Enge XTC ervaring

Pietfire888

Newbie
Vrijdag avond aan de xtc gezeten met 2 vrienden. Heb al een groot drugs verleden en enkele keren speedpsychoses gehad... kan ook niet meer zo goed tegen blowen. Maar in ieder geval vrijdag avond redelijk aangeschoten bijna dronken het besluit genomen aan de xtc te gaan. 3 weken geleden laatste keer toen gebeurde het zelfde. Ik ging vet lekker gwn zoals normaal had 1 hele op.. na die hele nog halve bijgepakt toen begon het langzaam weer. Ik begon over dingen te praten die er niet waren. Ik zocht naar dingen die ik niet bijhad. Als mensen tegen mij aan het praten waren kreeg ik het niet mee en als ik antwoord gaf was ik gewoon rare dingen aan het vertellen. Het leek wel alsof ik in een droom zat echt heel raar. Me tanden gingen echt razendsnel op en neer had echt een strak gevoel alsof er speed in de pillen zat. Ik begon ook eng te hallicuneren en zag allemaal touwtjes in de lucht met beestjes en zag overal doorzichtige spinnenwebben met spinnen erin (ik heb een fobie voor spinnen)... toen ik naar huis liep 7 uur sochtends zag ik overal mensen en dacht ik dat ik achtervolgd werd.. gelukkig weet ik dat mensen zien normaal is op XTC maar achtervolgingswanen? Thuis aangekomen kon ik nog niet plassen en zag ik op de wc alweer overal spinnen webben en voelde overal kriebels en was flink aant zweten! Het leek wel een paniek of angstaanval. Eenmaal op bed sliep ik meteen dus ik twijfel of er speed in zat? Weet iemand wat dit is? Trigger ik mezelf met een psychose of is het de mix met alcohol? Of een te grote dosis? Weet trouwens niet hoeveel mg het was maar ging op 1 pilletje al snoeihard.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoi!
Ik lees in je post dat de je maar 3 weken tussen gebruik houd. Dat is veel te kort. Bij mdma/xtc houd je het best 3 maanden tussen elke keer gebruik. Zo lang heeft je hersenpan nodig te herstellen en de serotonine weer een te maken. Hoe meer en hoe vaker je gebruikt hoe meer negatieve bijwerkingen je op den duur krijgt.
Ook zeg je dat je 1,5 pil hebt genomen. De gemiddelde pil die tegenwoordig rond gaat bevat zo rond de 200mg mdma. 1,5 pil is dus ongeveer 300mg. Geschat natuurlijk want je weet niet hoeveel er in zat precies. Je had nu een dosis voor iemand met een lichaamsgewicht van 200kg. Het best neem je 1 tot 1,5 mg mdma per kg lichaamsgewicht.
Als je elke keer te snel en te veel pakt, dus mdma/xtc misbruikt, zullen de negatieve effecten (menatele en fysieke klachten) gaan overheersen en is de lol ook heel gauw weg. Het love gevoel verdwijnt ook.
Lees onderstaande link aub heel goed door. Voor jou erg van belang en informatief.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Voor nu neem je beter een erg lange pauze van mdma/xtc. Je brein en lijf moeten echt even bijkomen van de opdonders die ze gehad hebben. Eet gezond en rust.

• Like
Waarderingen: Eik

Pietfire888

Newbie
Bedankt voor je antwoord. Ik begon echt angstig te worden heb al verledens met psychoses en rare shit. Dus misschien inderdaad een pauze nemen heb nog met een vriend geapt en die voelde zich sochtends ook niet op zijn gemak minder erg als mij maar het ligt ook aan je gevoeligheid hiervoor... ik ga een pauze nemen en hou het gwn lekker op een paar biertjes in de weekenden met af en toe een half grammetje coke wat ik wel kan hebben.. bedankt voor je antwoord het stelt me al gerust voel me nu al wel stukke beter maar soms nog niet hele de oude de "dinsdag dip" voel ik nooit zo heb dat meestal meteen de dat erna. Maar bedankt voor dit antwoord!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mooi dat je al iets gerustgesteld bent, fijn!
Als je een verleden hebt met psychoses en mentale klachten is het beter helemaal op te passen met drugs. Veel drugssoorten, waaronder ook Coke, kunnen dat erg triggeren! Het is aan jezelf natuurlijk en wil je niet de les lezen hoor, echt niet, maar pas echt op! Zoiets voel je namelijk niet aankomen en als het gebeurt is het te laat.

