First Time Salvia

Kbus

Newbie
Dag Forummers.

Ik heb besloten een keer salvia te gaan gebruiken. Maar nu heb ik toch nog even wat vragen zodat ik op de juiste manier kan trippen. Ik heb vanmiddag bij de Smart Shop 15x extract gehaald, bij de shop werd mij aangeraden te beginnen met 1/20 van een gram. Nu vroeg ik hem of het extract niet door het gaasje zal vallen en hij adviseerde mij een kleine basis van de bladeren te gebruiken zodat het er niet doorheen valt.

Maar nu is dus even mijn vraag; Is 1/20 van een gram de juist dosering voor een eerste keer en als je bladeren als basis gebruikt, zodat het er niet doorheen valt, krijg je dan niet teveel binnen? Maar het lijkt me ook dat je wanneer je alleen het extract gebruikt, haast niets in de kop hebt?

Mocht iemand verder nog tips hebben voor een fijne/goede trip, dan hoor ik ze ook graag!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hoi!

Ik heb tot nu toe altijd genoeg aan het gaasje zelf gehad, maar het gaasje van mijn pijpje is wel redelijk fijn, ik weet niet hoe dat bij jou zit. Dat extract is ook niet echt een poeder ofzo.
1/20 gram is wat overdreven, hoeveel heb je gekocht? Ik zou het tussen 1/5 en 1/10 houden, vaak lukt het ook niet helemaal met inhaleren enzo, dat is nogal iets wat enige oefening vereist.
Veel plezier!

Kbus

Newbie
Ik heb één gram 15x gekocht. Het is niet echt een poeder maar het is wel héél fijn gemalen. En als ik zegmaar 1/10e in een kop van de waterpijp stop, lijkt me zo'n hoeveelheid ala een grote mespunt zo weinig voor het wegbranden en roken. Maar dit is dan toch wel genoeg?

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ja het lijkt weinig, maar 200 microgram LSD lijkt ook weinig. :P

Ik zou gewoon zo'n hoeveelheid proberen, zeker als het je eerste keer is weet je niet hoe je er op zal reageren. Better safe than sorry, zeg maar. :wink:
Als het tegen valt kan je altijd meer nemen.

alcoholist

Wijs gebruiker
Twilight zei:
Ja het lijkt weinig, maar 200 microgram LSD lijkt ook weinig. :P

Ik zou gewoon zo'n hoeveelheid proberen, zeker als het je eerste keer is weet je niet hoe je er op zal reageren. Better safe than sorry, zeg maar. :wink:
Als het tegen valt kan je altijd meer nemen.
juist!

Kbus

Newbie
Ik twijfel ook niet over de werking van de hoeveelheid, maar was meer of het extract bij die hoeveelheid uit zichzelf goed brand en goed te roken is in een waterpijp zonder tabak o.i.d.

:)

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Doet het wel, al heb ik ook mensen gehoord die een stormaansteker gebruiken, dan brand de hele inhoud van de pijpkop in één keer flink en komt alle rook vrij. Maar een gewone aansteker werkt ook prima naar mijn ervaring, al heb ik zelf nog niet echt een doorbraak meegemaakt met salvia.

Bij salvia gaat het echt om de hoeveelheid rook die je in een of twee keer naar binnen krijgt, en dat dan een tijdje binnen kan houden. Het brand wel, maar het is ook niet de bedoeling dat het lang door blijft gloeien. :wink:

Als je er zeker van wilt zijn kan je er natuurlijk tabak bij doen, maar het lijkt me niet nodig.

Kbus

Newbie
Oké, bedankt voor je antwoord! Ga het aankomend weekend doen waarschijnlijk dus ik ben benieuwd. :)

Tigg

Belezen gebruiker
Ik ben van plan binnenkort wat salvia bladen oraal in te nemen (onder te tong). En hierna (als er nog geen gewenst effect bereikt is) nog een kleine hoeveelheid bij te roken. Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Het lijkt me dat je op deze methode meer kans op succes hebt.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kbus zei:
Oké, bedankt voor je antwoord! Ga het aankomend weekend doen waarschijnlijk dus ik ben benieuwd. :)

Denk dat het in een echte waterpijp ( shisha of groter) niet erg goed gaat werken. Ook moet je het echt niet vermengen met tabak! Je moet zoveel mogenlijk rook in 1 keer binnen krijgen. Met tabak krijg je dus in die 1 of 2 hijsen een gedeelte tabaksrook binnen waar ook salvia rook had gepast.

Het beste koop je gewoon een bong ( 10 euro) of desnoods een puurpijpje ( nog geen 2 euro).

De salvia hoeft niet te branden aangezien je dus alles in 1 keer ( evt. 2 keer maar liefst niet) binnen krijgt. Je houd de aansteker er bij zolang je hijst.

