escape the friendzone advies

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hey DF,

Ik vind het wat vervelend om met dit topic op de proppen te komen, maar ik weet geen andere plek om dit even te bespreken dusja...

Ik ben momenteel een Erasmusstudent en ik heb hier een veel te hete chick leren kennen. Ons eerste afspraakje ging goed en na dat afspraakje zat ik 3 dagen later al met haar in het restaurant. De weken daar achter werden we telkens iets intiemer. En bovendien keek ze altijd naar me met die geïnteresseerde vrouwenblik.

Maar deze week hebben we een paar gesprekken gehad over hoe het nu moet tussen ons. Tijdens het eerste gesprek zei ze dat ze tijd nodig had om na te denken over alles, want ze had niet verwacht dat dit ging gebeuren tijdens dit hele Erasmusgedoe. Wat wel moet gezegd worden is dat we tijdens dit gesprek constant elkaars handen vasthielden en strelen en dat ze me ook heel intens men haar streelde en me daar ook kuste.

Een paar dagen later had ze haar "definitieve" beslissing en kwam de friendzone boodschap. Hier ook opnieuw hielden we elkaar heel innig vast, streelde ze me haar, kuste ze m'n voorhoofd, stonden we onze neuzen tegen elkaar te wrijfen en kusten we bijna. Maar toen ik het probeerde draaide ze haar hoofd weg om 2 seconden later weer in dezelfde positie te belanden.

Ze zegt dat ze van me houdt, maar dat haar mind/ratio het er moeilijk mee heeft en dat ze tijd nodig heeft om mij echt te kennen, want nu kent ze mij nog maar amper. Een bijkomend probleem is dat er iemand haar in het verleden heel hard gekwetst heeft en dat ze het nog steeds moeilijk heeft om zich open te stellen naar mannen. Persoonlijk vind ik dit laatste wat bullshit, maar ok.

Ik heb misschien wel de fout gemaakt om emotioneel/gekwetst te reageren op het friendzone antwoord, maar het was sterker dan mijzelf en ik had het ook niet zien aankomen gezien de intimiteit die duidelijk wel aanwezig is tussen ons. Maar toch heb ik het gevoel dat het misschien nog niet verloren is. Misschien ben ik hier verkeerd in, maar m'n conclusie hiervan baseer ik op de intimiteit tussen ons en het feit dat ze me de dag na het friendzone gesprek als eerste me contacteerde door small talk onderwerpen aan te snijden.

Ik zou graag eens jullie mening horen over dit voorval, want ik ervaar het als een friendzone waar er toch nog mogelijkheden zijn.

Zit ik echt kankerdiep in die friendzone, of is er nog een mogelijkheid dat het toch nog iets wordt tussen ons? En zoja, hoe ontsnap ik die vriendenstatus?

:wave:

Mentat

Experimenterende gebruiker
Als ik jou was zal ik haar wat meer ruimte geven.

Persoonlijk zal ik het ook beklemmend vinden als iemand na een vrij korte tijd een 'definitieve beslissing' van me verwacht. Al ben ik ook wel een beetje een einzelgänger die het al snel benauwd krijgt van (intieme) relaties in alle vormen en maten. Dus neem mijn post vooral met een korreltje zout.

Ga vooral samen dingen doen, je wilt jullie relatie immers ook niet laten verwateren, maar laat de vraag 'wat jullie nu precies van elkaar zijn' gewoon nog even in het midden.

Probeer ondanks (of juist dankzij) de onzekerheid (van elkaar) te genieten!

Ik heb alleen ervaring met de friendzone vanuit de 'luxepositie' en ik ging fysieke aanrakingen echt zoveel mogelijk uit de weg. Als ik je bericht zo lees, dan lijkt het erop dat ze niet vies van je is. Dat is hoopgevend.

Veel succes (en plezier) in ieder geval!

Liefhebbertje

Bewuste gebruiker
Geef haar ruimte en gepaste aandacht
Niet heel de dag bellen appen etc
Moeilijk openstellen mannen is echt geen bullshit
Als iemand echt diep geraakt is door in dit geval een man
Zal ze altijd in het begin terug houdend zijn
Probeer aan te voelen of vraag het desnoods wat ze nodig heeft
En bekijk bij jezelf of je niet te hard van stapel bent gelopen
En even stapje terug
Zorg iig niet dat zei het beeld van een wanhopige stalker krijgt

benzzzy

Badass junkie
Voer haar/hem dronken pleur er wat flunitrazepam bij en ze/hij is de jouwe.
(puur sarcastische onzin)

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Geef haar indd wat ruimte, maar vergeet jezelf ook niet. Het klinkt niet als de friendzone als je het zo zegt, het klinkt alsof ze gewoon wat tijd nodig heeft. Als je haar die tijd gunt, zal ze misschien vanzelf ook enthousiaster worden. Niet iedereen gaat op hetzelfde tempo. Als jij sneller gaat, gaat het stuk. Zorg wel dat je er af en toe (niet elke dag) over blijft praten en als het uiteindelijk echt duidelijk is, blijf het dan ook niet proberen. Als zij het niet wilt, houdt het gewoon op.

Ga niet aan haar voeten liggen. Leid je eigen leven, wie weet komen jullie vanzelf toch bij elkaar

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Het is of wat hierboven gezegd wordt, of: ze heeft gewoon zin in makkelijk contact en geen zin in gedoe. In ieder geval niet achter die shit aan blijven lopen joh. Ruimte geven. Komt wel.

Maar goed, ik heb Skittles na een paar weken appen ook gezegd dat ik geen zin had om te daten en nu hebben we een jaar verkering, dus je weet toch nooit hoe het loopt. :tearsofjoy:

Wel erg jammer dat het eerste wat je ons over haar vertelt is dat ze een 'veel te hete chick' is. Ze is een vrouw, geen ding.

Zweibeiner

Bewuste gebruiker
Ik vind friendzone een woord wat best weg mag. De betekenis daarvan komt op mij meer over als: Ze wil me niet dus ipv dat ik een blauwtje gelopen heb noem ik het wel friendzone.

Het laatste wat je moet doen is inderdaad de relatie die jullie nu hebben op jouw tempo willen laten verlopen. Ik denk dat de kans van falen dan heel erg groot is.

Ze voelt zich duidelijk op haar gemak bij je, anders zou ze het strelen ook niet doen. Zorg ervoor dat ze zich bij jou op haar gemak kan blijven voelen. Houd het lekker luchtig en ga voor nu samen door als goede vrienden. Als ze meer wil dan laat ze dat wel merken.

Als jij denkt dat je te verliefd op haar bent, en daarom niet rustig aan kan doen. Dan zou ik voor stellen om dit eerlijk tegen haar te zeggen en afstand te nemen. Doe je dit niet, dan schat ik de kans ook weer groot in dat je haar toch (onbewust) gaat pushen in een relatie en dan bereik je het tegenovergestelde een stuk sneller. Plus voor je eigen gemoedstoestand is het beter om je niet in zo'n emotionele relatie te verwikkelen. Dat kan ook gaan uitslaan naar haat tegen haar omdat je je gebruikt voelt, omdat jij toch stiekem iets anders verwacht.

Bovenaan