Prison

Bewuste gebruiker
Gezien je eerdere speedpsychoses zou ik in ieder geval de komende 6 maanden van alle stimulanten afblijven. Tenzij je graag weer terug wilt vallen. Verder de reguliere pauze van 3 maanden tussen xtc-gebruik houden.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Als je gevoelig bent voor psychose, wat je mogelijk bent gezien je ervaringen, zou je best helemaal geen drugs meer gebruiken. Bijna iedere drug kan een latent aanwezige gevoeligheid voor psychoses triggeren. Maar ik snap dat dat wel heel drastisch is. Daarbij: paranoia en hallucineren kunnen ook 'gewoon' negatieve effecten zijn van overmatig stimulantgebruik, ook wanneer je geen specifieke psychosegevoeligheid zou hebben. Minder vaak en minder hoge doseringen gebruiken zoals hierboven al gezegd werd is dus wel zo verstandig.

Het strakke gevoel en het kaakklapperen zijn standaard bijwerkingen van MDMA/XTC, dat zegt niet dat er speed in je pillen zat. MDMA is een neefje van amfetamine en de bijwerkingen overlappen grotendeels. Sterker nog, over het algemeen - bij normale doseringen - zijn ze prominenter aanwezig bij MDMA dan bij speed, althans dat is mijn eigen ervaring.

Pietfire888

Newbie
Ik snap wat je bedoeld. En kaatschaatsen etc is idd een bijwerking maar het was gewoon echt heel heftig. Werd er zelf bang van zo hard gingen ze op en neer maar misschien komt het omdat ik angstig was. En ja aanleg voor psychoses heb ik zeker ik kan ook niet meer tegen blowen sinds ongeveer anderhalf jaar. Maar heb moeite met geen drugs gebruiken omdat ik in een vriendenkring zit waar het gebeurd ik denk dat veel wel begrijpen hoe dat is. Heb ook een half jaar bij iriszorg gelopen voor overmatig speedgebruik en psychoses. Gelukkig gebruik ik nu geen speed meer maar dus in de weekenden soms wel coke en xtc. Coke kan ik redelijk hebben maar ook daar krijg ik soms rare bijverschijnselen bij. Ik gebruik alleen coke met alcohol waardoor de paranoia gevoelens onderdrukt worden wat dus eigenlijk helemaal niet goed is. Maar ik ben heel eigenwijs helaas. Maar misschien wel beter ff te stoppen daarom kwam ik hier advies vragen en heb al hele goeie en fijne antwoorden gehad. Vind het wel jammer dat ik er niet tegen kan want ben graag een recreatieve gebruiker. Of een weekendgebruiker. Maar misschien mag ik ook blij zijn met deze eigenschap want het betekend wel dat ik beter geen drugs kan gebruiken... als ik me daar tenminste aan houd. Maar bedankt voor de antwoorden ik hoop hier ook nog reactie op te krijgen. Gr mij!

Dit is antwoord voor Roze Olifant

Laatst bewerkt:

Pietfire888

Newbie
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Als zelfs blowen al shizofreen bij mij triggert mag ik idd ook wel opassen met xtc, coke etc maar soms is dat gwn lastig. Al me vrienden gaan gezellig drugs gebruiken en feestjes bouwen en probeer dan maar als enigste saai thuis te gaan zitten. Dat vind ik gewoon echt jammer om dan te doen. En ik heb ervaring met psychoses en ze zijn inderdaad heel kut. Ze kunnen zomaar komen de eerste paar keer wist ik niet wat het was en was ik echt bang. Maar zodra je door hebt dat je alleen jezelf voor de gek houd, word je nog gekker. En de paranoia gevoelens heb ik altijd bij me gehouden. Bijvoorbeeld in drukke ruimtes denken dat mensen praten over me etc. Dit heb ik niet vaak maar ik heb het altijd lichtelijk bij me gehouden maar kan het nu wel hebben. En je leest me de les niet ik vraag er zelf. Bedankt voor je antwoord!

Dit is antwoord voor De Dunne

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Al me vrienden gaan gezellig drugs gebruiken en feestjes bouwen en probeer dan maar als enigste saai thuis te gaan zitten. Dat vind ik gewoon echt jammer om dan te doen.

