Enorme dinsdagdip

bultzand

Newbie
Hallo,

Ik heb nu een keer of 5 xtc gebruikt, soms hoge dosering van 500mg soms minder hoog van 250mg.
De 4e keer gebruiken(500mg) kon ik negatieve gevolgen merken zoals raar licht gevoel in mijn hoofd en een stuk of 3 paniekaanvallen. Dit was na ongeveer 8 weken helemaal voorbij.

Toen dit voorbij was, was ik benieuwd of ik dit bij een lagere dosering dit ook zou hebben.
Ik heb dus de keer daarna(ook de laatste keer sinds nu) ongeveer 250mg genomen. Dit is nu ongeveer 6 weken geleden.

De dag na deze laatste keer gebruiken voelde ik mij prima, en ook de dagen hierop voelde ik mij prima.
Maaaarrrrr, precies een week na het gebruiken kwam er ineens een golf van depressie over mij heen. Ik wist niet wat mij overkwam en dacht dat ik gek werd. Ik legde niet eens de link met de xtc omdat dit mij te heftig leek voor een xtc-dip. Deze continue depressie ging naar een aantal dagen over in buien van depressies waarin ik soms uren depressief was en dan weer uren normaal. Ook het ik soms het, vaker voorkomende, gevoel dat mensen negatief over mij zijn, en ik heb zelfs mijn relatie verbroken door dit depressieve gevoel. Ik ben nu dus zes weken verder sinds deze laatste keer gebruiken en ik merk dat de negatieve verschijnselen langzaam maar zeker minder worden.

Nu ben ik erg benieuwd naar andere gebruikers die meer weten over zo een enorme dinsdagdip.
Ook ben ik benieuwd of mensen mij het opnieuw proberen van xtc zouden aanraden of juist afraden. (misschien nog minder gebruiken of andere uppers).

Ik hoor graag van jullie:))

Klimrek

Experimenterende gebruiker
Hallo en welkom op dit forum.

Wie/wat ben je?
Man of vrouw?
Wat is je leeftijd en gewicht?
Hoeveel dagen/weken/maanden rust laat je tussen elke xtc/mdma-ervaring?

De milligrammen die je noemt, waar baseer je die op? Gehoord van een dealer/vriend? Of laat je je pillen/kristallen zelf testen?

Als je bovenstaande vragen kan beantwoorden, komen we al een stukje verder. :)

Voor nu: even een poos (lees: 6 maanden om te beginnen) geen xtc/mdma/4fmp of andere serotonine verbruikers nemen..

Hou genoeg rust, eet gezond (fruit en gevarieerde voeding) probeer wat te sporten en zorg voor afleiding. Leuke dingen doen met vrienden. En wees lief voor jezelf.

bultzand

Newbie
Klimrek zei:
Hallo en welkom op dit forum.

Wie/wat ben je?
Man of vrouw?
Wat is je leeftijd en gewicht?
Hoeveel dagen/weken/maanden rust laat je tussen elke xtc/mdma-ervaring?

De milligrammen die je noemt, waar baseer je die op? Gehoord van een dealer/vriend? Of laat je je pillen/kristallen zelf testen?

Als je bovenstaande vragen kan beantwoorden, komen we al een stukje verder. :)

Voor nu: even een poos (lees: 6 maanden om te beginnen) geen xtc/mdma/4fmp of andere serotonine verbruikers nemen..

Hou genoeg rust, eet gezond (fruit en gevarieerde voeding) probeer wat te sporten en zorg voor afleiding. Leuke dingen doen met vrienden. En wees lief voor jezelf.

Bedankt voor je reactie!

Ik ben een jongen van 22 jaren oud en weeg 87 kg.

Ik heb dus 5 keer xtc gebruikt. tussen alle keren zat 8 a 10 weken tijd, behalve tussen de 2e en 3e keer, toen een week of 4.

We laten de pillen altijd testen dus het aantal mg is correct.

