extase door?

J0rrit

Badass junkie
ik vroeg me dit eig altijd al af. Van xtc raak je zoals t woord al zegt in " extase ". Alles is mooi alles is perfect zoals t is enz. Dit wordt veroorzaakt door serotonine ofzo. Maar deze extase, wordt deze puur veroorzaakt door dat gevoel dat je van die hoeveelheid serotonine krijgt of ook doordat je bijv. best van de wereld bent? hiermee bedoel k dat je n soort van tript ( kleure zijn mooier, muziek hoor je veel mooier, je gezichtsveld is andrs je bent best waus etc. ). ?

Bijv. van speed daarvan voel je je helemaal nie zo in extase je bent ook ng nuchter eigenlijk. Van coke weet ik nie ma schijnt ook dat je je heel euforisch/goed voelt, maar je bent wel gewoon nuchter, dus je ervaart geen trip-effecten.

Stel er was n soort x waarbij je wel love gevoel hebt etc. Maar je bent nuchter in je kop, zou je dan ng zon extase ervaren? Kkan me namelijk nie voorstelle dat je je zo super in extase voelt zonder t waus effect? of heeft coke dit wel?

A

Anonymous

Gast
Ik denk dat datgene wat jij beschrijft hetzelfde zou voelen als oprecht verliefd zijn. Dan wordt er serotonine afgegeven en voel jij je dus goed.

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik denk dat het de 2zijn, de wazigheid en de serotonine.
maar helemaal in het begin als de mdma begint te werken ben je nog niet wazig maar krijg je de gekende warme tintelingen door je lichaam en word alles ineens beter, volgens mij is dat de serotonine en komt de wazigheid wat later :wink:

J0rrit

Badass junkie
jip, maar kvind t ook al zo gek hoe het kan dat elke drug iets met je zintuigen doet? zien horen voelen. komt dit door het verschil aan dopamine/serotonine en noem maa rop?

Mr.jiho

Wijs gebruiker
DarkScope zei:
jip, maar kvind t ook al zo gek hoe het kan dat elke drug iets met je zintuigen doet? zien horen voelen. komt dit door het verschil aan dopamine/serotonine en noem maa rop?
geen flauw idee zoek het eens op en laat het ons weten :wink:

A

Anonymous

Gast
Dit komt denk ik gewoon omdat je lichaam overstuur is. Wat voor de persoon misschien fijn kan aanvoelen..

J0rrit

Badass junkie
k vraag me eig meer zoiets af van: hoe komt het dat elke drug je zintuigen anders laten werken en dus ook je zicht enzo. En ook elke drug verandert je gedrag en je voelt je gewoon anders, rare maar chille gevoelens. Is er iets wat ze doen wat effect heeft op dit allemaal?

Gala

Experimenterende gebruiker
Van de site http://www.drugsinfoteam.nl :

"XTC stimuleert de afgifte van een aantal stoffen in de hersenen waardoor je stemming verandert: je voelt je blij en wil contact met anderen (serotonine). Je voelt je actief (adrenaline). Een andere stof, dopamine, zorgt voor het genotsgevoel."

Als ik jou was, zou ik op internet gaan zoeken. Er zijn genoeg sites met goede info!

J0rrit

Badass junkie
ja maar je leest nergens iets over hoe t komt dat je andrs ziet en hoort en spaced. Wat verklaart de spacende gevoelens?

boy

Bewuste gebruiker
DarkScope zei:

Serotonine en dopamine doen dat niet helemaal alleen. Je noradrenaline wordt ook gestimuleerd en daardoor zet je sympaticus je lichaam in de 'fight or flight'-status. Zeg maar een status waarin je in een verhoogde paraatheid staat. Ik heb al ergens een kleine uitleg hierover gepost, dus die kan je ook wel ergens vinden.

Bovenaan