d1g1tal1s zei:Drinken: bier, wijn, whisky, koffie, en als ik echt een droge bek heb wil ik mij nog wel eens aan een slokje water wagen, ook al heeft het weinig zin. (Vasthouden van vocht is onmogelijk)
theslided zei:ik heb vandaag al 5 liter water op.. met moeite..
je wilt zeggen dat dit dus nutteloos was?
Svali zei:theslided zei:ik heb vandaag al 5 liter water op.. met moeite..
je wilt zeggen dat dit dus nutteloos was?
Ja, dat is best nutteloos. Water is alkalisch en verdunt je maagsappen waardoor je minder maagzuur krijgt. Bij te grote hoeveelheden voert het ook belangrijke elektrolyten en mineralen af en zorgt ervoor dat je cellen juist uitdrogen i.p.v. hydrateren.
Drink niet meer dan de aanbevolen hoeveelheid per dag, ongeveer anderhalve liter tot twee liter. Water is overigens wel degelijk goed voor je, maar niet vijf liter.
d1g1tal1s zei:Drinken: bier, wijn, whisky, koffie, en als ik echt een droge bek heb wil ik mij nog wel eens aan een slokje water wagen, ook al heeft het weinig zin. (Vasthouden van vocht is onmogelijk)
Eten: instant noodles, pizza, hamburgers, sateetje. Natte dingen zijn gemakkelijker weg te krijgen. Droge dingen blijven in je strot steken en moeten dan met bier worden doorgespoeld
Je moet ook geen kaas nemen, maar iets smeerbaars, want dan proeft je boterham minder droogcalimero_a zei:Fruit is nog best goed weg te krijgen, boterham met kaas ofzo krijg ik ook niet weg![]()