• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ervaren gebruiker : Truffels reports & Guideline

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Truffels ervaringen & Guideline

Gebruik al een enige tijd truffels en dacht toen ik een keer op dit forum terecht kwam. Time to share some knowledge and experience.
Gebruiker tussen de 20-30 ; drink, blow of rook niet. Gebruikt op incidentele basis (om de 1,2,3 of 6 maanden). Dit om ook gewoon niet verslaafd te raken en de ervaring speciaal te houden.

Algemene regels met drugs die ik aan houdt.
• Puur natuur (het liefst geen chemische stuff, cocabladeren kauwen okey, cocaine nee.
• Doe de dingen alleen als je optimaal voelt. Dit vanwege een grote variatie aan redenen.

Richtlijnen die ik voor mezelf gebruik als we gaan trippen:
• Geen discussies
• Happy thoughts
• Juiste muziek als je die gebruikt waar iedereen van houdt (zelf gebruiken we chillout muziek, nature films (bij binnen zitten) , afhankelijk van de truffels funny movies : Family Guy, American Pie w/e you like.
• Wat er ook gebeurt het gaat voorbij. Dit zou je kunnen helpen als het minder goed met je zou gaan.
• Regel dingen van te voren (eten, drinken alles wat je denkt nodig te hebben denk er van te voren aan). Je maakt het je zelf veel relaxer meer als je al alles hebt wat je nodig denkt te hebben.

Heb tot nu toe nooit een bad trip gehad met truffels. Dit gewoon omdat je gedachten kan sturen.

Tip (als je het nodig hebt) : schrijf op jezelf een blaadje een ervaring of herinnering of gevoel wanneer je geweldig voelde en beschrijf dat moment op papier. Liedje wat je geweldig laat voelen ook goed.
Tip: Koop iets van te voren waar smaaksensaties in zitten met de juiste truffels ervaar je die smaken heerlijk intens en kan je ze zelf zien in sommige gevallen. Bijvoorbeeld (Mentos fruit flavours, fruitella). Het klopt niet dat suiker je trip stopt. Het geeft je een insuline boosts wat er wel voor kan zorgen dat je uit je dip komt.
Tip : Zet je telefoon uit. Wees in het hier en nu. Verwittig de mensen die het moeten weten. Vandaag de dag zouden zoiezo meer mensen moeten doen.

Inname truffels :
Aangezien we al een tijdje truffel nemen en de inname niet altijd een pretje is hebben we op een avond opgezocht en kwamen we onze ervaring uiteindelijk op een goede manier van inname terecht. Beste manier zonder de vervelende nasmaak. Thee :
Werkt na 10-20 minuten (veel beter dan een uur) alleen voorbereiding kost iets meert tijd.

• Je kookt water in een pan
• Terwijl die opstaat ga je de truffel snijden in hele kleine stukjes (Dit zodat de werkzame stof (Psilocibine) goed kan worden opgenomen in het water).
• Als je de stukjes goed in kleine stukjes heb gesneden (hoe je het doet maakt niet uit)
• Nadat het water heeft gekookt laat je het 10-15 minuten staan.
• Dan doe je de truffels in de pan (gebruik een zeef of theehouder om de truffels in te doen)
• Doe terwijl je de truffels in het water doet er een lekker smaak thee bij (gebruik een sterke soort thee, dit om de smaak van de truffels te domineren). Ze zullen niet sterk aanwezig zijn maar altijd nog een klein beetje.
• Dan als het in de pan staat. Doe er een deksel op en laat het een 50-60 minuten staan. Dit om ervoor te zorgen dat het water de werkzame stof uit de truffels kan trekken.
• Probeer het water zo geconcentreerd mogelijk te houden anders zit je veel te veel thee te drinken, haha (eigen ervaring)
Heb ook ervaringen met cup of soap gelezen maar nog niet uitgeprobeerd.

