Enkele beginnersvragen

Hallo,

Gezien het verbod op paddo's ben ik vrijdag voor de eerste (en wsl dus laatste) keer paddo's (een doosje hawaiiaanse) gaan halen. Nu kan ik die pas komend weekend (vrijdag of zaterdag), een goede week later dus, eten, omdat ik ervoor geen tijd heb (werk enzo). In de smartshop zeiden ze me dat die paddo's nog twee weken goed zouden blijven, dus dat leek me wel ok. Ik bewaar ze in de koelkast. Achteraf merkte ik echter dat er een houdbaarheidsdatum op staat: minstens houdbaar tot en met komende vrijdag (dus amper een week, niet twee weken zoals de verkoper beweerde). Ik was van plan het zaterdagavond (een dag te laat dus) te doen, is dat een probleem? Of zijn die data ruim genomen? Hoe komt het dat in het topic "alles over ..." staat dat je paddo's slechts een paar dagen kan bewaren in de koelkast? Waaraan kan je eventueel zelf zien/ruiken/proeven of die paddo's nog goed zijn (want ze schijnen sowieso goor te smaken)? Nu zien ze er nog goed uit, maar we zijn nog maar woensdag natuurlijk...

Als de paddo's zaterdag nog goed zijn, hoeveel moet ik van dat doosje nemen? Volgens de verkoper was het een portie voor één persoon. Op het doosje staat wel dat als het de eerste keer is, dat je dan best maar de helft neemt. Het is niet echt mijn eerste keer: jaren geleden heb ik al eens gedroogde paddo's gekocht. Die heb ik maanden laten liggen in m'n kast, en dan de hele hoop op m'n eentje naar binnen gespeeld. Niets van gevoeld. Maar ik heb dus nog nooit eerder getript op paddo's (wel één keer op salvia). Ik ben geneigd om heel het doosje te eten, of zou dat mis kunnen lopen? En als ik toch beter slechts het halve doosje eet, kan ik dan na een paar uur best de rest ook nog naar binnen spelen als alles goed gaat (of als er te weinig effect blijkt te zijn)? Wat raden jullie mij aan? Punt is dat dit wsl m'n eerste en m'n laatste keer zal zijn, want met het verbod kan ik er niet meer aan geraken (ik ken niemand die gebruikt).

Moet ik de steeltjes eten, het hoedje, of gewoon alles? Ik lees vaak dat je er thee van kan maken, maar ook lees ik vaak dat de werkzame stof reeds kapot gaat bij minder dan 40 graden celcius; hoe kan je er dan thee of zo van maken?

Waar moet ik voor de rest nog op letten? Er zullen twee (nuchtere) mensen op mij passen (sitter) maar geen van beide heeft zelf ervaring met paddo's.

Ik wil dit echt wel laten lukken, want zoals gezegd weet ik niet hoe ik nu nog ooit aan paddo's zou kunnen geraken.

Alvast bedankt!

Dokus

Wacky

Badass junkie
De houdbaarheid ben ik geen expert in, maar 1 dag na wat aangegeven staat zal toch geen echt probleem zijn lijkt mij. THT data zijn altijd ruim tot zeer ruim genomen. Ik zou ze zaterdag gewoon opeten.

Je kan er thee van maken, soep, pizza wat je maar wilt, het werkt allemaal, maar het meest efficiente lijkt me toch goed kauwen en opeten. In welke mate warmte de werkzaamheid verminderd weet ik niet, maar zowieso als je thee maakt en niet de paddos zelf op eet zul je al niet helemaal alles binnen hebben lijkt mij. De hele paddos is geschikt voor consumptie.

Je kunt met een halve of driekwart portie beginnen en later de rest eten. Het heeft dan nog wel een toegevoegd effect, maar je zult niet zo hard trippen als wanneer je alles in 1 keer opeet.

