Dr. MD zei:mijn volgende pil ga ik toch late testen
Dus je had ze niet laten testen? Het komt zelden voor dat er speed in pillen zit... Hardnekkig fabeltje
Dr. MD zei:mijn volgende pil ga ik toch late testen
heb het idee dat laatste er andere shit dan mdma inzitFool zei:Inderdaad, zaten er niet gewoon andere chemicaliën in je pillen?
gen zei:het echte recept van een goeie mdma pil is gewoon verloren gegaan.
wat een pillen waren dat zeg ,je spatte leterlijk uiteen van het love gevoel.
met coke het zelfde slechte kwaliteit te krijgen overal.
maar als ik mijn contacten aanspreek zoals vorige week ,krijg ik de reactie man ik zit terug in de jaren 90 wat een spul.
heb vroeger ook cocaine misbruikt ,maar met de tijd komt het verstand.
doe dit nu nog eens om de paar maand.
en ik kan je zeggen het zijn schubben van uitzondrlijke kwaliteit,en daar krijg ik nog wel het zelfde rustige fantastiche coke gevoel van de jaren 90 van.
mensen zeggen man deze coke heb ik al 15 jaar niet meer gezien.
ik blijf erbij die pillen duifjes fishermans tonnetjes zijn niet meer te krijgen,heeft niets met tolerantie te maken.
had 9 jaar geen pillen meer genomen ,toen ik een domino nam die toch zwaar zijn ,was dit een gevoel dat totaal verschillend was.
Nee hoor, het is op meer plekken te krijgen dan je denktAchlia zei:Lijkt ons een leuke ervaring maar ja enkel in het uitgaansleven te verkrijgen![]()
GoedeWiet zei:Wat een onzinnig topic en wat een onzinnige discussie. Het is alsof atheïsten een gelovige van het tegendeel proberen te bewijzen. Dit hele 'drugsforum' zit doorspekt van de subjectieve observaties van gebruikers, en helaas zijn deze regelmatig volstrekt foutief.
Om toch nog maar even gen te quoten: "toen werd er gewoon niet zo wetenschapelijk nachedacht over xtc". Het is grappig hoe gen hier 'wetenschapelijk' wegzet alsof een of andere nieuwe denkwijze. Maar ik snap gen wel, want toen ik ooit begon met MDMA waren mijn ideeen (en ook die van mijn vrienden) volledig fout. Hier kwam ik pas later achter (na veel leeswerk en een wetenschappelijke biomedische studie).
Laat ik eens proberen mijn gedachtegoed in een paar overzichtelijke punten uiteen te zetten:
1. MDMA komt voort uit pure wetenschap
Meneer Shulgin is een respectabele wetenschapper die de lucratieve industrie verruilde voor een levensdoel waarin hij op zoek was naar de penicilline voor het brein. Voor de onwetenden: de ontdekking van penicilline voor het lichaam was een revolutie voor de medische wetenschap en de mensheid. Simpele infecties op vervelende plekken, waardoor je vroeger bijna gegarandeerd het loodje legde, waren nu opeens uitstekend behandelbaar.
Shulgin was ervan overtuigd dat er vast wel een chemische stof zou zijn die dit voor de geest zou kunnen doen. Nu zijn zowel de geest als de organische chemie (het gebied waarin men deze stofjes/drugs/medicijnen beschrijft) beiden erg complex. Shulgin had een goed begrip van de psychoactieve stoffen vanuit de scheikunde, en 'voorspelde' als het ware welke stofjes potentieel grote psychoactieve waarde hadden. Het is handig als je dit enigszins kan voorspellen, want scheikunde bedrijven is complex, tijdrovend, en er zijn vooral ontelbare combinaties die je kunt maken. Louter psychoactieve stoffen voorspellen en vervolgens produceren is niet genoeg. Je hebt ook een 'reallife' test nodig, en aangezien Shulgin een echte pionier was, nam hij ook deze taak op zich. Zie zijn boeken voor het resultaat.
2. Er is maar een enkel type MDMA
Er is echt maar 1 enkele soort MDMA. Met scheikunde werk je door middel van een synthese toe naar een specifiek molecuul, en er is een specifiek molecuul wat we MDMA noemen. Of je nou MDMA pakt of XTC, als er MDMA inzit is de chemische uitwerking hetzelfde.
