• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Extreme Truffel Report. :)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

athoxd

Newbie
Wie: P (19 jaar)
Ik (16 jaar)

wat? : Space Shuttles (10gr), Cosmic Connectors(10gr), iets met dolphin(10gr), iets met purple rain ofzo(10gr), en Mother's Finest(15gr). :tearsofjoy:

het (misschien oninteressante) voorstukje:

Het was vrijdag, 22 November.
deze middag was bestwel willekeurig, ineens appte een oud-klasgenootje van mijn vorige MBO opleiding dat hij mijn schoolboeken wilde overkopen voor 100 euro cash. ik had ze nog liggen en wou er toch vanaf dus huppakkee, rond half 5 was hij in tilburg. hij had mij het geld gegeven, en ik zijn boeken. ik zou naar een maatje van mij gaan in Den Bosch die avond. dus ik belde mijn maat, en zo hadden we afgesproken dat ik naar Den Bosch zou komen. het was nog niet zeker of we de truffels gingen halen, want die dag erna zou hij zijn eerste werkdag hebben bij de McDonalds, en hij wou dan niet helemaal brak zijn.
uiteindelijk kwam ik aan in Den Bosch rond 7uur/half 8 in de avond. we waren bij de westwal (een soort kanaal) een beetje met elkaar aan het kletsen. ineens kwam P ermee dat hij de truffels tochwel wilde halen. ik had net 100 euro, en hij had net uitbetaald gekregen. we hadden al eerder afgesproken om ooit truffels te doen, maar als we het zouden doen zouden we het sowieso GOED doen. zo gezegd, zo gedaan. we liepen de smartshop binnen, en we keken even rond wat ze allemaal hadden. uiteindelijk hebben we dus al die truffels die ze hadden gehaald, allemaal zo min mogelijke porties. (golden teacher moest persee 15 gram, want die hadden ze niet in 10 gram.) en hier begint 't leuke verhaaltje. de avond begon goed toen we de smartshop uitliepen, en mijn maat een geniale grap maakte tegen het personeel van de smartshop. omdat we zoveel truffels hadden gehaald was het personeel vrij verbaasd over wat we gingen doen. we hebben een beetje met het personeel staan kletsen, en verteld dat we gewoon alles in 1 avond op gingen eten. P had ooit bijna een overdosis XTC geslikt in het verleden, en we liepen de winkel uit met de grap "het kan nooit zo erg zijn als die 22 pillen die ik eerst in een avond had geslikt". ik vond het maar geniaal. dat personeel was super klantvriendelijk en aardig, heb daar gewoon een beetje zitten chillen die avond voor een kwartiertje/halfuurtje ofzo. nadat we bij de smartshop waren geweest, gingen we naar zijn huis. het voorstuk kort samengevat : het was een gezellige avond waardoor we al goed in de stemming waren gekomen.

