Euforie

Skull666

Newbie
Goedemorgen…
Een vriendin van mij lijkt wel immuun te zijn voor drugs…
Zij en haar vriend zijn druk aan het experimenteren met drugs..
Xtc, mdma crystallen, hasj , weed..
maar niks wat bij haar werkt, ja ze word er moe van😊 is er ook nog iets wat ze eventueels kunnen proberen?
of weet iemand ook waar dit door komt?
Wel heeft ze een half jaartje terug meerdere operaties gehad en nogal morfine gehad toen destijds weet niet of dat invloed heeft…

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Hey @Skull666

Ieder mens is uniek en heeft ook een uniek metabolisme en een unieke hersenpan, waardoor drugs anders kunnen werken bij iedereen. Daarnaast hebben mensen ook verschillende verwachtingen van drugs: als je verwacht vliegende olifanten te gaan zien, valt je ervaring gegarandeerd tegen.

Dat was m'n globale praatje, maar nu iets specifieker. Eigenlijk noem je hier maar twee soorten drugs op, namelijk MDMA en cannabis. Met cannabis komt het vaker voor dat mensen de eerste paar keer niet stoned worden. Ik voeg onderaan de betreffende theorie bij.

Dan blijft er nu alleen nog MDMA over. De meeste mensen voelen daar wel wat van, mits de juiste verwachting en dosis. Nu ga ik je bestoken met wat vragen. Hoeveel mg was de dosis? Over hoeveel tijdsbestek is dat genomen? Is het getest en wat was de zuiverheid/hoeveelheid? Als jullie het niet hebben laten testen, zul je dat eerst moeten doen om zeker te weten dat je 1) daadwerkelijk MDMA neemt en 2) de juiste dosering neemt.

"Volgens sommige theorieën kan het ook met je onderliggende fysiologie te maken hebben. Na langdurig wietgebruik begint je lichaam meer cannabinoïdereceptoren tot expressie te brengen om aan de eisen van al die THC te voldoen. Dit fenomeen staat bekend als "receptor opregulatie". Bij beginners betekent een verminderd aantal cannabinoïdereceptoren dat THC veel minder sites heeft om zich aan te binden. Het resultaat is een minder sterke impact." (Bron: Zamnesia)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zit ze nuchter wel goed in haar vel?

Zo ja, dan kan ze misschien mogelijk eens voorzichtig een lage dosering LSD proberen. Maar dat zou ik ook weer niet zomaar doen: dan moet ze zich zelf goed inlezen hierover en ook goed beseffen dat dit een andere categorie middelen is dan die je opnoemde die ze al had geprobeerd. Dat ze goed weet dat dit niet simpelweg euforie geeft, al is dit 1 van de dingen die je erop kunt ervaren. (Ik ervaar het er praktisch altijd op, al is dit niet een constante tijdens een trip)

Bijkomend voordeel met LSD is dat het stimulerend is, dus het lijkt me erg sterk dat ze hierop ook moe wordt.

Iets als 2C-B is ook een optie. Dit is een tripmiddel die mentaal minder uitdagend is dan LSD en ook vrij euforisch volgens velen. Persoonlijk vond ik het niet fijn door de bodyload en ik had die euforie daarop niet, maar ik lijk hierin een uitzondering te zijn.

Maar nogmaals: bij de categorie tripmiddelen echt goed inlezen. Zodat ze voor zichzelf goed kan inschatten of ze dit kan en wil doen.

Bovenaan