etizolam geen effect?

stefannntropic

Belezen gebruiker
hey!
ik heb een vraagje over etizolam.
Ik neem meestal na een leuke avond 3mmc/cocaine een benzo (etizolam)
ik weet dat het heel slecht is maja de nacht vind ik veel erger om niet te kunnen slapen.!
probleem is dat deze etizolam zeker 2 jaar oud zijn…
nu heb ik wat 3mmc op niet veel rond de 250mg,
ruim een uur geleden 2mg etizolam op en kan helemaal nog niet slapen..
gaat het effect van etizolam eraf als het te oud is?

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
hey!
ik weet dat het heel slecht is maja de nacht vind ik veel erger om niet te kunnen slapen.!
Misschien hoe was het bewaard? Beste is in het gripzakje kamertemperatuur, uit het licht/zon. Of was het in PG opgelost?

Neo-Shulginist

Badass junkie
hey!
Het duurt best lang voordat etizolam een piekconcentratie bereikt in het bloed. Na een uurtje is 'ie nog niet helemaal werkzaam. Bij sommige mensen duurt het 2 uur voordat de piekconcentratie is bereikt.

Stimulanten zoals 3-MMC verminderen de doorbloeding van het verteringskanaal. Dat zou mogelijk een vertragende factor kunnen zijn voor de snelheid van opname van etizolam (als je die daarna slikt).

Kortom: meer geduld en niet gelijk bijnemen.
Wees je er ook van bewust dat benzo's 'delusions of sobriety' kunnen veroozaken. Je hebt lang niet altijd door dat het effect op je heeft.

Dirkdirk

DF-koning
delusions of sobriety
Erg belangrijk. Vroeger, toen Clonazolam nog legaal was (een hele potente benzo) en ik een keer ongeveer 1,5 mg had genomen (een gemiddelde tot sterke dosering is 0,5 mg) zat ik in mijn bureaustoel denkend dat het niet werkte. Ik weet nog goed dat ik opstond, naar mijn wasbak wilde lopen en letterlijk als een toren van pisa omviel en KEIHARD tegen mijn kast viel.

Hierendaar

Newbie
Hey Ik heb een vraagje ik heb dus etizolam 3.0 mg genomen maar ik voel er niks van had hem zo’n 20 minuten op me tong liggen en toen doorgeslikt maar na een uur of 2 voelde ik me alleen een heel klein beetje kalmpjes. Heb er nu nog een gepakt en wat langer op me tong laten, zitten beetje gekauwd en toen doorgeslikt werkt dit beter of is dit Gwn niet de beste benzo voor recreatief gebruik?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hey Ik heb een vraagje ik heb dus etizolam 3.0 mg genomen maar ik voel er niks van had hem zo’n 20 minuten op me tong liggen en toen doorgeslikt maar na een uur of 2 voelde ik me alleen een heel klein beetje kalmpjes.
Dus je voelde het wel. Etizolam is een anxiolytische benzo, dus dan kan je dit effect verwachten :wink:

Heb er nu nog een gepakt en wat langer op me tong laten, zitten beetje gekauwd en toen doorgeslikt werkt dit beter
Sublinguale inname leidt doorgaans tot snellere opname en hogere piekconcentraties in het bloed. Ik doe het zelf nooit met benzo's omdat het ook weer niet enorm veel scheelt, behalve moeite.

of is dit Gwn niet de beste benzo voor recreatief gebruik?
Etizolam produceert naast het angstremmende / rustgevende effect niet zoveel bijwerkingen. Maar als jij benzo's wil nemen omdat je andere werkingen prettig vindt, zoals spierverslappend of slaapverwekkend effect, dan zijn andere benzo's inderdaad sterker.

Ik heb zelf wel eens heel hoge doses etizolam genomen; 6 milligram. Dan vind ik het wel een lekker roesje geven. Maar mede vanwege de korte werkingsduur van etizolam heb je de volgende dag wel echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, onrustig gevoel, moeite met concentreren, moeite met slapen, emotionele schommelingen, tintelend gevoel in de huid, en nog een hele waslijst aan bijwerkingen. Persoonlijk vind ik die 1-2 lekker roesje, dan heel diep slapen en vervolgens alsnog gaar wakker worden het echt niet waard om al die bijwerkingen te ervaren de dag erna. Dus ik zou afraden om zoveel etizolam te nemen.

Carlitos

Badass junkie
Dus je voelde het wel. Etizolam is een anxiolytische benzo, dus dan kan je dit effect verwachten :wink:

Sublinguale inname leidt doorgaans tot snellere opname en hogere piekconcentraties in het bloed. Ik doe het zelf nooit met benzo's omdat het ook weer niet enorm veel scheelt, behalve moeite.

Etizolam produceert naast het angstremmende / rustgevende effect niet zoveel bijwerkingen. Maar als jij benzo's wil nemen omdat je andere werkingen prettig vindt, zoals spierverslappend of slaapverwekkend effect, dan zijn andere benzo's inderdaad sterker.

Ik heb zelf wel eens heel hoge doses etizolam genomen; 6 milligram. Dan vind ik het wel een lekker roesje geven. Maar mede vanwege de korte werkingsduur van etizolam heb je de volgende dag wel echt last van ontwenningsverschijnselen zoals hoofdpijn, onrustig gevoel, moeite met concentreren, moeite met slapen, emotionele schommelingen, tintelend gevoel in de huid, en nog een hele waslijst aan bijwerkingen. Persoonlijk vind ik die 1-2 lekker roesje, dan heel diep slapen en vervolgens alsnog gaar wakker worden het echt niet waard om al die bijwerkingen te ervaren de dag erna. Dus ik zou afraden om zoveel etizolam te nemen.

Dat zijn niet ontwenningsverschijnsel maar gewoon een rebound effect. Ik werd er druk van dus dag erna flink stuk lopen buiten in de zon hielp goed tegen rebound.

Of anders...

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat zijn niet ontwenningsverschijnsel maar gewoon een rebound effect.
Volgens mij heet het rebound-effect als iemand last van klachten heeft, daartegen een medicijn neemt, en dan vervolgens nog meer last van diezelfde klachten krijgt zodra het medicijn is uitgewerkt.

Maar ik weet niet of het überhaupt wel zo zinvol is om sterk onderscheid te maken tussen rebound-effect en ontwenningsverschijnselen. Beide worden toch veroorzaakt doordat er gewenning optreedt, waarna normale activatie van GABA-receptoren onvoldoende prikkeloverdracht realiseert waardoor er bijwerkingen ontstaan? Ik zou wat dat betreft niet zo 1,2,3 weten waar je de scheidslijn zou moeten leggen tussen ontwenningsverschijnselen en rebound-effect. Behalve dan bij 'klachten waar je eerder ook al last van had'.

Carlitos

Badass junkie
Volgens mij heet het rebound-effect als iemand last van klachten heeft, daartegen een medicijn neemt, en dan vervolgens nog meer last van diezelfde klachten krijgt zodra het medicijn is uitgewerkt.

Maar ik weet niet of het überhaupt wel zo zinvol is om sterk onderscheid te maken tussen rebound-effect en ontwenningsverschijnselen. Beide worden toch veroorzaakt doordat er gewenning optreedt, waarna normale activatie van GABA-receptoren onvoldoende prikkeloverdracht realiseert waardoor er bijwerkingen ontstaan? Ik zou wat dat betreft niet zo 1,2,3 weten waar je de scheidslijn zou moeten leggen tussen ontwenningsverschijnselen en rebound-effect. Behalve dan bij 'klachten waar je eerder ook al last van had'.
Ontwenningsverschijnselen definitie voor mij persoonlijk is dat als je langere tijd achter elkaar gebruikt hebt en de klachten niet na 1 dagje over zijn.

Met alcohol heb ik een harde rebound maar om dit ontwennjngsverschijnselen te noemen: klinkt te junky/verslaaafd.

Bovenaan