Ik hoop dat je iets kan met deze info en ik ben benieuwd hoe jij tegen deze situatie aan kijkt.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.

Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.

Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tekzor668 zei:
Je laat gewoon te weinig tijd tussen gebruik. Lees je even in over de 3 maandenregel op Drugsforum. Tussen elk xtc gebruik hoort netjes 3 maanden te zijn.

Je legt je dosis ook aardig hoog. 1,5 tot 2mg maximum per kilo word aangeraden voor een man. Voor jou zou 160/170mg dus een mooie dosis zijn. Lager ook maar hoger zeker niet.

Eet gezond, zorg voor structuur in de dag en wat sport en een goeie nachtrust zullen voor een snel herstel zorgen.

Dit is een prima advies! Behalve dat hoge doseringen nog slechter voor je zijn, zul je ook sneller de lol verliezen met xtc gebruik. Lagere doseringen zijn echt leuker, de kater is veel minder en de negatieve bijwerkingen heb je ook niet of nauwelijks.

bultzand

Newbie
Tekzor668 zei:

Bedankt voor je reactie!

Tussen mijn 4e en 5e keer gebruiken zat meer dan 3 maanden pauze.
Ook was de dosis bij de 5e keer de helft minder dan bij de 4e keer.
Daarom vind ik het juist zo raar dat de negatieve bijwerkingen erger worden.

Heeft iemand hier een verklaring voor?
Of kan dit te maken hebben met het feit dat ik vroeger te hoge dosissen heb gehad en te snel op elkaar heb gebruikt???

Klimrek

Zoals bovenstaand al gezegd is: je hebt te kort achtereen te veel gebruikt.

Advies had ik een stukje hierboven al eens gegeven. 6 maanden rust/herstel. Persoonlijk vind ik het fijn om de week na x of m gebruik L-Tryptofaan te slikken. Na die week stop ik daar weer mee.

Tevens maak ik gebruik van vitamine-C tabletten van 1500mg. Dagelijks.

Ik zit zelf rond de 83kg en gebruik op een feest of festival 1 pil. (163mg mdma getest)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat je vroeger nóg hogere doseringen gebruikte, betekent niet dat je lagere doseringen ten opzichte van toen laag genoeg zijn. Je gebruikt simpelweg teveel en te vaak. Er is geen mysterieuze verklaring. Het is simpel: je moet je aan 1 tot 2 mg/kg houden en dat doe je niet. 250 mg voor iemand van 87 kg is een overdosering. En dan nog: sommige mensen zijn er gevoeliger voor en hebben bijvoorbeeld met 1,5 of 2 mg/kg al veel vervelende bijwerkingen (heb ik zelf bijvoorbeeld ook). Luister naar je lichaam. Voel je je (enorm) klote, dan doe je iets (enorm) fout. zo moeilijk is het niet. En misschien wil je ons niet geloven, maar wat heeft hier vragen stellen dan voor zin. Mensen geven de antwoorden, maar je leest er voorbij.

Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Mindless zei:
Ik zou je aanraden eerst minimaal een halfjaar helemaal geen mdma te gebruiken en je daarna wel aan de richtlijnen te houden.

Dit vooral. De serotoninehuishouding is al aardig verkloot met overmatig gebruik. Je laat xtc inderdaad beter een lange tijd opzij liggen.

bultzand

Newbie
Bedankt voor jullie reacties!

Oke ik lees zeker wel wat jullie zeggen en sta hier zeker open voor.
Omdat ik vaak lees dat 3 maanden zonder xtc zou betekenen dat je serotonine weer volledig op peil is vond ik het lastig te geloven dat ik nog langer pauze moest houden.
Ik denk dat ik er inderdaad gevoelig voor ben en zal minimaal 6 maanden niet aan de mdma zitten.
Dan maar weer eens voorzichtig proberen.

