Festivals & Drugs

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Met de zomer voor de deur en bijgevolg het festivalseizoen dat bijna van start gaat, had ik wat vragen naar jullie druggebruik op festivals. Wie houdt er nu niet van het loved up, euforische mdma-gevoel temidden van een uit-hun-dak-gaande massa festivalgangers al genietend van het kruim der hedendaagse bands? Of misschien geniet jij pas ten volle met een (spijtig genoeg meestal overpriced) biertje in de hand terwijl de ene joint na de andere de kring rondgaat? Om nog maar te zwijgen van de psychedelische avonturen die op de zonovergoten festivalweide meegemaakt kunnen worden.

Ieder heeft zo wel zijn voorkeur qua drugs om van een festival een onvergetelijke ervaring te maken. Voor de vitters: hiermee ik bedoel ik uiteraard niet dat het zonder drugs geen groot feest zou zijn, maar het biedt toch een meerwaarde vind ik. Festivals staan dan ook bekend om hun overvloedige druggebruik, maar om nare (combinatie)gevolgen te vermijden vind ik een ruwe planning van de te nuttige drugs toch ergens belangrijk. Het zou wel een geweldige domper op de feeststemming zijn als iemand van je vrienden (laat staan jezelf) out gaat door onzorgvuldig gebruik. Spijtig genoeg gebeurt dit regelmatig.

Daarom dit topic. Wat vinden jullie de ideale drugs(combinaties) om op een festival te gebruiken? Hoe organiseren jullie je gebruik dan? Je kan bijvoorbeeld moeilijk 4 dagen achtereen xtc slikken, 3 nachten niet slapen doordat je altijd wel een lijn speed van iemand aangeboden krijgt of je hele voorraad lsd erdoor jagen om toch maar die tolerantie te "slim" af te zijn. En al helemaal als je meerdere festivals op een maand doet. Waar moet je zeker op letten om de schadelijke/nare gevolgen van druggebruik in te perken?

Kortom: hoe zit het met jouw druggebruik op festivals?

Mijn persoonlijke favorieten zijn mdma, lsd en een hele berg wiet natuurlijk. Deze probeer ik altijd in een festival in te passen. Ook neem ik sowieso lachgas mee. Nu ben ik van plan om ook ketamine eens te proberen, en als het me bevalt, komt het zeker bij dat lijstje. Wat ik erover gehoord heb, spreekt me echt aan en al helemaal de combo met lsd..

Nu heb ik ook wel enkele persoonlijke probleempjes. Kan het volgens jullie kwaad om ketamine voor de eerste keer op de camping de avond voor het festival echt begint te proberen? Ik weet dat dit niet de ideale situatie is, maar uiteindelijk lijkt het me niet zo veel verschillen van een thuissituatie, toch?

Ten tweede, is het verstandig om bv. mdma de eerste avond te gebruiken, en de dag ern te trippen op lsd? Zou de crash de trip zodanig beïnvloeden dat ik er sowieso beter aan doe om eerst te trippen en de mdma dan bewaar tot de dag erna?

Ten derde, ik ga meestal erg zorgvuldig om met de aangeraden tijd tussen het gebruik, maar nu ga ik in juli 3 festivals doen. Kan ik begin, midden en eind juli mdma slikken zonder al te groot risico te lopen om het magische gevoel te verliezen? Ervoor heb ik 7 weken niet gebruikt en na eind juli duurt het ook 7 weken voor het volgende festival..

Ten vierde, is er een leuk tripmiddel dat geen kruistolerantie vertoont met lsd? 2-cb bijvoorbeeld?

Het is een beetje een veelomvattend topic geworden, dus ik zal zien wat ervan komt. Hoop dat ik antwoord krijg op de meeste van mijn vragen. :)

Ieder een super-geweldig-mega-leuk-uber-awesome festivalseizoen toegewenst!

knolselderij

Wijs gebruiker
helaas ik laat de vragen van jou even aan n ander over :tongueout:

welke drugs gebruik ligt ook aan het soort feest.
als ik op een techno feest ben gebruik ik het liefste mdma dat ik lekker op de muziek kan spacen, ben ik op n hardcore feest dan doe mij maar wat speed zodat ik de hele avond kan stampen . Wiet rook ik alleen na afloop van een feest anders word ik te laam en hangerig. psychedelica lijken mij weer juist totaal niet relax op n festival/feest met veel te veel drukte en mensen.

KoxBox

Badass junkie
Buddha Cheese zei:
Nu heb ik ook wel enkele persoonlijke probleempjes. Kan het volgens jullie kwaad om ketamine voor de eerste keer op de camping de avond voor het festival echt begint te proberen? Ik weet dat dit niet de ideale situatie is, maar uiteindelijk lijkt het me niet zo veel verschillen van een thuissituatie, toch?
Tjah, dat moet je zelf bepalen natuurlijk. Het lijkt me wel te doen.

Ten tweede, is het verstandig om bv. mdma de eerste avond te gebruiken, en de dag ern te trippen op lsd? Zou de crash de trip zodanig beïnvloeden dat ik er sowieso beter aan doe om eerst te trippen en de mdma dan bewaar tot de dag erna?
Dat laatste, eerst trippen en dan mdma lijkt me het beste als het echt moet.

Ten derde, ik ga meestal erg zorgvuldig om met de aangeraden tijd tussen het gebruik, maar nu ga ik in juli 3 festivals doen. Kan ik begin, midden en eind juli mdma slikken zonder al te groot risico te lopen om het magische gevoel te verliezen? Ervoor heb ik 7 weken niet gebruikt en na eind juli duurt het ook 7 weken voor het volgende festival..
Het kan altijd maar het magische gevoel zal sowieso een stuk minder zijn als er maar ongeveer een week tussen zit.

Ten vierde, is er een leuk tripmiddel dat geen kruistolerantie vertoont met lsd? 2-cb bijvoorbeeld?
Ik dacht dat 2cb inderdaad geen kruistolerantie vertoonde met LSD, dus dat zal wel lukken.

Ieder een super-geweldig-mega-leuk-uber-awesome festivalseizoen toegewenst!
Hetzelfde!

tripkop

Belezen gebruiker
Mijn ervaring (en die van zo goed als iedereen die ik ken dat het al gebruikt heeft) met 2cb spreekt dat toch tegen. Er is zeker wel sprake van kruistolerantie spijtig genoeg.

Bovenaan