Fitnessen na gebruik MDMA?

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ciao,

Vroeg me af hoe lang je na een voorgeschreven dosering mdma (in mijn geval 80kg > 120mg werkzame stof) weer kunt fitnessen? Ik heb weleens een dag later alweer in de sportschool gestaan met hetzelfde volk waarmee ik ging stappen. Begreep toen wel van anderen dat dat erg onverstandig is en potentieel gevaarlijk kan zijn. Zit daar iets van waarheid in? Kan je de dag daarop laat in de middag of vroeg in de avond gewoon weer in de sportschool staan? Ben benieuwd en hoort het graag.

Arrieverdetsjie

Raver

Badass junkie
Waarom niet? Ik zou er alleen echt geen zin in hebben na het gebruik van MDMA.

Als je gaat, doe dan gewoon rustig aan. Geen PB's proberen te verbreken, of hoge intensiteit cardio. De dag na MDMA gebruik kan je bloeddruk nog steeds verhoogd zijn namelijk. Maar voor de rest zie ik het probleem er niet van, wel zou ik zorgen dat je je lichaam goed verzorgd. Dus wel (gezond) eten etc voor je gaat sporten maar dat lijkt me voor de hand liggend.

Greetz

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Nou omdat zoals jezelf al aanhaalt je bloeddruk nog verhoogd kan zijn de dag erna. Voor je hartslag kan hetzelfde gelden. En aangezien sporten ook je bloeddruk en hartslag verhoogd, kan dat potentieel gevaarlijk worden.

Vergeet niet dat MDMA veel langer in je bloed blijft dan dat je er van spaced...

Ik zou persoonlijk de dag erna gewoon niks inspannends doen, vooral voor de zekerheid.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Of het slecht of goed is kan ik niet beamen al denk ik dat wat bewegen wel goed is.
Ik zelf doe altijd wel wat aan beweging de dag erna. Ik pak de racefiets of loop gewoon een aantal km. Natuurlijk geen uren.
Het laatme mij goed voelen en lekker actief. Ook vind ik de kater dan minder.

Laatst bewerkt:

Raver

Badass junkie
Nou omdat zoals jezelf al aanhaalt je bloeddruk nog verhoogd kan zijn de dag erna. Voor je hartslag kan hetzelfde gelden. En aangezien sporten ook je bloeddruk en hartslag verhoogd, kan dat potentieel gevaarlijk worden.

Vergeet niet dat MDMA veel langer in je bloed blijft dan dat je er van spaced...

Ik zou persoonlijk de dag erna gewoon niks inspannends doen, vooral voor de zekerheid.

Als je gewoon rustig aan doet toch? Dan kan 'n beetje beweging echt geen kwaad.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je gewoon rustig aan doet toch? Dan kan 'n beetje beweging echt geen kwaad.
Een klein beetje beweging zal wel meevallen inderdaad, maar met fitnessen wil de hartslag toch vaak wel snel oplopen. Fitness is vaak al snel aanzienlijk meer inspannend dan een stukje wandelen ofzo.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
De dag erna vind ik toch ook wel link. Naar de bakker heen en terug is al een hele opgave op een day after. Is natuurlijk niet altijd zo maar zou toch een dagje wachten om te fitnissen. Eerst wat voedzame stoffen opnemen en het lichaam wat rust gunnen.

Raver

Badass junkie
De dag erna vind ik toch ook wel link. Naar de bakker heen en terug is al een hele opgave op een day after. Is natuurlijk niet altijd zo maar zou toch een dagje wachten om te fitnissen. Eerst wat voedzame stoffen opnemen en het lichaam wat rust gunnen.

Ja ik zou er ook helemaal geen energie voor hebben om uberhaupt naar de sportschool te gaan.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja ik zou er ook helemaal geen energie voor hebben om uberhaupt naar de sportschool te gaan.
Ik zou er ook niet de energie en zin voor hebben. Veel meer dan bankhangen en boodschappen doen is er vaak niet bij voor mij op een day after.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Toch merkwaardig dat het zo verschilt van persoon tot persoon. Heb ook vrienden die de volgende dag gewoon springlevend alles doen. Zelfs gaan werken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Toch merkwaardig dat het zo verschilt van persoon tot persoon. Heb ook vrienden die de volgende dag gewoon springlevend alles doen. Zelfs gaan werken.
Naja slringlevend alls doen... Ik moet me er toe zetten wat te gaan doen maar daardna voelt het dijn.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou je lijf eerder wat rust geven op de dag nadat je drugs gebruikt hebt, ik denk dat je daar meer aan hebt dan verder te trainen na een nacht uitputting.

Bovenaan