EINDELIJK de TRIP RAPORTS 

Beste ervaringen:
1. Philosepher stone (1e ervaring)
2. High hawaii/Himalaya

Philosepher stone
Eerste keer dat ik ooit truffels gedaan hebt. Achteraf ervaring ongelofelijk mooi, vet onwijs gaaf. Ik liep aan in het park onbezonnen en onwetend naar een vriend van me die ik net had gebeld en die zei dat hij daar was. Eenmaal aangekomen was hij met meerdere mensen en ze hadden allemaal een soortje doosje bij zich (truffels dus). Aangezien de vriend van me niet hoefde en ik na lang nadenken besloot om iets impulsiefs te doen besloot ik om ze op te eten. Een van de jongens had iets gehaald en wilde dat vieren. Niet lang daarna besloten we op onze fietsen te stappen en waren we onderweg naar een plek die hij ons adviseerde om daar te gaan trippen. Onwetend dat ik toen was ging ik achterop bij iemand en onderweg waren we. Eenmaal daar aangekomen begon de zon langzaam te zakken en waren de wolken op hun mooist (de oranje gloed en lichte, klein mooi gevormde wolken.
We gingen liggen en daarna begon de trip. De wolken werden woezie, de orangje kleuren werd mooier en leek net alsof de wolken naar je toe waren gekomen gewoon om te zeggen. Geniet maar van ons aanzicht. De vriend van me naast me had een zak chips bij zich en terwijl we af en toe een chipje weg kaapte zaten we als idioten naar boven te staren. Het fijne was dat het gras van zo goede kwaliteit was omdat het een golfbaan was dat het leek alsof we zelf ook op een wolk lagen wat de ervaring afmaakte. Het werkt langzaam donkere en de trip ging verder. We besloten om op avontuur te gaan en avontuur was het zeker. Het was dan wel op een golfbaan maar voor mij was het een plek waar ik nog nooit was geweest laat staan met truffels (een ervaring die ik nog nooit eerder van me leven hebt gehad). Het gras leek wel alsof we op een groene woestijn liepen en het golfslagbad in het zwembad in werking was want dat zag ik door me ogen. Ik liep dan ook niet fatsoenlijk meer heel de tijd maar dat boeide ons niet. We kwamen lang een mooie vijver die bij de golfbaan lag waar we aande kant hebben gezeten en ik me opeens eurforisch gelukkig voelde dat ik mezelf gewoon moest uiten. Kreeg tevens ook zoveel energie ervoor ging staan en danste als een NAR voor de Koning. De andere jongens vonden het natuurlijk geweldig om me gelukkigheid en lachen hun aanstak dat ze zelf ook meer in het euforisch gevoel gingen zitten. We liepen daarna weer verder door bossen en zandgaten (die we achteraf netjes maakte omdat we daar waarschijnlijk/eigenlijk niet mochten zijn en we fatsoenlijk zijn opgevoed, haha). Toen we weer aan de grens van de golfbaan waren in de buurt waar het allemaal begon. Begonnen een paar van de jongens te blowen. Het waren voornamelijk onze babysitters. 2-3 waren het ongeveer. Als vrij lang geleden kan het me niet exact meer herinneren. Toen een vriend van me aanbood me een schotje te geven. Anders ik toch al buiten me boekje was ( inde positieve zin van het woord) en nog heerlijk aan het trippen was dacht er kan toch niet meer mis gaan op deze avond en dat was ook zo. Ondanks dat ik gigantisch moest kuchen wat hun grappig vonden. Wat je daarbij moet voorstellen: ik krijg een schotje en ik kuch en elke keer op precieus dezelfde manier wanneer jij je eerste sigaret in je mond steekt. Daarom rook ik ook niet en het bespaar me geldt. Affijn sidetrack terug. Hierna werd ik nog actiever en duurde me trip nog eventjes verder en niet lang daarna kwam mijn trip aan een eind en fietste we langzaam terug. Het was een aangename spontane keuze en hebt er nooit spijt van gehad.

