Ervaring met Phase01?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met het bedrijf www.Phase1.nl
Voor de behandeling van mijn broer zijn wij door het wijkteam doorverwezen naar deze website en inmiddels hebben we een intake gehad. Ze gaan hem begeleiden naar detox en behandeling in Kaapstad en verzorgen daarna ook herstel begeleiding in een safe house.
Iemand bekend met dit bedrijf, ik hoor graag ervaringsverhalen!!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb geen specifieke ervaring met dat bedrijf.

Wel zet ik af en toe mijn vraagtekens bij afkickklinieken in het verre buitenland. Ze zijn op zich heel effectief in hun doel: mensen acuut van de drugs afkrijgen. Als jij in een besloten resort in Zuid-Afrika zit dan kan je bijna onmogelijk aan drugs komen. Dus je moet wel nuchter worden.

Echter is de kunstmatige vakantie-achtige bestemming niet heel representatief voor de stressvolle situaties die vaak leiden tot drugsgebruik. Er zijn in de afkickkliniek natuurlijk wel gesprekken over de oorzaken en triggers van drugsgebruik. Maar er zijn geen praktijkvoorbeelden. Daardoor krijg je de situatie dat mensen met een verslaving relatief makkelijk afkicken in het buitenland, maar als ze terug zijn dan vallen ze snel weer terug in oud gedrag omdat ze niet in de praktijk hebben leren omgaan met stress en triggers vanuit de sociale omgeving.

Sowieso gaat verslaving altijd gepaard met vallen en opstaan. Het afkicken is ook een leerproces; mensen moeten een aantal keer in de fout gaan voordat ze doorhebben hoe en wanneer ze weer de fout in gaan.

Op zich kan een afkickkliniek in het buitenland dus werken. Maar verwacht geen wonderoplossing. Zeker als je zelf veel extra geld moet betalen (wat soms moet bij particuliere afkickklinieken) dan zou ik me afvragen of je niet beter bij een reguliere verslavingszorginstelling terecht kunt. Zulke verslavingszorginstellingen hebben wel weer het nadeel van wachtlijsten... Vaak kan je pas na enkele maanden of zelfs een half jaar terecht.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Sandra1990
1 keer posten was al genoeg geweest lol...

Ik denk overigens dat een al dan geen heel sterke wil om af te kicken meer zal uitmaken om echt af te kicken dan welke afkickkliniek je kiest, maar goed...

Geen ervaring mee overigens, maar 'bedrijf' en ook nog in verweggistan klinkt alsof dat nogal veel gaat kosten en ik twijfel of je gezondheidsverzekering dat allemaal wel wil vergoeden. Maar als geld geen probleem is dan heb ik niks gezegd.

Neo-Shulginist

Badass junkie
@Sandra1990
Ik twijfel of je gezondheidsverzekering dat allemaal wel wil vergoeden. Maar als geld geen probleem is dan heb ik niks gezegd.

Zorgverzekeraars vergoeden meestal wel zulke afkickklinieken, al hangt het er vanaf welke kliniek het is en of die afspraken heeft gemaakt de verzekeraars. Maar er zijn ook inderdaad particuliere klinieken die je helemaal zelf moet betalen.

Dit bedrijf zit in nederland, maar werkt samen met zuid afrika, word gewoon vergoed dat hebben we allemaal al uitgezocht.
Ik ben benieuwd of er mensen bekend zijn met Phase1, de praktische zaken zijn geregeld

8️⃣6️⃣

Badass junkie
@Sandra1990
Wellicht niet zo politiek correct, maar ik heb er een heel klein beetje moeite mee dat de maatschappij een vliegticket naar Zuid Afrika zou moeten betalen om je vriend te laten afkicken.

Dat kan toch ook gewoon op een boerderij ergens afgelegen in Nederland denk ik dan?

Of is de vliegreis niet inbegrepen?

Laatst die Gordon die zat te tweeten dat die lekker aan het golfen was en op safari in Afrika om van zijn coke-verslaving af te komen, pff... Ik hoop toch echt dat die dat allemaal zelf heeft betaald!

Just_meee

Newbie
Hoi

Ik ben er nog niet bekend mee maar heb wel intensief kontakt met hun omdat ik half sept naar privékliniek in rotterdam ga en daarna doorstroom naar phase1
Het is het enige safehouse in heel Nederland dat me tegemoet wil komen met de eigen bijdrage want je betaalt daar 300 euro eigen bijdrage plus 150 euro voedingsgeld maar omdat ik een woning heb kan ik natuurlijk nooit dat betalen boven op mijn huur en hun zijn de enige die me zo graag willen helpen dat ze me enorm tegemoet zijn gekomen dus ik heb er vertrouwen in

Bovenaan