Erg lange XTC-kater

Poolaapje

Newbie
Hallo allemaal,

Eerste berichtje hier en ook wel een beetje zorgwekkend. Ik heb namelijk het gevoel dat ik nog steeds de gevolgen merk van mijn eigen onverantwoord xtc-gebruik. Ik zal het verhaal even zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Zes weken geleden heb ik na een avondje aardig wat gedronken te hebben 3 pilletjes in totaal geslikt. De dag erna weer 2 bij een feest. 2 weken later heb ik weer 2 genomen (4 weken geleden dus).

Over die laatste keer zal ik wat vertellen. 3 uur lang duurde het dat hij best lekker ging maar wel vrij hard. Flink zweten, schokkerig beeld, lichte hallucinatie en ook dat euforische gevoel. Had niet echt veel energie, maar ik genoot er wel erg van. Na ongeveer drie uur leek het ook ineens uitgewerkt. Had totaal geen energie meer in mijn lichaam, vrij emotieloos en gewoon uitgeput eigenlijk en mijn hoofd voelde vrij zwaar aan en vrij versuft.

De eerste dagen daarna de bekende xtc-dip d.w.z. weinig eetlust, sombere stemming afijn...ervaren gebruikers zullen wel bekend zijn met deze verschijnselen. En dan nu het vervelende. Nog steeds voelt mijn hoofd redelijk vaag aan. Moeilijk te omschrijven hoe maar denk aan lichte tintelingen, beetje 'prikkelig' alsof er 'spanning' op staat. Ook in de weken daarna nog last gehad van angstige en depressieve momenten. Die zijn wel redelijk afgenomen gelukkig maar nog steeds voel ik me minder gelukkig, minder mezelf over het algemeen. Ben ook een regelmatige blower, maar daar ben ik nu vijf dagen meegestopt. En dat hou ik zo want blowen versterkt zulke gevoelens flink en dat is op zijn zachtst gezegd geen pretje. Ook is mijn eetlust verminderd, stoelgang verslechterd, minder energie, rusteloosheid, leeg gevoel en concentratie wat achteruit gegaan. Deze symptomen zijn niet constant aanwezig, maar komen wel regelmatig van dag tot dag weer opzetten.

Omdat de nare verschijnselen zo lang aanhouden zou ik graag jullie mening of kijk hierop willen weten. Ik hoop natuurlijk dat het uiteindelijk herstelt, maar ik maak me wel een beetje zorgen omdat ik me nog steeds niet de oude voel. Ik ga ook naar mijn huisarts toe deze week.

Tot slot wil ik zeggen dat ik me nu heel erg bewust ben mijn onverantwoord gebruik. Het was erg stom van me om zoveel te nemen in zo'n korte tijd en de eerste keer ook met alcohol (overigens had ik na de eerste keer een 'normale dip'). Ga ook geen drugs weer doen omdat ik er inmiddels wel achter ben dat ik er totaal niet mee om kan gaan. Ik ga verder niet de anti-drugs goeroe uithangen, want ben wel van mening dat de invloed van drugs voor iedereen verschillend is. Iedereen moet voor zichzelf bepalen waar hij of zij zich goed bij voelt en wat verstandig is.

Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen vertellen wat er ongeveer aan de hand is met me in deze situatie. Ben benieuwd naar jullie mening! :wink:

lightsandsounds

Experimenterende gebruiker
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n lange kater van xtc.
Wat ik wel weet is dat ik na de eerste keer een hele week super ziek ben geweest en dat ik die week erna ook nog steeds mn dipje had. Die is na 2 weken langzaam weggevaagd. Ik had toen iets minder dan 2 pilletjes op. Als ik jou verhaal zo lees denk ik dat het komt doordat er gewoon teveel achter elkaar op korte termijn is genomen, en dat je lichaam/hoofd het niet allemaal in 1 keer heeft kunnen verwerken. Dat is mijn mening, maar correct me if I'm wrong!
Wel zou ik inderdaad toch even langs de dokter gaan. Gewoon voor de zekerheid :)

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik denk ook dat je teveel te kort op elkaar en wat ik nog weet van toen ik zelf pillen nam is dat na een jaartje ofzo het katergevoel zo goed al nihil is. Zelf herinner ik me de carnaval toen ik 15 was heb toen 5 dagen achter elkaar pillen genomen. De eerste 4 dagen mdma pillen en de 5e dag 1tje met amfetamine en waarschijnlijk een minimale dosis pma. Misschien dat dat er ook aan meegewerkt heeft maar woensdag was ik gewoon beroerd en heb nog geblowed maar dat viel niet goed. De dag erna begon werd ik zo ziek dat ik dacht dat ik nooit meer pillen zou nemen. Heb in totaal een week doodziek thuis gelegen en voor het eerst in jaren was ik een weekend thuis.

Denk wel dat het meerdere factoren heeft waarom je zo lang ziek bent erna. Slechte weerstand kan ook de oorzaak zijn dat was is bij mij vaak de reden voor katers geweest. Slecht slapen een ritme moeten aanhouden terwijl je lijf rust nodig heeft en die digen werken er allemaal aan mee. Wat ik ooit gelezen heb dat als je een glas suikerwater neemt op het moment dat je gaat slapen is de kater na pillen of speed minder. Ja eigenlijk bij speed bij pillen weet ik niet maar het zou kunnen. Maar genoeg gewazel ga er maar gewoon vanuit dat het binnen een paar dagen bijtrekt. Gaat het niet weg dan misschien maar naar de dokter gaan en eerlijk zijn daar anders schiet het ook niet echt op. Succes en beterschap..

Poolaapje

Newbie
Ik heb al een afspraak met de dokter gemaakt voor deze week dus ik zal zien wat die te vertellen heeft. Vind de klachten inderdaad wel erg lang aanhouden namelijk. Tsja...het was inderdaad veel te veel in een korte tijd. Eigen schuld! In ieder geval bedankt voor reacties.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Eigen schuld wil ik het niet noemen het is gewoon een risico. Jij kan toch niet weten dat dit gebeurt van te voren. Het kan wel een les zijn en hoop voor je dat het gauw beter wordt.

Bovenaan