• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

first LSD-trip

Ik lees hier al een tijdje mee, ik dacht laat ik mijn tripervaringen toch ook maar eens delen...

Om te beginnen uit de 'oude doos' mijn eerste kennismaking met LSD. :hearteyes:

Verslag eerste LSD-trip
Datum: 26-05-07
Setting: bij mij thuis. Trippend samen met huisgenoot D., goede vriendin K. op bezoek tijdens de piek.
Set: zeer goed, aantal belangrijke zaken op voorhand op een rijtje gezet en daarnaast keek ik al lang naar deze ervaring uit.
Dosering: 1 zegel p.p. van vermoedelijk zo’n 100 ug

De voorgeschiedenis: In ongeveer een jaar tijd heb ik regelmatig geexperimenteerd met paddo's resulterend in milde tot zeer heftige trips. Na een overdreven heftige paddotrip een maand geleden, die leidde tot een fikse egodood, heb ik besloten de paddo voorlopig even te laten voor wat het is. In plaats daarvan besloot ik mezelf te verdiepen in de wondere wereld die Alice heet.

Het heeft door omstandigheden even op zich laten wachten, maar afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover. Na de nodige voorbereidingen te hebben getroffen (eten & drinken kopen, playlists maken, dvd’s klaarleggen, kaarsen en wierook klaarzetten) besloten D. en ik om 22:15 de zegels maar eens te verorberen.

Gedurende de eerste 3 kwartier die verstreek gebeurde er vrij weinig. Ik begon me langzaam wat prettiger te voelen, een licht stoned gevoel kwam op en een licht euforisch gevoel besloop me. Vanaf 23:00 begon de werking van het goedje serieuzere vormen aan te nemen. Terwijl we de videoregistratie van Roger Water’s uitvoering van The Wall zaten te kijken kwamen de auditieve en visuele vervormingen rap op. Geluid klonk nu volledig 3-D en de kleuren op televisie werden steeds intenser.

Vanaf dit moment ging ik hard richting de piek. De euforie bleef en werd almaar sterker, samen met dit sterke gevoel ontstond er ook een aardige verwardheid. Zo deed ik er bijvoorbeeld zeker 5 minuten over voor ik mijn perenijsje van het plastic ontdaan had, iets wat mij nogal frustreerde. Ik kreeg daarbij ook een flinke energyboost en voelde me gedurende ongeveer een uur behoorlijk rusteloos. Ik wist niet goed wat ik wilde, ik moest overduidelijk nog aan deze nieuwe staat van geest en lichaam wennen. Ik was ook erg rillerig en had het continu koud. Negatieve en positieve gedachten schoten afwisselend door mijn hoofd, maar langzaam begon ik te beseffen dat ik meer en meer controle over de situatie kon uitoefenen.

Rond 0:00 belde K. aan, een goede vriendin die beloofd had de piek met ons uit te zitten. We vonden het tof dat ze er was en zij had er ook duidelijk plezier in ons te zien trippen. Blijkbaar stonden wij nogal geïntrigeerd door de deuropening richting de buitenwereld te turen, ze stelde dan ook voor om een eindje te gaan lopen. Aanvankelijk zag ik dit niet zo zitten want ik had het mentaal vrij zwaar op dat moment, echter we besloten toch te gaan en de wandeling was heerlijk! Zodra we buiten stapten begon het plots flink te regenen. De paraplu’s en jassen bleven thuis, de druppels en de wind voelden heerlijk… Het was een prachtig gezicht, die stromende regen in het licht van de lantaarnpalen, de kroeg aan de overkant van de gracht die een attractie op zich was.. als een neon-verlichte UFO die ieder moment in het luchtledige kon verdwijnen. Ondanks mijn onzekerheid op voorhand kreeg ik op straat een enorm zelfverzekerd gevoel. Ik was totaal niet angstig voor mensen op straat. Zo kwamen er bijvoorbeeld wat onguur uitziende figuren onder een tunneltje vandaan, ik moest simpelweg lachen om de gedachte dat die mensen mij zouden kunnen beangstigen. Ik had het gevoel dat ik de wereld aan kon, het gevoel van vrijheid buiten was simpelweg fantastisch en min of meer het hoogtepunt van de trip. :hearteyes:

Toen we weer binnenkwamen belandden we in een partyfase. Het was tijd voor techno! De dvd van DE9:transitions ging de speler in, ik zette Richie Hawtin live @ Timewarp 2005 op en later Transitions zelf. Ik kreeg enorm zin om te dansen en te lopen, het speedy effect bereikte overduidelijk zijn hoogtepunt. Het feestgevoel bereikte een piek en ik kon mij niet anders meer voorstellen dan dat lsd DE ultieme partydrug is. De muzikale beleving was fantastisch, de visuals op televisie waren geniaal, evenals de winamp visuals iets later op de computer. Helaas kon ik simpelweg niet langer dan 2 minuten stilzitten, continu was ik bezig.
Ik begon ook honger te krijgen en besloot de verse ananas uit de koelkast te halen die ik op voorhand geslacht had. Met een heuse smaaksensatie als gevolg.. Na nog wat bier en Taksi gedronken en wat chocolade verorberd te hebben, voelde ik aan dat het tijd was om me even terug te trekken. Ik wist namelijk dat ik dieper wilde.

Ik liep naar onze keuken annex badkamer die ingericht was als meditatieruimte en vol verlicht was door meer dan een dozijn kaarsen. Ik stak een wierookstaafje aan, ging in lotushouding op een matras zitten. Ik sloot mijn ogen en begon me op mijn ademhaling te concentreren. Mijn gedachten en gevoelens gingen dieper en dieper. Ik zag plotseling tientallen gezichten voorbij schieten, van oude man tot indiaan. Ik was al deze gezichten, en gelijktijdig waren al deze gezichten mij. Plotseling waren de gezichten weg, wat overbleef was zwart en een gevoel eenheid, van pure liefde, afkomstig uit mijn innerlijke kracht. :hearteyes:

Na dat fantastische moment vond ik het tijd om mezelf weer even “luchtig” te amuseren en ik ging terug naar K. die op mijn kamer zat te chillen. Terwijl we Koyaanisqatsi keken (aanrader!!) vertelde ik over mijn belevenissen. Ik verbaasde me erover hoe ontzettend helder ik was (zij ook trouwens), volledig scherp van geest en ik voelde me oppermachtig en analytisch als een soort van supercomputer. Als ik ergens aan dacht kreeg ik tientallen associaties, als ik iets even niet voor elkaar kreeg (computer, stereokabeltje omwisselen) dan zag ik alle opties in gedachten voor me en maakte ik bewust een keuze. Of ik stelde mijzelf een lastige vraag en overwoog heel bewust alle mogelijke antwoorden, om al snel tot de conclusie te komen dat het antwoord eigenlijk heel simpel was! Echt een geniaal spelletje vond ik het, loved to play mindgames! :grin:

Na een tijdje leek het me een vet idee om mezelf eens goed te bekijken in de spiegel. Mijn schoenen waren nog wat nat van de regen en er ontstond een plas op de grond. Langzaam werd alles om mijn heen vloeibaar en nat, van vloer tot muren tot plafond. Ik zag mezelf van jong naar oud morphen, daarna veranderde mijn gezicht tientallen keren van emotie. In mijn ogen zag ik mijn “ware” ik, de persoon die ik van binnen altijd al geweest ben. :openmouth:

Na de spiegel begon de trip langzaam in heftigheid af te nemen. K. was moe en besloot naar huis te gaan. Ik voelde me zowel fysiek als mentaal een stuk rustiger en ging lekker op bed liggen om met D. naar Koyaanisqatsi te kijken. Ik voelde me nog steeds heel helder en analytisch, echter nu in combinatie met een heerlijke mentale rust. Ik hoefde niet meer op ontdekkingstocht door het huis, genieten van de euforie en van de muziek en de beelden was voldoende. Ik zette achtereenvolgens Ulrich Schnauss, Boards of Canada, Future Sound of London, Carbon Based Lifeforms en Kettel op. Alle muziek was werkelijk fantastisch en versterkte het volmaakte, warme gevoel van tevredenheid. Terwijl ik door het raam naar buiten staarde zag ik in het licht van de buitenlamp de regen als een knetterende, vlammende vonkenregen langs de dakgoot spetteren. Een beeld waar ik tranen van in mijn ogen kreeg, een beeld dat ik NOOIT zal vergeten… :hearteyes:

Om 5:00 (7 uur na inname dus) was het weer droog buiten en besloten we een jointje te roken en een wandeling park door het park te maken. Het park was vredig, bomen waren prachtig om naar te kijken en aan te raken. Erg verfrissend was het.