Je kunt nog wel growkits halen. Het zelf kweken van paddos is erg gemakkelijk met zon growkit, dus het hoeft echt niet je laatste keer te zijn.

henkie84

Bewuste gebruiker
De paddo's zullen zaterdag (als er op staat dat ze tot vrijdag houdbaar zijn) nog gewoon te consumeren zijn. De houdbaarheidsdatum is altijd een milde schatting, tot enkele dagen hierna zullen ze nog gewoon goed zijn. Dat in het topic "Alles over paddo's" staat dat ze maar enkele dagen houdbaar zijn in de koelkast is volgens mij een waarschuwing om ze niet weken of maanden te willen bewaren.

Je hebt nog nooit echt op paddo's getript en dus ben ik het met de verkoper eens dat je het beste kunt beginnen met een half bakje. Je hebt Hawaiiaanse, deze worden vaak als sterk en erg visueel ervaren; hierom is het verstandig om niet direct het hele bakje op te eten. Ze kunnen je overrompelen. Echter, als je na een uur (tot anderhalf uur) na inname nog te weinig merkt naar je mening, kun je de andere helft er bij op eten. Deze toevoeging zal de trip dan versterken.

Verder raad ik je aan om de dag dat je gaat trippen niets tot weinig te eten, dit zorgt ervoor dat de werkzame stof beter wordt opgenomen, waardoor de trip intenser wordt.

De steeltjes en de hoedjes bevatten werkzame stof; deze eet je dus allebei op. Je kunt er thee van maken, maar wees hierbij wel voorzichtig. Als je het water te warm laat worden (richting kookpunt), dan maak je inderdaad de werkzame stof kapot. Mijn manier is vaak: water in een pannetje verwarmen (niet koken dus!), dan de paddo's erbij kieperen (bij voorkeur klein gesneden, dat vergroot het contact oppervlak met het water), dit 20 minuten tot een half uur laten staan met af en toe een beetje roeren en vervolgens kort een theezakje erin dopen. En dan, opdrinken!

Je kunt de mensen die nuchter bij je trip zijn de tips laten lezen die viewtopic.php?f=10&t=13488 hier vermeld staan. Wanneer ze dat gelezen hebben en een beetje weten over mogelijke effecten van paddo's zullen ze al voorbereid genoeg zijn om bij jou te sitten.

Kortom raad ik je dus aan: eet weinig de dag dat je gaat trippen, laat je sitters zich inlezen en begin met een half bakje en pak naar inzicht eventueel extra bij (na één tot anderhalf uur). Zorg dat je je sitters vertrouwd en dat je in een vertrouwde omgeving bent.

Veel plezier!

Dopeyes

Newbie
Hoi!
Je zou de paddo's zelf kunnen drogen, dan zijn ze nog heel lang houdbaar. Volgens de smartshop verkoper hoefde ik ze alleen in stukjes te snijden en in het bakje op de verwarming neerleggen, zelf heb ik hier nog geen ervaring mee. Op dit forum staan ook veel andere tips om ze te drogen. Maar ik denk dat 1 dagje langer in de koelkast geen kwaad kan.

Ik zou een halve portie nemen als je er nog geen ervaring mee hebt, ik vond de eerste keer een half bakje heftig genoeg. Alleen is de trip van een hele portie heel anders dan een halve portie, en als dit je laatste keer is is het wel leuker om een hele portie te nemen. Je zou ook eerst een halve portie kunnen nemen, en dan een 1,5 uur wachten, als je het niet heftig genoeg vind kun je altijd nog de rest opeten.

Thee maken kan, zolang je maar niet direct kokend water op de paddo's gooit. Ik heb zelf 1 keer paddo thee gemaakt. Ik heb toen water laten koken in een waterkoker, even 5 minuutjes heb ik het laten staan, en toen heb ik het water er overheen gegoten (wel eerst de paddo's in kleine stukjes snijden). Daarna heb ik het 20 minuten laten trekken met 2 zakjes thee er bij, en opgedronken. :wink:

TrippyShit

Badass junkie
1 dag 'over de datum' zijn de nog prima te eten. Tegen mij zeiden ze juist dat je ze buiten de koelkast zo'n 2dagen kon bewaren zelfs. Maak je daar dus maar geen zorgen over.

Over de hoeveelheid. Hawaiiaanse worden door veel mensen als de allersterkste gezien. Al ben ik het hier totaal niet mee eens. Je weet niet hoe ze gaan vallen bij jou. Dus ik zou zeggen neem een halve portie (andere helft kan je gewoon drogen). Máár aangezien het je 1e en misschien wel laatste keer is, zou ik toch voor een driekwart ofzo gaan. Maar dan zit je weer met het probleem van een kwart portie. Alhoewel ik op een kwart portie gedroogde equadoriaanse harder tripte dan op een halve hawaiiaanse. Met een halve portie kan je later nog eens trippen.. Dat is meer aan jou. Wil je gewoon 1 goede/heftige trip of 2 leuke/mildere trips?

Over het eten. Je moet de hele paddenstoeltjes opeten. Niet alleen de stoel of de hoed. Gewoon alles. Je kan er thee van zetten door het water zacht te laten koken, van het vuur te halen, en dan de paddo's in kleine stukjes erin laten trekken. Als je iets fout doet gaan idd de stoffen kapot dus ik zou ze gewoon opeten. Weet je 100% zeker dat het werkt. Goed kauwen tot een papje zodat je slijmvliezen de stoffen goed op kunnen nemen en ff naspoelen met wat water gewoon..

Nah dat was het wel dan. Succes! hoop dat het leuk tripje wordt :wink:

psych-out

Bewuste gebruiker
er staat tenminste dus wil zeggen: zeker en vast goed tot vrijdag dus zaterdag zijn ze ook nog goed hoor.
als beginneling zou ik beginnen met een halve je kan nog altijd bijnemen en gewoon alles op eten met een lekkere saus
verder als de paddo's zwart zijn zijn ze slecht
de blauw/groene kleur is de werkzame stof dus niet slecht ofzo
verder veel plezier toegewenst

TrippyShit

Badass junkie
LSDmathXtc zei:
er staat tenminste dus wil zeggen: zeker en vast goed tot vrijdag dus zaterdag zijn ze ook nog goed hoor.
als beginneling zou ik beginnen met een halve je kan nog altijd bijnemen en gewoon alles op eten met een lekkere saus
verder als de paddo's zwart zijn zijn ze slecht
de blauw/groene kleur is de werkzame stof dus niet slecht ofzo
verder veel plezier toegewenst

Waarom zou je je paddo's met saus eten? Dat is alleen maar viezer hoor. Vreet ze gewoon zo op, k snap die problemen allemaal niet. Je hebt het er maar voor over. Ik lust bijna helemaal niks en zelfs ik zeik niet over het eten van paddo's. Verder ben ik het, net als in mn vorige post, eens met het halve portie. Maar aangezien het misschien zn laatste keer wel kan zijn kan ik me ook goed voorstellen dat hij meer wilt nemen. 1 goede, misschien wat heftige trip als eenmalige kennismaking OF 2 mildere, leuke tripjes. Zelf zou ik voor de hele/driekwart gaan in deze situatie. Maar dat kan ook slecht advies zijn. Misschien ben je wel een control-freak ofzo dat kan ik niet weten. Hij zal het toch echt zelf moeten beslissen.

Als je zeker weet dat je je kan overgeven aan de paddenstoelen no matter what, zou ik gewoon 3kwart/hele portie nemen en genieten van 1 fantastische trip. Als je een halve neemt en het viel je tegen zit met je nog 1 zo'n trip 'opgescheept'. Denk er goed over na, lees er zoveel mogelijk over, bereid je heel goed voor, zorg voor de juiste set/setting en geef je over, wat er ook gebeurt. Als het fout gaat kan je er toch niet uit. Zo is het nou eenmaal. Geef je over aan het feit dat het wat minder goed gaat een maak gebruik van deze situatie om erachter te komen waarom het fout gaat of iets dergelijks. Is de enigste optie. Gaat het wel goed, geef je dan ook over en geniet! Succes met je trip en je keuze :wink:

Ceko

Belezen gebruiker
De tripzitters in laten lezen vind ik nog wel de beste tip. Het laatste wat je wilt is een paar mensen die de hele tijd om je lachen en vragen "En voel je al wat??? Wat voel je precies?" Laat ze gewoon lekkere muziek luisteren ofzo.

