ex gebruikster ...

:confused: .. Het is weer een tijdje geleden .. Maar vergeten doe ik het niet. Ik probeer kort mogelijk te maken .. :flushed:
Ik heb dus in verleden drugs gebruikt .. Voelde mij heel erg down had veel problemen enz.. was begonnen toen ik 15 was .. Ben nu 19.. Met mijn 18de (ik weet nog steeds niet wat me toen is over komen) Maar ze zeggen dat ik toen aant hyperventileren was.. Ik dacht dat ik dood ging, kreeg geen lucht meer en voelde mezelf niet meer (was zo bang).. Ik had zeker 2 weken iedere dag speed gebruikt (niet zon beetje) :flushed: En amper geslapen.. (natuurlijk) . Ze hebben mij toen met ambulance opgehaald .. Ik dacht echt dit is mijn einde.. :( . Sins die nacht heb ik paniek stoornis gekregen , Gaat nu stukken beter met mij , heb het niet meer erg. mischien om de zo veel weken dat ik weer aanval krijg. :flushed: . Maar mijn vraag ik nou .. Kan ik er van overlijden als ik weer begin met speed ? Ze zeggen van wel :confused: ..

Qocaïne

Badass junkie
Het lijkt mij gewoon het verstandigste als je van de speed afblijft :)
Ik neem aan dat je niet wéér zo'n ervaring wilt meemaken, zoek het dan ook niet op.

domzel

Belezen gebruiker
niemand hier, en van waar dan ook kan zeggen hoe iemand (jij in dit geval) geestelijk of lichamelijk reageert op een bepaalde stof. en ja, 99 op de 100 keer gaat er niks mis. maarja als jij die enkele bent die het er al eens minder prettig van af bracht, kan je maar beter lekker een blowtje roken en/of drinken.
wat hebben ze in het ziekenhuis toen gedaan/gezegd? als ik vragen mag

Ze zeiden dat ik psychieatrische hulp moest hebben, om van speed af te komen , en dat het best lang zou kunnen gaan duren. Ze zeiden dat ik aan hyperventileren was.. EN ik kreeg meteen een spuitje om te kalmeren en heb een zuur stof maskertje gekregen.. Int ziekenhuis lag ik aan infuus en hebben ze alles gecontroleerd .. na halve dag mocht ik weer naar huis.. Na die tijd ben ik alltijd bang geweest en kreeg paniek stoornis .. :cry: . Heel vervelend. Gaat nu weer beter .. heeft een dik jaar geduurd dat ik bij gekomen was van alles, en dan de stoornis onder controlle kreeg..

Maar nu begin ik er wel weer naar te verlangen .. om lekker weer te gaan stappen en speed te gaan gebruiken .. alleen .. Dan komt die angs dat ik dit weer moet mee maken en of zal over lijden daar aan. :confused:

minn

Badass junkie
Je moet jezelf afvragen of het je waard is. Zo'n avondje lekker stappen etc etc. voor weer een hele reeks paniekstoornissen.
Maak desnoods een lijsten met voor en nadelen, dan zie je vanzelf dat er teveel nadelen zijn om van de voordelen te genieten.

succes :)

DjTrips

Bewuste gebruiker
speed is een tijd van genieten, een tijd die voor mij passee is omdat ik ondergeven ben aan de willekeur van mijn moeder :confused:, weet niet hoelang ik het volhoud...

Imke

Badass junkie
DjTrips zei:
speed is een tijd van genieten, een tijd die voor mij passee is omdat ik ondergeven ben aan de willekeur van mijn moeder :confused:, weet niet hoelang ik het volhoud...

Zit zo niet te janken joh, je gaat er niet van dood hoor.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Uit je post kan ik opmaken dat je nogal geestelijk afhankelijk was van speed, je bent er dus erg verslavingsgevoelig voor.

Je zou het best weer eens een keertje kunnen doen, maar let wel op dat er grote risico's aan verbonden zijn. Ik heb ook heel veel speed gebruikt vanaf mijn 14de en heb nog steeds van heel veel dingen last, maar als ik weer eens een avond in de zoveel maand speed pak, worden die dingen niet erger, wel tijdelijk heftiger.

Als ik jou was zou ik ervan afblijven, het is moeilijk I know, maar als je het weer pakt, ben ik bang dat het niet bij die ene keer blijft en je terugvalt in oude patronen

zommes

Badass junkie
Het is echt ABSOLUUT niet slim om na een dergelijke aanval als jij hebt gehad weer aan de amfetamine te gaan. Terugval is dan heel goed mogelijk.

