Emotie & Speed

t_rieske

Newbie
Ik ben een vrouw/moeder van drie kinderen, ik weet vrij weinig van Drugs.
Nu heb ik mijn vriend afgelopen januari betrapt op Drugs. Ik vond Capsulles op de bank.
Doorzichtige Capsulles met witte poeder, mijn vriend zei dat dit Norrit Capsulles waren.
Toch niet zo dom als hij dacht dat ik was zei ik tegen hem dat ik hem niet geloofde. De ruzie brak uit, na dagen later een oranje pil met klavertje 4 erop gevonden te hebben kon hij er niet meer onderuit dan toetegeven dat hij Drugs gebruikt. De schrik is groot als je dat hoort, allerlei vragen, gevoelens en ook een beetje angst komen dan naar boven. Mijn vriend wilde er absoluut niet over praten daar schaamde hij zich voor, op zich begrijpelijk. Ik heb toen besloten om hem niet te laten vallen en samen te zoeken naar een oplossing. Ik weet ook wel dat je niet 1,2,3 na 5 jaar Speed, XTC, Diazepam, GHB en wat allemaal nog meer kunt stoppen, de voorwaarde was wel dat hij eerlijk zou zijn. Zijn geheim was nu toch uit, ik had beloofd om het niet naar de buiten wereld bekent te maken. Tot op de dag van vandaag is hij niet eerlijk, bolderd helemaal emotieloos door het leven en het kan hem allemaal niets schelen. Komt dat door de Speed of is dit de ware aard van het beestje?

Immo

Badass junkie
Beetje lastig om over te oordelen als er niet bekend is hoe lang, hoe veel en welke drug hij gebruikt heeft.

t_rieske

Newbie
Hij gebruikte al meer als 5 jaar elke dag Speed afgewisseld met andere soorten Drugs.
Het kan natuurlijk ook afkickverschijnselen zijn, wat ik echt hoop.
Hij is zo emotieloos, bot en star ik hoop dat dit niet zijn ware aard is geworden.
Hij was zo absoluut niet toen ik hem leerde kennen. Wij konden erg goed met elkaar communiceren. Maar sinds ik hem betrap heb is het alleen maar liegen en bedriegen, hij wringt zich in allerlei bochten terwijl de waarheid hem recht in zijn neus bijt.

Carlitos

Badass junkie
Nou na 5 jaar mag je best wat tijd uitrekenen om weer wat herstel te laten intreden en goed te ontnuchteren,maar jij vraagt je af of hij daar wel mee bezig is aan ons :-> opzich lastig te beantwoorden want liegen ligt voor de hand maar straks doet ie wel zijn best want als je eenmaal stopt na speed en allerhande kan je als een zombie een tijdje door het leven gaan emotieloos en weinig gevoel,daardoor zondig je ook wel makkelijk zeker als je toch al 5 jaar gebruikt.Controleer is of er een mooie pepbal geplakt is onder aan de bak van de vriezer of er 1 in ligt,als je dagelijks gebruikt koop je niet meer per grammetje lijkt me.
Ook zijn lul word een lulletje onder invloed van pep dus dat is 1 herkenning.
Na 5 jaar kan je wel redelijk eten op de pep dus dat is wat moeilijker.
Ze pupil mischien wat glinsterend zwart en iets verwijd ?

Verder mischien met hem bij de verslavingszorg aankloppen dit halfe hoe en wat gedoe lijkt me ook niks.
Succes ..

sjelepopi

Belezen gebruiker
t_rieske zei:
Maar sinds ik hem betrap heb is het alleen maar liegen en bedriegen, hij wringt zich in allerlei bochten terwijl de waarheid hem recht in zijn neus bijt.

Ik denk dat het door de schaamte komt. Hulp inschakelen vind ik een optie. En afspraken met elkaar maken. Misschien dat in een keer stoppen geen optie voor hem is, maar wel een heel stuk minderen?

t_rieske

Newbie
Dankje voor jullie reactie, het is fijn een mening van een ander te horen.
Pff... hulp zoeken is geen optie, hij wil er koste wat kost niet over praten.
Ik heb al vanalles aangedragen, therapie, Novadic Kentron, niets wil hij.

Nogmaals Thanks...

langeman

Bewuste gebruiker
Lullig voor je om hiermee opgescheept te raken, maar het stoppen... is het echt iets wat hij wil, of 'moet' hij?

t_rieske

Newbie
Hij moet niets, ik heb hem betrapt afgelopen januari en ik weet ook wel dat hij niet 1,2,3, van de Drugs af is. Ik heb hem wel gevraagd om er eerlijk over te zijn en verandwoordelijker mee omgaan, er loop tenslotte een baby van 1 jaar rond die werkelijk alles in haar mond steekt. Er zijn afspraken gemaakt dat hij eerlijk zou zijn. Nu inmiddels 6 maanden later is hij nog steeds niet eerlijk en wat eigenlijk nog erger is, de pillen die rondslingeren. Als ik hem daar op wijs maakt hij ruzie om er maar niet over te praten. Hij chanteerd en dreigt, als ik er ook maar met iemand over praat, nou dan...... Ik heb hulp bij de huisarts gezocht, deze verwijst mij naar een praatgroep voor "partners van drugsverslaafden". Hier zeggen ze ook dat je verder komt door opengesprekken en begrip. Ik sta overal voor open, maar hij wil geen kant op, of hij nu nog gebruikt ik weet het niet? Ik weet alleen dat hij emotieloos, star en ontzettend bot is. Het maakt op dit moment helemaal niet meer uit waar het onderwerp over gaat, hij gaat er volop tegen in. Ik denk wel dat dit vluchtgedrag is. Maar zolang hij niets zegt, weet ik ook niets.

t_rieske

Newbie
Iedereen hartelijk dank die zijn mening heeft gegeven. Ik heb besloten om niet langer met de relatie door te gaan. Mijn prioriteiten zijn mijn kinderen en mezelf. Ik kan mezelf niet nog een inzinking veroorloven. Ik ga opzoek naar woonruimte voor ons viertjes (3 kinderen & mezelf) en een rustige en veilige haven creëren voor ons.

Nogmaals Thanks ........

Immo

Badass junkie
t_rieske zei:
Iedereen hartelijk dank die zijn mening heeft gegeven. Ik heb besloten om niet langer met de relatie door te gaan. Mijn prioriteiten zijn mijn kinderen en mezelf. Ik kan mezelf niet nog een inzinking veroorloven. Ik ga opzoek naar woonruimte voor ons viertjes (3 kinderen & mezelf) en een rustige en veilige haven creëren voor ons.

Nogmaals Thanks ........

Sterkte.

Fidge

Bewuste gebruiker
Met mijn, inmiddels dagenlange ervaring met speed kan ik na een week al wel zeggen dat ik emotioneel kan worden van speed. Of laat ik het zo zeggen emotioneler dan ik normaal ben. Maar zoals gezegd, ik gebruik net een week wat speed

Liesette

Bewuste gebruiker
t_rieske zei:

Nogmaals Thanks ........

Das de beste keuze, niet alle mannen liegen geef dus nooit op.
Ergens loopt er nu een man die clean is met een baan en een zucht naar een MILF.
Helaas ben ik niet die man .....

Goede keuze hoor je kinderen gaan altijd voor.

Liesje

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
Fidge zei:
Met mijn, inmiddels dagenlange ervaring met speed kan ik na een week al wel zeggen dat ik emotioneel kan worden van speed. Of laat ik het zo zeggen emotioneler dan ik normaal ben. Maar zoals gezegd, ik gebruik net een week wat speed

Koester ze..gaan wel weg

k00k

Bewuste gebruiker
Beetje late reactie, maar hoe gaat het nu? En hoe kan iemand 5 jaar lang ongemerkt speed gebruiken? Dat zie je toch? :P

ik doe mijn best

Bewuste gebruiker
Ik heb 20-jaar gebruikt,geen speed,maar heroine.Niemand weet dat in mijn omgeving.Behalve me dierbaren.Het kan wel hoor,dingen jaren lang verbergen,je word er ook een meester in om dingen te cammoufleren.Alleen leid je wel een zwaar dubbel-leven.Ik ben nu met pensioen,maar voelde me wel eens een spion ofzo,..Nu heb ik rust met mezelf,en dat leeft wel fijner.

atbboy

Bewuste gebruiker
Verslaving zit tussen je oren... Ik ben 16 jaar en gebruikte meer als 2 jaar speed coke en xtc speed of coke dagelijks en xtc soms een week elke dag een pil maar meestal om de 2 maanden 2-3 pillen maar ook wel eens 6-8 pillen in een nacht. En ik ben nu ook 3 maanden clean nergens last van, alleen me leven is nu een stuk saaier. Misschien moet je hem eens vragen of hij naar Iriszorg wil? Iriszorg werkt echt goed en je kunt open en eerlijk zijn met je problemen.

atbboy

Bewuste gebruiker
k00k zei:
Beetje late reactie, maar hoe gaat het nu? En hoe kan iemand 5 jaar lang ongemerkt speed gebruiken? Dat zie je toch? :P

Lijkt mij ook na een paar nachten doorhalen heb ik al een hele ingevalle wangen.

weyoun22

Bewuste gebruiker
atbboy zei:
k00k zei:

Lijkt mij ook na een paar nachten doorhalen heb ik al een hele ingevalle wangen.

Wees blij :). Als je bij incidenteel gebruik al zichtbaar een dunner gezicht krijgt en je ervaart het als storend, dan zul je je gebruik wel binnen de perken houden.

lanxiang

Newbie
Lullig voor je om hiermee opgescheept te raken, maar het stoppen... is het echt iets wat hij wil, of 'moet' hij?

unique

Experimenterende gebruiker
Speed heeft ongetwijfeld hier een hele grote invloed op. Ik las ook ergens dat speed je een nieuwe persoonlijkheid creeert. Het beinvloed gewoon alles. Iemand die zoveel drugs gebruikt is vaak niet logisch en van op uit te gaan.

Het is een mix van alles bij elkaar.

Dat is wat ik denk. Maar ik weet het natuurlijk niet. Ik ken hem totaal niet.

t_rieske

Newbie
Nogmaals dankje voor al jullie reacties. Even terug kommend op hoe iemand jaren lang speed gebruikt zonder dat zijn omgeving dat weet. Als je lange tijd speed gebruikt went je lichaam als het ware aan de drugs. Je krijgt dan je normale eetpatroon terug, als je daarnaast diazepam en ghb gebruikt kun je toch slapen. Je kunt dan niet aan iemands uiterlijk zien of dat hij gebruikt. Vaak wat je leest en ziet in de media is dat speed en uitgaan wel tekenen achterlaat. Het afvallen, moeilijker eten enz, enz. Maar als je een gewone kantoorbaan hebt en verder niet buitensporig actief bent, zie het bijna niet.

Nee, hij moest niet stoppen. Ik heb hem alleen gevraagd om er eerlijk over te zijn. Het constante gelieg en bedrieg is wat het ondragelijk maakt. Ik weet ook wel dat je na 5 jaar niet zomaar kunt stoppen, maar ben dan eerlijk.

Maar goed, het feit is nu dat dit onze relatie kapot heeft gemaakt. Ik krijg 30 juli de sleutel van mijn huisje en probeer dit alles een plaatsje te geven. Even afstand nemen van de situatie misschien dat ik er dan straks een beetje anders tegen aankijk. Het is voor ons nu gewoon erg prettig om een rustige maar ook een veilige haven te hebben. Kinderen en Drugs gaan niet samen dat is mijn idee.

Nogmaals dankje voor jullie reacties, er staan echt berichtjes bij waar ik veel aan heb gehad.
Thanks all!

Bovenaan