Ik ken niemand die in een keer 10 gram lsd nam en die zal ik ook nooit ontmoeten en jij ook niet.
De LD50 van LSD (dat is de hoeveelheid waarvan de helft van de proefdieren sterft) ligt tussen de 0,3 en 50mg per kilo licghaamsgewicht, dat is nogal afhankelijk van de diersoort. Bij ratten is die 16,5mg/kilo, en als je dat om zou rekenen naar mensen zou dat betekenen dat een mens van 80 kilo 80 x 16,5mg = 1320mg, en dat zou betekenen dat je 50% kans hebt om te overlijden als je 1,32 gram LSD zou nemen. En dan lijkt me 10 gram LSD vrijwel zeker dodelijk. In de link staat overigens dat wetenschappers schatten dat 14mg LSD dodelijk is voor mensen.
Er is het overbekende verhaal van de vrouw die 550 keer een normale dosering nam omdat ze dacht dat het een andere drug betrof, maar daarmee heb je het wel gehad op wat stunters na die 10 tot 20 keer een normale dosering namen.
https://edition.cnn.com/2020/02/27/health/lsd-overdoses-case-studies-wellness/index.html
Zelf zit ik op 2 keer de normale dosering, en ik ken er die tot 5 keer de normale dosering namen en dan houd het toch echt een heel eind op.