Er is hoop...

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Bedankt voor deze link. :)

Er was al lange tijd in omloop het bericht dat Strassmans boek + studie in docu-vorm vertaald zouden worden.
Ik denk dat deze youtube-beelden daar een voorproefje van zullen zijn.

Netjes natuurlijk.
Al had ik natuurlijk liever gezien dat er een follow-up onderzoek gedaan werd naar de effecten en de productie van endogene DMT.

Riel

Bewuste gebruiker
Denk je zelf dat dmt een hulpmiddel is naar een andere bestaande wereld of dat het een stof is die enkel de realiteit verandert?

TrippyShit

Badass junkie
Vind ik ook altijd intressant wat mensen hiervan denken. Aan de ene kant ben ik net wat te nuchter om te denken dat je er echt mee naar een andere, 'bestaande' wereld mee gaat.

Maar ik het is wel verdacht dat iedereen soortgelijke dingen meemaakt. Entiteiten tegenkomt en dergelijke. Je reist wel echt diep naar door je onderbewustzijn. (of hoe zeg je dat :P )

Ach ik weet het niet. :rockband:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Riel zei:
Denk je zelf dat dmt een hulpmiddel is naar een andere bestaande wereld of dat het een stof is die enkel de realiteit verandert?

Vind het geen stof die de realiteit veranderd. Dmt veranderd de realiteit niet, het geeft je toegang tot een andere.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
De psychologie heeft een aantal adequate mechanismen beschreven hoe dergelijke collectieve voorstellingen tot stand komen.
Dat velen zulke identieke taferelen zien, hoeft niet te verwonderen, aangezien ze vóór hun trip al gelezen hadden over deze voorstellingen.
Google maar eens 'confirmation bias', of andere verwachtingspatronen die onze perceptie actief bijsturen.

Persoonlijk denk ik niet dat er fenomenologisch zoiets bestaat als twee of meerdere realiteiten. De stof verleent ons slechts een andere kijk, opent een deur tot andere perspectieven. Maar de materie die we aanschouwen is wel degelijk één en dezelfde, aards dus.

Het Strassman-onderzoek heeft aangetoond waarom mensen zo reageren op DMT-ervaringen, gezien de geactiveerde receptoren. En daarmee is alles gezegd over het dimensionele vlak volgens mij.

Een ander interessant punt dat daarmee nog niet behandeld wordt, is 'waarom' wij zulke visies zien. Maar dat was dan ook niet het opzet van de DMT-studie.

Hashja

Bewuste gebruiker
Om even een nieuw element toe te voegen:

Al eens gehoord van donkere materie/energie? Energie die er wel is, omdat het anders niet de snelheid van sommige sterrenstelsels verklaard. Misschien is die donkere energie wel de andere demensie/realiteit?

Het heelal zit vol onverklarbaare mysteries. Zoals de uitbreiding van het heelal, het feit dat het voorkomt dat punt A en punt B met 0 m/s bewegen, maar de afstand ertussen toch groeit. Ik vind DMT net zo'n mysterie.
Het klopt dat je verwachtingsbeeld je trip kan vormen, maar mensen die LSD gebruiken hebben soms compleet andere trips. Toch zijn de verhalen van DMT ongeveer 't zelfde.

Ik durf DMT nog niet te labbeleren met "Psychoactief middel" of "sleutel tot andere relaiteit".
En weet ook niet of ik het ooit zal durfen.

Note: Heb zelf NOG geen DMT gebruikt.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Nieuw boek van Strassman:

Ik heb laatst de spirit molecule gekocht, en daar ga ik eerst maar mee beginnen. :)

Bovenaan