Thuis gekomen besloten we nog wat wiet te roken. De jointjes hakten er flink in en gaven een brute wending aan de tot dan toe rustige coming-down. Verwardheid kwam op bij ons beide en er ontstond een spiraal van negatieve existentiële gedachten, die desondanks als een logische fase aanvoelde binnen de trip. Voor mijn gevoel was het goed om de darkside nog even flink te verkennen, ondanks dat het mij bij vlagen beangstigde. De Powwaqatsi beelden (had ik inmiddels ook maar opgezet) vervormden, tekenfilmfiguurtjes kwamen uit het beeld, een boom transformeerde in duizenden kleine deeltjes (die ook weer in duizenden deeltjes uiteen vielen), er kwam een vierdimensionale toren voorbij.. Toen ik de door de wiet veroorzaakte storm tot bedaren wist te brengen kreeg ik een gevoel van intense rust, ratio en gevoel werden (weer) één. Het was tijd om de trip af te sluiten en te gaan slapen. Iets wat helaas niet gemakkelijk ging..

Ik kan niet anders dan concluderen dan dat mijn eerste trip enorm geslaagd was en absoluut aan mijn (hoge) verwachtingen voldaan heeft. Ik heb enorm veel lol gehad en daarnaast veel over mezelf en anderen geleerd. Mensen hebben een eindeloze complexiteit in hun gevoelsleven en wellicht is ons rationele verstand nog complexer. Mijn voornaamste les; om echt gelukkig te zijn is de afstemming van gevoel op ratio een absolute noodzaak. Luister naar wat je gevoel je ingeeft dan is iedere keuze een bewuste en dus goede keuze. :)

Een jaar verder ben ik inmiddels aardig wat tripervaring rijker, maar de eerste keer lsd blijft toch wel heel speciaal vind ik :)

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Geweldig report zeg! Mijn complimenten. Goede setting en voorbereiding, heel goed gedaan!

Wat je zegt over die wiet herken ik ook erg, ik word er ook erg chaotisch en soms para van, maar de visuals zijn dan zo veel mooier. Toch prefereer ik denk ik toch de helderheid van alice alleen, dus volgende keer de wiet links laten liggen denk ik, zeker tot na de piek.

Btw, druk een paar keer extra op enter na je alinea's, dat leest wat prettiger ipv die lap tekst. Wel goed geschreven voor de rest hoor, well done :hearteyes:

Peace :wave:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Superrapportje ......

Quote: " Ik had de ananas al geslacht, goed idee want op de lsd zou dat wel is niet zomaar lukken."

azgaza

Badass junkie
Mooi report, klinkt als een heerlijke trip en ik kan je vermoeden bevestigen: op de juiste feestjes is LSD geweldig. Maar heel leuk report.

lysergine25 zei:
Superrapportje ......

Quote: " Ik had de ananas al geslacht, goed idee want op de lsd zou dat wel is niet zomaar lukken."

Dank. Exactly my thoughts, iets dergelijks had ik al ooit op paddo's ervaren... :P

azgaza zei:
Mooi report, klinkt als een heerlijke trip en ik kan je vermoeden bevestigen: op de juiste feestjes is LSD geweldig. Maar heel leuk report.

Dank, inmiddels heb ik afgelopen zomer één keer getript op een festival, op Awakenings. Achteraf gezien niet echt het meest geschikte festival voor een tripje gezien er nauwelijks medetrippers waren en ik met mijn mdma/speed/coke-consumerende vrienden communicatief bepaald niet op 1 lijn zat.. :rolleyes:

Althans tot het punt waarop ik besloot er ook maar een snoepje bij te gooien... :hearteyes:

Maar verder trip ik liever thuis of in de natuur, bij voorkeur alleen of met 1 medereiziger :)

azgaza

Badass junkie
fractaliss zei:
azgaza zei:

Dank, inmiddels heb ik afgelopen zomer één keer getript op een festival, op Awakenings. Achteraf gezien niet echt het meest geschikte festival voor een tripje gezien er nauwelijks medetrippers waren en ik met mijn mdma/speed/coke-consumerende vrienden communicatief bepaald niet op 1 lijn zat.. :rolleyes:

Althans tot het punt waarop ik besloot er ook maar een snoepje bij te gooien... :hearteyes:

Maar verder trip ik liever thuis of in de natuur, bij voorkeur alleen of met 1 medereiziger :)

Ja, het verkeerde festival; zeker bij weinig ervaring is niet ideaal. Bij voorkeur trip ik op kleinere goa feestjes als het op een feest is, en anders thuis of in de stad, natuur is hier helaas niet zo te vinden, maar als ik het kan vinden is het ook zeker leuk.

Adrenochroom zei:
Gaaf reportje! Hoevaak heb je inmiddels lsd gedaan?

Thanks. Inmiddels zo'n 8 keer lsd gebruikt geloof ik :)

Na een zeer heftige (edoch leerzame) trip een maand of 3 geleden, waarin ik zowel pure doodsangsten als ultiem geluk heb mogen ervaren, heb ik de lsd even een tijdje met rust gelaten..

Maar in het Paasweekend ga ik denk ik weer eens op pad met Lucy :hearteyes:

Hashja

Bewuste gebruiker
Heel erg krachtig!

Ik kreeg af en toe rillingen over mijn rug van wat ik leesde, bijvoorbeeld toen je in de spiegel keek. :hearteyes:

J86

Bewuste gebruiker
Wow.... heel indrukwekkend
Zou ik bijna ook LSD door gaan overwegen :P

Maargoed voorlopig nog maar niet want ik weet dat het meestal niet zo makkelijk geweldig goed gaat met LSD trips.

Mysticwarrior

Experimenterende gebruiker
Ik heb het ook nog nooit probeerd, maar ik heb hier nu 3 zegeltjes liggen, dus zeer binnenkort zal ik even gaan ervaren wat dit goedje voor mijn leven kan betekenen.

Zijn de visuals van lsd nu echt intenser dan die van paddestoelen, of lijkt dit nu zo?

Groetjes,
Mysticwarrior.

Drientje

DF-koning
Mysticwarrior zei:
Ik heb het ook nog nooit probeerd, maar ik heb hier nu 3 zegeltjes liggen, dus zeer binnenkort zal ik even gaan ervaren wat dit goedje voor mijn leven kan betekenen.

Zijn de visuals van lsd nu echt intenser dan die van paddestoelen, of lijkt dit nu zo?

Groetjes,
Mysticwarrior.

Dat ligt eraan welke paddestoelen je neemt, ik had met truffels echt lsd achtige patronen en mijn laatste keen paddo's thuis echt overal flonkeringen net als met lsd, terwijl mijn tripmaat dezelfde hoeveelheid had van dezelfde portie had hij die niet. Ik denk dat het persoonlijk te maken heeft met hoe je geest erop reageert en hoe je lichaamssamenstelling op dat moment is(veel of weinig gegeten en hoeveelheid vocht in je cellen).

J0rrit

Badass junkie
Drientje zei:
Mysticwarrior zei:

Groetjes,
Mysticwarrior.

Dat ligt eraan welke paddestoelen je neemt, ik had met truffels echt lsd achtige patronen en mijn laatste keen paddo's thuis echt overal flonkeringen net als met lsd, terwijl mijn tripmaat dezelfde hoeveelheid had van dezelfde portie had hij die niet. Ik denk dat het persoonlijk te maken heeft met hoe je geest erop reageert en hoe je lichaamssamenstelling op dat moment is(veel of weinig gegeten en hoeveelheid vocht in je cellen).

En niet te vergeten misschien wel het belangrijkste hoelang je geslapen hebt in hoeverre je hersenen 'hersteld' zijn van feestje van de dag ervoor ofzo.

Mysticwarrior

Experimenterende gebruiker

Mijn vraag was eigenlijk, zijn de visuals zo anders? :) Ik lees namelijk veel dat lsd, hight-tech achtig voelt, terwijl paddo's ook naar mijn eigen ervaring meer een mystieke zweer met zich mee brengen. Maar ik vraag mij dus eigenlijk af, of de visuals dan ook hight-tech achtig zijn.

Groetjes,
Mystic.

Bovenaan