Feesten wordt een probleem

Al jaren lang ga ik 2 tot 3 avonden per week uit en drink veel alcohol in combinatie met coke tijdens het uitgaan. Na het gebruik hiervan ben ik niet te stoppen en ga ik vaak door tot 04:00 / 05:00 uur. De dag erna lig ik de hele dag op bed en soms moet ik de ochtend erna gewoon weer werken en loop er dan als een zombie bij. Zodra ik ‘s avonds klaar ben ga ik gelijk naar bed. De dag daarna heb ik vaak nog last van de kater en het spijt gevoel.

Als ik de dag daarna ga sporten voel ik me weer enigszins opgeknapt en de dag daarna voel ik me meestal weer helemaal goed en ga ik weer uit en begint het herstel weer opnieuw.

In het verleden heb ik een tijdje bij de AA en de NA gezeten, maar ik heb veel moeite om dingen in een groep te delen. Ik kon ook niet echt goed in het programma komen.

Ook heb ik een tijd bij de GGZ gezeten waar uit onderzoek bleek dat ik ADD heb.

Tevens heb ik een tijd hulp gekregen bij instanties als Brijder en The Home Clinic. Dit heeft allemaal tijdelijk geholpen, maar na enkele maanden miste ik het uitgaan en oude vrienden en viel ik toch weer terug in oude gewoonten.

Daarnaast lees ik veel boeken en artikelen online waarin ik een hoop dingen herken.

Aangezien ik in het verleden al zoveel heb geprobeerd heb ik nu het gevoel dat het nooit meer goed komt met me.

Ik ben van plan om komende week naar de dokter te gaan om te vragen of ik Naltrexon voorgeschreven kan krijgen in de hoop dat de trek in alcohol vermindert kan worden. Als ik geen alcohol drink zal ik ook niet uitgaan en coke gebruiken.

Wie heeft er nog misschien nog tips of ideeën?

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Klinkt misschien wat cru en is misschien niet het antwoord wat je wil horen:
Zoek andere vrienden of ga niet meer uit een tijd. Zolang jij “door je vrienden” blijft drinken en dus dan ook coke gaat gebruiken gaat afkick-medicatie je niet helpen.
Nog een medicijn of drug nemen om van de alcohol en coke af te blijven is vaak vragen om problemen. Beter pak je het onderliggende probleem aan ipv een vervanging te gaan zoeken.
Mij lijkt het verstandig je leven aan te passen. Niet meer met die vrienden uit gaan, niet meer drinken etc. Natuurlijk is stappen en uitgaan leuk. Lol maken is belangrijk in het leven, weet ik maar als die lol je juist in de problemen werkt zul je die lol moeten laten en een andere lol moeten zien te vinden.

Edit: zeker als je mentale problemen hebt is op deze manier door willen gaan niet verstandig. Ik denk dat je dat diep van binnen ook wel weet maar hoopt dat het toch anders kan. Helaas..

8️⃣6️⃣

Badass junkie
2 a 3 dagen in de week dan ben je nog echt niet verslaafd hoor.

Wat @De Dunne al zegt, blijf uit de situatie waar je voor de bijl gaat, dus even tijdje niet stappen lijkt me al een goede oplossing.

En zit jezelf niet wijs te maken dat je een vervanger nodig hebt.

Chillax

Bewuste gebruiker
Ik raad je aan om via de huisarts een doorverwijzing voor een psychiater te vragen om die ADD diagnose officieel te maken als je dat nog niet hebt. Vervolgens vragen om behandeling met concerta. ADD en ADHD zorgen er voor dat een chaos in je hoofd hebt en met drugs (dus ook alcohol) kun je hier aan ontsnappen. Er zijn echt verschrikkelijk veel mensen met ADD en ADHD die op deze manier steeds rust zoeken en overmatig drinken om deze rust te krijgen. Ook zorgt het er voor dat je extra op zoek bent naar prikkels om je dopamine te kort maar te compenseren. Met concerta zul je waarschijnlijk ook minder drang hebben om te gaan stappen omdat je die prikkels minder nodig hebt.

Door hier medicatie voor te nemen kun je hier veel beter mee omgaan en heb je ook overdag gewoon rust in je hoofd waardoor je er 's avonds minder behoefte aan hebt. Ik raad je aan om te proberen te stoppen met alcohol en het niet te gaan combineren. Succes!

ATGC

Bewuste gebruiker
Ik kan als gebruiker van methylfenidaat beamen dat de zin in drank afneemt. Alcohol schijnt een soort van zelfmedicatie te zijn bij AD(H)D maar medicatie voor deze aandoening is veel minder schadelijk dan alcohol.

Ik ben alleen niet zo weg van de piekerige werking van generieke methylfenidaat, soms eerder dan verwacht rebound effect wat storend kan zijn.

Bovenaan