JJJ

Bewuste gebruiker
1 bakje hawaiiaanse voor de eerste keer kan je flink laten schrikken, ik zou adviseren om minder te nemen. Het is heftig spul! Je kunt ook alles drogen, en de eerste keer 1/3 nemen en de volgende keer 2/3.

Oh, over dat koken: het is volgens mij echt geen probleem om paddo's eventjes in water van (bijna) 100 graden te laten trekken, als het maar niet een hele tijd is. Je kunt er gewoon thee van zetten dus.

Aan iedereen die gereageerd heeft: heel erg bedankt!

Ik twijfel nog een beetje over hoeveel ik nu ga eten. Ik denk dat ik ga beginnen met een halve portie, gewoon zo rauw opeten. Eventueel eet ik de andere helft dan op na een uur of anderhalf uur. Maar langs de andere kant: als het zo idd minder sterk is dan gewoon heel de portie in één keer naar binnen spelen, is dat mss niet zo'n goed idee. Of juist wel? Ik heb het nooit eerder gedaan, maar er wel veel over gelezen (ook over lsd-trips enz.) Al jarenlang wil ik dit ooit doen, maar het kwam er maar nooit van. Door het verbod had ik zo'n beetje een nu of nooit gevoel, en ik zou het dan ook jammer vinden als ik na afloop het gevoel heb dat er niets echt bijzonders gebeurd is. Ik ga nog wat tripverslagen lezen voor ik definitief beslis hoeveel ik neem.

Ook zal ik zorgen dat ik die dag niet te veel eet (al heb ik de indruk dat helemaal niets eten ook niet zo gezond is), en ik ga die uitleg voor de sitters zeker aan m'n sitters laten lezen (en zelf ook even doornemen uiteraard).

De sitters zijn m'n vriendin en m'n tweede beste vriendin, en ik ga het thuis doen, dus qua vertrouwde omgeving zou dat wel ok moeten zijn.

Ook heb ik vandaag reeds muntthee gekocht (ik drink normaal nooit thee, maar ergens op het forum las ik dat het helpt tegen de misselijkheid als je het meteen na het paddo-eten drinkt). Ook heb ik enkele pakjes Dextro in huis gehaald.
Zijn er nog dingen die ik best kan kopen/in huis halen? Ik wil nog wat fruit in huis halen (bananen?), wat beschuiten tegen eventuele misselijkheid, en appelsap.

Verder dacht ik psychedelische muziek uit de sixties op te zetten (genre Jefferson Airplane enz.). Trance e.d. is niet echt mijn ding.

Hebben jullie nog suggesties, of dingen waar ik op moet letten, of gelijk wat? Het komt nu wel dichterbij... :)

TrippyShit

Badass junkie
Als je die dag bijna niks eet heb je genoeg aan een halve portie!
Ik heb 1x de avond van tevoren bij het avond eten wat gegeten en voor de rest tot in de middag volgende dag helemaal niks. 3kwart portie mexicaanse was 1 van mn heftigste trips ooit. Duurde 7uur en zag wegen meters naar boven/beneden golven. Eet ze op een bijna lege maag en doe dan een halve. Dit gaat je genoeg ondersteboven zetten, geloof me!

Extisi

Wijs gebruiker
OOOOH. OM 8 uur zit ik in me space! :grin: En jij tript dan lekker je leven door!
Super! Veel plezier.

Extisi zei:
OOOOH. OM 8 uur zit ik in me space! :grin: En jij tript dan lekker je leven door!
Super! Veel plezier.

Hey, kan dit nu al gedaan zijn? Ik vond er niet zoveel aan, eigenlijk. Zou ik te weinig genomen hebben? Heeft het nu nog zin om bij te nemen? Heb denk ik iets meer dan de helft van het doosje naar binnen gespeeld.
Advies?

EDIT: wel heel veel onbedaarlijk gelachen, ja. Ben nu trouwens al een joint aan het smoren. En de sitters zijn gaan slapen. Ik denk dat ik op groot scherm een Space 1999 ga bekijken. Verder nog advies?

phy

Bewuste gebruiker
Tja langer dan anderhalf uur na inname heb je er niets meer aan om nog meer te eten. Dat gaat gewoon verloren.

Jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde. Dat kan aan de setting gelegen hebben, de potentie van dit portie hawaiians of je weerstand tegen de actieve stof. Wat heb je precies allemaal meegemaakt?

Je kan de paddo's die je nu over hebt drogen en op een ander moment proberen. Wie weet is de tweede keer anders! Als je pure chocolade koopt (met zo veel mogelijk cacao) en even goed vast dan kan je het effect wel wat versterken. Blowtjes schijnen ook te helpen.

Ik zou wel een paar weken wachten voordat je nog een trip doet.

Drogen is gemakkelijk; tussen velletjes keukenrol op een droge donkere plek leggen. Regelmatig verversen. Duurt een paar dagen.

phy zei:
Tja langer dan anderhalf uur na inname heb je er niets meer aan om nog meer te eten. Dat gaat gewoon verloren.

Dat vermoedde ik al. Ik heb de overschot dan ook niet meer opgegeten.

phy zei:
Jammer dat het niet helemaal ging zoals je wilde. Dat kan aan de setting gelegen hebben, de potentie van dit portie hawaiians of je weerstand tegen de actieve stof. Wat heb je precies allemaal meegemaakt?

Moeilijk te omschrijven. Ik heb geen hallucinaties gehad, buiten een vage suggestie dat de gordijnen in mijn woonkamer een beetje "wapperden". Wel had ik de indruk dat het spraakcentrum in mijn hersenen geblokkeerd werd. Niet alleen kon ik niet gezegd krijgen wat ik wou zeggen, ik kon zelfs niet meer in woorden denken. Verder een nogal vreemd maar aangenaam gevoel, een soort roes die echter niet te vergelijken valt met de roes uit alcohol of wiet. Ook had ik de onbedwingbare neiging om geluiden te maken met mijn mond (langgerekte klinkers uitstoten, "uuuuuuuuu...." e.d.). IK heb er geen idee van waarom ik dat deed. Dat en enorm lachen (nog veel harder dan ik ooit gehad heb met bv. wiet). Ik voelde me (o.a. door het feit dat ik niet kon spreken) een beetje alsof ik weer een kleuter geworden was. En alles was gezellig en lief, grappig en mooi, nieuw en speciaal.
Achteraf gezien viel het dus allemaal redelijk goed mee (ik had evengoed een bad trip kunnen gehad hebben; dan was dit toch beter hé). Alleen had ik zoveel gelezen over ego-verlies, hallucinaties e.d., en daar heb ik dus allemaal niets van gemerkt. En het duurde ook nogal kort (misschien anderhalf uur, hoogstens twee uur, terwijl ik had gelezen dat het drie tot wel zeven uur zou duren).

phy zei:
Je kan de paddo's die je nu over hebt drogen en op een ander moment proberen. Wie weet is de tweede keer anders! Als je pure chocolade koopt (met zo veel mogelijk cacao) en even goed vast dan kan je het effect wel wat versterken. Blowtjes schijnen ook te helpen.
Ik zou wel een paar weken wachten voordat je nog een trip doet.
Drogen is gemakkelijk; tussen velletjes keukenrol op een droge donkere plek leggen. Regelmatig verversen. Duurt een paar dagen.

Dat heb ik gedaan: twee velletjes keukenrol, daarop de paddo's, en daarop weer twee velletjes. Elke dag twee keer ververst, en ik denk dat ze nu al droog zijn. Moet alleen nog een zakje of zo zoeken om ze in te doen.
Jammer genoeg had ik al meer dan de helft op, dus ik vrees dat de volgende trip nog zwakker zal zijn... :/
Och, ja, mss met chocolade en blowtjes erbij idd.

Bedankt aan iedereen voor de uitleg! :)

phy

Bewuste gebruiker
Achteraf gezien viel het dus allemaal redelijk goed mee (ik had evengoed een bad trip kunnen gehad hebben; dan was dit toch beter hé). Alleen had ik zoveel gelezen over ego-verlies, hallucinaties e.d., en daar heb ik dus allemaal niets van gemerkt. En het duurde ook nogal kort (misschien anderhalf uur, hoogstens twee uur, terwijl ik had gelezen dat het drie tot wel zeven uur zou duren).