Dat ik te veel neem is me nu ook duidelijk, dit zal misschien ook te maken hebben met de mogelijkheid dat ik gevoelig ben voor mdma.

Iig bedankt voor jullie informatie!!

bultzand

Newbie
Mindless zei:
Dat je vroeger nóg hogere doseringen gebruikte, betekent niet dat je lagere doseringen ten opzichte van toen laag genoeg zijn. Je gebruikt simpelweg teveel en te vaak. Er is geen mysterieuze verklaring. Het is simpel: je moet je aan 1 tot 2 mg/kg houden en dat doe je niet. 250 mg voor iemand van 87 kg is een overdosering. En dan nog: sommige mensen zijn er gevoeliger voor en hebben bijvoorbeeld met 1,5 of 2 mg/kg al veel vervelende bijwerkingen (heb ik zelf bijvoorbeeld ook). Luister naar je lichaam. Voel je je (enorm) klote, dan doe je iets (enorm) fout. zo moeilijk is het niet. En misschien wil je ons niet geloven, maar wat heeft hier vragen stellen dan voor zin. Mensen geven de antwoorden, maar je leest er voorbij.

Bedankt voor je info!

Omdat ik mogelijk net als jou gevoelig ben voor mdma, heeft u nog tips om de dip te verminderen?
Naast het aan de richtlijnen houden bedoel ik dan( wat ik zeker ga doen in het vervolg).

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zeg maar gewoon 'je' hoor. :wink:

Naast de richtlijnen qua frequentie van gebruik en hoeveelheid mdma moet je natuurlijk ook gewoon gezond eten, rusten/slapen, bewegen/sporten. En dan kun je nog supplementen (naast gezonde voeding dus) nemen. Anti-oxidanten nemen (bijvoorbeeld veel vitamine c) en ik neem zelf nu altijd magnesium citraat capsules tegen eventuele kaakspanning.

En probeer ook eens een echt lagere dosering. Ik weet niet waar je naar op zoek bent bij mdma, maar het echte mdma gevoel (euforisch, empathisch, ontspannen) heb je vaak al bij lage doseringen en dit neemt niet per se toe bij hogere doseringen. Dat geeft dan vaak niet eens meer van het echte mdma gevoel, maar geeft vooral een meer stimulerend effect en ook (veel) meer van de negatieve bijwerkingen. Het grootste voordeel van zo'n lage dosering is dat je lichaam lang niet zo'n opdonder krijgt.

In jouw geval raad ik aan even een flinke tijd geen mdma te nemen, om je lichaam de tijd te geven te herstellen van toch wel flink misbruik. Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mindless zei:
Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.

Helaas niet enkel onder beginners of van deze tijd. Een vriendin van mij gebruikt al lang mdma op feestjes, langer dan ik. Ik heb haar jaren terug al de ins en outs uitgelegd maar noppes nade niks er mee doen. Gewoon blijven pakken en doornemen. Zelfs de volgende dag gewoon nog een halvie wegtikken en dan zeggen dat ik niet moet bemoeien. Nou dan zoek je t maar uit vind ik. En zij is een volwassen vrouw van eind 30.

bultzand

Newbie
Mindless zei:
Zeg maar gewoon 'je' hoor. :wink:

Naast de richtlijnen qua frequentie van gebruik en hoeveelheid mdma moet je natuurlijk ook gewoon gezond eten, rusten/slapen, bewegen/sporten. En dan kun je nog supplementen (naast gezonde voeding dus) nemen. Anti-oxidanten nemen (bijvoorbeeld veel vitamine c) en ik neem zelf nu altijd magnesium citraat capsules tegen eventuele kaakspanning.

En probeer ook eens een echt lagere dosering. Ik weet niet waar je naar op zoek bent bij mdma, maar het echte mdma gevoel (euforisch, empathisch, ontspannen) heb je vaak al bij lage doseringen en dit neemt niet per se toe bij hogere doseringen. Dat geeft dan vaak niet eens meer van het echte mdma gevoel, maar geeft vooral een meer stimulerend effect en ook (veel) meer van de negatieve bijwerkingen. Het grootste voordeel van zo'n lage dosering is dat je lichaam lang niet zo'n opdonder krijgt.

