Extreme vermoeidheid

Maymuna

Newbie
Hoi iedereen,

Ik had hier al een paar vraagjes neergeplant en daar duidelijke antwoorden op gekregen. Hartelijk dank.

De meeste mensen hier zijn aan de speed ´geraakt´ wegens feestjes en vrienden. Maar bij mij is het heel anders gegaan. Ben het direct gaan gebruiken vanwege vermoeidheidsklachten icm een zware baan.

Waar ik mij eerst regelmatig ziek moest melden kan ik nu veel meer aan en had geen moeite meer met ploegendiensten,

Ik kon nu eindelijk leven zoals voor veel andere mensen normaal is. Dus de mogelijkheid hebben om naast een baan nog sociale contacten te hebben. De energie om op een doordeweekse avond eens af te spreken.

De hele tijd ben ik normaal blijven eten en ook normaal blijven slapen. Alleen de eerste twee weken moeite met inslapen. Maar kan nu ondanks speedgebruik (0.3 gr per dag) gewoon 8 tot 10 uur slapen zonder slaaptabletten. Verder ben ik geen kilo afgevallen. Kan ook alles eten en niet alleen vla. Maar ook droge koekjes hahaha.

Dit is een hele tijd (meer dan een jaar) zo goed gegaan. Afgelopen februari was ik tijdens vakantie nog twee weekjes gestopt zonder problemen. Maar nu loop ik vanaf september met een griep en kom er maar niet overheen.

Met of zonder speed. Ook met speed echt dodelijk vermoeid. Om 1500 een bommetje om nog boodschappen te kunnen halen en daarna om 2200 twaalf uur achter elkaar kunnen slapen. Het bizarre is dat ik tamelijk fit wakker word en zo fit blijf gedurende een uur. Dan kak ik na het douchen en ontbijten weer helemaal in.

Eerst dacht ik dat het aan de speed lag. Ik heb nog 30 gram liggen van een jaar oud en heb nu weer 50 gram nieuwe gekocht. Maar die nieuwe doet ook eigenlijk niks. Alleen na inname een beetje buikkramp en blijft m'n pols rond de 70 hangen. Nu, na twee bolletjes is m'n hartslag niet meer dan 85 wanneer ik op de bank zit. Zeg maar lichtelijk verhoogd voor een vrouw.

Vanwege de griep heb ik anderhalve maand temp verhoging gehad. Maar word je temp ook hoger door de pep? Mijn temp is nu 37.8.

Verder heb ik ook een slechte inspanningstolerantie. Dus ben snel buiten adem. Kan trappen ook niet meer op. Het is nu veel erger dan voordat ik speed gebruikte en ook met een plotseling begin van september. Mijn conditie gaat echt snel achteruit en ik wil het echt ook allemaal anders.

Ben niet depressief. Ben eigenlijk zelfs best wel vrolijk. Vrolijker dan het weer buiten in ieder geval. Maar aan de andere kant ben ik ook depressief. Want morgen wil ik eigenlijk op bezoek bij iemand in het Noorden van het land en ook met speed op trek ik dat gewoon niet. Meer nemen lukt me niet. Want dan krijg ik alleen maar hartkloppingen en een opgejaagd gevoel. Maar die vermoeidheid gaat nietttttt weg. Al prop ik me eigen vol met de troep.
Psychisch voel ik me in ieder geval wel lekker. Ondanks de vermoeidheid die puur en alleen lichamelijk is.

Toch heb ik de idee dat ik niet helemaal ermee kan stoppen. Omdat ik dan dus echt helemaal niks meer kan. Moest van de week ondanks een bolletje al kiezen. Of stofzuigen. Of boodschappen doen.

Om een lang verhaal kort te maken.

Is deze vermoeidheid een normaal gegeven bij speedgebruikers en is dit een typical thing.

(de reden dat ik zoveel speed had gekocht is omdat ik bang ben dat die dealer ermee stopt en dan kan ik er in ieder geval een paar jaar op vooruit met een half mespuntje per dag.)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Is deze vermoeidheid een normaal gegeven bij speedgebruikers en is dit een typical thing.

Zoals je zelf al aangeeft in het begin van je bericht, ben je speed gaan gebruiken vanwege vermoeidheidsklachten. Dat geeft dus aan dat er iets anders aan de hand is. Speed kan dat misschien tijdelijk opheffen, maar niet op de lange termijn.
De hele tijd ben ik normaal blijven eten en ook normaal blijven slapen. Alleen de eerste twee weken moeite met inslapen. Maar kan nu ondanks speedgebruik (0.3 gr per dag) gewoon 8 tot 10 uur slapen zonder slaaptabletten. Verder ben ik geen kilo afgevallen. Kan ook alles eten en niet alleen vla. Maar ook droge koekjes hahaha.

Dat is wel een goed iets. Te weinig eten is iets wat veel speedgebruikers nekt. Zonder voeding kan het nooit lang goed gaan.

Verder heb ik ook een slechte inspanningstolerantie. Dus ben snel buiten adem. Kan trappen ook niet meer op. Het is nu veel erger dan voordat ik speed gebruikte en ook met een plotseling begin van september. Mijn conditie gaat echt snel achteruit en ik wil het echt ook allemaal anders.

Als je al klachten had met je vermoeidheid, zal speed dat alleen maar verergeren. Verslaafden gebruiken om te kunnen blijven functioneren, en doen dat om een zware vermoeidheid tegen te gaan. In jouw geval zal je vermoeidheid alleen maar erger worden, en dan kun je zo veel gebruiken als je wil maar dan gaat het echt niet meer werken. Speed is echt geen medicijn wat je in dit geval verder zal helpen.

Al prop ik me eigen vol met de troep.
Psychisch voel ik me in ieder geval wel lekker. Ondanks de vermoeidheid die puur en alleen lichamelijk is.

Maar soms ben je ook depressief. En dat kan ook niet anders als je zo vaak zonder energie zit, dat gaat niet zonder elkaar. Lichaam en geest zijn aan elkaar verbonden.

Dus, stop met de speed (want daar maak je alleen maar meer kapot mee) en ga naar de huisarts. Of als je niet kan stoppen, leg het dan uit aan de dokter, die kan je verder helpen. Dit is voor jou een doodlopende weg. Voor hetzelfde geld heb je Pfeiffer of iets dergelijks, dat moet echt behandeld worden, want zo gaat het niet weg.

Die griep die niet weggaat is ook een teken dat je lichaam zich niet hersteld. Dat zou door de speed kunnen komen, of door een bepaalde aandoening.

Maymuna

Newbie
Hartelijk dank voor de reactie. Ik was reeds naar de huisarts gegaan en heb bloed laten prikken. Maar nooit is er iets gevonden. Heb vanaf m´n 18de periodes van erge vermoeidheid. Dan heb ik ook temp verhoging tot 38 graden. Maar niemand kon ooit iets vinden.

Pfeiffer heb ik wel gehad. Maar die was al op z´n retour aldus de huisarts. Bezinking was nog wel verhoogd. Morgen moet ik weer bloedprikken. Maar waarschijnlijk voor niks. Nieren, lever, alles werkt normaal.

Die speed kwam als geroepen eigenlijk. Ik heb een jaar lang echt een heerlijk leventje gehad. Daarvoor moest ik altijd om 2200 in bed liggen. Anders redde ik het de volgende dag niet. Met speed kon ik het wel 2300 of zelfs tot 2400 maken. En dat gewoon met 1 bommetje per dag en niet hoeven bijgebruiken gedurende de dag.

Eindelijk kwam ik weer toe aan hobby´s en kon ik activiteiten plannen op me vrije dagen. Maar ja. Als dat dus betekent dat ik nu zo moe ben dat ik niet eens meer kan werken?

Gelukkig heb ik nooit zoveel gebruikt per dag dat ik hele nachten kon doorhalen. Ik heb nooit 'strak' gestaan. Nooit last van een droge mond, of van bewegende kaken. Nooit hartslagen van boven de 100. Dus hiermee hopende op een relatief makkelijke afkick. Moe was ik toch al .

Alleen wel jammer.

Liesette

Bewuste gebruiker
er is een aandoening die overeenkomt met jou diagnose het is zeker geen Pfeiffer en die vrouw die er aan leed was ook gediagnosteerd met deze zeldzame aandoening.

op dit forum

in deze sectie: speed

ff goed zoeken dus

:hearteyes:

NocturnalJohnny

Belezen gebruiker
Mooi om te lezen Svali dat je haar zo duidelijk en behulpzaam voor een deel hebt kunnen helpen! Daar dient deze site soms ook wel voor maar is toch gewoon fijn om te zien .

En het is beter dat deze (jonge)dame zich effe gaat aanmelden bij een huisarts ofzo om gewoon eigenlijk dit verhaal ook voor te leggen. Geen paniek ivm dat je niet wil overkomen als een druggebruikster of dat iemand anders het zou te weten komen want uiteraard heeft een dokter beroepsgeheim en zij zijn wel wat meer gewend hoor dan dit verhaal dat jij net hebt neergetypt en besproken. Je zocht gewoon een manier om wat meer zinvols uit je dagelijkse leven te halen en dit bleek op korte termijn (zoals met de meeste drugs) hét medicijn of hét wondermiddel en dé oplossing maar niets is minder waar! Speed is een drug die je best enkel recreatief ken gaan gebruiken. Een moraalridder zou natuurlijk zeggen gewoon niet gebruiken maar ja, we zitten op drugsforum.nl om er open en verantwoordelijk over te kennen praten dus....

