Epilepsie & Psychedelics

Blower43

Newbie
Is dit aan te raden. Een vriend van me waar ik veel me blow vroeg me eens om dit op te zoeken. Zijn er psychedelics die je magen nemen als je epilepsie hebt?

Psykaholik

Wijs gebruiker
Blower43 zei:
Is dit aan te raden. Een vriend van me waar ik veel me blow vroeg me eens om dit op te zoeken. Zijn er psychedelics die je magen nemen als je epilepsie hebt?
ik heb last van epeleptie en onder invloed van psychedelics heb ik der nog geen last van gehad.
maar zijt toch maar voorzichtig want een epeleptieaanval wil je dus echt niet krijgen als je aan het trippen bent denk ik

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Blower43 zei:

Als je epilepsie hebt is het verstandig zowiezo van drugs af te blijven. Het gebruik hiervan is nogal onverantwoord als je epilepsie hebt.

azgaza

Badass junkie
Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoe snel en hoe vaak je een aanval hebt en hoe heftig die zijn. Als je het heel erg h ebt kan je natuurlijk beter helemaal geen drugs nemen maar als je ooit eens een aanval hebt gehad is het vast het proberen wel waard.

Wel dan als je tript ofzo altijd een nuchtere tripsitter hebben die bij een eventuele aanval in kan grijpen, andere trippende mensen vinden dat gegarandeerd in de trip alleen maar heel eng.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Wiet is niet slecht voor je als je epileptie hebt. Lees de volgende dingen maar:

Het gebruik van cannabis bij epilepsie behoort historisch gezien tot de oudste toepassingen. Dierproeven leveren het bewijs van de anti-epileptische effecten van sommige cannabinoïden. De anti-epileptische werking van phenytoïne en diazepam werd door THC versterkt. Volgens een paar individuele rapporten uit de 20e eeuw blijken patiënten cannabis te gebruiken om hun anders oncontroleerbare aanvallen te kunnen beheersen.
Bron: http://www.cannabis-med.org/dutch/patie ... #Epilepsie

Epilepsie is een aandoening die zich uit in de vorm van aanvallen. Aanvallen ontstaan door een plotselinge, tijdelijke verstoring van het elektrisch evenwicht in de hersenen. De meeste mensen met epilepsie worden behandeld met medicijnen. De behandeling met medicijnen duurt meestal jaren, soms het hele leven lang. Deze anti-epileptica onderdrukken het overmatig ontladen van de hersencellen. Ze kunnen de epilepsie zelf niet genezen.

Cannabis en anti-epileptica hebben een veel besproken, maar nog altijd onduidelijke relatie met elkaar. Zowel cannabis als anti-epileptica hebben een verdovende werking op het centrale zenuwstelsel. In de 19e eeuw bestond al het idee dat cannabis misschien anti-epileptisch werkt. Onderzoek op dit gebied is nog altijd in volle gang en levert tegenstrijdige berichten op. Het ligt, gezien de vergelijkbare effecten, voor de hand dat ze elkaars werking enigszins versterken. Bij sommige mensen vermindert hierdoor de kans op aanvallen en bij anderen neemt de kans juist toe. Het is daarom nog te vroeg om hier een definitieve uitspraak over te doen.
Bron: http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &viewAll=1

En hier een heel topic over epileptie en cannabis:
http://www.cannabis-belgie.com/modules. ... sc&start=0

Hier wat berichten uit het topic:
zelf heb ik ook epileptie en merk ook wel de werking van cannabis hierop. maar dat is natuurlijk niet genoeg om in orde te zijn met de wet. in het boek het verboden medicijn vind je hier omtrent veel informatie. ook op de site van cannacolpedia kun je waarschijnlijk wel wat info vinden

Hello,

Ik heb ook epilepsie en rook al jaren wiet samen met de opgelegde medicatie. Mijn ervaring is dat wiet idd een gunstig effect heeft op epilepsie maar enkel als je het rustig en verstandig gebruikt. Je moet je niet pokke stoned gaan smoren want dat heeft een nadelig effect.

ja,
men vriend heeft ook epilepsie
en bij hem lijkt cannabis toch een goed middel te zijn
dus, kijk gewoon hoe dat het gaat , hoe je lichaam reageert
your life (zoals pantofl zei )

ciao

Nouja volgens mij heeft het dus wel een positieve werking zolang je maar niet teveel gaat smoren. En wat is veel? ik neem aan meer dan 1 joint

Bovenaan