Himalaya
3 vrienden, appartement thuis, hadden alles van te voren al gehaald. Portie truffels was 12,5 gram each. Hebben ze deze keer nog gewoon gegeten toen waren we nog niet achter de thee variant gekomen.
Geweldige truffeleffect, we aten de truffel rustig en na een uur kickte hij rustig in. Ik en een andere vriend zaten op de business/lounge stoelen onze vriend lag op de bank. En toen gebeurde het warme kleuren, heel fijn en aangenaam gevoel. Gewoon super chill een gevoel dat alles in harmonie is. Alles is perfect zoals het is. Je hebt vrede met jezelf en alles om je heen.
We zetten wat heerlijke luxury lounge op met een vrouwenstem wat gewoon perfect was. Het settle de mood en hoe we ons voelde. Ik had de behoefte om even te liggen en terwijl ik naar de grond ging voelde ik dat het tapijt echt een heerlijke sensaties had. Ik riep me vrienden en we zaten op een gegeven moment als 3 aapjes aanhet tapijt te plukken. Het voelde ook zo heerlijk lekker, die haardjes tussen je vingers door. Echt heerlijk die sensaties prikkeling. Ik moest op een gegevens ment lachen bij de gedachten dat 3 volwassen mannen als idioten op het tapijt zitten en eraan te plukken. Als iemand was binnengekomen had die gedacht WTF, hahahaha.
We gingen even liggen en lieten de truffels op ons inwerken terwijl in de lounge muziek rustig voortvloeide op de achtergrond. 1 van ons kreeg zin in koffie en ja hoor daar gingen we met zijn alle naar de keuken toe sprintend voor choco koffie, haha. Wat was dat lachen. Rennen naar de keuken voor koffie en ondertussen aan die koffiepads ruiken voor die nespresso automaten. Damn wat roken die lekker. Heerlijk die intense geur tijdens de truffel trip. We hadden onze kop koffie en ik begon langzaam me zak met salmiak lollies op te maken. Ik ben best wel verslaafd aan salmiak lollies dus die vrienden lachten zich kapot toen na 15 minuten ik er al 5 naar binnen had gewerkt. Ps. Ik ben niet dik (normaal) maar hou gewoon echt van salmiak lollies, haha. Toen die vriend van me er nog eentje vroeg en ik moest zeggen dat ze op waren op een gegevens moment moest ie lachen. Er waren 2 zakken (20 lollies). Op een gegevens moment 2 uur later gingen we weer naar de keuken chocokoffie zetten en hadden toen zei ik zonder dat ik in de gaten had precieus hetzelfde over de geur van de pads. Echt neandertalige reacties waren het heerlijk, haha. DEja Vu. We gingen op een geven moment weer in de woonkamer zitten en toen besloot ik een verhaal te vertellen. Over dat we met zijn alle nu op het strand lopen terwijl de zon schijnt in de meest optimale manier mogelijk en je langzaam het water terug voelt glijden tussen je voeten naar de oceaan. We kregen allemaal een lach op onze gezicht. We gingen verder met onze storys en vulde elkaar aan als de ander was opgehouden. Op een gegevens moment waren we in onze trip. In het oerwoud waar we een vrouw zagen zitten met zwarte haren, slank aan de rand van een waterval met de mooiste donkeren ogen die je voor kan stellen. Waar je jezelf in kan verliezen. We liepen iets verder waar zei zat en daar keken we uit vanaf een gigantisch berg die voor ons recht naar beneden liep. We gingen op de rand zitten terwijl we van de zonsondergang genoten en over het lage gedeelte van het oerwoud bekeken. Hier en daar zagen we exotisch vogels naar boven vliegen. We kwamen weer terug en zetten op de Tv een opname van een open haard aan wat ons een heel behaagelijk gevoel gaf. En zaten rustig in de vlammen te staren met de lounge chillout soul op de achtergrond. Heerlijk. Onze trip verlies langzaam ten eindelijk en ik moest zeggen dat het een geslaagde avond was.
Door het gevoel, emotie en ervaring van deze truffel staat deze bij mij op nummer 2. Ook al denk ik achteraf dat ze alle 3 op nummer 1 zouden moeten staan. Elk op hun eigen manier.