In jouw geval raad ik aan even een flinke tijd geen mdma te nemen, om je lichaam de tijd te geven te herstellen van toch wel flink misbruik. Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond. Uiteraard krijgt je lichaam dan een veel hardere klap dan wanneer je rond de 100mg neemt.

Ik heb het nadeel dat ik van 80 mg innemen niks merk(meerdere keren geprobeerd).
Ik moet minimaal 110 a 120 mg innemen voordat ik uberhaupt iets merk. Daarom is de verleiding voor mij zo groot om hogeere dosissen te gebruiken.

Ik ga mij maar eens inlezen in de suplementen zoals 5 htp om te kijken of dit mij zou kunnen helpen.

In ieder geval de komende tijd geen mdma meer voor mij want ik heb nu (kleine 7 weken na inname) nog steeds depressieve buien.

Bedankt voor alle informatie!

bultzand

Newbie
kokosmakroon900 zei:
Je met vlagen depressief voelen en dan gelijk je relatie beëindigen? komop gast.

Nee dit was ongeveer tegelijk met die golf van depressie wat ik eerder noemde.
Op dat moment dacht ik nog dat ik mij door mijn relatie zo slecht voelde.

MusicIsLife

Wijs gebruiker
Mindless zei:
Ik weet eigenlijk niet waarom het tegenwoordig soms normaal wordt gevonden om 500mg mdma te nemen op een avond.

Als je in pillen telt en sterke pillen hebt valt dit voor heel veel mensen nog wel mee. Dan zit je op 2,5 pil. Ik kwam dus laatst op Qlimax iemand tegen die ik ook een aantal jaar terug op Emporium had gezien. Hij wist niks meer van die dag omdat hij die dag 8 pillen had weggetikt :openmouth: :openmouth: :openmouth:

Wat jij en ik en heel veel mensen op dit forum veel vinden is niet wat heel veel andere mensen veel vinden. De mensen die op dit forum zitten is ook maar een heeeeel klein percentage van het daadwerkelijke aantal drugsgebruikers. Veel mensen hebben ook niet de kennis om dit achterlijk te vinden.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sorry, maar de redenatie dat sommige mensen extreem veel gebruiken, betekent niet dat anderen die een stuk minder gebruiken dan automatisch niet teveel gebruiken. 2,5 pillen valt niet mee, zeker met die knoeperds van pillen tegenwoordig van dik 200mg. En ja, ik geloof graag dat het allemaal nog erger kan dan we hier zien op het forum, maar die mensen die deze dingen eten als snoepjes spelen met hun leven. Ik vind dat we hier de plek er voor zijn om aan te geven wat verantwoord gebruik is en verantwoord gebruik is dus niet 2,5 pillen. Er is echt extreem onbewust gedrag wat betreft drugsgebruik, wat betekent dat die mensen op het moment niet écht weten waar ze mee bezig zijn. Sommigen hebben werkelijk GEEN idee wat ze op het spel zetten. Dingen doen waar je je leven lang spijt van kan hebben. Te licht hier over doen is nooit een goed idee.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
lepelbakje zei:
Ik heb het nadeel dat ik van 80 mg innemen niks merk(meerdere keren geprobeerd). Ik moet minimaal 110 a 120 mg innemen voordat ik uberhaupt iets merk. Daarom is de verleiding voor mij zo groot om hogeere dosissen te gebruiken.
Hier heb ik zelf ook last van. Tot nu toe 2 keer XTC gedaan met als startdosis resp. 70mg en 85mg, echter was dit niet genoeg om gelijk wat te voelen (beide keren bijgenomen, eerste keer 70mg en tweede keer 15mg, zelfs zo'n kleine hoeveelheid kan al genoeg zijn om je over die drempel te trekken). Dat je een hoge startdosis nodig hebt, betekent niet dat je gelijk meerdere milligrammen per kg lichaamsgewicht nodig hebt om het te voelen. Als je met 110mg/120mg al het MDMA-effect voelt, waarom moet je dan zo hoog doseren in totaal? Bijnemen hoeft niet met eenzelfde dosis als de startdosis, de helft/één derde/een kwart is al genoeg om het effect langer te laten duren, zeker als je het nog weinig hebt gebruikt met een normale pauze van 3 maanden er tussen.