Maaaaaar: waarom zijn er dan zoveel uiteenlopende verhalen over de werking ervan? Dit is het resultaat van verschillende factoren:
a1. De uitwerking van MDMA is afhankelijk van je lichamelijke en geestelijke toestand. Als je op vakantie uitgerust en volgevreten bent, en je drink 3 biertjes, dan merk je er niet veel van. Heb je de hele dag keihard in de horeca gewerkt met 35 graden, weinig gegeten en drink je dan 3 biertjes achter elkaar, dan lijkt het alsof je stom dronken bent. Als je supergoed in je vel zit en rookt een goede wiet joint, dan wordt je waarschijnlijk erg blij, ben je down en vermoeid en
heb je ruzie met een goede maat, dan kan zon joint fataal uitpakken.
a2. De eerste keer MDMA is het beste zeggen mensen wel eens. Als je iets meemaakt dat 'heel tof is', dan creëer je een herinnering. Door deze herinnering veranderd je 'verwachtingspatroon' indien je dezelfde stof nog een keer neemt. Als de nieuwe ervaring tegenvalt vergeleken met de herinnering, kan de hele beleving veranderen. Het verschilt per mens hoe dit mechaniek in je hoofd werkt. Sommige mensen zijn snel teleurgesteld (en zullen zich concentreren op de negatieve effecten) en sommige mensen zijn snel tevreden (en waarderen alle positieve effecten).
a3. Ieder mens is anders, zowel lichamelijk als geestelijk. Mensen uit Azie missen vaak een enzym om alcohol te verwerken waardoor ze snel zat zijn. Het ene medicijn werkt wel bij jou maar niet bij een vriend. De een rookt zonder problemen 2 pakjes peuken op een dag, de ander voelt zich al erg onprettig bij meer dan 10 sigaretten per week. Er zijn zoveel (onbekende) factoren waardoor de uitwerking van MDMA kan verschillen. Zolang er geen globaal en gedegen onderzoek hiernaar is gedaan kunnen we er niet veel over zeggen.
b. De opname van MDMA is afhankelijk van de inname. Een hard geperste pil tussen een halve kilo chili con carne? Dit komt natuurlijk heel anders je lichaam binnen als een paar likjes MDMA poeder op een lege maag. Dan hebben we nog snuiven, spuiten en rectaal. Er zijn zoveel manieren om de stof tot je te nemen. Essentiële variabelen hier zijn tijdsduur en hoeveelheid per tijdseenheid.
c. Heb je wel daadwerkelijk MDMA? Voor ieder die ook maar een beetje verstand heeft van scheikunde: de kleinste variatie op een molecuul kan een gigantisch effect hebben op de psychoactieve waarde ervan. Een klein foutje in de synthese kan al leiden tot een variant die misschien wel niet eens beschreven is in de wetenschappelijke literatuur. Je weet het pas zeker als het getest is door een testcentrum, en zelfs dan is het nog maar de vraag of hun testmethode geen positief resultaat geeft bij 'aanverwante' stoffen die erop lijken maar niet helemaal hetzelfde zijn. Zolang we geen 'pharmaceutical grade MDMA' gebruiken en het uit vage loodsen komt van criminelen, blijft dit een onzekere factor. Tip: kijk de laatste "Drugs Inc" aflevering van seizoen 6 over MDMA (Manic Molly). Er gaan tal van stofjes rond als Molly terwijl ze niets met MDMA te maken hebben.
d. Heb je wel enkel MDMA? Elke combinatie met een psychoactieve stof kan de beleving veranderen. De andere stoffen kunnen bewust zijn toegevoegd, maar het kunnen ook bijproducten zijn van een onvolmaakte synthese. Ook is testen door een testcentrum hier je beste gereedschap.
3. Je herinneringen zijn vertekend en subjectief
Iedereen bezit zijn eigen monopolie op de waarheid. Je baseert je visie op wat je meemaakt en op wat mensen zeggen die je vertrouwt. Het leuke aan wetenschap is dat je nou eens probeert allemaal die informatie op een overzichtelijke hoop te gooien en elke toevalligheid probeert uit te sluiten.
4. Door MDMA te gebruiken verander je je hersenen
Je hersenen (en je lichaam) bestaat uit een verzameling van 'regel mechanismen'. Sommige zijn makkelijk: Als je honger hebt 'gromt' je maag. Echter in je hersenen vind er een samenspel plaats van vele chemisch en elektrisch aangestuurde mechanismen waarvan een hoop er nog maar gedeeltelijk begrepen worden. Het gebruik van MDMA heeft directe invloed op de mechanismen van serotine en dopamine (voor de emoties liefde en blijheid etc). Het over stimuleren van deze mechanismen zorgt er natuurlijkerwijs voor dat de mechanismen kunnen veranderen. Als je iets over stimuleert kan het bijvoorbeeld minder gevoelig worden. Deze effecten vinden plaats bij MDMA gebruik, en daardoor zal elk nieuw gebruik beïnvloed worden door eerdere gebruiken.
bobsacamano zei:Hier op het forum wordt altijd erg stom gelult over hoe goed een bepaalde pil is ten opzichte van een ander. En hoe mellow MDMA poeder is ten opzichte van een pil.
