Enkel bad trips

Phreedomx

Newbie
Dag allemaal!

Net nieuw op dit forum, alhoewel ik wel al enige tijd meelees!

Heel kort, ben 25j oud en woon nog steeds in het ouderlijke huis. Heb al enkele jaren vast werk en zo nu en dan gebruik ik wel eens drugs.

Nu zit ik al eventjes met het volgende probleem, telkens als ik xtc/mdma gebruik, voel me ik me van in het begin al rotslecht. Zelfs al van voor het inwerkt voel ik me onprettig. Dan eens het inwerkt voel ik me de eerste 2 uur zodanig slecht dat ik gewoon asap wil gaan slapen, weg van alles en iedereen. Daarna begint het lichtjes te beteren, begrijp me niet verkeerd ik voel me nog steeds rotslecht maar gewoon verdraagzamer, ik begin dan te realiseren dat het door de xtc komt. Waar ik de 1ste 2 uur gewoon me zodanig slecht voel dat ik zelfs dat niet besef. Heb dit nu ong 4x gehad, telkens opeenvolgend, vandaar dat het nu toch ook al zeker 3 maanden geleden is dat ik het ooit nog eens geprobeerd heb.

Zelf heb ik mss wel een idee aan wat dit zou kunnen liggen, maar ik hoor toch ook graag eerst een jullie mening.

Historie:
1/ Vroeger zo nu en dan eens gebruiken, vooral op festivals. 1x per 1-2 maand ong gedurende enkele maanden, was telkens top! Voelde me ENORM goed!

2/ Liep een beetje uit de hand en begon iedere week (enkel weekend) wel eens te gebruiken. Dit gedurende 1 maand.

3/ Op heterdaad betrapt geweest en dan toch wat "problemen" gehad, in die zin dat het m'n moeder best gekwetst heeft. En ik me hierbij enorm schuldig voelde.

4/Daarna een tijdje niets meer, maar sindsdien toch 4x geprobeerd en telkens slecht gaan van in het begin...

Zou het kunnen dat ik me gewoon, als ik het 1x binnen heb, zodanig schuldig voel en zorgen maak in m'n achterhoofd door m'n slechte ervaring vroeger, dat m'n trip telkens gedoemd is te mislukken? Wat denken jullie?

Binnenkort is het nl (alweer) m'n eerste 3-daagse festival van het jaar en het zou toch leuk meegenomen zijn moest die xtc nu weer gewoon z'n werk eens doen. Ik overweeg het daar opnieuw te proberen omdat ik dan niet meteen thuis hoef te komen, in tegenstelling tot de 4 andere pogingen.

Mss ook geen onbelangrijk detail, waar ik vroeger enkel xtc gebruikte, gebruik ik nu en tijdens die laatste 4 "pogingen" zo om de 2 weken coke. Zou het kunnen dat deze elkaar tegenwerken? (Met coke geen problemen trouwens, maar 3 dagen aan de coke hangen zie ik net niet zitten)
Heb ze nooit beide tesamen gedaan, maar bijv week X sosa, en dan week X+1 xtc.

Alvast bedankt voor de hulp!

krannatom

Belezen gebruiker
Tripreporter
Hetgeen ik hier al meermaals op dit forum heb gelezen:

1x per weekend is veel te veel, wetende dat je eigenlijk maar 1x om de 3 maanden zou mogen gebruiken om je hersenen de nodige rust te geven. Misschien heb je wel schade opgelopen in de periode waarin het uit de hand liep.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Zoals hier boven al is gezegd; ieder weekend gebruiken voor en maand lang...je hersenen zijn goed gefrituurd hier door.

Het punt is, xtc of mdma hoeft helemaal niet zo slecht voor je te zijn. Als men aan de max 1.5 mg per kg gewicht houdt en niet meer als 1x in de 3 maanden gebruikt is er niks aan de hand. Je lichaam kan zich goed hier van herstellen.

Als je het vaker gebruikt...vooral een week later....dan nog eens...dan nog eens ja dat is niet slim. Ik wil ook geen eens je dosis weten.

Over je probleem; ja het kan zijn dat je te veel druk over maakt maar dan nog neemt xtc / mdma je angsten weg...ben je voor minder dingen bang. Ik bedoel je krijgt serotonine...(lichaams eigenstof) waar je in principe gewoon...blij van wordt...

Als je gewoon rond de 1.2 mg per kg gewicht doet zou het gewoon goed moeten werken. Wat misschien kan is dat je het zo verneukt heb dat je lichaam in een soort "defensive" mode gaat. Hij voelt dat er xtc in je systeem zit en gaat tegenwerken omdat je lichaam het associeert met "slecht voor je lichaam". Je hersenen hebben een grote klap ontvangen als je het zoveel misbruikt. Misschien accepteert je lichaam het gewoon niet meer.

Voor de rest, ik en het forum zijn geen artsen. Dit zijn speculaties maar xtc of mdma misbruiken vraagt alleen maar om problemen. Terwijl het zo'n mooie drug kan zijn.

Ik hoop dat je het probleem kan oplossen anders is het jammer denk ik. Mijn lichaam reageert ook niet goed op ketamine. Is voor mij tegenwoordig een no-no.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hetgeen ik hier al meermaals op dit forum heb gelezen:

1x per weekend is veel te veel, wetende dat je eigenlijk maar 1x om de 3 maanden zou mogen gebruiken om je hersenen de nodige rust te geven. Misschien heb je wel schade opgelopen in de periode waarin het uit de hand liep.
Dat betwijfel ik, valt in ieder geval te verwaarlozen naar mijn mening. OP had het over een periode van een maand waarin hij het vier keer gebruikt heeft. Niet slim, maar niet iets waaraan enorme gevolgen aan vast zullen zitten op de lange termijn. Pas als het een structureel iets is wat je maandenlang vasthoudt, dan kunnen we dat soort praat erbij gaan betrekken naar mijn mening. Het draait in deze vooral om de serotonine receptoren in de hersenschors. Als je te vaak gebruikt (je je dus inderdaad niet aan die 3 maandregel houdt) dan zal jouw hoeveelheid serotonine receptoren afnemen en worden je trips steeds minder sterk. Op dat vlak verneuk je vooral dus toekomstige ervaringen door een enkele keer vier weekenden achter elkaar te gebruiken.

EDIT: las er even overheen, maar eenmaal gebruiken op maandelijkse of tweemaandelijkse basis is dus ook niet echt ideaal. Hoor zelf meestal de drie maanden regel langskomen, maar ook vaak zat de 6-8 weken regel gehoord. Ik hield altijd aan de drie maanden regel vast, maar hoorde recent tijdens een Jellinek college wat ik een tijd geleden bijwoonde dat die drie maanden als absoluut 100% veilige marge wordt genoemd, maar dat tussen de 6-8 weken in principe ook al een te verantwoorden gebruik is. Die dame vergeleek het met een pak melk wat op een bepaald moment volgens de datum bedorven is, terwijl het dan gewoon nog een aantal dagen mee kan.

Verder denk ik niet dat hier iemand je vraag echt kan beantwoorden. Je weet waarschijnlijk van jezelf het beste of je echt achter je gebruik staat en of je schuldgevoelens tegenover je familie over het gebruik iets van het verleden zijn. Zo niet, dan zou het een rol kunnen spelen.

Je recreatieve cocaïnegebruik heeft er weinig mee te maken, vermoed ik. Cocaine werkt op je dopaminesysteem en xtc/mdma op je serotoninesysteem. Misschien zie ik echter iets over het hoofd, dus wacht vooral even op reacties van de wat ervarener posters/moderators, die hebben dat soort antwoorden vaak wel klaarliggen.

Platina

Belezen gebruiker
Zoowee! Herken dit wel. Je hebt gewoon het effect verkloot door je "misbruik". Het is onder de meeste gebruikers al bekent dat na verloop van tijd het lekkere effect weg gaat naar mate je meer of vaker gebruikt. Dit zal uiteraard versnellen door het wekelijks of zelfs maandelijk te gebruiken.

Ikzelf heb 1x per maand 2 ketsers van meer dan 200mg gebruikt voor ongeveer 2 jaar lang. Nu, ha! Word alleen maar waus... wil zitten. Krijg mijn voeten niet meer van de grond. Ja als ik meer gebruik wel.

Ik zou zeggen, laat die xtc lekker liggen en regel een paar gram pep en wat keta. Die 2 bij elkaar is best een helden combi. Tog een beetje waus van de keta met de energie van de pep. Maar gebruik niet te veel keta. Als je niet kan slapen door de pep kan je altijd iets meer keta nemen, slaap dan altijd als een roosje. Je zou ook nog 6APB kunnen proberen of misschien wel 4fa.

Uiteraard heb je het zelf verkloot. Kan ook een stukje mindset zijn hoor. Misschien als je er met een wat positievere drive in gaat en niet blijft denken dat je je weer rot gaat voelen, dat het dan wat beter gaat.

Bovenaan