Dat klinkt als een milde trip. Die duren inderdaad 3-4 uur. Ze zijn mild visueel (fellere kleuren, heel vluchtige patronen) en werken licht op je in (lachen, kleine gedachtensprongetjes, lekker gevoel). Ook verscherpen je zintuigen. Dat je er een spraakprobleem van kreeg, dat kan heel goed. Dat heb ik 1x gehad. Raar is dat he? Maar over het algemeen heb je dat juist in heftigere trips.

De heftigere trips (1 portie) hebben veel meer effecten. Ze zijn erg visueel (azteekse/hindoestaanse/andere patronen, bewegende muren, kleurveranderingen, energiestromen, closed eye visuals (kan ik alleen omschrijven als een kaleidoscope)) en geestelijk veel intensiever (filosofische buien, meerdere gedachtenstromen tegelijk, gedachten chaos of juist geordendheid, spiritualiteit, verscherpte intuitie). Je zintuigen vermengen met elkaar; je ziet/hoort/proeft/ruikt/voelt alles zoals je nog nooit hebt meegemaakt.

Heel heftige trips (meer dan 1 portie, of uitzonderlijk sterke trips) kunnen hallicunaties, ego-verlies en heftig spirituele ervaringen oproepen.

Let op: hoe hoger de portie, hoe meer mindfuck je krijgt. Als beginner kan je daar heel moeilijk mee omgaan. Dat is een proces. Je moet leren hoe je je instincten in bedwang houdt.
Daarom is het heel belangrijk om rustig op te bouwen, als je de heftigere (en interessantere) trips wilt maken.

Dat heb ik gedaan: twee velletjes keukenrol, daarop de paddo's, en daarop weer twee velletjes. Elke dag twee keer ververst, en ik denk dat ze nu al droog zijn. Moet alleen nog een zakje of zo zoeken om ze in te doen.
Jammer genoeg had ik al meer dan de helft op, dus ik vrees dat de volgende trip nog zwakker zal zijn... :/
Och, ja, mss met chocolade en blowtjes erbij idd.
Dat hoeft zeker niet!!!!! Ik heb een keer op driekwart truffels getript en ik kwam niet verder dan een paar vage gedachten en een lekker gevoel.

Maar een maand later, op die overgebleven kwart portie werd ik mooi opgeslokt in de wondere wereld van de muziek, veranderden mijn rolgordijnen in mystieke vellen vol bewegende azteekse tekens, en groeiden er blauwe bloemen uit mijn muur. Dat is nog steeds 'een' van mijn mooiste trips.

Mayan

Bewuste gebruiker
Mss nu met MAO remmer?
Dat helpt echt wel hoor!
Je moet wel oppassen met MAO remmers hoor. Zeker een 24h vasten voor je aan MAO remmers begint. Anders wordt het echt link...
Ik wist het ook pas veel later, ik heb passiebloem gebruikt als MAO remmer. En ik had toen gegeten die dag, geen hinder van ondervonden.
Maar als je op medicatie zit of graag citroen eet e.d. is een MAO remmer wel link

Ceko

Belezen gebruiker
Chocolade is toch ook een mao remmer? Wat is het probleem met mao remmers dan als beginner zijnde? Dat de trip wat heftiger wordt?

Verder klinkt de trip van dokus malus wel als een normale 0,5 portie-trip. Lekker vaag met dat praten en dat lachen enzo maar toch redelijk mild. Dat "uuuh.." is zooo herkenbaar. Zelf heb ik vaak zoiets van "Huuhhh??? Hoe kan dat?" Stopwoordjes zijn heel herkenbaar dus.

Maar als je echt op een ego-death gehoopt had, had je wat meer moeten eten maar ik denk dat om te beginnen dit wel genoeg was, om in een keer in het diepe gegooid te worden is ook weer zoiets. :wink: Als het beviel kun je het volgende keer toch iets heftiger proberen?

