Extractie van verschillende kruiden

Hee mensen ik ben nieuw op dit forum dus ik zal me ff voorstellen. Ik ben een man van 26, weeg 85 kilo en woon in België. Mijn vraag is: hoe maak je een extractie van kruiden?

Ik heb hier namelijk een paar kruiden (kolanoot, kanna, damiana, muira puama, kalmoes, galangal en guarana) die ik wil mixen en ik heb geen zin om enorme hoeveelheden kruiden te moeten eten. Ik waarschuw jullie wel: ik ben een complete noob op gebied van extracties, dus kom alsjeblieft met gemakkelijke dingen af (zo van Stap 1, Stap 2,...)
Alvast bedankt iedereen!

P.S: Ik zie hier nogal veel mensen praten over een 2de drugsforum maar dat dit forum het enige echte is. Kan iemand mij misschien daar meer uitleg over geven?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Welkom op dit forum!

Extracties maak je door de op te lossen stof(fen) , in dit geval de werkzame stoffen uit de kruiden eerst te laten oplossen. Dit is altijd een vloeistof, soms is water voldoende soms komt er wat chemie bij kijken.

Wanneer de werkzame stoffen zijn opgelost giet je de vloeistof af en scheid je het dus van de vaste stof (de kruiden zonder werkzame stoffen). Je zult dus altijd een goede zeef/filter moeten hebben. Daarna laat je de vloeistof uitdampen, de manier waarop is afhankelijk van het oplosmiddel. Wat er als residu overblijft is je extract. Je kunt het dan zo sterk maken als je wilt door er bijv. olie naar wens aan toe te voegen.

Een stappenplan is dus niet zo makkelijk, aangezien je niet voor elk kruid water kunt gebruiken (gok ik).

Het andere forum is een opzet van een aantal (ex)members.
Een hoop is gekopieerd van hier.
Het is aan jou de keuze waar je actief bent, de sfeer en kennis kan hierin wel een doorslag gevende rol in spelen. :)

Bovenaan