• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

enge ervaring met wiet

freddie

Newbie
Afgelopen week is er iets heel engs met me gebeurd.

Na mijn werk ging ik een joint roken met twee collega’s. Voordat ik weg ging had ik op mijn werk nog goed gegeten en gedronken. We gingen in een donker parkje zitten. Daar hebben we de joint opgerookt. De joint die we hadden gerookt, hadden we gekregen van een andere collega. Ik heb verder nog niet aan deze collega gevraagd naar de oorsprong van de wiet die erin zat. Maar er zat in ieder geval wel erg veel wiet in.

(Ik heb vaak wiet gerookt voor dat ik dit heb meegemaakt.)

Direct na het roken voelde ik me heerlijk. Ik kreeg zelfs een lachkick toen we nog op het bankje in het parkje zaten. Na ongeveer 10 minuten besloten we naar huis te gaan. Maar onderweg naar huis gebeurde er iets vreselijks.

Terwijl we liepen, was ik aan het praten over hoe lekker ik me voelde. Maar plotseling stond ik stil. Ik zei tegen me collega’s: ‘Jongens, stop stop stop. Het gaat echt niet meer goed met me nu. Serieus. Bel 112.’ Deze tekst kwam opeens uit me mond. Ik had het gevoel dat ik het niet zelf zei, maar ik probeerde het ook niet te onderdrukken. Daarna werd ik helemaal gek (dit had ik zelf niet onder controle). Ik ging op de grond zitten en begon keihard te schreeuwen: ‘BEL 112! BEL! BEL! BEL! BEL!’. Ook dit had ik niet zelf in de hand, maar weer onderdrukte ik het niet. Het meeste herinner ik me nu niet meer. Ik weet alleen dat ik daar op de grond zat, en keihard zat te schreeuwen. En ik had het gevoel dat de wereld waarin ik op dat moment leefde gewoon nep was. Dat ik in een andere dimensie zat. Mijn collega’s hebben me nog naverteld dat ik om me vader heb zitten schreeuwen, en heb gehuild. En veel rare bewegingen heb gemaakt, en onverstaanbare dingen heb zitten mompelen.

Ik hoorde mijn vrienden wel zeggen: 'rustig rustig rustig' , alleen ik reageerde er niet op.

Op dat moment had ik het gevoel dat mijn geest uit mijn lichaam aan het uittreden was, en dacht ik dat ik dood aan het gaan was.

Een van mijn vrienden heeft direct 112 gebeld. Ze zeiden dat ze me naar huis moesten brengen. Toen het telefoongesprek met 112 voorbij was, werd ik opeens weer rustig. Toen brachten ze me naar huis.

Maar ik was nog steeds niet normaal. Ik voelde dat ik op het randje zat tussen realiteit, en droom. De ene keer besefte ik heel goed dat ik gewoon echt was, en in een echte wereld liep. Maar op het andere moment dacht ik dat ik aan het dromen was, of in ieder geval in een andere wereld zat. Ook zag ik soms mijn twee collega’s en mijzelf lopen vanuit een ander oogpunt.

Toen ik thuis was ben ik gelijk mijn bed in gedoken. ’s Nachts heb ik nog twee keer moeten overgeven. Toen ik de volgende ochtend wakker werd, dacht ik dat het allemaal een droom was. Maar toen ik een sms’je van me collega kreeg wist ik dat deze nachtmerrie helaas werkelijkheid was.

Ik vond dit echt heel eng, omdat ik vaak wiet heb gerookt maar nog nooit zoiets heb meegemaakt… Ik had mezelf gewoon niet onder controle. Het lijkt wel of ik bezeten was of zoiets. Hebben jullie misschien wel is zoiets meegemaakt, of weten jullie hoe dit komt, of wat dit was?

Alvast bedankt.

xMasterx

Newbie
Hey freddie,

Ik heb ook vaker dat ik me niet goed voel onder het blowen, daarom ben ik ook aan het minderen en doe het nog af en toe, maar dat doet er nu niet toe enfin.

Ik weet niet wat je hebt gegeten of gedronken maar ik weet wel dat als je een flinke bak koffie of cola drinkt dat de caffeine ook parte kan spelen in verkeerd gaan, alleen als je een beetje gevoelig er voor bent, heb zelf wel eens hartkloppingen door een kop koffie.

Het kan ook zijn dat je in je onderbewuste niet helemaal piekfijn in orde was, ik zeg niet dat je gek bent ofzo :P, maar misschien speelde er iets mee wat je eerder hebt meegemaakt en dat je dat nog steeds onbewust bezig houdt.

Dan als laatste, het kan ook zijn omdat je al even niet meer geblowed hebt dat je niet meer weet hoe je het effect over je heen moet laten gaan, of je bent je tolerantie verloren.

Nog een tip voor als je het nog eens gaat doen, ga naar de shop koop je een grammetje en draai er een zodat je zelf weet hoeveel erin zit, heb ook dat als ik met vrienden smoke en ik niet zie hoeveel erin zit dat ik ook wel eens een beetje para ben in me trip.

Groet,

xMasterx

edblok2

Bewuste gebruiker
als ik zijn relaas lees schiet mij een woord te binnen dat begint met een P en eindigd op ychose :rolleyes:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hm... Klinkt erg heftig inderdaad. Ben vaak wel is echt goed bad gegaan, dat je echt denkt dat je in een andere dimensie zit en alles ook heel sloom gaat. Heel vaag, gewoon eng.

Maar ja ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dat ik echt wilde dat de ambulance kwam en echt zat te schreeuwen :P Meestal zit ik met ellebogen op me knieën en me hoofd depressief naar de grond. Heb je nu toevallig enig idee wat je gerookt hebt? Want ik hoor wel eens dat mensen pcpp (angeldust werd het ook wel eens genoemd volgens mij) over hun joint strooien. Misschien dat je daardoor zo knetterhard ging, want lijkt niet echt op wiet :P in elk geval niet als je zo hard bad ging als jij.

Tool

Experimenterende gebruiker
edblok2 zei:
als ik zijn relaas lees schiet mij een woord te binnen dat begint met een P en eindigd op ychose :rolleyes:
Dat kun je helemaal niet zeggen na één zo'n ervaring. Bovendien was het een ervaring onder invloed en een psychose kenmerkt zich juist in het ervaren van 'vreemde' dingen terwijl je nuchter bent.

Klinkt heftig, heb dit zelf nooit zien gebeuren, maar ik zou me er nog geen zorgen om maken zolang het niet vaker zo uit de hand loopt.

edblok2

Bewuste gebruiker
Als je een psychose triggert door te blowen, geloof mij dan maar dat de psychotische verschijnselen zeer zeker al tijdens de high optreden.

Tool

Experimenterende gebruiker
Goed, dan heb ik ook weer wat geleerd. Toch vind het nogal kort door de bocht om dit meteen af te doen als een psychose... Een op zichzelf staande ervaring is namelijk nog steeds geen psychose.

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
lijkt niet op wiet wat je gerookt, ga altijd zelf halen dan weet je wat er in zit dat is zo met alle drug.
moest het toch gewoon wiet geweest zijn zou ik je aanraden om dit niet meer te doen want dan is wiet of andere drugs gewoon niets voor jou

gtrzz :wave:

sinslord

Belezen gebruiker
Inderdaad,

Woord "Psychose" komt ook in mij op.

Ken een persoon die last heeft van Psychoses en die reageert altijd op de momenten van de aanval hetzelfde als jij reageerde na het "high" worden, Hoe voelde jou spieren aan zodra je weer "Nuchter" was?

Meschien eens hierover met je huisarts tehebben, kan namelijk betekenen dat je er aanleg,
Voor hebt en je kan er beter van afweten dan niet.

En duidelijk niet blowen voor je bij de doktor bent geweest, tenzij hij zegt dat it hoort tekunnen.

Lijkt mij tenminste.

RADZ

Newbie
Hmmmm om nu meteen allemaal voor ''homeopatisch-psycholoog'' te gaan spelen op basis van een stukje tekst van nog niet eens 500 woorden vind ik niet helemaal correct mensen. Op deze manier praten jullie freddie nog een psychose aan.

Ik kan uit de tekst niet opmaken dat hij dingen heeft gezien die er in werkelijkheid niet zijn met uitzondering van de ''uittreding'' maar deze maak je soms ook weleens mee net voor je REM-slaap dus om dat nu meteen als hallucinatie te bestempelen gaat erg ver.

Het kan namelijk ook gewoon een uit de hand gelopen paniek aanval zijn geweest, dit maak ik namelijk uit zijn tekst op:

Jongetje (niet denigrerend hoor, puur observeren:wink:) rookt wiet
Jongetje voelt zich op de rand van de werkelijkheid staan (goh goh das raar voor een substantie die met je dopaminereceptoren speelt)
Jongetje behoudt graag de controle over zijn eigen lichaam (hiervanuitgaande neemt hij liever ook geen drugs welke hallucinaties veroorzaken of een psychedelisch effect hebben)
Jongetje raakt in paniek
Wiet versterkt de mindstate van jongetje
Paniekaanval + versterkte mindstate = Een hoop narigheid, maar zeker geen psychose.. Helemaal als hij daarvoor èn daarna nooit last heeft gehad van psychoses.

Psychoses kunnen er in een hoop vormen zijn .. je hebt ze van 2 seconden tot 2 maanden, dan zou iedereen die een keer een vervelende ervaring heeft gehad met wiet psychotisch zijn? Kom op mensen waar is de objectiviteit gebleven?1

@ Jongetje... zit ik een beetje in de buurt met mijn diagnose? Of zit je inmiddels aan de seroquel seroxat prozac en beta-blokkers?!

:stoned:

Bovenaan