Erop wachten

QTarantino

Belezen gebruiker
Hallo,

ik heb speciaal een account aangemaakt om deze vragen te kunnen stellen. Ze zitten mij namelijk behoorlijk dwars, dus het zou fijn zijn als iemand hier een nuttig antwoord op weet. Ik zal eerst even de situatie schetsen waardoor de vragen wat duidelijker zijn.

Ik heb nu in totaal 4 keer een pil gebruikt. De eerste keer was het een oranje Q'tje op Awakenings. Ik heb een hele genomen en ging de hele avond gigantisch lekker. De 2e keer precies hetzelfde verhaal alleen dan op een ander feest. De 3e keer heb ik Rode Defqons gebruikt, en de 4e keer een halve Witte Speaker. Nu is het zo dat ik de 3e en 4e keer echt bij lange na niet zo lekker ging als de eerste twee keer. Nu heb ik een paar vragen hierover.

1. Kan het liggen aan de setting van het feest? (Locatie, mensen, muziek et cetera?)
2. De laatste twee keer wachtte ik er echt op totdat het insloeg. Kan het zijn dat je er zo op wacht dat het effect minder word? (En zijn er suggesties waardoor ik die periode van wachten kan overbruggen zonder er continu aan te denken?)
3. Kan je scheel gaan kijken van een pil? De laatste keer was m'n rechteroog namelijk echt z'n eigen gang aan het gaan haha.

Vooral vraag 2 ben ik erg benieuwd naar!

Bij voorbaat dank,
Groeten QTarantino

reverb

Bewuste gebruiker
Eerst een tegenvraag. Kun je aangeven hoelang de tijd is tussen de vier keren dat je een pil hebt gehad? Dus de eerste keer is D1 en bijv D2 is twee weken later.

Mijn stelling is dat het nooit meer wordt als de eerste keer, sorry. Maar, jouw zoektocht om dit gevoel we weer terug te krijgen, is wel boeiend.

Setting en dosis zijn belangrijk. Dosis is makkelijk te sturen. Setting is de onbekende factor en het leuke laat het gebeuren, probeer niets te controleren.
Hoe wacht je op iets waar je niet op wil wachten? Wat ik doe is dat ik de eerste 5 minuten hard concentreer op veranderingen (de inslag), maar die komt toch niet en dan gewoon met teleurstelling je eigen ding doen, kletsen, dansen, zin hebben om op eigen kracht te gaan feesten. En als de mdma zijn werk gaat doen ...

Het allerbelangrijkste om het gevoel weer terug te krijgen is om zolang als mogelijk geen xtc te gebruiken, zeg een half jaar. Feest een paar keer zonder en na 6 maanden (1 jaar??) zul je zien hoe de mdma inslaat! :hearteyes:

QTarantino

Belezen gebruiker
Er heeft tussen elke keer gebruiken tussen de 4-6 weken gezeten. Het vreemde is alleen dat de eerste twee keer echt super waren, terwijl de laatste twee keer beduidend minder waren. Jij zegt dat het nooit meer word als de eerste keer, maar de 2e keer was net zo vet! Alleen de 3e en 4e keer vielen een beetje tegen.

Ik ga het aankomende zaterdag dus weer doen, maar denk dat ik daarna even een pauze van een paar maanden inlas inderdaad. Even zorgen dat die receptoren weer optimaal functioneren, en dat het nemen van een pil ook echt een speciale aangelegenheid blijft.

En die suggestie die je hebt over 'het erop wachten' , dus de eerste vijf minuten erop concentreren en dan er niet meer aan denken, ga ik is proberen! Maar het 'vervelende' is dat ik er zo gigantisch naar uitkijk om me weer zo te voelen, dat dat eigenlijk het enige is waar ik aan denk totdat die inslaat. Nu vielen de laatste twee keer zo tegen, dat eigenlijk de hele avond minder leuk werd.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je reactie!

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
4 tot 6 weken ertussen is vrij kort, hoewel ik er zelf ook weinig tijd tussen laat en nog steeds lekker kan knallen, maar dat zou het wel kunnen verklaren. Eigenlijk hoor je er 2 tot 3 maanden tussen te laten, ook mbt schadelijkheid. Je serotonine voorraad vult zich in die periode. Omdat het na 4 tot 6 weken nog niet helemaal gevuld is, knal je dus ook wat minder.

Mijn eerste twee keren waren trouwens ook veruit het beste, daarna ook nog wel hele toffe nachten gehad maar niet zo tof als de eerste keren.

Het kan liggen aan de setting, bij mij kan muziek echt een groot verschil maken en ook welke mensen ik om me heen heb. Kies dus iets waar je jezelf echt prettig voelt. Wat betreft het wachten tot het inslaan: herkenbaar dat ernaar uitkijken en er constant aan denken, maar bij mij maakt dat eigenlijk geen verschil. Met de juiste dosis en de juiste setting knalt 'ie er altijd lekker in, op welke manier ik die wachttijd dan ook invul.
Je laatste vraag: ja, je kan er scheel van gaan kijken. Dat komt omdat je spieren soms oncontroleerbaar samentrekken en je oog dus ook kan gaan trekken. Zelf trouwens weinig last van, wel dat m'n oogleden heel erg gaan hangen bij een hoge dosis.

Bovenaan