Maar je kunt toch uitgaan of naar een feestje zonder drugs te gebruiken? Geen drugs kunnen gebruiken zou geen reden moeten zijn thuis te blijven. Zonder drugs is uitgaan ook leuk. Ik neem aan dat je niet alleen maar uitgaat om drugs te kunnen gebruiken.? Als je altijd drugs gebruikt als je uitgaat wen je daar aan en word uitgaan zonder drugs minder leuk.

Pietfire888

Newbie
Maar je kunt toch uitgaan of naar een feestje zonder drugs te gebruiken? Geen drugs kunnen gebruiken zou geen reden moeten zijn thuis te blijven. Zonder drugs is uitgaan ook leuk. Ik neem aan dat je niet alleen maar uitgaat om drugs te kunnen gebruiken.? Als je altijd drugs gebruikt als je uitgaat wen je daar aan en word uitgaan zonder drugs minder leuk.
Maar dat is dus het probleem. Ben er van mezelf al heel gevoelig voor en in onze groep gaat het nou eenmaal zo. In de weekenden leuke dingen doen doen we nou eenmaal met drank en drugs. Heb ook genoeg weekenden dat ik geen drugs gebruik maar dan drink ik vaak. Er zijn geen weekenden dat ik en of mijn vrienden nuchter er is altijd wel iets. Ben er zelf ook niet altijd blij mee maar uiteindelijk is het dan heel lastig om zelf nuchter te blijven tussen drugsgebruikers het gevoel zelf kan ik niet echt uitleggen

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Maar dat is dus het probleem. Ben er van mezelf al heel gevoelig voor en in onze groep gaat het nou eenmaal zo. In de weekenden leuke dingen doen doen we nou eenmaal met drank en drugs. Heb ook genoeg weekenden dat ik geen drugs gebruik maar dan drink ik vaak. Er zijn geen weekenden dat ik en of mijn vrienden nuchter er is altijd wel iets. Ben er zelf ook niet altijd blij mee maar uiteindelijk is het dan heel lastig om zelf nuchter te blijven tussen drugsgebruikers het gevoel zelf kan ik niet echt uitleggen
Op zich begrijp ik groepsdruk wel hoor. Toen ik jong was had ik dat ook wel een beetje. Probeer dat toch te vermijden. Op een gegeven moment vind je uitgaan zonder drugs niet meer leuk en gaat dat niet meer. Pas er mee op. Probeer je eigen beslissingen te maken en zelf te bepalen hoe je feest. Ook is er dan de kans dat je veel meer en veel vaker drugs gebruikt dan goed voor je is en als je eigenlijk wil.

Pietfire888

Newbie
Op zich begrijp ik groepsdruk wel hoor. Toen ik jong was had ik dat ook wel een beetje. Probeer dat toch te vermijden. Op een gegeven moment vind je uitgaan zonder drugs niet meer leuk en gaat dat niet meer. Pas er mee op. Probeer je eigen beslissingen te maken en zelf te bepalen hoe je feest. Ook is er dan de kans dat je veel meer en veel vaker drugs gebruikt dan goed voor je is en als je eigenlijk wil.
Die situatie heb ik al gehad bij iriszorg door mijn overmatig speedgebruik. Ook door groepsdruk idd maar het hangt ook van mezelf af. Gelukkig vind ik stappen met drank ook hartstikke gezellig want ik toch al anders zie als snuiven of snoepjes! Het s allemaal niet goed voor je maar t is gwn echt lastig nuchter te zijn op een plek waar zoveel mensen van de kaart zijn. Ben blij dat je het gevoel begrijpt. Ik was 16 jaar bij iriszorg. En ben nou ondertussen 17 met een mbo opleiding niveau 3. Dus heb nog een heel leven voor me en wil er graag wat van maken. Ik ga er goed over nadenken adviezen van andere helpen mij in ieder geval wel heel goed en fijn

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Die situatie heb ik al gehad bij iriszorg door mijn overmatig speedgebruik. Ook door groepsdruk idd maar het hangt ook van mezelf af. Gelukkig vind ik stappen met drank ook hartstikke gezellig want ik toch al anders zie als snuiven of snoepjes! Het s allemaal niet goed voor je maar t is gwn echt lastig nuchter te zijn op een plek waar zoveel mensen van de kaart zijn. Ben blij dat je het gevoel begrijpt. Ik was 16 jaar bij iriszorg. En ben nou ondertussen 17 met een mbo opleiding niveau 3. Dus heb nog een heel leven voor me en wil er graag wat van maken. Ik ga er goed over nadenken adviezen van andere helpen mij in ieder geval wel heel goed en fijn