Het Middenstuk (oftewel, de tripnacht): :mrgreen:
bij P thuis aangekomen gingen we de truffels eten rond 12 uur.
toen de truffels in aan het kicken waren, begon P supervaag te doen. P begon ineens een kussen te humpen en hij liep supervaag druk te doen en was keihard aan het spacen op hardstyle. ik zelf begon hem ook te spacen, en vond hem redelijk irritant worden dus ik zei deheletijd "yo dude, als jij lekker wilt trippen doe je dat lekker op je eigen manier, alleen laat mij dan ook lekker trippen op mijn eigen manier en niet dat je dan zo irritant gaat lopen doen". ik weet niet waarom ik dit zei. we bewaarden Mothers Finest voor het laatst. P kaande het hele bakje in een keer leeg in zijn mond, en kauwde hier minimaal (letterlijk) 10 minuten op. ik zal alvast verklappen, P had de heftigste trip. :P het effect begon echt al in te kicken na een kwartier ofzo, we hadden expres nietsmeer gegeten/gedronken. P had nog geen ervaring met truffels, omdat alle keren dat hij het had geprobeerd hij niets voelde omdat hij vantevoren gegeten of wat dan ook had. hij dacht dat hij immuum was voor truffels ofzo, geen idee. ik was zijn hardstyle zat aan het worden en pakte mijn eigen laptop erbij en sloot hem aan op zijn boxen. ik had al wel ervaring met truffels en had expres van te voren een playlist gemaakt met hemelse truffel muziek (dingen zoals Blackmill(chillstep), Owl City, Etc.) uiteindelijk lagen we naast elkaar op zijn uitklapbank te chillen. ik zat deheletijd met mijn handen te spelen en voelde een ongeloofelijke body rush, zo een had ik nog nooit gehad. ik zat deheletijd te "knijpen" in de lucht, en dacht deheletijd dat ik lucht vast kon pakken en wegtrekken. het was allemaal echt super raar. mijn maat zat deheletijd op en neer te stuiteren, barstens vol energie, het was echt supergrappig maar het ging soms echt naar het irritante-typische adhd gedrag toe terwijl hij nieteens adhd heeft. uiteindelijk pakte ik mijn laptop erbij, liet de muziek gewoon opstaan en startte ik runescape op. mijn maat werd eindelijk rustig en ging meekijken. eenmaal ingelogd op runescape, hadden we echt zoiets van "WTF, het zijn allemaal vreemde poppetjes." mijn maat liep ergens naartoe, waarin ik uiteindelijk in een situatie belandde waarin het leek alsof ik in een muur gezogen werd terwijl dat praktisch helemaal niet zou kunnen. ik had nog een prismatic exp-lamp in mijn inventory (een lamp waarmee je kan kiezen in welke skill je exp wilt.) eenmaal aangeklikt, kwam het skill-menu tevoorschijn met alle plaatjes van elke skill. alle plaatjes waren heelerg raar. P en ik waren aan het kijken wat het leukste plaatje was, raargenoeg vonden we alle plaatjes grappig. uiteindelijk heb ik in een willekeurige skill exp gekregen aangezien ik niet wist waarmee ik bezig was, en heb ik ook echtniet doorgehad welke skill ik aanklikte, dit ben ik dus ook vergeten. :P we hadden runescape onderant al wel gehad. de hoogtepunt van onze trip zat eraan te komen, dus legte ik mijn laptop weg. P en ik moesten allebei ineens enorm erg poepen. het was P's huis, dus hij mocht eerst. ik moest echt superlang wachten voordat ik mocht. toen hij op de wc zat, liep ik naar zijn muur te kijken, zijn muur bewoog helemaal en er kwam een beetje een raar patroon in, is nietecht heel duidelijk uit te leggen. P smste mij ineens, in het smsje stond "yo waar denk jij nu aan." uiteindelijk hebben we echt onzin naar elkaar lopen smsen, echt zooi die echtgewoon nergens op sloeg. uiteindelijk werd ik het wachten zat en liep naar beneden om P van de WC af te gooien. eenmaal de trap afgelopen kwam ik erachter dat de WC deur nog open stond, en P zat nog gewoon vrolijk te schijten. wat een lucht, het stonk echt super erg, dat kan ik me nog goed herinneren. uiteindelijk P van de plee afgegooid, heb ik zelf hemels zitten kakken. toen ik terug naarboven kwam gelopen, ging onze trip naar het hoogtepunt toe. we hadden echt nietmeer door waar we mee bezig waren, en er was geen sitter bij. P probeerde nog vanuit zijn keukenraam naar het dak te klimmen, alleen het was bestwel gevaarlijk en vooral in P's situatie. uiteindelijk heb ik P teruggetrokken, want ik was bang dat hij zou vallen. we gingen weer in zijn kamer zitten. we begonnen ineens honger te krijgen als een stel koeien. ik had van die drop-staafjes in alle kleuren meegenomen, en een zak chips. die hadden we allebei in een keer leeggegeten. we wilden daarna naar buiten gaan, alleen het duurde echt een uur voordat we naar buiten gingen aangezien we deheletijd lachkicks hadden en gewoon deheletijd andere dingen wilden gaan doen, we konden niet bij 1 onderwerp blijven stilstaan. zijn buurvrouw werd rond 3 uur snachts wakker van ons kabaal. die was zeker heelerg boos, want ze bonkte echt superhard op de muur. dus uiteindelijk besloten we toen tochmaar naar buiten te gaan. hier bereikte onze trip het hoogtepunt. we liepen naar de oosterplas (een heel erg groot meer/bos achtig iets.) P was zo high, dat hij deheletijd rondjes aan het lopen was, zijn hoofd tegen bomen ging stoten omdat hij daar drang naar had ofzo, hij kon echt nog amper lopen, het leek echt alsof hij elk moment gewoon passed-out kon gaan, maar ik hield hem goed te been. ik zelf kon al een beetje nuchter nadenken aangezien P 2x zoveel als mij ophad, en mijn hoogtepunt allang was bereikt. maar P bleef harder en harder gaan. uiteindelijk ging hij zo hard, dat hij overal geluiden hoorden, overal hallucineerde hij dingen, hij werd echt paranoïde als een aap. niet normaal. maar voor mijn en zijn gevoel liep hij wel lekker hard te trippen. ik begon het eng te vinden hoe hard hij welniet ging, dus probeerde ik hem cola te laten drinken, wat althans heelerg vaag smaakt als je truffels op hebt, net een soort frambozen drank, haha. :mrgreen:
eenmaal hem neergelegd op een bankje, cola in zijn mond gegoten, maar hij bleef wel lekker doortrippen. uiteindelijk was ik zo moe, dat ik hem gewoon deheletijd op het goede been heb gehouden en verder kan ik me niet veel meer herinneren, we liepen naar zijn huis toe. bij zijn huis aangekomen begon hij helemaal psycho te doen, en kreeg het gevoel alsof hij mij wilde vermoorden. uiteindelijk ben ik blijkbaar zo bang geworden dat ik ben gevlucht uit zijn huis om 7 uur 'sochtends, en een vriendin had opgebeld, heb 2 uur gelopen toen, het werd een beetje ligt en toen pas kwam ik een goede vriendin van mij tegen. gelukkig was ik gewoon deheletijd nog bij zinnen, maar had gewoon even een nuchter iemand nodig omdat ik echt gewoon ver van realiteit af was.

het nastukje (THE AFTERMATH):
toen ik eenmaal helemaal nuchter was, energy had gehaald bij de supermarkt en nogmeer chips had gegeten, ging het weer helemaal oke. ik ontmoette P om het centraal station weer, en alles was hem vergeven. we waren weer dikke vrienden en we konden gewoon weer goed kletsen met elkaar. damn. dat was een nacht, een nacht die ik me nooitmeer zal vergeten. letterlijk gezegd, onze hardste trip EVER. we hebben het echt zovaak nogeenkeer over gehad, het was echt een super-ervaring. P had de dag erna nog last van een soortvan HPPD-achtige verschijnselen, maar die zijn langzamerhand aan het weg-ebben. weetniet of hij er nu nogsteeds last van heeft, maar het gaat weer gewoon helemaal goed met die jongen.

dit was mijn hardste drugservaring in mijn leven tot nu toe.
ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn truffelreport :grin: :grin:

Groetjes, AthoxD.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan