ervaringen met Demorol?

Arenshi

Bewuste gebruiker
Hey, ik wou juist eens vragen wie er ervaringen heeft met het nemen van demorol en de effecten ervan, en wat zyn de voorwaarden dat je moet hebben voor aan demorol te geraken?
:wave:

Demerol bestaat alleen in Yankeeland (de vs). In de rest van de hele wereld heet het Pethidine. Het is een sterke pijnstiller, vergelijkbaar met morfine, alleen is het wel een stuk minder potent (er is 10x meer nodig van Pethidine dan Morfine om een vergelijkbaar effect te krijgen. En Pethidine heeft stimulerende bij-effecten terwijl Morfine juist sederende bij-effecten heeft, compleet het tegenovergestelde. Ook kan Pethidine convulsies veroorzaken in hoge doseringen en bij mensen die er gevoelig voor zijn, en het het gevaarlijke "Serotonine syndroom" veroorzaken in combinatie met sommige drugs en medicijnen. Maar voor de rest is het best wel lekker spul schijnt, het is in Nederland alleen verkrijgbaar als ampullen voor injectie, zeker wel het proberen waard als je weinig of geen opioïden tolerantie hebt :)

r@r@

Wijs gebruiker
Als het Pethidine heet, heb ik er ervaring mee. In Nederland wordt Pethidine voorgeschreven tijdens de bevalling.

Ik kreeg tijdens de 1e bevalling (vóór de persweeën, anders komt het kindje suf ter wereld) een Pethidineprik.

Ik werd er erg slaperig en misselijk van, kan me helaas dus weinig herinneren van het laatste stukje... :(
Ik was toen al bijna een jaar clean van opiaten, dus was niets meer gewend :wink:

Bij de volgende 2 bevallingen had ik dus ook gezegd: wat er ook gebeurt, ik wil géén Pethidine! :wink:

Katatonia

Experimenterende gebruiker
Ik kreeg na een operatie dit goedje toegediend omdat ik nogal verkrampt wakker werd, en me flink beroerd voelde.

Binnen 10 minuten zat ik rechtop, in kleermakerszit op mijn bed, nog steeds in de uitslaapkamer.

Ik geloof dat ik zelfs liedjes gezongen heb. :rock:

Maar na een paar uur had ik minder praatjes. Mijn god, wat ben ik ziek geweest die nacht erna.
(Hoog bed, geen kotsbak, gladde vloer. Mooie vormen, zo'n kotsplakkaat vanaf hoogte...)

Bovenaan