Mayan

Bewuste gebruiker
phy zei:
We gaan een beginner nu geen MAO remmer aanraden, hoop ik?
:rolleyes:

Nou als ie zijn eerste portie niet voelde, nu minder over heeft dan zijn eerste portie?
Nou ja... heb hem toch duidelijk gezegd 24h te vasten voor hij zoiets moet gebruiken.

Zijt maar zeker, als gij van een halve portie hawaiianen weinig merkt, mag je je gerust wagen aan MAO remmers. Let wel, 24h vasten is een must!
Onschadelijke stoffen kunnen plots zo schadelijk worden

Ik vind het alvast wat interessanter onder een MAO remmer

phy

Bewuste gebruiker
Het is in ieder geval interessant om even op deze pagina te snuffelen. Cacao zou de tripbeleving versterken, maar is andere koek dan zo'n MAO-remmer.

http://www.azarius.nl/pages/maoi_page/

Dit is waarom ik het beginnende psycho-gebruikers af zou raden:
MAO-remmers kunnen echter extreem gevaarlijk zijn wanneer je ze combineert met de verkeerde psychoactieve stoffen of bepaald eten dat normaalgesproken onschadelijk is. Sommige combinaties resulteren in zware hoofdpijn of duizeligheid en de echt gevaarlijke combinaties kunnen leiden tot bewusteloosheid of overlijden. In het sjamanisme is het een bekend principe om te vasten of een andere vorm van diëtaire restrictie te hanteren alvorens inname van een MAO-remmer. Het is een goed idee deze traditie in ere te houden.

Inderdaad, als je 24 uur niets eet, zou er niets aan de hand moeten zijn, maar het is geen spul om mee te sollen.

Mayan

Bewuste gebruiker
Ik heb al mensen geweten dat zeiden geen verschil te merken onder een MAO remmer.
Maar toen werd dat gerookt.
Ik mijzelf doe in het een theetrekkertje en laat het bij mijn paddo's trekken.

Pure chocolade zou ook een MAO remmer zijn, maar dat eten we toch ook zonder erop te letten wat we ervoor aten.
Je hebt zware MAO remmers zoals in Ayahuasca thee zit, of je hebt de lichtere zoals passiebloem.

Passiebloem is pas schadelijk als MAO remmer als je er héél véél van genomen hebt, daarom valt die nog goed mee. Je gaat geen honderden grammen passiebloem gebruiken he.
Ik denk dat een nuchtere maag van 6 uur voldoende is om passiebloem te gebruiken.
Het kan wel zijn dat je er een beetje zieker van wordt, maar hoe zieker in't begin, hoe feller de trip aankomt (vind ik persoonlijk)

phy

Bewuste gebruiker
Misschien moet je dat stukje achter de link eens goed lezen mayan...

MAO-remmers zijn 'zeer' gevaarlijk in combinatie met bepaalde middelen. óók in kleine hoeveelheden. Jij weet niet of een ander medicijnen gebruikt of andere dingen die gevaarlijk zijn.

Dus is het wel een beetje onverantwoord om te zeggen dat het geen kwaad kan.

Mayan

Bewuste gebruiker
Phy, ik zeg niet dat MAO remmers ongevaarlijk zijn.
Ik zeg gewoon dat sommige MAO remmers met een korreltje zout genomen mogen worden.

Ik heb met een vreetkick meer dan een dozijn koekjes binnengeslorpt, een frituur gepasseerd, een pitta laten leveren, groentjes in de schotel opgevreet alsof het niets was.
Toch paar uur later passiebloem laten trekken bij mijn thee, en hey ik leef nog?

Passiebloem is geen ayahuasca thee van nen mimosa ofzo he.

Ik zeg niet dat het ongevaarlijk is, maar kzeg ook dat we het niet te serieus moeten nemen.
10 xtc pillen zou zot zijn, toch gebeurd het.

Niet dat het te vergelijken valt, ik zeg ook dat er MAO remmers zijn dat we niet te licht moeten nemen. MAar passiebloem is toch vrij onschadelijk he? allez vind ik toch. In mijn ervaring toch he. en geloof me, ik trip niet zonder passiebloem, en ik vast max 6 uur (OP PASSIEBLOEM HE)
Op de zwaardere MAO remmers neem ik wel voorzorgen

Bovenaan