Ephedra

Trip Unit

Bewuste gebruiker
Hey al een tijdje in Ephedra al verboden in Nederland,maar ik geloof niet in belgië toch?
Word het in België nog verkocht dan weet iemand dat?

caatje

Badass junkie
In belgie kun je het wel gewoon kopen en zelfs bestellen bij Nederlandse smartshops of voedingssup. shop die verzenden. Gewoon ff google voor ephedra en dan kiezen, betalen en gebruiken!

mattskovic

Wijs gebruiker
caatje zei:
In belgie kun je het wel gewoon kopen en zelfs bestellen bij Nederlandse smartshops of voedingssup. shop die verzenden. Gewoon ff google voor ephedra en dan kiezen, betalen en gebruiken!

zoals jij het zegt klinkt het zelfs niet moeilijk:tongueout: :beer:

eddy

Newbie
welk effect heeft Ephedra precies? hoeveel mag je er om de hoeveel tijd van nemen, waar moet je op letten,...?

een beginner

Giow

Experimenterende gebruiker
Is Ephedra niet een zwaardere Speed ?
Dat ervoor zorgt dat je je extra energie kan verbuiken ?

Ephedrine ? Nouja, ik weet het niet zeker :flushed:

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ephedra is een natuurlijke stimulant en heeft niets met speed te maken.
Alleen het effect komt er misschien een beetje in de buurt, maar dat weet ik niet cker, k heb het nooit gedaan.
Voor doseringen kan je altijd ff googlen, ik denk dat daar toch al snel vrij veel op staat :)

Giow

^^ Inderdaad.

Efedrine is een sympathicomimeticum; het bootst de werking van het (ortho)sympathische zenuwstelsel na. Dit is het deel van het zenuwstelsel dat de lichaamsfuncties tijdens gevaar of spanning beïnvloedt; je wordt alerter, klaar voor actie. Er komt dan ook bij gebruik van efedrine meer noradrenaline en adrenaline vrij in het lichaam. Efedrine dankt zijn naam aan de plant Ephedra (Ephedraceae). Het is de meest werkzame alkaloïde in ephedra.

Efedrine wordt gebruikt in sommige hoestdranken omdat het de luchtwegen verwijdt. Daarnaast wordt het door anesthesiologen op de operatiekamers gebruikt om in bepaalde gevallen de bloeddruk van patiënten te reguleren. Verder is het de laatste tijd populair geworden als party drug en als afslankmiddel in stackers. Efedrine vermindert namelijk het hongergevoel; als het lichaam klaar moet zijn voor actie is het verbranden van energie belangrijker dan de aanmaak van nieuwe energie. Het gebruik van efedrine in combinatie met zogenaamde MAO-remmers is gevaarlijk.

Deep Blue

Bewuste gebruiker
hmm klinkt allemaal intressant :)
Dit wil ik zeker eens proberen, misschien een goed alternatief voor pep.

Een paar vragen:

1) ik heb op internet gezocht (link) maar is dit te betrouwen? als ik hier met kredietkaart ga betalen hoe groot is dan de kans dat dit wel degelijk aankomt?

2) In welke dosissen gebruik je efedra voor een goed effect? op erowid staat 15 tot 30 mg voor een normale dosis, iemand andere mening?

3) Is het mogelijk om toch te eten? ik ben al mager genoeg (van nature, niet door de pep)

Glorf

Ik heb weleens efedra gehad en tis wel handig. Ik heb geen speed gehad maar ik denk dat een vergelijk daarmee wat mank gaat.

De vorm waarin ik het had was een pil. Geen nare bijeffecten, al vertelde iemand mij dat je gehoor er wat van achteruit gaat, maar wellicht is dat onzin.
Je haar gaat er wel van tintelen.

En als afval spul werd het in zogenaamde stackers gebruikt. Hier zat ook caffeine en nog een ander goedje in. Ik geloof dat als je het op zichzelf gebruikt en niet meerdere dagen achter elkaar dat je dan fijn een feest op kan vieren.

Kzou er ook wel een potje van willen hebben.

ohja ik las dat een substituut nu bij de smart shop verkrijgbaar is en dat heet guarana. Maar dat is meer caffeine gerelateerd geloof ik.

Idiotwind

Hey allemaal

De Amerikaanse Food en Drug Administration stelde in 1997 in een rapport voor om producten te verbieden met meer dan 200 mg Ephedra per dosis. En max. 600 mg per dag. Heb er zelf nauwelijks ervaring mee. Alleen kleine doses gehad in pillen.

Wat betreft Guarana: ik heb er zelf nooit meer dan 1800 mg van 4:1 extract van gebruikt, maar wel positieve berichten over gehoord.
Guarana is aanzienlijk gezonder dan efedra.

Guarana is zelfs te koop in reformwinkels. Dat is waarschijnlijk ook het meest voordelig. Als je het eens zou willen proberen, kan ik wel wat opsturen voor de verzendkosten. Heb nog wat liggen.
Groet

thor

Belezen gebruiker
Ik heb laatst een 1500mg guarana buisje gehaalt bij de smartshop, werkte binnen enkele minuten. Zegmaar paar potten sterke koffie zonder het para gevoel. :P

Idiotwind

Okay dat is positief.
Ik vroeg me af of bijvoorbeeld 100 gram van die 4:1 extract gelijk staat aan 25 gram van wat jij dan bijvoorbeeld had gehaald.

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Glorf zei:
ohja ik las dat een substituut nu bij de smart shop verkrijgbaar is en dat heet guarana. Maar dat is meer caffeine gerelateerd geloof ik.

guarana is is idd een zaad met hoge concentratie aan caffeïne, meer niet

njirem

Belezen gebruiker
Flink wat ephedra gebruikt met alcohol en of wiet, en m flink gespaced hoor. Wel altijd gevolgd door minimaal 1 kutdag.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
2x gedaan en vond het leuk spul, ik wordt er nog socialer van maar niet echt heel opvallend, niet te laat innemen anders lig je ff wakker

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik vind Ephedra echt niet chill, heb pas een potje gekocht met 20 van die dingen. had er 2 genomen om te proberen maar had heletijd last van een ontzettend drukkend gevoel op m'n borst en heletijd een soort gejaagd gevoel over me heen. Zelfs van 1 capsule heb ik dat.. dus niet echt heel chill vind ik.

Maar mischien ben ik gewoon gevoelig voor dat spul.. dat zou ook kunnen.

Spor

Wijs gebruiker
^dit had ik ook toen ik het wel eens gebruikt heb... Was nog toen ze legaal overal verkrijgbaar waren. Ik vond ze niet relaxed, inderdaad dat drukkende gevoel en veel zweten, niet echt bruikbaar voor iets. Maar andere mensen vonden het wel tof geloof ik.

Dat ephedrine niets met speed heeft te maken is niet helemaal waar. Pseudo ephedrine is namelijk de grondstof voor methamfetamine. Maargoed, op dat gebied ben ik geen expert dus daar zal ikme verder ook niet over uitlaten.

Bovenaan