Ff 2 vragen over 2cb

yiazmat

Bewuste gebruiker
Yo vroeg me ff 2 dingen af:
* hoeveel tijd moet er minimaal tussen 2cb gebruik zitten om geen tolerantie op te bouwen
* ben op zich best wel benieuwd naar de dosering van mijn 2cb pillen dus d8 eraan die ook ff keertje naar de testservice te brengen maar aangezien 2cb nou niet zo bijzonder js als sommige andere dingen en ook niet altijd de quantiteit word getest als t al getest word is het wel de moeite om dat te gaan doen of loop je dan (veel) kans dat je nog niks weet want zo ja vind k het beetje zonde van t geld en moeite om in te leveren

Alvast bedankt :)

ljuv

DF-koningin
Er is eigenlijk te weinig onderzoek over om je eerste vraag te beantwoorden, maar 2cb is naar waarschijnlijkheid een van de weinige psychedelica met weinig tolerantie opbouw. Als je achter elkaar wil trippen zal er weinig tot geen afname van de werking optreden.
Edit: hier verschillen individuele ervaringen trouwens flink in heur. Ik houd er zelf zeker 14 dagen tussen.

Je tweede vraag: in nederland wordt 2cb getest op kwantiteit en kwaliteit en is testen over het algemeen gratis. Een pil is ook max 5eu dus dat lijkt me je veiligheid wel waard.

Laatst bewerkt:

reDStone

Bewuste gebruiker
Yo vroeg me ff 2 dingen af:
* hoeveel tijd moet er minimaal tussen 2cb gebruik zitten om geen tolerantie op te bouwen
* ben op zich best wel benieuwd naar de dosering van mijn 2cb pillen dus d8 eraan die ook ff keertje naar de testservice te brengen maar aangezien 2cb nou niet zo bijzonder js als sommige andere dingen en ook niet altijd de quantiteit word getest als t al getest word is het wel de moeite om dat te gaan doen of loop je dan (veel) kans dat je nog niks weet want zo ja vind k het beetje zonde van t geld en moeite om in te leveren

Alvast bedankt :)

Dat testen van drugs, zag ik meer als een ja of nee test. Je weet dan iig of het geen absolute rommel is. En dan ben je wat minder gespannen, als je het neemt. En dat is een wat prettigere manier, om uit je bol te gaan.

Dirkdirk

DF-koning
2cb is naar waarschijnlijkheid een van de weinige psychedelica met weinig tolerantie opbouw. Als je achter elkaar wil trippen zal er weinig tot geen afname van de werking op treden.
Huh? 2cb is toch gewoon een psychedelische phenethylamine? Daar heb je toch gewoon directe tolerantie van? Of is het bij 2c-b exceptioneel laag? Ik heb ooit eens 150 mcg lsd genomen, en de dag erna 300 en NIETS gevoeld. Maar 2c-b heb ik nooit dicht op elkaar genomen.

• Like
Waarderingen: ljuv

ljuv

DF-koningin
Huh? 2cb is toch gewoon een psychedelische phenethylamine? Daar heb je toch gewoon directe tolerantie van? Of is het bij 2c-b exceptioneel laag? Ik heb ooit eens 150 mcg lsd genomen, en de dag erna 300 en NIETS gevoeld. Maar 2c-b heb ik nooit dicht op elkaar genomen.
Ja lsd en psylo zijn echt een heeeeeel ander verhaal. Daar heb je echt die instant tolerantie. 2cb gebruiken veel mensen in mijn omgeving gewoon dagen achtereen op festivals met onverminderd effect en dat lees je ook veel op internet. Maar je leest ook dat mensen "echt" 2 weken moeten wachten met 2cb... Ik heb vgm vaker truffels gehad en een week erna 2cb, ook zonder verminderde werking. Maar dan ging ik vaak al voor een lagere dosering en meer mdmavibes dan een volwaardige trip. Al met al vrij persoonlijk dus, en weinig empirisch onderzoek.

Ik gun mn hoofd ook wel iets meer verwerking door niet zoveel achter elkaar trippen, dat vind ik belangrijker en dan heb je ook zeker geen tolerantie🤷🏻‍♀️

Cerberus

Wijs gebruiker
Dat hangt van persoon tot persoon af en ook van keer op keer. Het is niet voorspelbaar. De ene keer kan je twee dagen na elkaar trippen de andere keer niet.