Kbus

Newbie
Mijn excuses, ik had even aan moeten geven dat ik wel gebruik ga maken van een bong en niet van een shisha. Ik heb een bong van 18cm groot die mijn voorkeur heeft, dit omdat het een vrij kleine bong is en zo een goede compromis tussen een puurpijp en bong is. Ook heb ik een bong van 35cm maar die lijkt me net iets te groot.

Of ik moet voor mijn glazen reus van 60cm gaan maar dat lijkt me helemaal niet een succes. :wink:

Kbus

Newbie
Hartstikke mooi! :)

Dit weekend is het zo ver, ben benieuwd of het 'my cup of tea' is , we zullen zien. :grin:

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
ook ik ga binnenkort voor het eerst aan de salvia.
kan iemand mij vertellen hoe het visueel is gesteld met dit goedje?

is het bijvoorbeeld net zo kleurrijk als bijv dmt , lsd en paddo's en zie je ook allerlei patronen tijdens de trip? of is het in de verste verte er niet mee te vergelijken?

spacebilly

Belezen gebruiker
Ik had vooral versmolten visuals. Alles kleefde aan elkaar en versmolt met elkaar, zag allemaal lagen die over elkaar heen gleden, mijn voeten als stukken kauwgom die aan de straat plakte. Maar het kan zijn dat de volgende keer dat ik het rook alles er weer anders uit ziet..
dus ik zou zeggen: probeer het! wel op een veilige plek. En verwacht niet dat je erop voorbereid bent.. dat dacht ik dus wel, ik wist dat het heel heftig was, maar zo erg? niet normaal. Misschien hebben ervaren trippers hier geen last van, ik rook alleen weed. Maar voor mijn gevoel word je door een intense salvia trip altijd weggeblazen...

gr!

trojan.exe

Belezen gebruiker
Tripreporter
ok duidelijk
en hoe zit het met die ongekeerde tolerantie waarover ik net lees.
is het zo dat dit voor de lange termijn geld of voor vlak op elkaar volgende trips op bijv dezelfde dag?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
trojan.exe zei:
ok duidelijk
en hoe zit het met die ongekeerde tolerantie waarover ik net lees.
is het zo dat dit voor de lange termijn geld of voor vlak op elkaar volgende trips op bijv dezelfde dag?

Op korte termijn, Dus bij de 2e keer binnen 10 uur trippen heb je in princiepe minder nodig voor hetzelfde effect.

De omgekeerde tolerantie zal niet meer optreden na zo'n dag of 6/7.
Net als bij paddo's en LSD een zeer snelle gewenning maar dan omgedraaid :wink:

puppycool

Newbie
Salvia is best een hele leuke drug het nadeel vindt ik is altijd dat het naar mate je vaker gebruikt het beter werkt. Zo lees ik verschrikkelijk veel gevallen van mensen die helemaal niks voelen de eerste keer na het gebruiken van redelijke sterke extracten 30x.
Dit geld trouwens voor mij niet het was geweldig zelfs de eerste keer het is heel bizar voor even wordt je egt weggeblazen heel ergens anders heen.
Maar een tip zoek gewoon even op hoe je het moet roken want dat scheelt egt in het resultaat.

Kbus

Newbie
Twilight zei:
Kbus zei:

Dit weekend is het zo ver, ben benieuwd of het 'my cup of tea' is , we zullen zien. :grin:
En, hoe was het?

Helaas is het er nog niet van gekomen! Ik dacht het perfecte moment te hebben, huis voor mezelf maar dit ging helaas niet door! Nu gaan m'n ouders begin februari een hele week naar Aruba dus dat is de uitgelezen kans!

Ik laat het zo snel mogelijk weten hoe het was en wat ik beleefd heb, misschien een tripreportje erbij!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kbus zei:
Twilight zei:
Kbus zei:

En, hoe was het?

Helaas is het er nog niet van gekomen! Ik dacht het perfecte moment te hebben, huis voor mezelf maar dit ging helaas niet door! Nu gaan m'n ouders begin februari een hele week naar Aruba dus dat is de uitgelezen kans!

Ik laat het zo snel mogelijk weten hoe het was en wat ik beleefd heb, misschien een tripreportje erbij!

Ik wil je niet opstoken ofzo, maar in principe is een half uurtje alleen thuis genoeg.
Dan ben je echt weer back on earth :P De 'stank' is dan het grootste probleem..

