zeg niet dat ik het niet geloof of het er niet eens mee ben, maar ik wil weten waar je het vandaan haalt.

Uhm. Is het niet zo dat de overheid ervoor is om een goed werkend systeem te creëren en in stand te houden. Is niet elke wet gemaakt om het systeem (samenleving, economie, enz) in stand te houden?

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Jeniger zei:

Het is mooi als we wat kunnen leren van onze voorouders, en het is altijd jammer als kennis verloren gaat. Maar romantiseer je het ook niet een beetje? In zo'n archaïsche samenleving gaat het groepsbelang vaak voor het belang van de individu. Combineer dit met bijgeloof e.d. , en dan heb je een samenleving waar ik me echt niet thuis zou voelen. Zo kon het bijvoorbeeld gebeuren dat de groep iets naars overkwam (mislukte oogst bv) en dan werd 1 zondebok aangewezen die geofferd werd. En dat alles in dienst van de groep.

En dan die sjamanen, en dat geldt nu nog, dat waren echt niet allemaal zachtaardige mensen hoor. In dat wereldje heb je ook veel afgunst enzo.
Ik denk dat in die samenlevingen net zoveel woede heerste als in onze samenleving, maar het uitte zich anders.

En dat tripmiddelen de basis zouden vormen van de geschiedenis van de mensheid, dat vind ik een interessante theorie. Maar voorlopig niet meer dan dat.

Bovenaan