Je bent nog erg jong om zo vaak en zo veel drugs te gebruiken (geldt ook voor alcohol). Je hersenen zijn tot je 24e nog volop in ontwikkeling. Dat weet je vast wel en ik bedoel het echt niet bemoederend. Of misschien ook wel. Ik bedoel het iig goed!
Als ik je verhaal zo hoor heb je al heel wat voor je kiezen gehad. Toch adviseer ik je zo min mogelijk, liefste helemaal niet, drugs te gebruiken. Niet alleen om schade aan je hersenen te voorkomen (depressies, geheugen problemen, concentratie problemen etc) maar ook omdat je op jou leeftijd gewoon bepaalde beslissingen en inzichten niet goed kan maken. Een puberbrein werkt nou eenmaal anders dan het brein van een volwassene. De kans op misbruik en verslaving zijn dan aanzienlijk groter.
Ga er idd goed over nadenken. Het zou zo zonde zijn als je het zo jong al voor jezelf verpest. Succes!

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Het strakke gevoel en het kaakklapperen zijn standaard bijwerkingen van MDMA/XTC, dat zegt niet dat er speed in je pillen zat. MDMA is een neefje van amfetamine en de bijwerkingen overlappen grotendeels. Sterker nog, over het algemeen - bij normale doseringen - zijn ze prominenter aanwezig bij MDMA dan bij speed, althans dat is mijn eigen ervaring.
Van teveel MDMA ga je veel heftiger strak staan dan van een hoge dosis speed inderdaad. Sowieso heb ik bij speed eerder een kaakklem dan echt het kaakschaatsen.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Van teveel MDMA ga je veel heftiger strak staan dan van een hoge dosis speed inderdaad. Sowieso heb ik bij speed eerder een kaakklem dan echt het kaakschaatsen.

Klopt ja, meer een kaakklem. En meer op de achtergrond, soms zelfs afwezig. Bij MDMA kan ik de klok erop gelijk zetten, hoef ik niet eens een hoge dosis voor te nemen, al is het dan wel erger uiteraard. Wat ik ook wel een typisch verschil vind is dat bij MDMA dat soort bijwerkingen vaak direct optreden en het heftigst zijn in de piek, terwijl ze bij speed juist het meest naar voren komen in de come down.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Klopt ja, meer een kaakklem. En meer op de achtergrond, soms zelfs afwezig. Bij MDMA kan ik de klok erop gelijk zetten, hoef ik niet eens een hoge dosis voor te nemen, al is het dan wel erger uiteraard. Wat ik ook wel een typisch verschil vind is dat bij MDMA dat soort bijwerkingen vaak direct optreden en het heftigst zijn in de piek, terwijl ze bij speed juist het meest naar voren komen in de come down.
Klopt ja, bij MDMA ervaar je de bijwerkingen vaak meer direct en bij speed meer in de come down. Ik heb trouwens geen last meer van kaakschaatsen met MDMA. Ik had in het begin altijd echt last van mijn kaken zodra de MDMA begon uit te werken wat ik echt zwaar irritant vond. Toen heb ik er een keer bewust opgelet om mijn kaken ontspannen te houden en licht los te laten hangen, sindsdien gaat het eigenlijk automatisch en heb ik naderhand nergens meer last van.

ilovehasjandweed

Experimenterende gebruiker

Yo man ik snap jouw positie echt, maar ik ben door schizofrene / psychose achtige trips na een extreeeeeeme zware psychose aan xtc (ik had zon 500mg op en ben 60 kg, + 5 gr wiet+ geen slaap.)
Ook per direct gestopt met wiet toen ik me realiseerde dat ik daar nu ook lichtelijk psychotisch van word. Ik ben een tijdje terug (6 maanden geleden) extreem verslaafd geweest aan wiet (tussen de 8 en 14 joints per dag), en rook al sinds me 13.5e levensjaar dagelijks. Ookal hield ik zo van wiet sinds ik er zo op ga ben ik het niet gaan haten maar wel echt gaan realiseren dat ik een tijdje moet stoppen, en het later wel weer is probeer. Ik hoop dat jij deze realisatie ook maakt voor dat je zo blijft en er een keer in blijft hangen. Al mn vrienden gebruiken dagelijks en ik blijf er nu vanaf. Hoop voor je dat jij dit ook doet <3

Bovenaan