Tigg

Belezen gebruiker
Vandaag heb ik ook salvia geprobeerd. Ik en X hebben eerst beiden een gram gedroogd blad oraal genomen.
We hebben het gedroogde blad eerst 5 a 10 minuten in het water gelegd en dan een minuut of 20 in de mond gelegd (Het waren allemaal kleine stukjes blad dus het was lastig om hier een "quid" van te maken). We probeerden niet te slikken. Na een minuut of 20 hebben we dit weer uitgespuugd (ik had toen ook zoveel speeksel in mijn mond dat ik het niet meer binnen kon houden).

X merkte hier een subtiel effect van, ik nog niets. We hebben daarna het 10x extract erbij gepakt en dit met een bong en stormaansteker gerookt. Hiervan merkten we beiden effect: het zicht werd een beetje schokkerig, en als je de ogen dichtdeed ging je raar denken. Ik had echter het idee dat zodra ik mijn ogen open deed het weer bijna helemaal weg was.

Het effect was niet zoals ik het had verwacht, we hebben samen 1 gram 10x extract opgerookt, maar het effect was niet meer dan een soort van stoned.

Ik heb nog wat gedroogd blad dus wellicht probeer ik dat later nog een keertje.

Kbus

Newbie
PepTalk zei:
Kbus zei:
Twilight zei:
En, hoe was het?

Ik wil je niet opstoken ofzo, maar in principe is een half uurtje alleen thuis genoeg.
Dan ben je echt weer back on earth :P De 'stank' is dan het grootste probleem..

Ik ben nogal gevoelig voor het idee dat er nog iemand thuis kan komen, daarom wil ik gewoon alle rust en tijd hebben en er een goed avondje voor in kunnen plannen! Dit is dan toch de fijnste setting, vooral voor iets wat m'n eerste keer zal zijn en ik dus niet weet hoe of wat het met me zal doen!

salviatripje

Experimenterende gebruiker
heey Kbus, ik heb al een paar keer salvia gedaan en ik kan je wel wat tips geven:
-rook het in een bong, maar nog beter een salviapijpje http://www.dutch-headshop.nl/images/tin ... minium.jpg als je die niet hebt, je krijgt ze GRATIS als je salvia bestelt op dutch-headshop.nl, en daar krijg je je bestelling altijd binnen 3 dagen in huis echt heel snel.
-als je al wat ervaring hebt met blowen hoef je echt geen bladeren te doen die werken soft.
-bij het inhaleren MINIMAAL 25 seconden je adem inhouden, dan pas werkt het, en meestal voel je m dan al meteen(ik had bijvoorbeeld een 20x extract en alles verdubbelde en schommelde echt te gestoord :openmouth: )
-zoals sommige al zeiden: het duurt echt maar heel kort 30 a 40 minuten dan ben je weer normaal en voel je m echt nog heel licht.

zeg maar als je nog wat wilt weten en succes met andere planeten :P

salviatripje

spacebilly zei:
Ik had vooral versmolten visuals. Alles kleefde aan elkaar en versmolt met elkaar, zag allemaal lagen die over elkaar heen gleden, mijn voeten als stukken kauwgom die aan de straat plakte. Maar het kan zijn dat de volgende keer dat ik het rook alles er weer anders uit ziet..
dus ik zou zeggen: probeer het! wel op een veilige plek. En verwacht niet dat je erop voorbereid bent.. dat dacht ik dus wel, ik wist dat het heel heftig was, maar zo erg? niet normaal. Misschien hebben ervaren trippers hier geen last van, ik rook alleen weed. Maar voor mijn gevoel word je door een intense salvia trip altijd weggeblazen...

gr!
lol, ik had ook zoiets vaags, bij mij schommelde alles en ik zag mijn armen helemaal uitgerekt, als ik mn vrienden aankeken, die keken mij heel aandringerig aan omdat ik als eerste had gesmoket en niet doorhad dat ik de salvia moest doorgeven, ik moest namelijk fucking hard lachen omdat ik mijn vriends gezicht 3 keer zag. verder dacht later een van mn vrienden ook dat hij door de vloer heenzakte :tearsofjoy: .

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
salviatripje zei:
heey Kbus, ik heb al een paar keer salvia gedaan en ik kan je wel wat tips geven:
-rook het in een bong, maar nog beter een salviapijpje http://www.dutch-headshop.nl/images/tin ... minium.jpg als je die niet hebt, je krijgt ze GRATIS als je salvia bestelt op dutch-headshop.nl, en daar krijg je je bestelling altijd binnen 3 dagen in huis echt heel snel.
-als je al wat ervaring hebt met blowen hoef je echt geen bladeren te doen die werken soft.
-bij het inhaleren MINIMAAL 25 seconden je adem inhouden, dan pas werkt het, en meestal voel je m dan al meteen(ik had bijvoorbeeld een 20x extract en alles verdubbelde en schommelde echt te gestoord :openmouth: )
-zoals sommige al zeiden: het duurt echt maar heel kort 30 a 40 minuten dan ben je weer normaal en voel je m echt nog heel licht.