High Hawaii
Nou dit was me een avontuurtje. Goede trip was het omdat het erg intens was. Visueel heel erg mooi. Hebben er een fossiel aan overgehouden. En Ja een echte, haha. Dat maakt het helemaal mooi . Meer weten lees verder.
Omgeving : buiten bij een rivier, eten van te voren gehaald. Dekentje voor de rest niks.
Dosering : 2 high hawaii 40 gram + mexicane 10 gram ofzo = -/+ 17 gram each.
Persoonlijk iets te veel : heb niet veel nodig om een goede trip te hebben.

We waren weer met zijn 3e en begonnen ons verhaal in de smartshop (waar het altijd begint, haha). We waren deze keer aan het twijfelen wat we gingen doen en me vrienden haalde me over om een hogere dosis te nemen. Uiteindelijk me toch om laten praten terwijl ik me dat niet zo snel laat gebeuren. Argumentaties was betere trip en langere trip. Dit was dus totaal niet het geval, haha.
Affijn, we hadden onze doosjes en gingen naar het apparetment van een vriend van me (waar we ook de himalya hadden gehad). Hier verdeelde we de truffels en aten we ze op. 1 vriend had capasules gehaald. Wat aan de ene kant slim was aan de andere kant minder slim. Het verhaal zal de rest vertellen. Aangezien het toch eventjes duurde gingen we nog even een paar dingen doen. Aangezien we besloten om buiten truffel te doen besloten we niet te lang te wachten en aan te rijden. Helaas was niet iedereen even snel en toen we in de auto zaten begon de truffels al langzaam te werken, haha. O BOY. Verantwoordelijkheid level nul maar gelukkig waren we er al snel. Het gevoel werkte als eerste Visuals kwamen gelukkig pas later. We waren op de plek gekomen waar ik een tijdje geleden tijdens een wandeling terecht was gekomen en besloten om daar te gaan zitten. Het was verre weg een hele mooie plek om te vertoeven. We gingen zitten kiezelsteentje aan het water, het was een kleine verhoging aan het water. Terwijl de rivier rustig verder stroomde. De zon scheen aan de horizon, het was best heet. We settle ons neer en meteen begonnen de truffel in te werken. Echt een klap. Het ging heel snel opeens. De vrienden van mij gingen zitten en ik begon al langzaam te kwijlen, haha. Ik ging niet echt zitten kan ik me herinneren. Ik zat op me knieen met em kont omhoog en met me gezicht op het dekentje. Echt totaal belachelijk absurd gewoon, haha. Wat er in me omging dacht ach waarom zou ik veranderen ik lig zo lekker. En liggen bleef ik, haha. Ik denk eerlijk gezegd dat de zon de trip ook ergere maakte. Omdat de truffels zorgen voor vasodilatatie (dat is het open zetten van de bloedvaten en de warmte van de zon precieus hetzelfde doet. Zodat het effect wordt versterkt.
Ik ging staan en waande me op een totaal andere planeet. Ik keek naar de bomen en WOW. Het was eigenlijk een compleet nieuwe soort geworden. Heen en weer deed de wind ze en schitterende dat het was. Planten veranderde in vleesetende planten en op een gegeven moment was ik echt gigantisch aan het spacen. Ik ging staan maar fatsoenlijk lopen O maar. Ik begon me op me benen alsof ik hele fles whisky achter over had gegooidt. Ik zei de worden echt geweldig en wow en die vriend vroeg me om het te beschrijven omdat hij nog niet zo hard aan het trippen was en hij graag op mijn leven, euforisch hoogte wou komen. Ik probeerde het maar ik was echt aan het spacen. Wandelde de plek alsof ik op een andere planeet was. Toen tijdens de trip ging ik weer even zitten. Was er aan het water een jongetje aan het vissen en ik kreeg een gigantische lachkick omdat hij gewoon op mijn/onze planeet was. Het was een plaatje zoals in de film een jonge jongen met laarzen die lekker aan het vissen is aan het water. Hij zal wel gedacht hebben wat een idioot. Ik had de grootste lol van me leven. Ik wou op een gegeven dingen zeggen maar ze kwamen gewoon niet fatsoenlijk uit me mond. Dit was gek maar ik freakte niet uit. Dit kwam omdat ik wist dat ik besefte dat ik truffels op had en dat het over zou gaan. Voor mijn gevoel achteraf was het dat me temportale lob. Dit is het gedeelte in je hersenen waar spraak in voorkomt heel simpel uitgelegd uitgeschakeld was. Ik kon wel ‘’ normaal’’ nadenken maar ik kon me vrienden niet meer dingen zeggen. Er kwamen 3 woorden uit me mond. Daarmee wou ik beschrijven hoe geweldig, euforisch ik me voelde. Geweldig. O ja en ik zei dit moeten we vaker doen, haha.
Tijdens de trip had een vriend van me hoe vet het zou zijn om een fossiel te vinden en toen hij naar de grond keek vondt hij daadwerkelijk een fossiel en dat maakte onze trip heel erg apart, gek en onwijs lijp. Ik keek naar de steen en inderdaad een fossiel zat erop. Ik dacht echt what are the odds, haha. Heel mooi. Zat nog voor de grap te denken wat nou als ik hem weggooi, haha. Gewoon family guy denkwijze en moest lachen om me eigen gedachten. Ik gaf de steen terug en niet veel later raakte onze andere vriend geirriteerd door de vliegjes. Waardoor we niet lang daarna besloten om te gaan. De vriend die de fossiel vondt dacht dat hij wel in staat was om te rijden en dus gingen we in de auto. Ik vertrouwde hem, beoordeelde of het zo was en inderdaad. Ze waren belange na niet zo ver weg als ik was tijdens de trip. Was daar blij om want anders had ik hem never nooit niet laten auto rijden.
Eenmaal waren we thuis en was mijn trip eigenlijk na een half uurje al weer over. Extreem snel. Nog nooit eerder ervaren. Mijn langste trip met de Himalaya duurde 9 uur terwijl deze High Hawaii om 5 uur begon en om 8 uur half 9 al helemaal was uitgewerkt. Zonder na effect gewoon BAM je bent nuchter. De vrienden van mij spacte nog even door en de gene die capsules had gebruikt. Kreeg af en toe golven van visuals. Dit omdat in zijn maag af en toe weer een capasule open knapte met truffels erin, haha. Dit is een nadeel. De andere vriend van me stopte ook geleidelijk. Het was een intensieve trip voor mij. Echt heel erg intensief had het nog nooit zo ervaren en ook zo kort. Wel heel erg leuk. Had beter naar mezelf moeten luisteren en een lichtere dosis moeten pakken dan had ik tijdens me trip dat half uurtje ten minste nog kunnen praten en tevens vertellen wat ik dacht, haha.