Dus helaas, zo'n reactie is geen grapje, je zult er vanaf moeten blijven.

jasper

Wijs gebruiker
je kan toch ook gewoon een andere drug gebruiken/ proberen?

je moet open staan voor nieuwe ervaringen :)

zommes

Badass junkie
Ja, kan inderdaad. Maar of dat nou zo slim is. Je kan de grens beter duidelijk en scherp houden want anders komt van het ene wel weer het andere en ben je uiteindelijk weer terug bij af.

jasper

Wijs gebruiker
ik bedoel GHB ofzo iets
een drugs die je niet een para gevoel geeft enzo
waarvan het dus moeilijk is om een of ander psychotische stoornis van te krijgen en toch ook fijn is om het onder het feesten, stappen ,... te gebruiken

ach ik kan fout zitten hoor

OKAY

Wat is GHB dan??

rook wel af en toe weer hasj , dat gaat wel NOG goed :stoned:

Mod: Volgende keer ff alle regels in één bericht, je kan dingen toevoegen met 'wijzigen' Dank U

domzel

Belezen gebruiker
is een heel zout vloeibaar goedje waar je je nogal geil van wordt en een soort-van vrolijk dronken/stoned gevoel van krijgt.
schijnt niet echt geestelijke gevaren te hebben, maar bij overdosering kunnen mensen in coma raken en dergelijke. leuk voor 1 keer als je het mij vraagt

TeQ

Bewuste gebruiker
zommes zei:
Ja, kan inderdaad. Maar of dat nou zo slim is. Je kan de grens beter duidelijk en scherp houden want anders komt van het ene wel weer het andere en ben je uiteindelijk weer terug bij af.

Het nog een keer zeggen heeft weinig toegevoegde waarde, daarom wil ik het nog eens goed onderstrepen :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Als ze zeggen van wel moet je er natuurlijk afblijven.
Ja technisch gesproken zou het goed kunnen gaan, maar de kans dat het bij jou specefiek fout gaat is dan wel ONTZETTEND groot.
Als je toch behoefte hebt aan experimenten zou ik een beetje rond kijken bij de drugs waarvan men zegt dat ze niet verslavend zijn.. maar ik zou ook geen stimulerende middelen meer gebruiken als ik jou was.
Van wat ik zo lees heeft je centrale zenustelsel nog al een klap gehad doordat het zo opgefokt was en dan denk ik dat de meeste stimulerende middelen een groot risico voor jou zijn.

Saivy zei:
DjTrips zei:

Zit zo niet te janken joh, je gaat er niet van dood hoor.

inderdaad! denk ,alsje t maar hard genoeg denkt dat je dan dood zal gaan,dat t dan ook wel gebeurd hoor..

The Used

Bewuste gebruiker
Blijf der idd maar gewoon van af , je KAN idd dan doodgaan sowieso dat... Maar vooral dat je dan al heel snel terug bij af ben , gewoon niet doen

JewCookie

Wijs gebruiker
The Used zei:
Blijf der idd maar gewoon van af , je KAN idd dan doodgaan sowieso dat... Maar vooral dat je dan al heel snel terug bij af ben , gewoon niet doen

Aan een Dodelijke OD? Dan moet je echt onvoorstelbaar veel naar binnen stampen.. schuimbekken, stuiptrekken of bewusteloos raken ok, maar dood gaan door enkel speed gebruik moet je erg je best voor doen.. :rolleyes:

Als je doodgaan aan de gevolgen van gebruik op lange termijn bedoeld dan heb ik niks gezegt.. :)

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je bent zowiezo verslavingsgevoelig ervoor, dus mijn advies om eraf te blijven, drugs moet leuk zijn, geen afhankelijkheid.

Telefoon

Wijs gebruiker
ik zou het niet doen.

als ik word opgenomen door drugs gebruik blijf ik Iniedergeval Van die soort drugs af

het spijt me maar ik denk niet dat jij nog ooit

Amfetemine kan pakken.

Heel Heel Mieschien gaat MDMA wel goed Maar ook grote risicos.

ik zou de opwekkende middelen links laten liggen.

rook wat meer wiet.
drink wat meer alchol.

STappen is OOK LEUK zonder drugs

met vrienden en een gezellig biertje en een sigaretje
:smoke:

wie pakt dat van je af

nutsss

Wijs gebruiker
Telefoon zei:
het spijt me maar ik denk niet dat jij nog ooit

Amfetemine kan pakken.

Heel Heel Mieschien gaat MDMA wel goed Maar ook grote risicos.

ik zou de opwekkende middelen links laten liggen.

rook wat meer wiet.
drink wat meer alchol.

STappen is OOK LEUK zonder drugs

met vrienden en een gezellig biertje en een sigaretje
:smoke:

wie pakt dat van je af

Dit is klinkklare ongefundeerde onzin en bangmakerij.

Hyperventilatie ga je niet dood aan. Het is vaak een teken van spanningen en stress. Als je dan stevig aan de speed gaat dan neemt je bloeddruk toe, je spieren worden strakker en je verbruikt reserves. Je lichaam gaat er op reageren waardoor jij nog paniekeriger gaat gedragen en de kans op hyperventilatie weer terug zal komen.

Het risico is dus meer de spanning en stress waar je in verkeerd dat die omslaan zal in hyperventilatie.

MDMA heeft er niks mee te maken. En iemand adviseren om te roken en drinken is ook niet de oplossing denk ik.

UITERAARD is het het beste om geen drugs te nemen. Dan hadden we dit forum ook niet meer nodig. Dus probeer er vanaf te blijven en als het dan toch moet, doe het dan niet te vaak en niet te lang en luister naar je lichaam. Doe het niet als je onder veel druk staat.

Bovenaan