Bedoel je hier geen 3 a 4 minuten? Bij mij duurt het trippen zelf namelijk ongeveer zolang ( bij heftigere ervaringen misschien wat langer). Daarna nog 10 minuten een licht stoned gevoel, maar dan toch wel weer helemaal nuchter zo'n een kwartier na inname.

salviatripje

PepTalk zei:
salviatripje zei:

Bedoel je hier geen 3 a 4 minuten? Bij mij duurt het trippen zelf namelijk ongeveer zolang ( bij heftigere ervaringen misschien wat langer). Daarna nog 10 minuten een licht stoned gevoel, maar dan toch wel weer helemaal nuchter zo'n een kwartier na inname.

tja ik weet niet maar ik voelde m in totaal echt wel 30minuten ofzo, en het trippen was denk ik zelf een kwartier lang, mss heb ik wel andere dan de meeste of jij wel andere dan ik of jij hebt andere dan de rest :confused: :confused: maar ik had het zowieso langer dan 4 minuten

Tigg

Belezen gebruiker
Mijn eigen eerste ervaring van niet al te lang geleden was ook maar een paar minuten trippen, daarna stoned. Maar het effect was niet zo sterk als wat ik verwacht (en gelezen) had. Ik had een 10x extract. Volgende keer 20x.

Kbus

Newbie
Vanavond is het zover, ik heb nog een bult lachgas liggen dus dat zal vanavond er ook wel weer doorheengaan. Ik laat jullie weten hoe het was!

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het lijkt me alleen niet verstandig om die lachgas te combineren met de salvia, maar dat heb je vast zelf ook al bedacht. Ben benieuwd wat je er van vindt!

Kbus

Newbie
Ik ga het natuurlijk niet tegelijkertijd gebruiken! :wink: Ik ben zelf ook benieuwd wat ik er van vind haha.

Kbus

Newbie
Een dag later.. en ik heb helaas niets gemerkt van de Salvia! Ik heb het 3 keer geprobeerd, eerste keer rond 8 uur; niets. De tweede keer was rond 10 uur/half 11, wederom niets. En de laatste keer was om half 1 en wederom helaas niets dus gaf ik het maar op om het een andere keer weer te proberen.

Ik ben begonnen met 1/10e van een gram en de laatste keer was 1/5e. Gelukkig had ik op meerdere plekken gelezen dat het de eerste paar keren zo kan zijn dat je niets merkt dus ik had het wel in m'n achterhoofd gehouden.

Helaas, maar volgende keer beter!

Kbus

Newbie
Ik heb die avond ook een paar trekken genomen van een bong met wiet, dus dat heeft helaas ook niet geholpen!

azerty1987

Belezen gebruiker
mijn trucje is alle lucht uit je longen blazen dan je lippen op een pijpje zetten en zo'n groot mogelijke haal te nemen ZONDER TE HOESTEN en dan zo lang mogelijk inhouden werkt 100% bij mij met x5 salvia lage dosis.. :grin:

salviatripje

dutchmarshal zei:
mijn trucje is alle lucht uit je longen blazen dan je lippen op een pijpje zetten en zo'n groot mogelijke haal te nemen ZONDER TE HOESTEN en dan zo lang mogelijk inhouden werkt 100% bij mij met x5 salvia lage dosis.. :grin:

tip, gebruik gwn een salviapijpje (http://www.dutch-headshop.nl/images/tiny_mce_images/images/pipe-mushroom-aluminium.jpg)

salvia dr in stoppen, gaasje dr voor, dichtdraaien en aansteken.
dan moet je gelijk de 1e hijs zoveel mogelijk inhaleren(je hoort het fluitjesgeluid verdwijnen) en MINIMAAl 20 a 25 seconden inhouden. DAN PAS exhailen. dan voel je m razendsnel :openmouth: , werkt altijd goed. je krijgt zon pijpje gratis als je sage koopt bij dutchheadshop.

-5x extract http://www.dutch-headshop.nl/salvia-divinorum-extract-p-311.html
-10x extract http://www.dutch-headshop.nl/salvia-divinorum-extract-10x-p-312.html
-20x extract http://www.dutch-headshop.nl/salvia-divinorum-extract-20x-p-376.html
-30x extract http://www.dutch-headshop.nl/salvia-divinorum-extract-30x-p-424.html

natuurlijk kun je salvia ook altijd nog in bong roken maar ik zou het dan wel mixen met wat wiet.

Kbus

Newbie
Bedankt voor de tips, hopelijk gaat het daarmee wat beter. Is zo'n pijpje ook ergens los te verkrijgen?

Bovenaan