Speculeren over de kwaliteit van jouw pil/poeder of vragen naar de (mogelijke) kwaliteit (inclusief foto's)
SmartieAndMe zei:Om die reden hebben we een poosje geleden ook een nieuwe forumregel ingevoerd:
Speculeren over de kwaliteit van jouw pil/poeder of vragen naar de (mogelijke) kwaliteit (inclusief foto's)
Vragen of een bepaald logootje wel of geen goede pil is mag dus niet meer. Helaas moet ik wel continu uitleggen waarom het niet meer mag, maar het zorgt er in ieder geval voor dat bepaalde logo's hier op het forum niet meer worden bestempeld als goede pillenKlein stapje in de goede richting in ieder geval...
![]()
Yepgen zei:maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
Frenzel zei:Tegenwoordig word je meer depressief van de pillen. Dat zeggen andere leeftijdgenoten van mij ook al.
Frenzel zei:Yepgen zei:maar ik blijf erbij dat de pillen van de jaren 90 niet te evenaren zijn .
en al de mensen die in die tijd pillen hebben genomen zullen het met me eens zijn.
Helemaal mee eens.
Was een veel zuiverder en sterker gevoel wat je er vroeger van kreeg.
Ook zag je het goed aan iemand wanneer die gebruikt had. Zo'n grote pupillen.
Tegenwoordig word je meer depressief van de pillen. Dat zeggen andere leeftijdgenoten van mij ook al.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik eens een Oxbow had geslikt en ik zag compleet alles trillen dat ik zeg: Hoe kan dat?
Dus me maten kijken me aan en zeggen: Ja maar Frenzy jongen, je ogen zijn ook heel snel op en neer aan 't bewegen![]()
Dat zegt dus niks over de zuiverheid van de stof, want anders zul je ook op zoek moeten gaan naar de onzuiverheden.MusicIsLife zei:- het testresultaat dat je terugkrijgt is alleen de werkzame stof die in de pil zit. Dus dat is de zuivere mdma aanwezig in de pil.
Daar worden de pillen toch van geslagen? (nadat het eerst met bindmiddel wordt gemengd)Jou bewering zou wel kloppen als je het over poeder/kristallen had.
MusicIsLife zegt het wel goed, want de onzuiverheid is geen werkzame stof en zal dus ook niet zo gemeten worden.Frenzel zei:Dat zegt dus niks over de zuiverheid van de stof, want anders zul je ook op zoek moeten gaan naar de onzuiverheden.MusicIsLife zei:- het testresultaat dat je terugkrijgt is alleen de werkzame stof die in de pil zit. Dus dat is de zuivere mdma aanwezig in de pil.
Zelfs als je een halfbakken pillenboer hebt die maar 40% MDMA krijgt en van 200 milligram +bindmiddel een pil draait, zal deze getest worden op 0.4*200=50 milligram. Die onzuiverheden doen dan helemaal niets.Daar worden de pillen toch van geslagen? (nadat het eerst met bindmiddel wordt gemengd)Jou bewering zou wel kloppen als je het over poeder/kristallen had.
Fool zei:MusicIsLife zegt het wel goed,
Inderdaad!Fool zei:Dat is toch ook alleen het interessante, de rest is niet psychoactief en zal geen invloed uitoefenen op de werking?
Danku danku eindelijk even iemand die het kan bevestigen uit die tijd...biytc zei:Heb zelf in jaren 90 ook meerdere jaren geslikt hoor. En de pillen van nu zijn minstens even goed als die van toen. Ik kan me niet voorstellen dat in duifjes van vroeger meer MDMA zit dan in de domino's en ups van nu. Naar mijn gevoel is het vergelijkbaar. De verhalen als "van die pillen vroeger ging je acht uur", nou dan kan het niet enkel van mdma geweest zijn.
Frenzel zei:Ik probeer jullie alleen duidelijk te maken dat ik daar op dit moment niet kan aankomen en dat dat ook niet zo vreemd is gezien de omstandigheden. We hebben crisis tijd.
Frenzel zei:Ja, dat zal.
Sinds 2008 slechts 4x.
dubbel0seven zei:Frenzel zei:Ja, dat zal.
Sinds 2008 slechts 4x.
Doe je toch iets verkeerd. Of je hebt verkeerde contacten.
Ga gewoon naar een feest en spreek wat mensen aan met grote pillen ogen. Wedde dat je zo in een mum van tijd goede pillen geregeld hebt.![]()
![]()