Kijk van tevoren naar de begin/eindtijd van het feest (indien je het als partydrug gebruikt) zodat je alvast kan bedenken wanneer je ongeveer een bepaalde dosis moet innemen. Bijvoorbeeld: een feest duurt van 23:00 tot 6:00, en je bent daar om 0:00. Dan neem je rond 1/half 2 een startdosis van 110 mg, en vervolgens iets minder dan een uur nadat het ingekickt is (zo rond 2 waarschijnlijk) neem je nog 55mg bij (wanneer de pil bijvoorbeeld 220mg is), en zou je als het goed is wel tot het eind van het feest vol moeten kunnen houden, terwijl je 'gewoon' 2mg per kg lichaamsgewicht hebt gebruikt. (Let op, dit is gewoon een ruimte schatting, kan zijn dat het effect korter/langer duurt dan hierboven beschreven, of dat het langer duurt voordat het inkickt, etc. Het is ook maar een voorbeeld)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Je kan wel degelijk kneiterdepressief worden van te veel drugsgebruik.. Ik ben zelf gevoelig voor depressies en gebruik inmiddels ongeveer twee keer in het jaar xtc (of iets wat erop lijkt) en dat vind ik al heul wat. Blijft een risico.

bultzand

Newbie
Ik ga eerst maar eens net zo lang vd mdma afblijven totdat ik me weer helemaal de oude voel.
Is er hier iemand verstand heeft van andere uppers die het serotonine niveau niet zo aanspreken?
Dit zou voor mij eventueel een optie kunnen zijn.

t3ll4v1st

lepelbakje zei:
Ik ga eerst maar eens net zo lang vd mdma afblijven totdat ik me weer helemaal de oude voel.
Is er hier iemand verstand heeft van andere uppers die het serotonine niveau niet zo aanspreken?
Dit zou voor mij eventueel een optie kunnen zijn.
Speed en Coke zijn goeie opties naar mijn mening! :)
Die spreken beide je seratonine voorraad niet aan :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
^Dat is waar maar het kan nog steeds van invloed zijn op je stemming. Ik heb zelf ook wel eens een dip gehad van speedgebruik. Al voelt voor mij speed wel stukken 'veiliger' dan xtc.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
^Dat is waar maar het kan nog steeds van invloed zijn op je stemming. Ik heb zelf ook wel eens een dip gehad van speedgebruik. Al voelt voor mij speed wel stukken 'veiliger' dan xtc.
Precies dat inderdaad, als je nu echt depressief bent van de xtc kun je andere uppers ook maar beter even laten liggen tot je weer helemaal de oude bent.

t3ll4v1st zei:
Die spreken beide je seratonine voorraad niet aan :)
Ik heb het je nu zo vaak zien schrijven dat het geen toeval meer lijkt, het is serOtonine.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Ik zou überhaupt even geen middel nemen dat de balans in je hersenen verstoort (wellicht psychedelica, maar daarvoor moet je dan wel sterk in je schoenen staan) wanneer je je zo matig voelt. Ook van iets wat niet op je serotonine werkt (zoals speed) kan je een dip krijgen, heb ik helaas zelf ook meerdere keren ondervonden. Ik zou gewoon even wachten met het gebruiken vna drugs totdat je je weer goed voelt.

Bovenaan