Flauw vallen?

qwertyu

Newbie
Hey,

Ik ben 18 jaar en ik heb 3 weken geleden voor het eerst een jointje geprobeerd. Ik was al aangeschoten toen ik het probeerde en k had 5 hijsies en een nosie genomen van een best sterke joint. Ik voelde me behoorlijk stoned maar toen hij na een paar minuten echt in sloeg werd ik helemaal gek, ik ging zweten, kon absoluut niet meer blijven staan, voelde alles tintelen, voelde een soort van druk op mn schouders, had nergens controle meer over en ik verloor heel eventjes mn gezichtsvermogen. Ik raakte zwaar in paniek van alles wat er met me gebeurde, k begon te zeggen dat ik er vanaf wilde en dat ik het echt niet meer aan kon. Daarna was ik gaan liggen en begon ik me snel beter te voelen, ik raakte in een dikke space en k was aan het hallucineren later kreeg ik ook nog een lachkick erbij. Ik wilde niets zeggen tegen niemand niet, hooguit knikken met mn hoofd maar zelfs dat vond ik al moeite. deze space heeft zeker een uur geduurt, daarna was ik weer gaan zitten maar k voelde me nogsteeds kk stoned.

na deze bizarre ervaring heb ik het een paar dagen later nog een keer geprobeerd, ditmaal wat minder en ik voelde me nu gewoon lekker stoned, wel had ik geen zin meer om te praten enzo en wilde ik gewoon chille maar dat hoort erbij. in de 2 weken erna ook nog een paar keer meer gedaan, soms ook in combinatie met alcohol maar gelukkig niet meer wat me de eerste keer gebeurde, af en toe een lachkick of vreetkick maar verder gewoon normaal.

gisterenavond ginge we dus weer een jointje smoken t was 4 dagen geleden dat ik het voor het laatst had gedaan, t begon gewoon met een normale en k voelde me net als altijd lekker stoned, k had ook wel een paar biertjes op maar k was zeker niet aangeschoten. later hadden we nog een blunt gedraaid die best sterk was. k had er 6 hijsies van genomen en ik voelde me behoorlijk stoned, toen hij een paar minuten later insloeg verloor ik mijn evenwicht, werd alles zwart en viel ik flauw, k voelde me weer precies al de eerste keer, ik belandde weer in een dikke space met hallucinaties alles erbij maar dit keer raakte ik alleen niet in paniek, ik wist dat het over zou gaan en dat ik gewoon mijn ogen open moest houden en er van moest genieten zo ver als dat ging.

Mijn vraag is alleen, is dit normaal? heb ik gewoon teveel gebruikt? komt het door het soort wiet? of komt het toch door de alchol? moet ik mij zorgen maken? dingen de volgende keer anders doen? is dit gevaarlijk? zijn er dingen die ik kan doen om dit te voorkomen?

K heb 1,5 maand geleden voor het eerst XTC geprobeerd maar wat me is gebeurt met wiet is zo veel erger!

Tufnut

Badass junkie
Ik denk dat de combi alcohol en wiet een grote rol speelt. dat is niet de handigste combi. 9 van de 10 mensen die eerst drinken en dan aan het blowen gaan worden daar ziek van. je moet wel wat ervaring hebben om die combi goed te trekken.

Ondanks dat de combi nogal heftig uit kan werken lijk je er heftiger dan anderen op te reageren dus niet helemaal normaal. De vraag is of dat echt erg is. Zolang je er zelf niet van in paniek raakt en je er van kan genieten levert het in ieder geval iets op. Wel reageert je lichaam blijkbaar heftig en dat kan wel gezondheidsgevolgen hebben. Vanaf hier is dat alleen niet te beoordelen. Ben je verder gezond? misschien heb je afwijkende bloedwaarden of iets dergelijks.

qwertyu

Newbie
dat zou inderdaad goed kunnen, afgelopen zaterdag zonder alcohol gedaan en toen kon ik ook veel meer hebben, k was toen ook wel goed stoned maar niet zoals gisterenavond. Het is niet echt een super fijne ervaring waar ik helemaal van geniet, de setting was daar niet relaxed genoeg voor, k had continu het idee in mn hoofd dat ik nog thuis moest komen en dat ik het eigelijk best druk heb. toch probeer ik er het beste van te maken op zo een moment maar k ben liever gewoon normaal stoned. Ik denk inderdaad dat ik er ook gewoon super sterk op reageer. bij die XTC reageerde ik ook het sterkst van allemaal.

Verder heb ik last van overgewicht maar dat zou er juist alleen maar voor moeten zorgen dat ik meer kan hebben lijkt me. k heb toevallig pas een bloedonderzoek gehad, bloedwaarden zijn allemaal normaal. verder ben ik op een koemelkalergie na helemaal gezond. Verder heb ik gewoon zoals altijd voordat ik ga drinken/blowen goed gegeten.

K zit nu ook nog in een roes, k moet super veel werk doen voor school maar ik heb er de motivatie niet voor. Als ik vakantie had en wist dat ik niets te doen had had ik me nu zo flex gevoeld. De volgende keer dat ik ga blowen zorg ik wel voor een goede setting want k word gek van mezelf.

Tufnut

Badass junkie
Dat laatste is heel verstandig. Zorg dat je dat dus ook doet.
verder zal het dus de alcohol zijn. Ook is er een kleine kans dat de combi effect heeft op je bloedsuikerspiegel wat dit tot gevolg heeft. Daar achter ga je nooit komen, tenzij je dat heel specifiek kunt onderzoeken en dat gaat niet. Beter dus geen alcohol en wiet combineren.

qwertyu

Newbie
Zou het soort wiet ook nog invloed kunnen hebben? Ik heb geen idee welk soort dit was, degene die altijd bij zich heeft haalt altijd wat anders.

Tufnut

Badass junkie
De verschillen tussen de ene en de andere soort zijn niet zo groot dat dat dit effect verklaard.

Skippy

Wijs gebruiker
Heb het ook gehad, door niet te ontbijten smorgens en dan 12 uur smiddags in de volle zon met een paar biertjes een jointje roken , is niet erg slim van me geweest.
Een vriend van mij kon me nog opvangen voordat ik tegen de vlakte ging.
Heb er van geleerd door gewoon te eten en mn suikergehalte op peil te houden.
Ik blow overigens niet meer :P

Bovenaan