En het afkicken begint

bjo19

Experimenterende gebruiker
Dag allemaal :w

Na een half jaar dagelijks speed gebruikt te hebben is het nu wel genoeg geweest..

Ben mijn werk kwijt maar heb genoeg kunnen sparen om een tijdje door te komen dus hier is geen probleem. Kan ook wel redelijk makkelijk terug werk vinden.

Heb nu ook heel wat problemen in de liefde, die mij mentaal volledig kraken dus hierin zit mijn grootste kans om te hervallen maar ik denk dat ik het wel aankan.

Heb nu een aantal vragen, zit nu aan dag 2, heb nog even weinig energie als gisteren maar om een of andere reden heb ik ongelooflijk spierpijn (vooral aan de benen) dit is normaal en hoor ik gewoon te rusten?

Dan het slapen waar ik ongelooflijk veel moeite mee heb. Ik heb continu het gevoel dat ik schokken in mijn hoofd krijg als ik in slaap val, en dat ik wakker ben maar mijn lichaam niet kan bewegen (dus dat mijn lichaam slaapt maar ikzelf niet). Hier komen dan ook hallucinaties etc bij (hoor bijvoorbeeld muziek of mensen rond mij wandelen) waardoor ik in paniek sla en mezelf probeer wakker te krijgen. Dit vind ik echt ellendig en vroeg me af of er tips zijn om dit niet meer aan de hand te hebben?

mattskovic

Wijs gebruiker
hey man, sterkte al vast nog even door bijten en het zal al beter gaan.
al blijft het gevecht tegen de craving er altijd wel een beetje.

echt tips heb ik niet die je het wat makkelijker kunnen maken want dat is er nou eenmaal niet, het beste zou zijn dat je nu jezelf en jelichaam weer een normaal slaap en eet patroon terug aanleert dit vraagt natuurlijk wel wat tijd ook zou ik weg blijven van koffie en redbull (niet dat dit iets te maken heeft met je vroegere verslaving)

maar nogmaals sterkte, en df is er als je ergens mee zit he

greetz mattski

wave

Belezen gebruiker
bjo19 zei:
Dan het slapen waar ik ongelooflijk veel moeite mee heb. Ik heb continu het gevoel dat ik schokken in mijn hoofd krijg als ik in slaap val, en dat ik wakker ben maar mijn lichaam niet kan bewegen (dus dat mijn lichaam slaapt maar ikzelf niet). Hier komen dan ook hallucinaties etc bij (hoor bijvoorbeeld muziek of mensen rond mij wandelen) waardoor ik in paniek sla en mezelf probeer wakker te krijgen. Dit vind ik echt ellendig en vroeg me af of er tips zijn om dit niet meer aan de hand te hebben?

Waar jij last van hebt heet slaapverlamming

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Komt veel voor bij mensen die speed gebruiken, (ook mensen die het maar heel sporadisch hebben gebruikt, zoals ik. En mij is het ook een aantal keer overkomen) Het is niks ernstigs, maar kan wel beangstigend zijn. Misschien helpt het idee dat het iets is dat vaker voorkomt (ook bij mensen die nooit drugs gebruiken) en dat je nu weet wat het is.

Op wikipedia staat dus ook:

Om de lengte van een slaapverlammingsperiode te verminderen, kan men proberen armen of benen alsnog te bewegen. Door dit herhaaldelijk te doen keert de persoon in kwestie sneller terug in waaktoestand. Om te voorkomen dat men terugvalt in een slaapverlamming, wordt aangeraden om een tijdje wakker te blijven voordat men opnieuw gaat slapen. Ook kan men door simpelweg de ogen niet te openen, voorkomen dat er visuele hallucinaties optreden.

Mijn eigen ervaring zegt ook dat het na een tijdje minder eng wordt, omdat je weet wat het is. Probeer het wat rustiger te bekijken allemaal, niet in paniek raken, maar gewoon denken : Ohja, ik heb weer last van slaapverlamming. Beetje eng, maar wat gebeurd er precies eigenlijk?
Zo wordt het steeds minder eng.

Ik weet zeker dat het snel minder gaat worden! Ik en vrienden van mij hebben er ook een tijdje last van gehad, maar niemand heeft dat nu meer (en we gebruiken allemaal ook bijna nooit meer speed).

Succes!

Bovenaan