• Like

ljuv

DF-koningin
Ik zou voor je mentale gezondheid wel minimaal 14 dagen tussen tripervaringen houden. Ik zelfs met 2-cb weleens hele sterke trips gehad waar ik echt even van moest bijkomen.
Eens, het is echt meer een "moet je dat willen" vraag... Zelfs al voelen trips niet intens, kan je onderbewuste veel te verwerken hebben. En dat kan zomaar voor een heel vervelende volgende trip zorgen als je niet genoeg de tijd neemt :)

reDStone

Bewuste gebruiker
Eens, het is echt meer een "moet je dat willen" vraag... Zelfs al voelen trips niet intens, kan je onderbewuste veel te verwerken hebben. En dat kan zomaar voor een heel vervelende volgende trip zorgen als je niet genoeg de tijd neemt :)
Trippen kan leuk zijn. Of het kan niet zo leuk zijn. Bloed serieus ofzo. Er is nou niet echt een middenweg met trippen.

ljuv

DF-koningin
Trippen kan leuk zijn. Of het kan niet zo leuk zijn. Bloed serieus ofzo. Er is nou niet echt een middenweg met trippen.
Nah, oneens. Zat mellow trips gehad en nooit een badtrip, omdat ik tegenwoordig altijd goed nadenk over trippen. Een beetje verantwoordelijk hiermee omgaan en jezelf tijd geven is dus denk ik niet misplaatst.
Maar voor iedereen is het kei persoonlijk.

reDStone

Bewuste gebruiker
Nah, oneens. Zat mellow trips gehad en nooit een badtrip, omdat ik tegenwoordig altijd goed nadenk over trippen. Een beetje verantwoordelijk hiermee omgaan en jezelf tijd geven is dus denk ik niet misplaatst.
Maar voor iedereen is het kei persoonlijk.
Yep het ene koppie is het andere ook niet, de een gaat beter op een bepaalde drug dan de ander.

reDStone

Bewuste gebruiker
Yep het ene koppie is het andere ook niet, de een gaat beter op een bepaalde drug dan de ander.
Ik weet dat ik fout kan gaan op tripmiddelen. Dus daarom wil ik ze ook niet. Net als coke, ook al is het goeie coke, daar ga ik ook fout op.

yiazmat

Bewuste gebruiker
Thx 4 alle info tot nu toe, maar als k het goed begrijp word 2cb dus wel altijd op quantiteit getest en is tolerantie opbouw verschillend per persoon maar 2 weken de "veilige" optie die sws wel goed zit?

• Like

Neo-Shulginist

Badass junkie
Thx 4 alle info tot nu toe, maar als k het goed begrijp word 2cb dus wel altijd op quantiteit getest en is tolerantie opbouw verschillend per persoon maar 2 weken de "veilige" optie die sws wel goed zit?
2C-B kan gewoon gekwantificeerd worden bij het testpunt inderdaad.

De 'altijd' is een beetje lastig. Want niet altijd kunnen alle aangeleverde drugs die week getest worden. Het Drugs Informatie Monitoring Systeem (DIMS) heeft maar beperkte testcapaciteit per week. Dus in drukke weken, zoals vlak voor Amsterdam Dance Event (ADE), wordt niet alles getest omdat er te veel vraag is naar drugstests. Soms is het ook niet per se nodig om een pil opnieuw te testen, omdat dezelfde pil in de weken daarvoor al heel vaak is aangeleverd en de inhoud van de xtc-pil daardoor voorspeld kan worden.

Je hebt dus soms mazzel en dan krijg je meteen de uitslag te horen, soms moet je even een week wachten op de uitslag, en soms heb je pech omdat er die week te veel andere gebruikers hun drugs wilden testen.

_shikantaza

Badass junkie
Van wat ik in alle jaren online over 2C-B heb gelezen zit hem het grootste risico in HPPD (blijvende visuele verstoringen) en het activeren van latente psychische kwetsbaarheden (denk aan psychosegevoeligheid, depressie, misschien zelfs wel schizofrenie - met name erfelijke factoren waarvan er geen weg terug meer als ze eenmaal geactiveerd zijn). Het is dan misschien "technisch" mogelijk om iedere week te gebruiken omdat je tolerantie dan weer op baseline zit, dat betekent niet dat het verstandig is. Als er in de afgelopen paar generaties in jouw familie mentale problemen waren zou ik het heel rustig aan doen. Lifest helemaal niet trippen. Als iedereen mentaal gezien stabiel was, begin maar eens met een paar keer per jaar.

yiazmat

Bewuste gebruiker
Thx 4 de info allemaal 👍😁
En off topic maar morgen lekker aan de 2cb met een vriend 😋

• Love
Bovenaan