Ik hoop alvast dat je zo snel mogelijk geholpen ken worden Maymuna !

Maymuna

Newbie
Hartelijk dank voor de reacties. Helaas heb ik de zeldzame ziekte niet kunnen vinden met de zoekfunctie. Ik had gezocht op bloedonderzoek en op ´zeldzame ziekte´. Maar ja.... daarom zal die wel zeldzaam zijn he. :)

Inmiddels heb ik mijn tweede bloedonderzoek gehad. Bezinking blijft verhoogd, maar wat er precies aan de hand is is een raadsel. Doorverwijzing zal ik vragen voor een infectioloog of een immunoloog. De huisarts kan niks vinden verder.

De speed werkt in ieder geval niet echt meer. Ik had haar dan ook meer dan drie kwart jaar buiten vriezer bewaard en niet donker en niet luchtdicht. Althans het werkt een beetje. Eigenlijk net zoals red bull. De caffeine dus.

Ik heb verder niets van de symptomen zoals de andere speedgebruikers melden. Droge mond, geen honger, gespannen spieren en dergelijke. Ook mijn pols blijft dus netjes en rustig. Bij het ontwaken zelfs 57 per minuut. En een uurtje na inname van de speed 70 per minuut.

Wat ik verder opvallend vind is dat ik fris en fit ontwaak. Dan heb ik echt zin om de dag te beginnen. Maar na een uurtje of anderhalf stort ik dan helemaal in elkaar. Dit zou eventueel ook met de hypofyse en met het cortisol te maken kunnen hebben.

Wordt vervolgd.

Maymuna

Newbie
Attent dat je met me meedenkt. De huisarts had ook mn bloedsuikerspiegel laten prikken en die is gewoon goed. Vroeger sloeg ik het ontbijt nog wel eens over. Maar de laatste tijd eet ik wel iedere ochtend corn flakes met yoghurt en zemelen en sinaasaappelsap. Daarnaast vul ik dit aan met multi vitamine en vitamine c . Dit zijn dus middeltjes die ook de werking van speed tegen gaan. Achteraf gezien dus eigenlijk alleen maar goed. Omdat ik er nu toch helemaal vanaf wil blijven.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Vitamines remmen het effect van speed niet.

Maar klinkt alsof het een goed ontbijt is, hoewel het wel instant energie gevers zijn wat je dipje zou kunnen veroorzaken na een uur knallen.

Maar als je bloedsuikerspiegel normaal was, zou ik het ook niet weten.
Lijkt me wel verstandig om voorlopig nog even te blijven stoppen, aangezien er bij je eerste vermoeidheidsprobleem nog een oorzaak gevonden moet worden..

Succes!

=Mobius=

Newbie
Zoals je zelf aangeeft heb je cortisol laten testen dit is een "stresshormoon".

Veel kan te maken hebben met stress maar zover ik kan afleiden uit je berichten heb je elke dag gedurende min. 2 jaar speed gebruikt...dit stemt tot nadenken...ééns aan de speed altijd aan de speed zeggen ze bij ons MAAR :

zelf heb ik ADHD en gebruik 25mg x 3 dexamfetaminesulfaat per dag (metylphenidaat werd ik apathisch van).

Dex is de rechtsdraaiende isomeer van amfetaminesulfaat en 6x potenter dan zuiver amfetaminesulfaat, zelf heb ik nooit klachten van vermoeidheid enkel indien ik één dag later ga slapen ben ik eraan voor twee weken want heb structuur nodig.

Heb wel hetzelfde meegemaakt als jij en bij nader bloedonderzoek bleek dat ik klierkoorts had "Pfeiffer".

Toch bleef de vermoeidheid zo aanhouden dat ik naar een slaaplab ben gegaan want 10 uren slapen en doodop zijn vond ik abnormaal. Bleek dat ik géén REM-slaap had (psychisch recuperen) noch fase 4 diepe slaap (fysisch recuperen).

Heb toen strikte structuur en slaaphygiëne moeten opbouwen, veel sport (vooral voor het slapen gaan :grin: ) en zo is het langzaam overgegaan.

Ben jammer genoeg géén dokter maar wens je spoedig herstel want chronisch vermoeid zijn is echt verschrikkelijk.

=Mobius=

Bovenaan