Even voorstellen.

Green

Experimenterende gebruiker
Godverdomme Groen, je raakt me in mijn hart met dit verhaal en stevig ook.
In dit verhaal zijn 4 partijen die jij op dit moment in deze volgorde hebt staan:
Speed, je ex, je kinderen, jijzelf.

Wat gaat er mis in dat rijtje?

PS. TS betekent hier topic starter
Hoi Casaan,
Bedankt voor het verduidelijken van TS.
De volgorde hoe jij het lijstje opsomt is natuurlijk de volgorde van de drugsgebruiker.
De volgorde van de liefhebbende vader zal er anders uitzien en die van een goede echtgenoot nog anders.

Casaan

Badass junkie
Tripreporter
Hoe ziet jouw rijtje er uit?
Je hoeft het hier niet te zeggen overigens. Ik vind het wel nuttig dat je dit rijtje maakt voor jezelf.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb het nog gehoord dat ik een bepaalde zelfvernietiginsmechanisme in mij heb die bij mij bij tegenslagen in gang word gebracht. Dus er zal wel iets van aan zijn.
Misschien wel goed om bij stil te staan dat zo'n gedachte heel gevaarlijk kan zijn.

"Ik heb een soort zelfvernietigingsmechanisme in mijn hersenen die actief wordt bij tegenslagen, wat mij machteloos maakt op zo'n moment."

Niet erg behulpzaam...

Ik denk dat we allemaal soms weleens de aantrekkingskracht van dat coping-mechanisme voelen. Als iets heel moeilijk is, het gevoel hebben om eraan toe te geven en de "makkelijke" weg te kiezen. Maar dat dit in de ene persoon veel sterker gevoeld wordt dan in de andere. Maar train je dat mechanisme ook niet als je eraan toegeeft denk ik dan? Wordt het daar niet sterker door? En ik vraag me af, is het niet meer software dan hardware?

Uit je verhaal merk ik op dat je je wel bewust bent van wat er gebeurd. Dat is toch al een cruciaal inzicht om te hebben. Persoonlijk ben ik van mening dat zelf-discipline in staat is dergelijke mechanismen te 'over-rulen' en dat je dus een keuze hebt om wel/niet toe te geven aan zulke drives. Niet dat dat makkelijk zal gaan waarschijnlijk...

Bovenaan