O ja voordat je gaat slapen na een trip pak goed water. Echt drink gerust een halve liter water dit zal het bevorderen voor jezelf de volgende dag. Water is vaak bij zo’n soort dingen je grote vriend en zal je echt helpen. Deze substantie en de essentie van het leven op aarde zal je hierdoor ook meer gaan waarderen.

Bij interesse naar de andere ervaringen hoor ik het graag. Ik ben nu gestopt omdat er al flink/veel tijd is gaan zitten in het schrijven van deze ervaringen. Mocht het vermakelijk zijn en mensen het plezierig vinden dan zal ik de rest ook nog schrijven.

Excuses : enige zwakheid die ik heb is de Nederlandse taal.

Aantal ervaringen nog moeite waard om over te schrijven.
• Meerdere truffels door elkaar (Dolphine Delight, White Diamonds, Cosmic Connectors, Royal Beluga)
• Psilocybe Mexicana
• Dolphins Delight
• Dragon Dynamite

Ik maakt binnenkort een chillout met visuals video van natuur, space, wolken, onweer, door elkaar als mensen dat iets vinden let me know, misschien deel ik hem wel 

reverb

Bewuste gebruiker
Mijn complimenten. Ik kan er geen genoeg van krijgen, laat die verhalen maar komen.
Goed hoe je de set en de setting beschrijft.

Trip ze.
:)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan